abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117885954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Vind 4 dagen wel meevallen. Heb met mijn huidige vriendin ook veel op facebook gechat in den beginne en daar zat ook wel regelmatig wat tijd tussen. Nu moet ik zeggen dat we ook steeds langere berichten gingen sturen en dan moet je er toch echt ff voor gaan zitten, en die tijd had ik gewoonweg niet altijd. Zoiets raffel je ook niet graag af als je potentie ziet zeg maar :)

Je moet het ook niet zien als een tactisch spelletje denk ik. Dan maak het alleen maar zinloos gecompliceerd. Als er wederzijdse interesse is, dan komt er vanzelf wel wat uit. Hou het gewoon leuk en simpel en ga niet zo zitten analyseren en speculeren. Als je elkaar al gaat zitten claimen op facebook, dan wil ik niet weten hoe het gaat als je echt een relatie gaat opbouwen.
Als iemand in 4 dagen geen tijd kan vinden voor een mooi antwoord ben ik ook al klaar hoor. Blijkbaar is het niveau dan te hoog.

Geen flame naar jou, maar ik zoek iemand waar leuk mee geconverseerd kan worden. Zo iemand schudt een A4'tje ook zo uit d'r mouw.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:49:02 #102
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_117890593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Als iemand in 4 dagen geen tijd kan vinden voor een mooi antwoord ben ik ook al klaar hoor. Blijkbaar is het niveau dan te hoog.

Geen flame naar jou, maar ik zoek iemand waar leuk mee geconverseerd kan worden. Zo iemand schudt een A4'tje ook zo uit d'r mouw.
Tsja, kijk, het ligt eraan. Men heeft het hier over verliefdheid, maar als je elkaar nog nooit gezien hebt behalve op facebook, dan vind ik dat een veel te zware kwalificering. Mijn vriendin en ik hadden beide zoiets van 'we hebben leuk virtueel contact, maar totdat we echt kennis maken is het niet meer dan dat.' En meer is het ook echt niet en je moet er ook vooral niet meer van maken nog. Verliefd zijn komt naar mijn idee vooral na een eerste kennismaking irl en zelfs dan moet het nog ontkiemen en levensvatbaar worden.

Daar komt bij dat we beiden een fulltime baan hebben, een eigen huishouden moesten runnen én hobbies en sociale kringen moesten onderhouden. Dan gaan er maar zoveel uren in een dag en heb je gewoon de tijd en energie niet om elke dag tijd vrij te maken voor een heel verhaal. Als scholier of student is dat weer anders... Zou het zelf ook niet getrokken hebben om uit een soort van ongeschreven 'verplichting' elke dag iets te laten horen terwijl je elkaar nog niet eens echt gezien hebt. Veel te vroeg stadium om elkaar al te claimen. Denk dat je dat niet moet willen. Moet wel zeggen dat ik soms meteen antwoordde en soms pas na 3 a vier dagen, al naargelang hoeveel tijd en ruimte er was. Stelselmatig 4 dagen radiostilte was geen sprake van.

Na de eerste (geslaagde) date werd dit anders en heb je ook daadwerkelijk een concrete basis om elkaar leuk te vinden. Het stevende toen al snel af op een relatie en daarmee veranderde ook de dynamiek. Volgens mij een vrij gezonde ontwikkeling ook...

Zou TS dan ook aanraden om virtueel contact eens om te zetten naar echt contact en vanaf daar te gaan analyseren en speculeren en houd het tot die tijd vooral leuk en ongedwongen, want het is (nog) niets tussen jullie.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_117890626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:49 schreef VaLkyRie het volgende:

...verhaal...

Zou TS dan ook aanraden om virtueel contact eens om te zetten naar echt contact en vanaf daar te gaan analyseren en speculeren en houd het tot die tijd vooral leuk en ongedwongen, want het is (nog) niets tussen jullie.
Touche.

Ik raak soms de situatie uit de OP uit het oog. In die situatie kun je weinig verwachten.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_117893835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet zo iemand wel toevallig 24/7 aan facebook gekluisterd zitten van jou.

Ik ben liever buiten aan het sporten bv dan dat ik aan de comouter zit of met een smartphone loop te klooien.
Het is bij mij zelfs mogelijk dat je me niet mobiel aan de lijn kunt krihgfen omdat hetd ing nog gewoon op de hotelkamer ligt omdat ik me niet geroepen voel om maar 24/7 voor iedereen bereikbaar te zijn. Sociale netwerken zijn leuk, maar dat moet het wel blijven en niet zo dat iemand beledigd is als een ander er niet zo actief mee is. Dat heeft verder niks met hoe leuk of niet iik die persoon vind te maken, maar met hoe belangrijk ik het vind om buiten te zijn en met hoe weinig tijd ik op Facebook zit.
Ik heb heel goede contacten, kan uren skypen, lange mails schrijven en goede gesprekken onderhouden aan de telefoon en in real life. Maar nogmaals, het kan bij mij best lang duren voordat je een reactie ergens op hebt als het via Facebook moet.

Als je mij daarom zou laten staan, prima, dan passen we ook niet bij elkaar.
Trouwens, als ik je leuk zou vinden, ging een en ander niet uitsluitend via Facebook.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_117896047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 14:13 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet zo iemand wel toevallig 24/7 aan facebook gekluisterd zitten van jou.

Ik ben liever buiten aan het sporten bv dan dat ik aan de comouter zit of met een smartphone loop te klooien.
Het is bij mij zelfs mogelijk dat je me niet mobiel aan de lijn kunt krihgfen omdat hetd ing nog gewoon op de hotelkamer ligt omdat ik me niet geroepen voel om maar 24/7 voor iedereen bereikbaar te zijn. Sociale netwerken zijn leuk, maar dat moet het wel blijven en niet zo dat iemand beledigd is als een ander er niet zo actief mee is. Dat heeft verder niks met hoe leuk of niet iik die persoon vind te maken, maar met hoe belangrijk ik het vind om buiten te zijn en met hoe weinig tijd ik op Facebook zit.
Ik heb heel goede contacten, kan uren skypen, lange mails schrijven en goede gesprekken onderhouden aan de telefoon en in real life. Maar nogmaals, het kan bij mij best lang duren voordat je een reactie ergens op hebt als het via Facebook moet.

Als je mij daarom zou laten staan, prima, dan passen we ook niet bij elkaar.
Trouwens, als ik je leuk zou vinden, ging een en ander niet uitsluitend via Facebook.
Bedoelde algemene berichten, niet per se facebook. En 24/7 lijkt me weer een ander uiterste.

Tsjah... als ik enthousiast ben over iemand zie ik dat graag terug. Anders pas je inderdaad niet bij elkaar. Maar vrees niet, ik ben zelden enthousiast over iemand.
pi_117898725
24/7 is geen uiterste als je vrijwel direct bericht terug verwacht, of de ander moet exact op dezelfde tijd achter de computer zitten...

Ik zit bv al in een andere tijdzone en er is niet zo veel overlap tijd. Als ik in die tijd ook nog weg ga, blijft er bv een uurtje over dat ik aan de computer zit. Als de persoon toevallig in zijn vorige dag een bericht heeft gestuurt en ik heb in dat uurtje geen tijd om aan berichten toe te komen omdat ik belangrijke e-mails moet doen bv en het blijft nog 24 uur staan, moet die persoon dus al 2 dagen wachten.
Als ik 24/7 aan de computer zat, zou ik een bericht meteen opmerken en dus ook meteen iets terug kunnen sturen, dan stapelen dingen zich ook niet.
Daar moet je ook rekening mee houden. Stel iemand krijgt een paar honderd berichten per dag via de socialmedia, dan is het echt onmogelijk om die allemaal snel en lang te beantwoorden.

Als je enthousiast bent over iemand, dan neem ik aan dat je niet via facebook gaat zitten bedelen om aandacht, maar dat je daarnaast gewoon op andere manieren contact zoekt waarvan je zeker weet dat het die persoon op een manier bereikt waar hij/zij wat mee kan.
En dat je ook de dialoog gaande houdt met iets waar je werkelijk iets op terug kunt zeggen.

We weten niks van de inhoud van de berichten van TS. Op iets van "ik mis je" hoopt ze misschien "ik jou ook" te krijgen, maar het kan natuurlijk dat zo'n persoon het voor kennisgeving aanneemt.
Niet iedereen gaat onmiddelijk in de zwijmelmode bij een Facebook kennismakig...
Ik krijg bv heel wat geflirt via Twitter en Facebook binnen, maar ik ken die mensen niet, dan ga ik echt niet terug flirten! Jij wel?
Ik doe gewoon niet mee aan een virtueel spel als ik gewoon buiten iemand kan versieren waar ik mee kan uitgaan of neuken. Sorry.

Hoe enthousiaster je over iemand bent, hoe hoger de verwachtingen, maar is dat wel helemaal eerlijk? Als het gewoon je suffe buurman was geweest voelde het dan ook zo erg als je niet meteen wat hoort? Waarom verplichten we de ander om direct te antwoorden op/mee te doen aan onnozel gedoe?

(achteraf typos verwijderd)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cavalinho op 13-10-2012 08:29:19 ]
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_117913902
Ik vind het werkelijk echt ongelofelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk dat een meisje zomaar door een kerel op facebook gepakt wilt worden!!!!!!!!!
I'm so happy I could scream!
pi_117922855
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:27 schreef Amberly-Fay-Mindy het volgende:
Terwijl ik altijd direct terugstuur en wacht op zijn antwoordt.
Hij heeft dus geen zin in zo'n never ending story waarschijnlijk, hoe vermoeiend is het als je elke direct weer reactie krijgt en daarop moet reageren. Als het ook nog eens in gebrekkig Nederlands is zou ik langer dan een week wachten...
pi_117926740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:36 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is heel begrijpelijk, en je onzekerheid is ook geen verwijt of iets wat je verkeerd doet, je laat je alleen wel in beslag leggen door in het heden te willen voorkomen wat je vroeger pijn heeft gedaan en je laat je leiden/lijden door het negatieve beeld wat je van jezelf gevormd hebt. Ik denk dat dat erg belangrijk is om in te zien, want je lijkt te geloven dat je altijd bevestiging wil en altijd goed over wil komen maar is dat echt wat je wil? Is dat werkelijk waar je bezig mee wil zijn? Je leven omheen wil vormen? Of je wil dat omdat er iets anders pijnlijks achter zit en dit is de manier waarop je hebt geleerd daarmee om te gaan?

Zou je niet liever andere manieren daarvoor leren? Positieve, constructieve manieren?

Dat negatieve beeld heeft zich onbewust zo gevormd en blijft zo zolang je het zo laat bestaan, niemand anders kan dat voor je veranderen alleen jij. Dat pijnlijke kan je helen en dat doe je door jezelf met liefde en compassie te behandelen. Niemand hoeft jou te bevestigen, alleen jijzelf, doe je dat niet dan is al die externe bevestiging ook niks waard aangezien het niet kan blijven plakken, dat komt dan niet overeen moet hoe je jezelf ziet en dat is bepalend. Ga leren geloven dat jij er mag zijn zoals je bent, niet door dingen aan jezelf te willen veranderen maar jezelf accepteren en vooral ook waarderen. Daar begint het mee. Iets aan jezelf willen veranderen om jezelf dan goed te vinden zoals je bent is een tegenstrijdigheid, zo kan het niet werken want jezelf goed vinden zoals je bent heeft maar met 1 ding te maken; jezelf goed vinden zoals je bent ;)
Het is ook een bijna dagelijkse strijd met mijzelf en ik weet dat ik het niet moet doen, maar het toch weer doe. Elke dag word ik weer geconfronteerd met mijn versnelde studie havo waar ik veel moeite mee heb. Dan word ik automatisch weer naar beneden getrokken met het gevoel dat ik het niet kan.

Maar ik probeer altijd positief te zijn :)
pi_117926993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:31 schreef superoperator het volgende:
Ik vind het werkelijk echt ongelofelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk dat een meisje zomaar door een kerel op facebook gepakt wilt worden!!!!!!!!!
Dus jij vindt mensen leren kennen via facebook raar ?

Ik voeg ook niet iedereen toe of reageer op die porretjes. Gewoon soms de leuke.
pi_117927656
Ja, het is raar. In die zin dat je van virtuele vrienden niet zoveel kunt verwachten. Je leert ze niet echt kennen als je het niet meteen naar een ander vlak verschuift als mailen, bellen of in het echt ontmoeten.
Je hebt te maken met zeer beperkte profielen en wat foto's. Er zitten ook gewoon gevangenen en pedofielen op facebook. Je weet helemaal niet wat er werkelijk achter zo iemand zit.

Het is anders als je in real life iemand hebt keren kennen en die dan toevoegt op Facebook en dan zo ook eens wat heel en weer stuurt.

Maar echt iets aan gaan leggen via Facebook, dat is niet alleen raar maar ook nog eens zeer gevaarlijk.
Een van de redenen waarom je kinderen niet kunt loslaten op social media zonder ouderlijke controle.

Ik heb hele leuke boys op Facebook, waarvan sommigen desperate naar een partner, maar no-way dat ik die aan de haak probeer te gaan slaan.
pi_118107653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 14:12 schreef Amberly-Fay-Mindy het volgende:

[..]

Dus jij vindt mensen leren kennen via facebook raar ?

Ik voeg ook niet iedereen toe of reageer op die porretjes. Gewoon soms de leuke.
Oké dan is het goed ;)
I'm so happy I could scream!
pi_118133054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:46 schreef superoperator het volgende:

[..]

Oké dan is het goed ;)
Blij dat ik je goedkeuring heb!
pi_118133569
Ik zou me afvragen of je überhaupt moet willen dat iemand je 4 dagen laat wachten. Voor hem 100 anderen toch?!
pi_118142239
Ben zelf nu met iemand die ook niet zo van het facebooken, zelfs niet zo van het sms'en of whatsappen is.
Vond het in het begin wel lastig, maakte me best onzeker en ik moest er ook echt aan wennen dat mijn berichten niet meteen beantwoord werden.
Nu ging het nooit over 4 dagen, hooguit een dagje.
Maar hij is gewoon niet zo'n social-media type en IRL gaat het allemaal hartstikke goed.

Maar als je nog niets met elkaar hebt en je nog in de fase zit dat je elkaar moet 'veroveren', is het wel een beetje vreemd dat hij zo lang wacht met antwoorden.
Dan zou ik er al klaar mee zijn.
Mocht hij jou nu een berichtje sturen, wacht zelf dan ook eens een dag (of twee) met antwoord geven.
pi_118408527
ts heb je nog een update?
pi_118414544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:46 schreef madeliefff het volgende:
ts heb je nog een update?
We hebben al geen contact meer via facebook. Nu dat ik niet meer reageer op zijn berichten wordt hij wakker. Maar we hebben elkaar ook al op de app en onze gesprekken zijn zo raar dat ik hem maar negeer. Als we appen dan antwoord hij op sommige dingen raar en is direct het gesprek dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')