abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2012 @ 18:10:57 #151
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118944446
Wat een blije bunny O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118948369
Ik ben echt zo blij dat ze het zo goed doet!
Echt Candaasje, een beter huisje had ik niet kunnen vinden voor haar, en met de foto's en zelfs een filmpje zie ik gewoon dat het goed is, en dat ik de juiste keuze heb gemaakt! Het voelt nog steeds een beetje als mn meisje, maar dat loopt wel los :P Helemaal jouw konijntje, alle aandacht en liefde, en een hele wereld die ze veilig kan ontdekken!

Je bent een Top nijnemama!
S. 2014
J. 2016
pi_118952718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ze het zo goed doet!
Echt Candaasje, een beter huisje had ik niet kunnen vinden voor haar, en met de foto's en zelfs een filmpje zie ik gewoon dat het goed is, en dat ik de juiste keuze heb gemaakt! Het voelt nog steeds een beetje als mn meisje, maar dat loopt wel los :P Helemaal jouw konijntje, alle aandacht en liefde, en een hele wereld die ze veilig kan ontdekken!
:*
Begrijp ik heel goed hoor! Daarom plaats ik gewoon af en toe een foto of filmpje, of in elk geval de verhalen, zodat jij ook nog een beetje lekker mee kan kijken!

quote:
Je bent een Top nijnemama!
:@ :*
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 21:06:51 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_118953511
Wat een pittig dametje :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118970884
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een pittig dametje :D
Af en toe ;) Ik kan ook uren filmen van een hooi-knabbelende bunny :P

Maar 't is een leuk ding. O+ Ze weet alleen nog steeds niet wat ze van dat aaien moet vinden. Ze laat het wel toe, eet gewoon door, maar ze duikt nog steeds ineen en kijkt je met grote ogen aan. Maar we gaan stug door natuurlijk. :+

En ze komt gewoon naar je hand toe voor eten of even een korte snuffel, dus verder is ze echt niet bang. Zelfs als ik even het dak opendoe van het nachthok om wat bix bij te voeren (het bakje staat in het donker, helemaal in de hoek, dus ik kan er anders slecht bij) komt ze even kijken, stokstaart wat, en dat gewoon vlak naast mijn neus wanneer ik half over het hok hang. Om vervolgens weer weg te hupsen en kalm wat hooi te eten.

Vandaag het hok maar eens verschonen, nu echt een grote beurt, want door al dat hooi keutelt ze gigantisch veel. (Iemand die dol is op drop? Ik verkoop zakjes per halve kilo! :9 )
De twee grootste hopen liggen nu in het toiletje en in de rechterhoek beneden, en de rest schep ik telkens weg. Ik denk dat ik vandaag wel een paar keuteltjes in het toiletje laat liggen, zodat ze weet dat ik het daar niet/minder weg haal. :) )
  donderdag 8 november 2012 @ 11:11:05 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_118971336
Oh die foto van Guppyfriend is echt O+
En Diva doet hetzelfde op het filmpje O+
Ik zou echt graag weer een nijn willen maar ik heb zat beesten :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 13:02:12 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_118975307
Veel keutels is goed ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119012487
Gisteren het hok helemaal verschoond, en Diva was vooral heel erg nieuwsgierig! Ik ben eerst beneden begonnen, en boven bleef ze maar rondrennen, naar het deurtje toe en stokstaarten om maar iets te kunnen zien. Wat niet ging, dus uiteindelijk heb ik dr maar een pluk hooi gegeven om zich mee te vermaken. Dat vond ze wel best, en uiteindelijk heeft ze heel geduldig naar mijn geklets zitten luisteren - of ze deed alsof natuurlijk :+

Ik heb er zo'n 25kg nieuw zand in gegooid (bijna al het oude eruit gehaald), dus ze heeft weer wat te graven! Wat ze overigens ook gelijk deed, want er moest en zou een tunneltje onder de boomstam doorgegraven worden...met andere woorden: ik kon gelijk het balkon weer vegen en mijn broek uitkloppen _O- .

Daarna boven begonnen, en beneden het deurtje open gezet. Na zo'n 10 minuten besloot Diva dat ze wel van de deurmat afdurfde, en ging ze het balkon verkennen! Af en toe werd er wat aan mijn tenen gesnuffeld (ik stond op teenslippers, want met sloffen aan loop ik zoveel zooi weer naar binnen ;) ) en ook tussen mijn benen door rennen was leuk, evenals aan mijn knieën snuffelen wanneer ik even op mijn hurken zat.

Nog even rond laten hupsen onder mijn toeziend oog (er staan nog wat plastic zakken dus ze mag alleen onder begeleiding, ik wil niet dat we straks een ziek konijn hebben!) en na een tijdje ging ze zelf weer haar hok in. Deurtje dichtgedaan en naar binnen gegaan. Uurtje later terug gekomen, boos konijn in een hoekje. :D Deurtje weer open, konijn weer blij.

Vandaag is ze ook op het balkon geweest, en ze vond vooral de muur erg mooi. Daarboven zit een raam, en daar ziet ze ons vaak, dus ze wilde graag weten wat daar was. Gevolg: een bunny die zich vol overgave met een sprong tegen de muur (kunststof kozijn-spul-board-achtig-iets) werpt :')
Ik heb nog geprobeerd een soort trappetje te maken van dozen naar het bankje onder het raam toe, maar dat begrijpt ze nog niet helemaal. :P

Dus het gaat goed! ^O^ Ik denk dat ik vriend straks even vraag of 'ie me wil helpen, want ik wil even dr achterpootjes controleren. Ik weet niet of het nu zand is, of de vacht daar erg dun is. Maar ik heb het nu nog even bewust niet gedaan, want buitenspelen moet leuk zijn en niet als 'gevaarlijk' aanvoelen :)
pi_119200857
Met Diva gaat alles goed! Wel krabt ze zich best vaak en vind ik het haar op de achterpootjes wat dun, dus dat zal ik even na laten kijken bij de DA, ik wil deze week nog laten enten :)

Maar ze doet het verder uitstekend, is lekker nieuwsgierig en ze houdt me goed in de gaten. (Ze is wel graag in de buurt als het even kan) Lekker ding O+

En vandaag heb ik haar laten poseren voor de F&F-10jaar-actie. Dat ging beter dan verwacht _O- (En dit is niet bedoeld om nu iedereen te laten stemmen, maar ik weet niet of de users hier - en dan met name TS - de actie al gezien had, dus vandaar dat ik er even op wijs :) ) Hier: F&F / Winactie 10 jaar F&F!
pi_119385823
Ik had het al wel in het Cenrtale Konijnentopic geschreven, maar Diva heeft vorige week vrijdag haar enting gehad en ze is helemaal goedgekeurd door de DA! *O*
En ze heeft zich prima gedragen. Af en toe wat angstig gestribbel, maar de DA heeft grote, dwingende maar vriendelijke handen, dus uiteindelijk gaf ze zich over. (Geen gebijt, gegrom of wat dan ook verder.)

De DA begon - na Diva uit het mandje getild te hebben en ondertussen te controleren - met de woorden 'Je hebt nog geen konijnen gehad hè? Dan ga ik je nu eerst wat over konijnen vertellen, want de meeste mensen weten er geen klap van!'
Vervolgens vertelde hij me vanalles over de darmwerking en voeding van konijnen, en ik vond het fijn te merken dat alles wat hij zei overeenkwam met wat ik hier al geleerd had of het in elk geval niet tegensprak oid. ^O^ (--> daar bedoel ik mee dat ik blij ben dat hij ook er duidelijk wel verstand van heeft, wat niet alle DA's schijnen te hebben.)

En ik merk dat Diva aandacht steeds leuker begint te vinden. Ze is het liefst op het balkon wanneer ik in de buurt ben, (anders blijft ze meestal in het hok) en hupst dan regelmatig om me heen. Ze besnuffelt en onderzoekt vanalles, en komt gerust even met dr voorpoten tegen m'n been staan om een biksje te veroveren.

En als ik bij het hok komt, komt ze nog steeds meestal eerst even boven kijken (nu komt ze ook eigenlijk vrijwel altijd, of ze moet écht liggen slapen), en rent dan beneden heen en weer tot ik het deurtje heb geopend. Vervolgens blijft ze vaak even op de mat zitten, mijn benen en handen besnuffelend. Aaien begint ook steeds meer te wennen: Gisteren aaide ik haar over haar neus, en hoe verder ik mijn hand omhoog deed, hoe verder het neusje meeging O+
pi_119386637
Echt fijn dat Diva haar plekje gevonden heeft bij jou O+ En ook plezierig om te weten dat je DA er verstand van heeft! Mocht het ooit nodig zijn dan kun je in ieder geval met een gerust hart bij hem terecht.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 19 november 2012 @ 15:52:28 #162
176471 oh-oh
pi_119387156
:D Heel fijn Candaasje, dat het zo goed gaat.
Fijn is dat he, om zo een beestje helemaal open te zien bloeien O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119389296
ooh ik vind die foto echt te gek!! ga vanavond wel ff stemmen!
fijn om te horen dat ze het zo goed doet en weer helemaal opbloeit! echt O+

zou je die foto naar mij willen pmen? :@
S. 2014
J. 2016
pi_119390491
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Echt fijn dat Diva haar plekje gevonden heeft bij jou O+ En ook plezierig om te weten dat je DA er verstand van heeft! Mocht het ooit nodig zijn dan kun je in ieder geval met een gerust hart bij hem terecht.
Absoluut :Y

