Zulk belangrijk nieuws verdient een (nieuw) eigen topic!quote:Jolande Sap stapt op als partijleider en fractievoorzitter bij GroenLinks. Dit laat ze vanmiddag weten op de website van haar partij.
Er waren al lange tijd speculaties over de positie van Jolande Sap bij GroenLinks. Ernstige twijfels over haar leiderschap ontstonden na de verkiezingen. GroenLinks duikelde van tien naar vier zetels in de Tweede Kamer. Na de verkiezingen stuurde de partijtop een verklaring uit waarin stond dat Sap politiek leider van de partij blijft.
Na boze reacties van locale politici en ruggespraak kwamen de opstellers van de verklaring hier snel op terug, schrijft de krant. De partijtop bestaat uit partijvoorzitter Heleen Weening, fractievoorzitter in de Eerste Kamer Tof Thissen en Europees delegatieleider Judith Sargentini.
Jolande Sap laat in haar verklaring weten dat ze geen andere mogelijkheid dan aftreden. Ze doet dit wel 'met pijn in haar hart.'
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:10 schreef Jesse_ het volgende:
Ik voorzie wel een zonnige toekomst voor GroenLinks als Jesse Klaver in staat blijkt te zijn om de kar te trekken.
Dat ook. Het is altijd even lastig voor een nieuwe partijleider om de zaak over te nemen. Daar heb je even problemen mee, en dan ga je eerst nar beneden voor je omhoog gaat. Als je partij je dan niet achter je hebt staan, maar ze onmiddelijk aan je poten gaat zagen, fuck je je eigen partij.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:13 schreef Elfletterig het volgende:
Dus toch! Onvoorstelbaar dat zij het slachtoffer wordt van al het gestuntel binnen de partij.
Ik moet toch wat om mensen nog even wakker te krijgen in dit wat stille forumquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:20 schreef Disana het volgende:
Misleidende TT. Ik dacht dat dit subforum dicht ging.
Snoodaard.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet toch wat om mensen nog even wakker te krijgen in dit wat stille forum![]()
Dat dacht ik eerst ook Disana.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:20 schreef Disana het volgende:
Misleidende TT. Ik dacht dat dit subforum dicht ging.
En heel jammer van Sap. Een intelligente lieve vrouw.
Maar in hoeverre is ze verantwoordelijk voor die nederlaag? Ze is alleen maar in het graf gaan liggen dat Dibi, van Gent en de rest die intern het gezeik veroorzaakten, voor haar groevenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook Disana.
Vwb Sap: rijkelijk laat dat ze nu pas opstapt want dat had ze allang moeten doen gezien de verkiezingsuitslag.
Aanvankelijk sprak de achterban nog steun voor haar uit, maar uiteindelijk vond men kennelijk dat zij toch maar degene moet zijn die moet boeten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:33 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook Disana.
Vwb Sap: rijkelijk laat dat ze nu pas opstapt want dat had ze allang moeten doen gezien de verkiezingsuitslag.
quote:
Zwaargewichtje hoor, die Klaver.quote:voortgezet onderwijs
- v.m.b.o., Vrije School, "Michael College" te Prinsenbeek, van 1999 tot 2004
hoger beroepsonderwijs
- social work (maatschappelijk ondernemen), "Avans Hogeschool" te 's-Hertogenbosch, van 2004 tot 2008
http://www.parlement.com/9291000/biof/03226
niet dibi maar weening gaf de doodsteek.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
Aan GL is niets verloren. SAP was al niet zo'n helder licht en al zeker niet na de verkiezingen toen bleek hoe kinderlijk haar leedvermaak was richting de PVV. Bovendien gaf Dibi al de doodsteek aan GL als overbodige partij al ver voor de verkiezingen terwijl hij toch al te dom is om zelfstandig te poepen.
Tien Dibi zich wel/niet kandidaat stelde stonden ze al op 4 zetels.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:54 schreef dawg het volgende:
[..]
niet dibi maar weening gaf de doodsteek.
Truequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:54 schreef dawg het volgende:
[..]
niet dibi maar weening gaf de doodsteek.
De OP lezen helpt. Ik zou het volgende keer proberenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:34 schreef remlof het volgende:
Dit kan prima in GroenLinks: hoe nu verder na de nederlaag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |