quote:
quote:
Ik wil eerst nog even zeggen dat ik onder de indruk ben van de soepelheid van mijn Lumia 800 met WP7.5, en dat ik het een verfrissend vind dat er eens iemand een nieuwe, strakke vorm van UI heeft bedacht en livetiles zijn een goed idee. Ook is veel van de software goed uitgewerkt, en viel het me zeker mee hoeveel apps er zijn die op de Nederlandse markt gericht zijn.
Maar er zijn een hele lijst met kleine dingen waar ik me aan erger, waarvan sommige aan Microsoft en sommige aan Nokia en sommige aan derden liggen:
- Microsoft weather app crashte permanent, moest hem opnieuw installeren
- Whatsapp favorites moeten handmatig gerefreshed worden als je een nieuw contact aan je telefoon toevoegt
- Windows Live kan maar één mobiel telefoonnummer per persoon opslaan
- Windows Live werkt niet met standaard protocollen als CalDAV en kan ik dus niet synchroniseren met OS X.
- geen tijds-slider voor podcasts/muziek
- geen apart geluidsniveau voor speaker en koptelefoon
- luisterpositie syncen met iTunes is onbetrouwbaar
- brightness op automatisch is veel te donker
- proximity sensor werkt vaak niet als ik wil ophangen
- Mail synct gelezen status niet meteen met de server, je moet handmatig op sync drukken
- mail wordt niet vestuurd in plaintext maar alleen opgemaakt in Calibri
- Skype kan niet permanent in de achtergrond draaien
- Mobile IE is minder compatible met websites dan Mobile Safari: swipes worden bijvoorbeeld niet herkend op m.volkskrant.nl
- Bing suggestions werken niet in Nederland
- geen back/forward-knop in IE
- Maps, Nokia Maps en Nokia Drive staan volledig los van elkaar, waardoor je niet naar het adres van een contactpersoon kunt navigeren met Nokia Drive zonder handmatig het adres nog eens in te voeren
- de maps zijn jaren oud op sommige plaatsen en hebben duidelijk minder POI's dan Google Maps
- geen week-view in de Calendar
- games zijn een stuk duurder dan op iOS of Android
- foto's worden alleen in lage resolutie naar Skydrive geupload, ook over wifi
- de Marketplace is sloom met het melden dat er updates zijn, ook als je de app opent. Na een dag had hij pas door dat voor alle voorgeinstalleerde Nokia apps een update beschikbaar was
- software start opnieuw op als je niet de multitasking button gebruikt
Dit betekent niet dat ik het nu een kutsysteem vind en snel weer een andere telefoon haal. Maar het is wel een gebrek aan afwerking, en ik hoop dat ze daar in WP8 flink aan geschaafd hebben.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.