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef oh-oh het volgende:
:D Heel fijn Candaasje, dat het zo goed gaat.
Fijn is dat he, om zo een beestje helemaal open te zien bloeien O+
Ja, het is echt heerlijk om te merken dat je steeds meer vertrouwen wint! O+
Net ook weer, ik had dunne, redelijk zachte handschoentjes aan en Diva begon heel enthousiast dr kopje er langs te halen, en over/op mijn arm te leunen/half in te klimmen om maar bij die handschoenen te komen. :D Het kan zijn dat ze nog roken naar biks - daar is ze helemaal weg van en dan wordt ze ook altijd erg hyper - maar ze vond ze geloof ik ook wel erg lekker zacht.
(Ze is sowieso wel van de zachte kleedjes geloof ik, na het DA bezoek kroop ze na een tijdje weer buiten rondgescharreld te hebben weer in het mandje met het kleedje en bleef daar lekker liggen dutten.)
pi_119390500
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ooh ik vind die foto echt te gek!! ga vanavond wel ff stemmen!
fijn om te horen dat ze het zo goed doet en weer helemaal opbloeit! echt O+

zou je die foto naar mij willen pmen? :@
En u heeft pm :*
pi_120229713
*Schop*

Met Diva gaat het meer dan prima. :Y Ze hupst en rent, begroet me (bijna) elke keer vol enthousiasme (dondert nog steeds wel eens van het trapje af in haar haast..), en ze kan heel goed op haar achterpoten staan en zelfs een stukje zo achteruit lopen O+

Sneeuw vind ze niet echt geweldig, van telefoonboeken kapot scheuren heeft ze nog niet erg veel kaas gegeten, maar verstopte lekkernijen (biks en groenvoer) zoeken kan ze als de beste! Ze kijkt regelmatig even op het houten bruggetje, in de boomstam en op de grond of ik ergens iets heb neergelegd. En mijn zakken zijn ook echt niet veilig, er zit soms echt een konijnenkop in.... :D
Maar ze begint steeds meer mijn hints (met mijn stem en handen) te begrijpen heb ik het idee, dus ik ben de verstopplekken aan het uitbreiden.

En ik heb nu sinds gisteren 'High Five met je konijn' om te lezen en de trainingsmethode (SATS heet het) uit te proberen, dus de komende tijd zijn we nog wel even zoet. (Ze onderzoekt graag, ze is niet bang, ze springt regelmatig over de boomstam heen als het hekje van het hok nog dicht zit en ik er aan kom om haar naar buiten te laten, en ze doet een moord voor biks...lijkt me best een goede lijst van eigenschappen voor een te trainen konijn! Hoe vet is het om straks 'agility met je konijn' te doen?! 8-) )

Oh, en even wat foto's om de lap tekst wat op te fleuren ;) (Diva heeft nog steeds de pest aan de camera hoor, dus het zijn niet echt geweldige actiefoto's...)

Diva's hokje in de sneeuw (ik deze week toch een hoes gekocht, hoewel Diva weinig last schijnt te hebben van de kou.)

En dit krijg je als je het toiletje wil verschonen, je even omdraait en een eigenwijs konijn hebt... (Het toiletje is al verschoond, maar moet nog onder het houten bruggetje komen, daar zit ze wel graag. En let niet op de stro/hooi-zooi, Diva sleept graag met dat spul. Dus 1 dag na het verschonen is het alweer een rotzooi. Dus nouja, het zij zo :P
  woensdag 12 december 2012 @ 15:15:03 #167
176471 oh-oh
pi_120230557
O+ Diva!
Leuk hoor, jouw enthousiasme is geweldig, en Diva heeft het lekker zo te zien.
Mag ze straks in de zomer ook binnen lopen?
( Groucho Marx )
pi_120233489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:15 schreef oh-oh het volgende:
O+ Diva!
Leuk hoor, jouw enthousiasme is geweldig, en Diva heeft het lekker zo te zien.
Mag ze straks in de zomer ook binnen lopen?
Het is ook echt een leuk konijn O+
En straks mag ze inderdaad ook binnen rondhobbelen :) nu kijkt ze al vaak over de drempel van de deur.
  woensdag 12 december 2012 @ 16:33:18 #169
176471 oh-oh
pi_120233798
:D Waarom mag het nu eigenlijk niet?
( Groucho Marx )
pi_120235797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:33 schreef oh-oh het volgende:
:D Waarom mag het nu eigenlijk niet?
Konijnen kunnen slecht tegen temperatuurwisselingen. Op zich zou ze wel eventjes binnen kunnen hoor (moet ik alleen even wat van die panelen halen om de boel af te zetten, want nog niet alle kabels zijn weggewerkt...), maar ik moet het dan doen wanneer ik de verwarming uit heb, en er wel langere tijd bij kan blijven, zodat ze weer naar buiten kan als ze wil. Ik krijg mijn vriend niet zo gek om een kattenluikje te plaatsen vrees ik. ;)

En eigenlijk wil ik eerst wat oefenen met 'trainen', al is het maar dat ze op commando (of gelokt door voer, wat het wel zal worden ;) ) in de reismand gaat, zodat ik haar kan verplaatsen. :) En oefenen kun je het beste doen op een niet te groot terrein.

Maar ik ga een dezer dagen nog wel een keertje de keuken afzetten (met de verwarming uit, brrr), zodat ik haar daar een paar keer kan neerzetten. Met Oud&Nieuw wil ik haar daar namelijk laten verblijven, met een slaapplekje e.d. Niet eens zozeer vanwege het geluid van al het vuurwerk, maar omdat we vermoeden dat er toch nog best veel afgestoken zal worden, waaronder ook wel veel van die rotjes-rook-stink-zooi, gezien we in een buurt wonen met erg veel bewoners en ook veel kinderen. Die vieze smog blijft dan altijd zo hangen :r , en we wonen op de 3e verdieping, dus waarschijnlijk net niet hoog genoeg om uit de rook te blijven. (en het balkon zit aan de voorkant van het gebouw, aan de overkant van de weg ligt een grote parkeerplaats,,,, )

Dus dan beter een avondje binnen, met de gordijnen dicht, verwarming uit, zonder vieze rook. :)
.
pi_120236789
Oh in een reismandje lopen is echt heel handig inderdaad, dat doen die van mij ook. Dat hadden ze eigenlijk direct door omdat ze zo nieuwsgierig waren, en omdat het ook nog eens iets leuks voor ze opleverde (naar buiten, of juist naar binnen om te eten) hoefde ik het nooit te trainen of oefenen. Een beetje konijn heeft dat echt snel onder de knie, Diva lijkt me nogal nieuwsgierig dus de kans is denk ik groot dat als je een vervoersmandje met de deur open en wat hooi op de bodem voor haar neerzet ze er zo in huppelt :Y Je kan er eventueel ook wat lekkers in leggen zodat ze het mandje met leuke dingen associeert maar stiekem zijn de meeste konijnen zo dom dat als je het niet te vaak achter elkaar oefent ze elke keer weer nieuwsgierig naar binnen huppen :')

Tip: zorg dat het mandje groot genoeg is voor Diva om zich er comfortabel in om te draaien zodat ze er zelf ook weer uit kan. Mijn nijnen wilden op een gegeven moment niet meer zo graag in het mandje, waarschijnlijk omdat ze te groot waren geworden en zich niet meer fijn om konden draaien binnenin. Dus toen een extra groot mandje voor ze aangeschaft en toen ging het weer goed. Het is ook handig altijd wat bodembedekking in het mandje hebben zodat ze niet uitglijden met de pootjes op het gladde plastic want dat voelt niet prettig. Volgens mij gaat Diva dit kunstje echt direct door hebben, ze lijkt me ondernemend genoeg :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 12 december 2012 @ 18:41:23 #172
176471 oh-oh
pi_120238121
Oh mijn konijnen liepen echt het hele jaar door binnen en buiten hoor.
Je moet dr niet drie dagen binnen zetten en dan weer buiten pleuren maar in en uit kan volgens mij echt prima ;)
( Groucho Marx )
pi_120247917
Ik ga morgen eens oefenen met het reismandje, en haar wat lekkers in de keuken geven!

Na het bezoekje aan de DA ging ze zelf nog een keer het mandje in en bleef daar zitten. Ik denk dat het morgen wel zal lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')