Ik heb zo'n hoge kamervoliere (overigens een ramp om schoon te makenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef oh-oh het volgende:
Hoe groot is jouw hok Trovey en hoeveel vogels heb je nu?
Witte mannen hebben een veel feller gekleurde snavel dan de vrouwen, je ziet het eigenlijk meteen als je mannen en vrouwen bij elkaar ziet zitten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, ook geen grote aantallen dus. Leuk.
Ik wil nog wel een witte man
Oh deze post had ik ff gemistquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik had nooit teveel jongen dus ze bleven hier allemaal, ze hebben zich hier altijd prima weten te reguleren. Blijkbaar vonden ze dat het op een gegeven moment vol genoeg was (en dat was gewoon normale bezetting) en dan werden er geen jongen geboren tot er weer een paar volwassen dieren stierven. Zou wel ei- en universeelvoer gaan voeren als ze nesteldrang krijgen, krijg je betere kwaliteit jongen van die sterker zijn en uiteraard wat nestmateriaal geven zodat de jongen, zeker in de winter, er warmpjes bij zitten maar hou op met nestmateriaal als ze gaan broeden anders bouwen ze er rustig een nest bovenop en beginnen opnieuw.Als er dode jongen zijn hoef je niet bang te zijn dat die in het nest achterblijven, de ouders verwijderen die, is wat minder leuk gezicht maar hoort er ook bij. In het begin hebben ze allemaal grijze snavels en eenzelfde bevedering en tegelijk met de snavelverkleuring zie je ook de wangvlek bij de man verschijnen dus dan kun je pas echt goed sexen. Ze worden net als vele jonge vogels de eerste tijd nadat ze het nest hebben verlaten gevoerd door de ouders....ze maken dan wel wat meer geluid dan beepbeep.
Universeelvoer is een beetje een mengeling van ei, vruchten en insecten. Hier vreten ze het primaquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh deze post had ik ff gemist![]()
Dus je ziet wel wat voor geslacht ze zijn voor ze geslachtsrijp zijn toch?
Ik denk dat ik als ik jongen heb en alles wil houden gewoon de mannen en de vrouwen apart zet hoor, kooien zat. Ze krijgen nu eivoer en tropenvoer ( zaad ) met universeelvoer bedoel je insektenprut? Heb ik ook nog staan van Piet, die vrat dat niet![]()
Ik had de kindjes zondag wat keukenrol in snippers in het hok laten doen en daar waren ze al leuk mee aan het spelen en er heeft zelfs 1 stripje het nestje gehaald al![]()
Ze kleden die kant en klare nesten nog wel wat aan he?
ja, trosgierst zijn ze gek op...jij wat minder na afloop.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou dan vreten ze eerst dat insektenvoer wat ik nog heb maar op, eivoer en gemengd zaad kreeg ik grote zakken van iemand wiens kanarie dood was, dus ik kan nog ff vooruit![]()
Met trosgierst hebben ze een hoop lol en maken ze een grote teringbende
Heb ik na een tijdje ook maar gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:16 schreef oh-oh het volgende:
Echt he, wat een bende!
Ik knip de rest van de zak wel in stukkies en ik leg het voortaan wel op de bodem , halleluja zeg
Zebra's zijn behoorlijk netjes, ik heb er een laag houten kattenbakkorrels inliggen maar dat is meer omdat er ook tortels inzitten en die produceren met z'n drieen nogal wat (die korrels maken het mooi droog). Eerst had ik er beukensnippers inliggen maar in die voliere is dat niet handig met die kieren, bij een gewone kooi wel, houdt de ondergrond mooi droog omdat het het vocht goed opneemt.. Ik schep regelmatig de plekken waar de duiven zitten (en dus poepen) leeg en vul dat bij en na een week of 2 doe ik de hele voliere, dus lade eruit halen, eronder schoonmaken, randen poetsen enz. enz.enz. enz.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:40 schreef oh-oh het volgende:
Hoe vaak doe je dat?
Ik heb gewoon kranten op de bodem, met Piet was ik snel klaar hoor.
Ben benieuwd of deze erger knoeien, ik ga nog ff plastic randen maken langs de onderkant en bij het badje. Heb jij altijd badwater of drinkflessen en af en toe een badje?
Whut.. Leeft hij nog wel?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:43 schreef oh-oh het volgende:
Zoals ik al zei, als ze slapen zijn ze echt OUT.
Kijk dan![]()
[ afbeelding ]
AH arm beestquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:45 schreef oh-oh het volgende:
ja, maar als ie slaapt kun je er echt alles mee doen, ik heb m ff vast gehad en daarna hopte hij zo helemaal suf weer het nest in
Ja wie niet ^^quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:52 schreef oh-oh het volgende:
Ah joh, hij vindt het heerlijk als je m zachtjes aait
Sjon kan hem niet zienquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:43 schreef oh-oh het volgende:
Zoals ik al zei, als ze slapen zijn ze echt OUT.
Kijk dan![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |