abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 15:06:41 #201
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_119711598
Ach, wat een schatjes! O+ Leuk dat gekwetter!
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  woensdag 28 november 2012 @ 15:10:46 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119711733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Miss_Isis het volgende:
Is ook wel zo verstandig idd om ze dan niet te laten broeden. Maar wel tof dat je al 3 adresjes hebt voor een paar jonkies, het lijkt me toch ook leuk om als je een paar koppels hebt van dichtbij mee te maken hoe ze hun jonkies opvoeden e.d. Kun je hier mooi foto's plaatsen van lelijke kale zebravinkwurmpjes tzt ;)
Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leveren 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119711869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik wil dr niet mee leuren met die jongen. Ik wil wel kijken hoe handtam ik ze kan leveren 8-)
Haha, herkenbaar! Die uitdaging ga ik ook altijd aan met al het jonge grut dat hier geboren wordt nouja, behalve met kuikentjes dan omdat ik nogal gehecht ben aan m'n vingers :X en te tamme haantjes vaak geen goed idee zijn Dat maakt het extra leuk wat mij betreft, de hands-on ervaring die je zo op doet met al dat kleins O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 28 november 2012 @ 15:16:48 #204
176471 oh-oh
pi_119711952
Psies :D
Mn herplaatscatharinaparkiet maakt ook echt zulke goede vorderingen, en hij zit de hele avond tussen de honden, ik wil er zo ook wel twee vinkjes bij hoor. Holly , het vinkenmeisje dat maandagavond kwam, vloog maandag de hele avond los rond, Oscar was ook los , en ik had 3 volwassenen en een baby op bezoek, dat ging allemaal helemaal best O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119712297
Zo leuk als ze je vertrouwen en zo lekker tam worden O+

En tof dat Oscar (of toch Oscarina?) het zo goed doet. Ga je voor hem/haar tzt nog een maatje aanschaffen of laat je het bij 1?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_119712380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:P Wacht tot ik jonkies heb!
Haha zal ik doen.

Kun je vinkjes 2 dagen alleen laten ofzo? Of vervoeren in een auto om uit logeren te brengen op vakantie ofzo ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 november 2012 @ 15:40:21 #207
176471 oh-oh
pi_119712851
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha zal ik doen.

Kun je vinkjes 2 dagen alleen laten ofzo? Of vervoeren in een auto om uit logeren te brengen op vakantie ofzo ^^
Ja joh, ik ga die van mij ook thuislaten als ik een weekje wegga, dan vraag ik wel iemand om een paar keer voer en water erin te mikken ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Zo leuk als ze je vertrouwen en zo lekker tam worden O+

En tof dat Oscar (of toch Oscarina?) het zo goed doet. Ga je voor hem/haar tzt nog een maatje aanschaffen of laat je het bij 1?
Oscarina denk ik :')
Twee zou mss leuker zijn MAAR dan worden ze wel minder tam vrees ik, en Oscar is echt zo tevreden en op mij en Chico gefocussed dat ik denk dat het niks uit maakt. Ik weet het niet, ik denk dat het zo zal blijven, hij heeft wel gezelschap aan de vinkjes, hij vindt ze echt eeeeenig, de vinken vinden hem minder leuk :')
Filmpje van poosje geleden :P
( Groucho Marx )
pi_119713047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:59 schreef oh-oh het volgende:
Deze schalen heb ik:
[ afbeelding ]
Daarboven hangt het badje :D
En ik heb de schaaltjes nog een maat kleiner.
^O^ . Hier broeden ze of ik het nou wil of niet maar mijn ervaring van de laatste 15 jaar is dat ik er nooit teveel had voor de voliere....ik heb verstandige zebravinken die zichzelf niet het huis uitfokken. :7 Rondvliegen is hier niet zo'n goed idee, de kater zou het wel leuk vinden...rondvliegend ontbijtje, lunch en diner. *) :') Diezelfde kater is ooit al eens de voliere binnengedrongen door een miniem deurtje dus maar even niet. Overigens laat hij ze in de voliere met rust...mits ze geen tekenen van zwakte vertonenen want dan staat hij met zijn snuit tegen de tralies aan.....zou het kan het? :9 Blijft een kat. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119713179
Hehe, Lola probeert hem haar in z'n d'r teentjes te bijten geloof ik? :')

En tja, de afweging tussen één of twee... ik snap je overweging. Zelf ben ik een groot voorstander van minimaal één soortgenootje voor elk (sociaal levend) huisdier, omdat ik ze ook gelijkwaardig contact met een soortgenoot gun. Zeker op de momenten dat ik er niet bij ben vind ik dat belangrijk, ze zijn er imo niet alleen maar voor mijn entertainment. Hier heeft alles dan ook minimaal één soortgenoot.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het aantrekkelijk is om zo'n tamme vogel te hebben en dat je bang bent dat hij zij anders meer oog voor het vriendje/vriendinnetje zou hebben. Misschien zou je een tussenweg kunnen proberen en er een heel tam parkietje bij kunnen nemen, dat ook al erg op mensen is gericht? Wellicht houden ze dan ook samen nog genoeg aandacht voor mensen zodat je er nog voldoende contact mee kunt hebben.
  woensdag 28 november 2012 @ 15:55:39 #210
176471 oh-oh
pi_119713345
No way, parkieten schreeuwen, dat haaat ik :P
Maar hij heeft wel vocale interactie met de vinkjes he, Oscar vindt de vinken echt heel erg leuk, de vinken hem alleen niet, Lola en Zaza zijn echt fel :')
Ik sluit het ook niet uit hoor, nestje catharina's kweken lijkt me ook wel leuk, maar zoals het nu gaat is Os heel tevreden, en hij moet ook nog dingen leren en ontdekken, tis nog een jong ding, dus sowieso pas volgend jaar als ik er iets bij neem hoor.
( Groucho Marx )
pi_119713405
Kijk ik even achterom richting voliere...wippende tortelduiven met bovenop de rug van de man een halfslapende zebravink. :') Vogels zijn schaamteloos. :@ :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 28 november 2012 @ 15:57:50 #212
176471 oh-oh
pi_119713418
Ja hallo, maak dan ook een filmpje of minstens een foto _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 28 november 2012 @ 15:58:12 #213
176471 oh-oh
pi_119713432
Tortels heb ik over getwijfeld, maar die maken denk ik veel zooi, dus die laat ik mooi zitten :P
( Groucho Marx )
pi_119713639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:55 schreef oh-oh het volgende:
No way, parkieten schreeuwen, dat haaat ik :P
Maar hij heeft wel vocale interactie met de vinkjes he, Oscar vindt de vinken echt heel erg leuk, de vinken hem alleen niet, Lola en Zaza zijn echt fel :')
Ik sluit het ook niet uit hoor, nestje catharina's kweken lijkt me ook wel leuk, maar zoals het nu gaat is Os heel tevreden, en hij moet ook nog dingen leren en ontdekken, tis nog een jong ding, dus sowieso pas volgend jaar als ik er iets bij neem hoor.
Ja, ik bedoelde een zelfde soort parkiet als Oscar is natuurlijk :P Een ander soort er bij zetten heeft denk ik weinig toegevoegde waarde boven de vinkjes. En dat je er dan mee zou kunnen kweken zou voor mij ook een pluspunt zijn, want nog meer schattige vogeltjes O+
  woensdag 28 november 2012 @ 16:10:27 #215
176471 oh-oh
pi_119713955
Nou ja, ook dat alleen als ik er mensen voor weet hoor.
Catharina's hoef je niet persé met soortgenoten te houden, een andere parkiet of kleine papegaai zullen ze ook mee kroelen, het zijn hele milde vredelievende vogels :P
Mss kan ik Os wel aan een vinkje koppelen ooit, no wat dat ie pootjes gaat knagen denk ik, slome donder :D
( Groucho Marx )
pi_119717554
Das mooi, vanavond nog is met m'n vriend over hebben waar we de kooi dan neerzetten :)
pi_119720120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Ja hallo, maak dan ook een filmpje of minstens een foto _O-
Ze waren al uitgewipt, vogels maken er niet een hele show van als het eenmaal zover is. :')
Tortels zijn O+ , met de rotzooi valt het mee tot ze in de rui gaan. _O- Je hebt dan het idee dat de poelier is langgeweest gezien het aantal veren :P maar gelukkig is dat maar twee maal per jaar een korte periode. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 29 november 2012 @ 14:26:37 #218
176471 oh-oh
pi_119746978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Das mooi, vanavond nog is met m'n vriend over hebben waar we de kooi dan neerzetten :)
:D Ik heb nog geen jongen he!
Ga je ook een mooie grote kooi nemen?
Het is werkelijk zo leuk om ze bezig te zien met al die ruimte.
Ik heb wel Zaza en Lola even in de kleine kooi gezet want die zijn groot en erg territoriaal :X
Maar ik zet ze er morgenavond weer bij , en even geen nestkastjes erin, en dan zal het wel weer gaan, en anders splits ik ze even op, dat zal ook al veel schelen. Kan ik Lola en de nieuwe rode man koppelen in de kleinere kooi :P
Holly, het eenzame vogeltje dat ik maandagavond kreeg, zit echt supermegagezellig knus te doen met de vijf nieuwe vinkjes van dinsdag, dat is echt zo leuk om te zien O+
( Groucho Marx )
pi_119756146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ik heb nog geen jongen he!
Ga je ook een mooie grote kooi nemen?
Het is werkelijk zo leuk om ze bezig te zien met al die ruimte.
Ik heb wel Zaza en Lola even in de kleine kooi gezet want die zijn groot en erg territoriaal :X
Maar ik zet ze er morgenavond weer bij , en even geen nestkastjes erin, en dan zal het wel weer gaan, en anders splits ik ze even op, dat zal ook al veel schelen. Kan ik Lola en de nieuwe rode man koppelen in de kleinere kooi :P
Holly, het eenzame vogeltje dat ik maandagavond kreeg, zit echt supermegagezellig knus te doen met de vijf nieuwe vinkjes van dinsdag, dat is echt zo leuk om te zien O+
Nee weet ik dat je die nog niet hebt.

Maar moet wel even de praktische dingen gaan bekijken waar ik idd zo'n grote kooi kwijt kan want zo'n klein kooitje vind ik zielig vandaar :)
  donderdag 29 november 2012 @ 19:33:58 #220
176471 oh-oh
pi_119756383
Vrienden van me hebben mooie grote kooien aan de muur hangen, ik zal foto´s zoeken als je wil zien hoe dat er uit ziet :D
( Groucho Marx )
  donderdag 29 november 2012 @ 20:01:43 #221
176471 oh-oh
pi_119757397

Van Zooplus is dat hok!
( Groucho Marx )
pi_119762017
Weet niet of ik het nou een mooi hok vind :@
pi_119762170
Strak, recht en praktisch...hoe simpeler hoe handiger met schoonmaken. :P Niets ergers als een kooi moeten schoonmaken met kiertjes en randjes. :r
Optimist tot in de kist
  donderdag 29 november 2012 @ 21:48:00 #224
176471 oh-oh
pi_119762297
Nou ja tis voor het idee, ik vind het wel een fijn hok denk ik, idd wat Trovey zegt, oh, en ze vliegen elke dag los ook daar :D
( Groucho Marx )
pi_119763783
Ik ben met de kooien van mijn duiven in een fractie klaar (kunststof onderbak en metalen bovenwerk er op *O* ). Mijn kamervoliere is daarentegen een nachtmerrie met schoonmaken :') ...kost me 2x zoveel werk als de andere kooien bij elkaar, bij die onderbak gaat alles zo heerlijk eronder kruipen dus altijd alles eruit halen(schuiflade en metalen bak eronder) en dan er onder stofzuigen om alles op te ruimen en dat moet snel ook omdat de kans aanwezig is dat een kleine zebra via de dan open onderkant kan ontsnappen. :') Mijn katten zijn op dat moment vanzelfsprekende niet aanwezig en ramen en deuren dicht. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')