Ooooh, bedoel je hem zo. Ik zat al te denken wat er mis was met dat woord, maar in die betekenis is dat wel duidelijk, haha.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:29 schreef Vanyel het volgende:
Onze Taal zegt wel meer, ws omdat ons volk gewoon doorgaat met dat kutwoord. Je iets eigen maken heeft niks met koken te maken.
Ik heb dat niet zozeer met woorden, wel met idiote spelfouten die je steeds meer ziet bij de jeugdquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:51 schreef lezzer het volgende:
Ah, ik lees dat ik niet de enige ben met een stukje frustratie rondom het gebruik van een woord
Tenzij je het recept puik onder de knie hebt..quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:29 schreef Vanyel het volgende:
Onze Taal zegt wel meer, ws omdat ons volk gewoon doorgaat met dat kutwoord. Je iets eigen maken heeft niks met koken te maken.
quote:Er is maar één adel, die kroon behoeft noch tabberd. Zyn strijdperk is het Licht, zyn schild is de Waarheid, zyn kampvechter is de geschiedenis der mensheid, en zyn zwaard is het Woord.
(uit Max Havelaar trouwens) maar snap et vous? Toch aardig wat veranderd!quote:Wie tevreden is over zyn arbeid, heeft reden tot ontevredenheid over zyn tevredenheid.
ja maar geen verschil dat de betekenis van een zin verandert. (niet die ik kan verzinnen iig, voor 'me'.)quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat me stoort is dat er een duidelijk betekenisverschil is tussen 'me' en 'mijn'. Evenals 'is' en 'eens'.
Ik heb mezelf "jij wilt" aan moeten leren in plaats van "jij wil"quote:
Ik ook. Maar het is wel grammaticaal juist.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind "jij wilt" zo godsgruwelijk lillik![]()
Ik had recent een datebacle met een notoire "me moeder" typer. Ik had uiteraard direct moeten weten dat dat een ramp zou worden
En het Brabants/Limburgse "ons pap" en "ons mam"?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind "jij wilt" zo godsgruwelijk lillik![]()
Ik had recent een datebacle met een notoire "me moeder" typer. Ik had uiteraard direct moeten weten dat dat een ramp zou worden
Het mag allebei.Wilt is formeler.Als spreektaal vind ik het echt heel lelijkquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ook. Maar het is wel grammaticaal juist.
Algemeen Beschaafd Brabantsquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:32 schreef Abby79 het volgende:
[..]
En het Brabants/Limburgse "ons pap" en "ons mam"?
Zeker wel. Me is gewoon geen bezittelijk voornaamwoord. In mijn geval betekent dat dat mijn soepel lezen wordt verstoord doordat mijn hersenen haperen op een niet-passend vreemd setje letters midden in een zin.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:51 schreef LizzyAdam het volgende:
[..]
ja maar geen verschil dat de betekenis van een zin verandert. (niet die ik kan verzinnen iig, voor 'me'.)
Oh, ja, ik zeg het ook nog steeds niet (hoewel ik wel geswitcht ben naar "jij kunt" in plaats van "jij kan" als ik praatquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het mag allebei.Wilt is formeler.Als spreektaal vind ik het echt heel lelijk
[..]
Algemeen Beschaafd Brabants
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |