Gisteren het hok helemaal verschoond, en Diva was vooral heel erg nieuwsgierig! Ik ben eerst beneden begonnen, en boven bleef ze maar rondrennen, naar het deurtje toe en stokstaarten om maar iets te kunnen zien. Wat niet ging, dus uiteindelijk heb ik dr maar een pluk hooi gegeven om zich mee te vermaken. Dat vond ze wel best, en uiteindelijk heeft ze heel geduldig naar mijn geklets zitten luisteren - of ze deed alsof natuurlijk
Ik heb er zo'n 25kg nieuw zand in gegooid (bijna al het oude eruit gehaald), dus ze heeft weer wat te graven! Wat ze overigens ook gelijk deed, want er moest en zou een tunneltje onder de boomstam doorgegraven worden...met andere woorden: ik kon gelijk het balkon weer vegen en mijn broek uitkloppen

.
Daarna boven begonnen, en beneden het deurtje open gezet. Na zo'n 10 minuten besloot Diva dat ze wel van de deurmat afdurfde, en ging ze het balkon verkennen! Af en toe werd er wat aan mijn tenen gesnuffeld (ik stond op teenslippers, want met sloffen aan loop ik zoveel zooi weer naar binnen

) en ook tussen mijn benen door rennen was leuk, evenals aan mijn knieën snuffelen wanneer ik even op mijn hurken zat.
Nog even rond laten hupsen onder mijn toeziend oog (er staan nog wat plastic zakken dus ze mag alleen onder begeleiding, ik wil niet dat we straks een ziek konijn hebben!) en na een tijdje ging ze zelf weer haar hok in. Deurtje dichtgedaan en naar binnen gegaan. Uurtje later terug gekomen, boos konijn in een hoekje.

Deurtje weer open, konijn weer blij.
Vandaag is ze ook op het balkon geweest, en ze vond vooral de muur erg mooi. Daarboven zit een raam, en daar ziet ze ons vaak, dus ze wilde graag weten wat daar was. Gevolg: een bunny die zich vol overgave met een sprong tegen de muur (kunststof kozijn-spul-board-achtig-iets) werpt
Ik heb nog geprobeerd een soort trappetje te maken van dozen naar het bankje onder het raam toe, maar dat begrijpt ze nog niet helemaal.
Dus het gaat goed!

Ik denk dat ik vriend straks even vraag of 'ie me wil helpen, want ik wil even dr achterpootjes controleren. Ik weet niet of het nu zand is, of de vacht daar erg dun is. Maar ik heb het nu nog even bewust niet gedaan, want buitenspelen moet leuk zijn en niet als 'gevaarlijk' aanvoelen