abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117750787
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:23 schreef pureheart het volgende:

[..]

Hmmm.. moet dat zelf eens een keer lezen.

Maar vind je dat sjiisme (dus niet sjiieten in het algemeen) een stroming is dat binnen de Islam valt? Want er zijn geleerden die het sjiisme tot kufr bestempelen omdat ze bv. hun imams goddelijke eigenschappen toekennen (shirk).
Dan zou Soenisme ook buiten de Islam moeten vallen, aan Khidr a.s. worden ook allemaal godlike eigenschappen toegekend. Wat de Shieten doen is niet goddelijke eigenschappen aan de Imams toekennen, de Imams zijn volgens de Shieten gekozen voor het opvolgen van de Profeet, door God aangewezen, ze hebben kennis van Allah gekregen en leiding om niet te zondigen.
pi_117752591
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan zou Soenisme ook buiten de Islam moeten vallen, aan Khidr a.s. worden ook allemaal godlike eigenschappen toegekend. Wat de Shieten doen is niet goddelijke eigenschappen aan de Imams toekennen, de Imams zijn volgens de Shieten gekozen voor het opvolgen van de Profeet, door God aangewezen, ze hebben kennis van Allah gekregen en leiding om niet te zondigen.
Wie is khidr? Hier staat dat het volgens sommige overleveringen over een tijdgenoot van Abraham gaat (een profeet): http://en.wikipedia.org/wiki/Khidr
Over welke goddelijke eigenschappen heb je het? Want profeten kregen vaak wonderen mee om mensen te overtuigen (niet alleen deze Khidr). Bij goddelijke eigenschappen denk ik meteen aan iemand die gelijk staat aan God (op het gebied van die eigenschappen). Ik vind dat toch een verschil.

Vet: kunnen ze dit motiveren aan de hand van de koran bv.? Dat er na de profeet nog 12 imams zouden komen.
pi_117752896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:30 schreef Phone het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen soennieten en sjiieten dat ze zo'n pleurishekel aan elkaar hebben ?
Er is geen verschil tussen haat en haat, voor de ego is er alleen onderscheid nodig om te kunnen haten, dus ben je een sunniet of sjiiet, zwart of wit. Maar een zondaar is een zondaar, een leugenaar is een leugenaar, een dief is een dief, een lasteraar is een lasteraar, een hypocriet is een hypocriet, een gierigaard is een gierigaard, een moordenaar is een moordenaar, ongeacht of je een sunniet of sjiiet bent.
En een gehoorzame aan Allah is een gehoorzame aan Allah, een oprechte is een oprechte, een weldoener is een weldoener, een vrome is een vrome, een barmhartige is een barmhartige, een waarachtige is een waarachtige, ongeacht of je een sunniet of sjiiet bent.
Een sjiiet kan beter de sunnah volgen dan een sunniet, en een sunniet kan meer van Ali houden dan een sjiiet. De Hel is er voor iedereen die God uit het oog verliest, denkt beter te zijn dan een ander, zijn eigen fouten/zonden overziet, maar die van een ander niet.
pi_117753009
Onder soennitische meningen (in de hele orthodoxie ervan) zijn er ook wel meningen waarin men zeer slecht neerkijkt op Yazid en die heel dicht bij sjiitische visies over hem komen; fasiq (grote zondaar) waar veel het wel over eens zijn tot zelfs kafir (ongelovig) zijn of uitzonderlijke posities dat hem vervloeken mag. Denk bij vervloeken aan Qadi Abu Ya'la een oude hanbali-geleerde, ook van imam Ahmad ibn Hanbal wordt gezegd dat de mening had dat Yazid kafir was als ik het goed heb. Hoewel ik zelf de oorspronkelijke Arabische bron niet heb gelezen en authenticiteit ervan gecheckt. Suyuti noemt ergens in zijn du'as (gebeden) ook dat "God de moordenaars van Hassan en Husein moge vervloeken".

Het "probleem" tussen soennieten en sjieten vandaag de dag ligt niet bij Muawiya of Yazid, maar als je Aisha, Umar of Othman gaat vervloeken. Dat zorgt voor grote fitna/chaos tussen de twee groepen. Zoals Yassir al-Habib, die dat vaak doet. Vanuit zijn theologie begrijp ik het nog wel...zowel soennieten als sjieten hanteren het principe "houden omwille van God en afkeer hebben omwille van hem". Zoals Christelijke evangelisten vaak zeggen: "hate the sin because God hates it, but not the person". In die trant en vanuit sjitisch perspectief is het vervloeken van Aisha een prijzenswaardige daad omdat zij grote ongeloof pleegden, net zoals het volk van Lot vervloeken toegestaan is en geen enkele Moslim daarover twijfelt aangezien het zelf in de Koran terugkomt. Of het wenselijk is is een andere vraag. Maar in die zin is ook vervloeken van drie eerder genoemden in ieder geval toegestaan en begrijpelijkerwijs ook prijzenswaardig is. Zeker in gebieden/landen waar de spanningen tussen soennieten en sjiieten toenemen wordt bijv dit vervloeken gebruikt om zich ook tegen de ander af te zetten. En andersom idemdito.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_117753850
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Wie is khidr? Hier staat dat het volgens sommige overleveringen over een tijdgenoot van Abraham gaat (een profeet): http://en.wikipedia.org/wiki/Khidr
Over welke goddelijke eigenschappen heb je het? Want profeten kregen vaak wonderen mee om mensen te overtuigen (niet alleen deze Khidr). Bij goddelijke eigenschappen denk ik meteen aan iemand die gelijk staat aan God (op het gebied van die eigenschappen). Ik vind dat toch een verschil.

Vet: kunnen ze dit motiveren aan de hand van de koran bv.? Dat er na de profeet nog 12 imams zouden komen.
Khidr is een mysterieuze, mystieke man in de Koran, die ondermeer voorkomt ten tijde van Musa a.s, er zijn heel veel mythes over hem, dat hij nu nog leeft, ieder Turks dorp heeft bijvoorbeeld wel een eigen Khidr verhaal, een onbekende man die ze ergens tegen zijn gekomen en die ze heeft geholpen met iets etc.

Er zijn sjieten die hebben gezegd dat Ali god is, maar die zijn echt extreem zwaar gestraft ten tijden van Ali en vormen minder dan 1% van de Shieten. Ze worden zelfs logischerwijs verketterd door diezelfde Shieten, het idee is niet dat de Imams gelijk staan aan god, geenenkel shiet zal dat zeggen, het idee is dat ze zijn gezegend met bepaalde giften door God.
pi_117754869
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:58 schreef Aloulou het volgende:
Onder soennitische meningen (in de hele orthodoxie ervan) zijn er ook wel meningen waarin men zeer slecht neerkijkt op Yazid en die heel dicht bij sjiitische visies over hem komen; fasiq (grote zondaar) waar veel het wel over eens zijn tot zelfs kafir (ongelovig) zijn of uitzonderlijke posities dat hem vervloeken mag. Denk bij vervloeken aan Qadi Abu Ya'la een oude hanbali-geleerde, ook van imam Ahmad ibn Hanbal wordt gezegd dat de mening had dat Yazid kafir was als ik het goed heb. Hoewel ik zelf de oorspronkelijke Arabische bron niet heb gelezen en authenticiteit ervan gecheckt. Suyuti noemt ergens in zijn du'as (gebeden) ook dat "God de moordenaars van Hassan en Husein moge vervloeken".

Het "probleem" tussen soennieten en sjieten vandaag de dag ligt niet bij Muawiya of Yazid, maar als je Aisha, Umar of Othman gaat vervloeken. Dat zorgt voor grote fitna/chaos tussen de twee groepen. Zoals Yassir al-Habib, die dat vaak doet. Vanuit zijn theologie begrijp ik het nog wel...zowel soennieten als sjieten hanteren het principe "houden omwille van God en afkeer hebben omwille van hem". Zoals Christelijke evangelisten vaak zeggen: "hate the sin because God hates it, but not the person". In die trant en vanuit sjitisch perspectief is het vervloeken van Aisha een prijzenswaardige daad omdat zij grote ongeloof pleegden, net zoals het volk van Lot vervloeken toegestaan is en geen enkele Moslim daarover twijfelt aangezien het zelf in de Koran terugkomt. Of het wenselijk is is een andere vraag. Maar in die zin is ook vervloeken van drie eerder genoemden in ieder geval toegestaan en begrijpelijkerwijs ook prijzenswaardig is. Zeker in gebieden/landen waar de spanningen tussen soennieten en sjiieten toenemen wordt bijv dit vervloeken gebruikt om zich ook tegen de ander af te zetten. En andersom idemdito.
Wie, behalve Yasser Alhabib, vervloekt Aisha, Omar en Othman dan? De fouten van deze figuren aanwijzen is niet hetzelfde als vervloeken.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:52 schreef pureheart het volgende:

[..]

Over welke goddelijke eigenschappen heb jij het eigenlijk?
pi_117755107
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Khidr is een mysterieuze, mystieke man in de Koran, die ondermeer voorkomt ten tijde van Musa a.s, er zijn heel veel mythes over hem, dat hij nu nog leeft, ieder Turks dorp heeft bijvoorbeeld wel een eigen Khidr verhaal, een onbekende man die ze ergens tegen zijn gekomen en die ze heeft geholpen met iets etc.

Er zijn sjieten die hebben gezegd dat Ali god is, maar die zijn echt extreem zwaar gestraft ten tijden van Ali en vormen minder dan 1% van de Shieten. Ze worden zelfs logischerwijs verketterd door diezelfde Shieten, het idee is niet dat de Imams gelijk staan aan god, geenenkel shiet zal dat zeggen, het idee is dat ze zijn gezegend met bepaalde giften door God.
Kijk.. als je een uitspraak gaat doen over dat het soennisme zich (mogelijk) ook schuldig maakt aan shirk. Dan vind ik dat je dat moet kunnen aantonen aan de hand van de koran of hadith. Nu begin je over wat men in turkse dorpjes gelooft (die fout had ik zelf eerst ook gemaakt door naar de sjiieten te wijzen die er vreemde tradities zoals zelfkastijding op na houden).

In sjiitische teksten staat er toch ook dat die imam's deels verantwoordelijk zijn voor de creatie van de wereld of iets in die richting. Ik weet niet waar ik dat gelezen had. Maar ik weet wel dat dit verwijt bestaat.

Maar ik merk dat je er toch kennis over hebt. Heb je er toevallig boeken over gelezen? Kun je mij titels geven?
pi_117755497
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:31 schreef pureheart het volgende:

[..]

Kijk.. als je een uitspraak gaat doen over dat het soennisme zich (mogelijk) ook schuldig maakt aan shirk. Dan vind ik dat je dat moet kunnen aantonen aan de hand van de koran of hadith. Nu begin je over wat men in turkse dorpjes gelooft (die fout had ik zelf eerst ook gemaakt door naar de sjiieten te wijzen die er vreemde tradities zoals zelfkastijding op na houden).

In sjiitische teksten staat er toch ook dat die imam's deels verantwoordelijk zijn voor de creatie van de wereld of iets in die richting. Ik weet niet waar ik dat gelezen had. Maar ik weet wel dat dit verwijt bestaat.

Maar ik merk dat je er toch kennis over hebt. Heb je er toevallig boeken over gelezen? Kun je mij titels geven?
Nee, dat klopt niet. Er zijn heel veel mythes en verzinsels over Sji'ieten. In Pakistan geloofden ze vroeger dat Sji'ieten in Muharram bij elkaar kwamen in een gebouw, het licht uitdeden en buitenechtelijk relaties hadden. In Saudi-Arabie denken sommige mensen dat Sji'ieten eerst in de thee spugen voordat ze het aan hun gasten geven. In sommige delen van Libanon denken sommige mensen dat Sji'ieten met staarten worden geboren. Ik stel voor dat je alles vergeet wat je over Sji'ieten weet.

Deze boeken moet je hebben;
- Nahj Al balagha
- Bihar Al Anwa(a)r
pi_117755746
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. Er zijn heel veel mythes en verzinsels over Sji'ieten. In Pakistan geloofden ze vroeger dat Sji'ieten in Muharram bij elkaar kwamen in een gebouw, het licht uitdeden en buitenechtelijk relaties hadden. In Saudi-Arabie denken sommige mensen dat Sji'ieten eerst in de thee spugen voordat ze het aan hun gasten geven. In sommige delen van Libanon denken sommige mensen dat Sji'ieten met staarten worden geboren. Ik stel voor dat je alles vergeet wat je over Sji'ieten weet.

- Nahj Al balagha
- Bihar Al Anwa(a)r
Mut3a?
Dat is een tijdelijk ''contract'' voor seksuele handelingen te kunnen verrichten, ik zou dat geen huwelijk noemen.

Ik vind fora een goeie afspiegeling van de realiteit (beter dan de realiteit zoals we die dagelijks meemaken omdat men anoniem is) en het is mij opgevallen hoe sjiieten in hun fora gewoon doen over mut3a. Check bv dit: http://www.shiachat.com/f(...)-it-but-dont-follow/

quote:
All I wish is that people would take a little bit of responsibility because a one hour mutah with the wrong person can destroy many lives.
Het is dus geen mythe dat het voorkomt dat sommigen het voor een uur doen.
pi_117755849
quote:

[..]

- Nahj Al balagha
- Bihar Al Anwa(a)r
Alles vergeten ben ik niet van plan. Wel alle punten onderzoeken waar ik zoiets bij heb van ''dat kan Allah nooit goedkeuren''.

Bedankt voor de tips (boeken).
pi_117755926
quote:

[..]

- Nahj Al balagha
- Bihar Al Anwa(a)r
Wat betreft de imams, ik plak dit stukje even uit wikipedia, maar bronnen staan er ook bij;
quote:
On the way back to Medina, he ordered his Companions to stop at Ghadeer Khum and delivered a sermon of which, a brief version is quoted below,
O people, Allah the Most Kind the Omniscient has told me that no apostle lives to more than half the age of him who had preceded him. I think I am about to be called (die) and thus I must respond. I am responsible and you are responsible, then what do you say?’ They said, ‘We witness that you have informed, advised and striven. May Allah bless you.’ He said, ‘Do you not bear witness that there is no god but Allah and that Muhammad is His servant and Apostle, and that His Heaven is true, His Hell is true, death is true, the Resurrection after death is true, that there is no doubt that the Day of Judgment will come, and that Allah will resurrect the dead from their graves?’ They said, ‘Yes, we bear witness’. He said, ‘O Allah, bear witness.’ Then he said, ‘O people, Allah is my Lord and I am the lord of the believers. I am worthier of believers than themselves. Of whomsoever I had been Master (Mawla), Ali here is to be his Master. O Allah, be a supporter of whoever supports him (Ali) and an enemy of whoever opposes him and divert the Haq to Ali.

Then he said,
‘O people, I will go ahead of you and you will arrive at my Pond (in Heaven) which is wider than the distance between Basra and San’a. It has receptacles as numerous as the stars, and two cups of gold and two of silver. I will ask you about the two weighty things that I have left for you when you come to me to see how you dealt with them. The greater weighty thing is Allah’s book—the Holy Qur’an. One end is in Allah’s hand and the other is in your hands. Keep it and you will not deviate. That other weighty thing is my family (Ahl al-Bayt) and my descendents. The Most Kind the Omniscient had told me that both of them, would not separate until they come to my Pond.

Another similar narration of the Hadith goes as follows
"Oh people! Reflect on the Quran and comprehend its verses. Look into its clear verses and do not follow its ambiguous parts, for by Allah, none shall be able to explain to you its warnings and its mysteries, nor shall anyone clarify its interpretation, other than the one that I have grasped his hand, brought up beside myself,(and lifted his arm), the one about whom I inform you that whomever I am his master, this Ali is his master (Mawla); and he is Ali Ibn Abi Talib, my brother, the executor of my will (Wasiyyi), whose appointment as your guardian and leader has been sent down to me from Allah, the mighty and the majestic."
Bronnen;
- Ahmad ibn Hanbal in Musnad Ahmad ibn Hanbal
- Al-Nasa'i in Al-Khasa'is
- Ibn Asakir in The History of Damascus
- Hakim al-Nishaburi in Al-Mustadrak alaa al-Sahihain
- Ibn Kathir in Al-Bidaya wa'l-Nihaya

quote:
In 9 A.H. (630), Muhammad prepared to lead an expedition against Syria, and to fight the Battle of Tabuk. He did not want to leave Madinah unguarded, since there were suspicions regarding the safety of the city, and decided to leave Ali behind as his deputy. Ali asked if he was going to be left behind with the women and children[1] [1]. Muhammad is reported to have said:
"Are you not pleased to have the position (manzilah) in relation to me as that Aaron had in relation to Moses, except that after me there will be no other prophet?"
- Sahih Bukhari
- Sahih Muslim
- Ibn Kathir in his Al Bidayah wa-Nihayah
Soennieten interpreteren bovenstaande hadith echter anders.
pi_117756187
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:43 schreef pureheart het volgende:

[..]

Mut3a?
Dat is een tijdelijk ''contract'' voor seksuele handelingen te kunnen verrichten, ik zou dat geen huwelijk noemen.

Ik vind fora een goeie afspiegeling van de realiteit (beter dan de realiteit zoals we die dagelijks meemaken omdat men anoniem is) en het is mij opgevallen hoe sjiieten in hun fora gewoon doen over mut3a. Check bv dit: http://www.shiachat.com/f(...)-it-but-dont-follow/

[..]

Nee heeft helemaal niks met Mut3a, te maken. Sji'ieten komen in de maand Muharram bijeen om Hussein ibn Ali te herdenken. Hierbij wordt vaak of eigenlijk altijd een lezing gegeven door een imam, en daarna wordt een du3a/smeekgebed(wat een raar woord?) gelezen. Waarschijnlijk is het idee uit vijandigheid ontstaan, maar uit onwetendheid heeft het zich verspreid onder de gewone mensen; sji'ieten plegen massaal en in grote groepen samen echtbreuk.
pi_117756397
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:43 schreef pureheart het volgende:

[..]

Mut3a?

[..]

Mutah, komt voor in de Koran en werd gepraktiseerd ten tijde van de Profeet. Misbruik er van, kan gebeuren, doen Soenieten ook, betekent niet dat het onderdeel is van de leer. :)
pi_117756515
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:27 schreef Peunage het volgende:
Wie, behalve Yasser Alhabib, vervloekt Aisha, Omar en Othman dan? De fouten van deze figuren aanwijzen is niet hetzelfde als vervloeken.
Niet perse iemand die ik ken. Nergens zeg ik dat het veel gebeurd. Ik geef alleen aan dat in een gemengde soennitische-sjitische maatschappij zulke vervloekingen door individuen grote spanningen kunnen verergeren. Nergens heb ik het over fouten. En ik mij kan voorstellen dat bij beide groepen extremen ontstaan. Bijv als je door soennitische meerderheid onderdrukt wordt zoals sjieten vaker is overkomen in Zuid-Oost Azie en/of Midden-Oosten en je dan via deze vervloekingen afzet van hen. Zo gaat het in de praktijk vaak, zaken politiseren. Zoals protestanten dat deden met het vervloeken van de Paus bijv als spanningen opliepen tussen katholieken en hen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_117756546
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mutah, komt voor in de Koran en werd gepraktiseerd ten tijde van de Profeet. Misbruik er van, kan gebeuren, doen Soenieten ook, betekent niet dat het onderdeel is van de leer. :)
Heb die term onder de soennies nooit gehoord.

Bedoel je niet nikah? Dat is gewoon trouwen.
Ik ken geen enkele soennie die voor een week, dag of uur trouwt om seks te kunnen hebben.
Wel die trouwen met de intentie voor langere periode en na 2 maanden ofzo scheiden omdat ze vaak ruzie hebben ofzo. Dit vroegtijdig scheiden zou ik dan niet een typische soennie dingen noemen (komt tegenwoordig overal voor).
pi_117756668
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:58 schreef pureheart het volgende:

[..]

Heb die term onder de soennies nooit gehoord.

Bedoel je niet nikah? Dat is gewoon trouwen.
Ik ken geen enkele soennie die voor een week, dag of uur trouwt om seks te kunnen hebben.
Wel die trouwen met de intentie voor langere periode en na 2 maanden ofzo scheiden omdat ze vaak ruzie hebben ofzo. Dit vroegtijdig scheiden zou ik dan niet een typische soennie dingen noemen (komt tegenwoordig overal voor).
Wat ik wil zeggen is, Muta3, is niet Soenitisch of Shietisch, gezien het in de Koran voorkomt.
Daarnaast, zijn er helaas, Arabieren die op vakantie gaan, paar dagen getrouwd zijn, met name uit Saudi Arabie, voor seks
pi_117756797
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is, Muta3, is niet Soenitisch of Shietisch, gezien het in de Koran voorkomt.
Daarnaast, zijn er helaas, Arabieren die op vakantie gaan, paar dagen getrouwd zijn, met name uit Saudi Arabie, voor seks
Het ging toch om rechtvaardiging uit de bronnen..

Kun je, als je tijd hebt, mij een paar verzen geven uit de koran waarin mut3a beschreven staat. Zowel in naam als betekenis. Want ik ben alleen een hadith tegen gekomen waar het juist verworpen werd (zal het later opzoeken).

Ik ga nu pitten, adios!
pi_117756831
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:03 schreef pureheart het volgende:

[..]

Het ging toch om rechtvaardiging uit de bronnen..

Kun je, als je tijd hebt, mij een paar verzen geven uit de koran waarin mut3a beschreven staat. Zowel in naam als betekenis. Want ik ben alleen een hadith tegen gekomen waar het juist verworpen werd (zal het later opzoeken).

Ik ga nu pitten, adios!
een ding, snel voor het slapen gaat goed?
pi_117756844
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een ding, snel voor het slapen gaat goed?
oke..

ik snap niet wat je zegt
pi_117756908
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:04 schreef pureheart het volgende:

[..]

oke..

ik snap niet wat je zegt
quote:
24. En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
de vers waarin mutah is toegestaan
pi_117757022
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

de vers waarin mutah is toegestaan
Welke soera? Dan lees ik het ook in het Arabisch. En de vers ervoor en erna.
pi_117757106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:07 schreef pureheart het volgende:

[..]

Welke soera? Dan lees ik het ook in het Arabisch. En de vers ervoor en erna.
Nisa. :)
pi_117757423
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nisa. :)
Sunni TAFSIR:
quote:
(And all married women (are forbidden unto you save those (captives) whom your right hands possess) of captives, even if they have husbands in the Abode of War, after ascertaining that they are not pregnant, by waiting for the lapse of one period of menstruation. (It is a decree of Allah for you) that which I have mentioned to you is unlawful in Allah's Book. (Lawful unto you are all beyond those mentioned) as unlawful, (so that ye seek them) marry (with your wealth) up to four wives; it is also said that this means: so that you buy with your wealth captives; and it is also said that this means: so that you should seek with your money marrying women for an agreed period of time (zawaj al-mut'ah) but the lawfulness of this practice was later abrogated, (in honest wedlock) He says: be with them as legitimate husbands, (not debauchery) not indulging in adultery without having a proper marriage. (And those of whom) after marriage (ye seek content) from whom you derive benefit, (give unto them their portions) give to them their full dowry (as a duty) as an obligation upon you from Allah to give the dowry in full. (And there is no sin for you) there is no harm for you (in what ye do by mutual agreement) in increasing or decreasing the amount of the dowry by mutual agreement (after the duty hath been done) after the first obligation to which you have aspired. (Lo! Allah is ever Knower) in relation to making lawful to you marriage for an agreed, limited period of time, (Wise) in later making this practice unlawful; it is also said that this means: Allah is ever Knower of your compulsion for marriage for an agreed, limited period of time, Wise in making such marriage unlawful.
Dit ga ik morgen uitzoeken.

Nu ga ik slapen!
pi_117757462
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:15 schreef pureheart het volgende:

[..]

Sunni TAFSIR:

[..]

Dit ga ik morgen uitzoeken.

Nu ga ik slapen!
Middels een hadith sis, niet middels de Koran, dat is het probleem dus nu een beetje, de Hadith mag NIET voor de Koran komen. Slaap lekker. :)
pi_117757523
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Middels een hadith sis, niet middels de Koran, dat is het probleem dus nu een beetje, de Hadith mag NIET voor de Koran komen. Slaap lekker. :)
De koran is toch uitgelegd door de profeet? Ofwel in woorden ofwel in daden. En die woorden en daden vinden we terug in de hadith.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')