abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117777903
Wie weet raad / hulp ?! Een vriend van mij zit in nood. Vrijdag is hij dakloos.

Zijn vriendin (nu ex dus, ze verwachten binnenkort samen een kindje) heeft hem voorgehouden dat ze samen zouden verhuizen.
Ze heeft hem laten helpen tot op het laatst. Op het moment dat alles over verhuisd was heeft ze hem verteld dat hij niet welkom was in het nieuwe huis ! Eerder hield ze hem voor dat hij niet op het huurcontract stond vermeld als mede-huurder omdat er sprake zou zijn van een administratief foutje, dat ze nog wel zou laten rechtzetten.
Ze heeft borderline en trauma's, ze is erg wisselvalig en heeft hem al eerder op niks af op straat gezet maar nu is het definitief. (Borderliners kunnen om kleine dingen giga ruzie maken en je op om elk wissewasje keihard de straat op schoppen, ik ken het helaas ook.)

Zij was de huurder van het vorige huis, hij is bij haar ingetrokken en heeft in die gemeente pas rechten om als mede huurder te mogen worden bijgeschreven na 2 jaar.
Aangezien ze "pas" ruim een jaar samen wonen heeft hij geen rechten en moet hij de woning vrijdag, per waneer zij de huur opgezegd heeft de woning verlaten.

Hij is rond de 40, netjes, vriendelijk, pienter, dankbaar en sociaal.
Hij heeft geen familie (Vanaf heel jong in tehuizen gezeten) en geen vrienden waar hij op terug kan vallen. (hij had zijn stad achtergelaten om bij haar te kunnen wonen) Hij heeft alleen mij, maar ik heb een erg jaloerse knipperlicht vriend (it's complicated ;-) die hem niet accepteerd dus kan hem niet in huis halen. Helaas heb ik ook geen geld om de jongen te steunen, op eens een paar tientjes in nood na misschien.
Hij is bereid te werken al heeft hij nu tijdelijk een ww uitkering.

De vraag is weet iemand woonruimte, die hij pas NADAT hij salaris of uitkering ontvangen heeft mag betalen, niet te duur, niet te hoge borg of sleutelgeld, een simpel dak boven zijn hoofd en een plekje om zich veilig en geborgen terug te kunnen trekken, tijdelijk is ook welkom ; een kamertje, vakantie huisje, woon project, whatever (maakt echt niet uit wat, overal dankbaar om) waar nu liefst per direct plek is, liefst in Utrecht, (daar heeft hij nog de meeste binding mee) maar overal zou super zijn, anders Amsterdam, of elders in de randstad. (Geen veraf dorpje i.v.m. werkgelegenheid en betaalbaar / vlot naar Utrecht kunnen)

En zijn er vervolgens mensen die wat huisraad zoals bed, tafel, bank, koelkast, kastje, (wat dan ook, hij heeft helemaal niets) en kleding (hij is lang en slank) etc. over hebben of weten heel erg graag een berichtje !

Hij is nu compleet wanhopig en aan het eind van zijn latijn.
ik had een berichtje van hem over het hoofd gezien, hij bleek al 6 dagen zonder eten in een compleet leeg huis te zitten ! Waar hij vrijdag dus weg moet...

[ Bericht 0% gewijzigd door VirtueelMaatje op 10-10-2012 23:28:04 ]
pi_117778017
Is dit niet meer iets voor FHF?
Omdat peer.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:23:09 #3
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_117778522
Ik ga even overleggen met de buurtjes van FHF ;)

O ja...ook even de bezem erdoor. Ik lever eea graag schoon op :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Housekeeper op 09-10-2012 16:29:03 ]
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:39:08 #4
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_117779102
Ik gooi m even tijdelijk op slot tot hij overgenomen is door FHF.
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
pi_117783631
Meegenomen naar FHF, wat een schrijnend verhaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_117784780
Ik DM je even TS :)
Ja doei.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:18:39 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117789176
Wat een narigheid :{

Heeft de ex nog gezamenlijke spullen meegenomen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117793389
Dit is natuurlijk lastig de beste man moet vrijdag al weg zijn. Is het geen opties om tijdelijk in een opvanghuis te vertoeven en begin de nieuwe maand direct een goedkope kamer te gaan zoeken al is het wel weer lastig rondom Utrecht natuurlijk veel studenten.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:44:04 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_117793532
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_117793644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef Ireth het volgende:
Is anti-kraak geen optie?? Dan heeft ie een plekje en tijd om iets anders te zoeken?
Of zoiets of tijdelijk ergens een caravan vandaan ritselen maar ja dat laatste zit je wel weer met zijn WW uitkering.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:06:00 #11
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117794711
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_117794751
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117794820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef Ehhe het volgende:
Een caravan lijkt me niet prettig in de winter...
Winter geïsoleerd met een kachel is net zo warm als een huisje balen voor TS dat inmiddels mijn caravan in gebruik is.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:09:12 #14
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117794906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:06 schreef rhubarbje het volgende:
Sorry maar waarom is mijn kritische noot weg?
lijkt me dat meer mensen zich af vragen hoe het kan dat ie zelfs geen eten heeft? de ex heeft de pinpas toch niet mee?
en dat je daar wel wat meer over wil weten voor je zo iemand eventueel in huis zou nemen, wat toch wel de vraag hier is
Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
pi_117794983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Als je geen geld hebt kan je ook niet eten.
maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:11:18 #16
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar hij heeft een WW uitkering en als het goed is nog zijn eigen pinpas
kan ie toch naar de supermarkt? of zie ik iets over het hoofd
Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
pi_117795085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij dat blijkbaar ook niet naar de supermarkt.
ja snap ik :P
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit

en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117795108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, als hij 6 dagen geen eten heeft gehad kan hij ook niet naar de supermarkt.
Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:14:00 #19
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja snap ik :P
maar dan vind ik mijn vraag niet meer dan terecht over wat er dan is waardoor hij zo diep in de shit zit

en ik kan het stereotype geraas over borderliners ook niet enorm waarderen, maar dat is heel wat anders natuurlijk
Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.

En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren ;)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:14:23 #20
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dan wil ik wel even een nootje bij zeggen als je 6 dagen echt geen voedsel hebt gehad val je praktische om van de honger.
Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
pi_117795295
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel bij wijze van spreken.
Dan is er dus wel eten. Maar goed laten we niet verzanden in een hele discussie laten we kijken wat de opties zijn voor de man in kwestie en of wij daar iets aan kunnen doen.
pi_117795333
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:14 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand verantwoording af moet leggen op een openbaar forum over hoe diegene zo diep in de shit gekomen is. Als iemand er voor kiest diegene te helpen kan hij misschien wat meer toelichten.

En tja, dat over borderliners heb je ook wel gelijk in. Maarja dat zal altijd wel zo blijven, mensen over 1 kam scheren ;)
het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag

allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn

maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:21:08 #23
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_117795567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het is ook niet bedoeld als verantwoording afleggen maar meer: stel dat iemand wel een kamertje/schuurtje vrij heeft dan lijkt het me dat die persoon wel alle feiten wil hebben (en verdient) en het lijkt me duidelijk dat er hier of wat missen of TS overdrijft graag

allebei prima natuurlijk, maar dan is het ook het recht van mensen hier (die mee willen denken) om daar een vraag over te stellen
of TS het beantwoord is natuurlijk aan TS maar om het meteen weg te halen vind ik ook raar omdat het (in mijn ogen) terechte vragen zijn

maar goed het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken, het was verbazing omdat mijn post verdwenen was
ik zie wel of TS antwoord geeft (en of modjes het weer weg halen)
het is in ieder geval niet bedoeld als aanval naar de persoon in kwestie of naar TS
Dat snap ik ook wel, en dat bedoelde ik ook te zeggen. Dat als iemand hem wil/kan helpen hij daar wat uitleg aan kan geven. Dat hoeft mss ook niet allemaal open en bloot hier :)

Ik woon helaas niet in de buurt en heb ook niet echt ruimte over... Wel een bank waar evt op gecrasht kan worden maar ik denk niet dat mijn vriend daar blij van gaat worden ;)
pi_117795907
TS: als het echt voor de tijdelijke korte opvang is kan ie misschien gaan couchsurfen? het is er niet helemaal voor bedoeld maar vrijdag zal ie toch ergens moeten slapen en zo kan ie even van bank naar bank hoppen en zo snel mogelijk iets anders proberen te regelen

ik weet niet of veel couchsurfers het een verhaal vinden om mee in zee te gaan (ik denk van niet eigenlijk) maar goed het is natuurlijk een betere optie dan de crisisopvang en het proberen waard
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117799278
Ik heb nog een boekenkast staan die ik kwijt wil. Heb alleen niet de mogelijkheid om te brengen. Woon bij Turnhout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')