Wie weet raad / hulp ?! Een vriend van mij zit in nood. Vrijdag is hij dakloos.
Zijn vriendin (nu ex dus, ze verwachten binnenkort samen een kindje) heeft hem voorgehouden dat ze samen zouden verhuizen.
Ze heeft hem laten helpen tot op het laatst. Op het moment dat alles over verhuisd was heeft ze hem verteld dat hij niet welkom was in het nieuwe huis ! Eerder hield ze hem voor dat hij niet op het huurcontract stond vermeld als mede-huurder omdat er sprake zou zijn van een administratief foutje, dat ze nog wel zou laten rechtzetten.
Ze heeft borderline en trauma's, ze is erg wisselvalig en heeft hem al eerder op niks af op straat gezet maar nu is het definitief. (Borderliners kunnen om kleine dingen giga ruzie maken en je op om elk wissewasje keihard de straat op schoppen, ik ken het helaas ook.)
Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.
Hij is rond de 40, netjes, vriendelijk, pienter, dankbaar en sociaal.
Hij heeft geen familie (Vanaf heel jong in tehuizen gezeten) en geen vrienden waar hij op terug kan vallen. (hij had zijn stad achtergelaten om bij haar te kunnen wonen) Hij heeft alleen mij, maar ik heb een erg jaloerse knipperlicht vriend (it's complicated ;-) die hem niet accepteerd dus kan hem niet in huis halen. Helaas heb ik ook geen geld om de jongen te steunen, op eens een paar tientjes in nood na misschien.
Hij is bereid te werken al heeft hij nu tijdelijk een ww uitkering.
De vraag is weet iemand woonruimte, die hij pas NADAT hij salaris of uitkering ontvangen heeft mag betalen, niet te duur, niet te hoge borg of sleutelgeld, een simpel dak boven zijn hoofd en een plekje om zich veilig en geborgen terug te kunnen trekken, tijdelijk is ook welkom ; een kamertje, vakantie huisje, woon project, whatever (maakt echt niet uit wat, overal dankbaar om) waar nu liefst per direct plek is, liefst in Utrecht, (daar heeft hij nog de meeste binding mee) maar overal zou super zijn, anders Amsterdam, of elders in de randstad. (Geen veraf dorpje i.v.m. werkgelegenheid en betaalbaar / vlot naar Utrecht kunnen)
En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !
Hij is nu compleet wanhopig en aan het eind van zijn latijn.
ik had een berichtje van hem over het hoofd gezien, hij bleek al 6 dagen zonder eten in een compleet leeg huis te zitten ! Waar hij vrijdag dus weg moet...
[ Bericht 0% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 23:28:04 ]