Ja, ik had het laatst toen ik voor het eerst eyeliner van een goedkoper merk kocht (kan ook toeval zijn dat het goedkoper was trouwens).. maar ineens veel jeuk rond m'n ogen en en ze waren ook helemaal ontstoken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:48 schreef Natalie het volgende:
Zou je uitslag rondom je wimperrand kunnen krijgen van mascara. Plotseling, dus.
Heb namelijk last van een soort eczeem, en vraag me af of het van m'n mascara kan komen...
(Ik ga er maandag voor naar de dokter, dus no worries)
nee... Niet echtquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Hij blijft nat? wtf.. dat schiet niet op haha
*uit lurkstand*quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:48 schreef Natalie het volgende:
Zou je uitslag rondom je wimperrand kunnen krijgen van mascara. Plotseling, dus.
Heb namelijk last van een soort eczeem, en vraag me af of het van m'n mascara kan komen...
(Ik ga er maandag voor naar de dokter, dus no worries)
quote:
Hmm, miss. in het weekend dan even geen mascara. Eens zien of dat helpt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, ik had het laatst toen ik voor het eerst eyeliner van een goedkoper merk kocht (kan ook toeval zijn dat het goedkoper was trouwens).. maar ineens veel jeuk rond m'n ogen en en ze waren ook helemaal ontstoken.
Hydrocortison waarschijnlijk. Dat zal ik ook wel krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:55 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
*uit lurkstand*
Kan ja, ik heb het ook gehad. Ik had al een zalfje gekregen van de huisarts, maar dat hielp niet zo heel geweldig. Toen ik een andere mascara ging gebruiken was het (icm het zalfje) zo weg. Wel oppassen met die hormoonzaljes voor eczeem, vriendin van me heeft allemaal witte plekken ervan gekregen.
Nope, pigment is gewoon helemaal weg. Ze heeft altijd veel eczeem gehad, over dr hele lichaam. Haar hele nek is aan de achterkant wit en nog op wel meer plekjes. Ze wil die zalfjes en alles nu ook niet meer, omdat ze dat vervelender vind dat het eczeem. En omdat het amper hielp. Maar zij heeft het dus heel veel moeten smeren altijd, van een keer zal het niet gebeuren, maar ik zou het wel in de gaten houdenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:57 schreef Natalie het volgende:
[..]
[..]
Hmm, miss. in het weekend dan even geen mascara. Eens zien of dat helpt.
(Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik andere make-up moet kopen vanwege gevoeligheid.. maar dit zou de eerste keer bij de wimpers zijn)
[..]
Hydrocortison waarschijnlijk. Dat zal ik ook wel krijgen.
Gelukkig heb ik er nooit witte vlekken van gekregen. Maar wat vervelend voor die vriendin! Is het ook niet meer weggetrokken?
Nog geen twee maanden oud. Het is een van het Etos huismerk. Maar wel een hypo-allergene voor lensdragers. (Hoewel ik geen lenzen heb)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:18 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Maar wanneer je eczeem heb zou ik sowieso even helemaal geen make-up gebruiken. Hoe oud is de mascara die je gebruikt? En welke mascara gebruik je?
Oke dat is geen al te dure mascara, dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die weggooien en een nieuwe mascara kopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nog geen twee maanden oud. Het is een van het Etos huismerk. Maar wel een hypo-allergene voor lensdragers. (Hoewel ik geen lenzen heb)
Ja, da's waarschijnlijk wel dé manier om te testen of het daaraan ligt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:27 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Oke dat is geen al te dure mascara, dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en die weggooien en een nieuwe mascara kopen.
Weet het. Maar je moet ergens beginnen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oh en hypoallergeen wil niet veel zeggen. Tegenwoordig is bijna alles hypoallergeen.
Wat is je budget ongeveer?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, da's waarschijnlijk wel dé manier om te testen of het daaraan ligt.
Heb jij (of heeft iemand anders) nog een tip voor een goede mascara? Liever niet bizar duur
20 euro voor mascara vind ik bijv. te veelquote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is je budget ongeveer?Weet niet wat je bizar duur vindt en wat niet..
Misschien even lanfs sephora voor 2 voor 10 mascara?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
20 euro voor mascara vind ik bijv. te veel
15 eigenlijk ook al.
Vandaar trouwens mascaraloos. Eens zien of het effect heeft op die rode uitslag.
Ik vind de volume mascara van Etos huismerk op zich wel ok, alleen vlekt hij heel erg snel onder mijn ogen helaas.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
etos huismerkecht wat een bagger is dat.
Ik gebruik altijd MAx Factor of Maybelline en ik koop alleen als er een actie is
Ah okequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 07:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
20 euro voor mascara vind ik bijv. te veel
15 eigenlijk ook al.
Vandaar trouwens mascaraloos. Eens zien of het effect heeft op die rode uitslag.
die hing bij mij altijd binnen no time op mijn wangquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke
Ik dat geval: ik ben na veel (waterproof) mascara's testen uiteindelijk blijven hangen bij de Rimmel 100% waterproof omdat ik daar geen last van m'n ogen van krijg. Kost volgens mij iets van 10-11 euro, maar is elke paar weken wel ergens in de aanbieding dus heb 'm nog nooit voor de volle prijs gekocht
Is wel alleen om je wimpers mooi te accentueren, niet om echt hele donkere volle wimpers te krijgen.
[ afbeelding ]
Serieus?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
die hing bij mij altijd binnen no time op mijn wang
en daarnaast nog:quote:roodheid, bultjes, lichte zwelling, enige schilfering en jeuk
Ik ben 33, en da's dus precies de plaats waar 't zit. 't Moet echt die mascara zijn.quote:De typische patiënt met een cosmeticum allergie is een vrouw tussen de 20 en 45 jaar met mild eczeem aan de oogleden
Ik gebruik de sensitive mascara van de Hema. Ik ben allergisch voor alle soorten make-up, behalve mascara, mits ik er voor zorg dat het echt alleen op m'n wimpers zit. Misschien ook eens een niet waterproof mascara proberen? Daar kreeg ik namelijk wel last van op de één of andere manier.. En met die van de hema heb ik nou niet het idee dat hij snel uitloopt in de regen (fiets regelmatig door de regen, loopt eigenlijk een beetje uit in stortbuien).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:56 schreef Natalie het volgende:
Bedankt voor alle goede tips
Het is wel even wennen, zo'n dagje zonder mascara. Ik smeer er nooit een dikke laag op, maar iedere keer als ik nu langs de spiegel loop, denk ik 'Huh??' en dan 'Oh ja, geen mascara vandaag'.
De rode uitslag lijkt overigens niet erger geworden.
Ben op internet nu ook al aan het zoeken naar mascara voor gevoelige huidjes.
Van m'n dagcreme gelukkig nooit last gehad. Ook de BB cream gaat zonder problemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |