quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:15 schreef trovey het volgende:
Die van mij doen nog niet aan voortplanten....te vroeg blijbaar, ze komen niet voor niets uit Australie dus het moet eerst warmer worden...in huis.
Babyboem bij oh oh ^^quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Bij mij staat de verwarming alweer uit, het is nu koeler dan een poos geleden hoor
![]()
Ik ben heel benieuwd of dit eerste nest het gaat redden, de ouders wisselen elkaar netjes af op het nest, wat ze daarbinnen doen kan ik natuurlijk niet zien, maar de kropjes zagen er wel goed uit. Tis echt miniscuulIk had zondag 1 baby, maandag waren het er 2 en gisteren dus nog 3 tegelijk uitgekomen, dat zag ik ff niet aankomen hoor
Er liggen nog minstens 2 eieren in het nest ook...
En er broedt nog 1 paartje.
Meestal gaat het wel goed als de ouders gewoon goed voer krijgen en actief zijn. Hou er wel rekening mee dat je zelfs nog uitval kunt krijgen als de jongen uitgevlogen zijn, is mij al vaak genoeg overkomen...denk je dat ze over alles heen zijn en dan ineens ligt er een zo te zien gezond jong dood in de voliere.quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Bij mij staat de verwarming alweer uit, het is nu koeler dan een poos geleden hoor
![]()
Ik ben heel benieuwd of dit eerste nest het gaat redden, de ouders wisselen elkaar netjes af op het nest, wat ze daarbinnen doen kan ik natuurlijk niet zien, maar de kropjes zagen er wel goed uit. Tis echt miniscuulIk had zondag 1 baby, maandag waren het er 2 en gisteren dus nog 3 tegelijk uitgekomen, dat zag ik ff niet aankomen hoor
Er liggen nog minstens 2 eieren in het nest ook...
En er broedt nog 1 paartje.
Whehehe, maar je zebra's niet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:42 schreef oh-oh het volgende:
Nou mama zit nu op een nieuw nest dus, maar die eitjes heb ik geschud, en de tweeling doet het ook erg goed. Ik hoop nog op een nest van Sugar, de witte, verder ben ik ook wel klaar hoor
Tot je er eentje mist.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:46 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, ik schud gewoon wat er ligt, nog beter
Sepia en grit is voldoende, daar kunnen ze naar behoefte uithalen, ze verbruiken nogal wat met die eieren produceren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan altijd nog gewoon de hele nestkastjes eruit halen, maar ze slapen er wel echt zo leuk in allemaal![]()
Waar halen ze kalk uit? Ze hebben van die sepiadingen, kalkblokjes, ze eten zaad met grit en ze krijgen minstens om de dag vers / groen ( een keer per week komkommer, verder vaak witlof/appel/broccoli/ hard gekookt ei doe ik daar nog vaak bij en ze krijgen elke dag eivoer en van dat fruit krachtvoer en een keer per maand een bakje houtskool. En elke dag vers water natuurlijk.
Welke kleuren zijn de ouders van deze...zo te zien bruine...jongen. Kan ik je vertellen wat de generatie erna kan produceren.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:04 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja van deze batch wil ik er denk ik maar eentje houden, die vind ik echt te leuk, dus we zien wel!
Vader is deze:quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Welke kleuren zijn de ouders van deze...zo te zien bruine...jongen. Kan ik je vertellen wat de generatie erna kan produceren.
Wit in combinatie met een andere kleur levert altijd heel leuke resultaten op, na bont krijg je dan weer de aparte kleuren dus zo kweek je er geen kleuren uit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh dan moet ik een mannetje bewaren en die aan mijn witte koppelen!
Jongen zijn drie om drie, drie keer bruin, drie keer grijs
Kun je er zelf nu witte bijkweken en in het tempo van zebra's gaat dat aardig vlot.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb maar 1 witte, das mijn favo stiekem
Gewoon eerst wit en eenkleurig grijs of bruin bij elkaar en daar komt bont uit en die jongen kunnen dan weer witten en eenkleurige jongen voorbrengen al naar gelang de genen van de partner,, feestnestjes.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:58 schreef oh-oh het volgende:
Maar met een bont mannetje, of met een bruine uit dit nestje?
Ik snap geen kont van die kleuren hoor, ik heb ook niet gekoppeld, dat heb ik ze fijn zelf laten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |