Dat kan ik mij alleszins voorstellen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef oh-oh het volgende:
Dank.
Ik kan me na Piet geen vogelloos leven meer voorstellen
Daarom nog een man, hebben ze daar ook nog wat te zeggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 09:47 schreef oh-oh het volgende:
Schijnbaar kom ik er wss nog een mannetje bij aan het kopen. Die man zei dat twee vrouwen en 1 man prima gaat maar ik lees overal anders nu. Ik zal wel zien.
Vooralsnog is Stevie juist vaak degene die door de dames buitengesloten wordt
Moet ik eerst even kijken of ik nog wat heb aan foto's. De laatsten die ik gemaakt heb was net voor het schoonmaken van de voliere...en bij mij zitten ze samen met de tortels en die kunnen er met z'n drieën toch een zooi van maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar het topic gaat nu over vinkjes he, leek me duidelijker dan alleen een tt over goulds![]()
Ja, ze knallen door dat grote hok, niet normaal meer.
Echt apekooien de hele dag. Eerste dag zaten ze nog vooral bovenin.
Ze zaten in een schuur in een broedkooi met een hele zwik, dus die weten niet wat ze overkomt nu
Trovey, gooi er ook es wat foto's in please?
Heb ik nou echt last van gehad ...overbevolking deden/doen ze hier niet aan...genoeg aanwezig en we stoppen even een jaar met jonkies maken....hoefde ik echt niets voor te doen, ze hadden hun eigen geboorteregulatie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef Resistor het volgende:
Altijd leuke beestjes die zebravinkjes.
Hier hebben we er nog 1 over, de kleinzoon van een vinkje die ooit eens aan is komen waaien (bij harde wind door de open tuindeur naar binnen), grote kooi buiten gekocht, vrouwtje er bij... deze is nog over omdat ze zich echt voortplanten als muizen (dat was een ander probleem in de kooi, muizen)
Is nu al zeker 5 jaar oud (geen idee hoe oud precies, 'hij is er gewoon'), meneer is kieskeurig qua zaad (supermarktvoer lust hij niet), maar voor de rest eet hij gewoon 'met de pot mee': sla, appel, eiwit van een gekookt ei, brood als wij dat ook hebben (vooral stokbrood, als wij de barbecue bij de kooi zetten (zitten wij ook) zit meneer al driftig heen en weer te hippen omdat hij weet dat er vers uit de oven een stukje brood tussen de tralies gestoken gaat worden. (terwijl het zaadbakje gewoon vol is)
Hm vinkjes klinken best leuk. Zijn die te combineren met 1 of 1 van die schreeuwlelijkerds? Heb een nis in m'n woonkamer met een boekenkast erin. Maar daar bovenop past een hele grote kooi. En anders ook nog wel plek om er een neer te zetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:06 schreef oh-oh het volgende:
Maastricht
![]()
Ja ik vind het ook net leuk dat mijn kooi zo groot is. Ik ga hem ook nog leuker voor ze maken, met loopbruggetjes en zo. Mijn vinkjes zijn echt wel heel leuk, ze spelen met elkaar en ze duiken door de kooi. De eerste dag zaten ze vooral op 1 koord en maakten ze korte uitstapjes, nu benutten ze het hele hok en slingeren ze op het kronkelkoord, ze slapen in 1 nestje, het andere dichte kastje vinden ze vooral leuk om op te stampen. Ze scharrelen ook graag als kippies rond op de bodem.
Is kijken hoe en wat dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:14 schreef oh-oh het volgende:
Ze kunnen enkel met grasparkieten, kromsnavels hebben de neiging om die pootjes door te knagen. Maar een rustige grasparkiet schijnt er wel bij te kunnen. Ik wil er nog twee goulds amadines bij en dan is het klaar, mijn hok is 150 bij 50 bij 1 , redelijk ruim dus, ik wil echt dat ze fijn de ruimte hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |