abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117618721
Beste klussers,

Wij willen een tuinhuis plaatsen op bestaande bestrating van 30x30 stoeptegels.

nu is bij het geleverde tuinhuis een houten vloer inbegrepen die op een paar geïmpregneerde balkjes ligt. De leverancier vertelde mij dat met deze houten vloer het niet nodig zou zijn funderingsbalken te plaatsen onder het tuinhuis.
Als ik hier en daar zo op internet rond kijk begint bij mij toch wat twijfel te rijzen aan de juistheid van dit advies. nu was ook iets gezegd om oprijzende kou tegen te gaan wat euro pallets eronder te plaatsen gevuld met piepschuim.

we willen wel graag iets van isolatie nog hebben aangezien er regelmatig een hond in zal liggen op de houten vloer en we het beest niet na 3 jaar met vastgeroeste gewrichten in willen laten slapen.

heeft er misschien iemand wat advies?

- de ondergrond bestaat dus uit 15cm zand met daarop 30x30 tegels.
- huisje/vloer is 238x238 op iets van 4x4cm balkjes(geïmpregneerd)
pi_117618998
kun je een link plaatsen van het schuurtje? Daarnaast past een europallet niet tussen die 4cm balkjes..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:56:51 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117619059
Is de hond een mand geven niet veel eenvoudiger?
censuur :O
pi_117619766
Leg frame neer op een aantal stoeptegels/ klinkers zodat het los ligt van de bestrating, dit vookromt heel veel watercontact met je frame en blijft je schuru langer goed. Tussen het frame doe je piepschuim en dan bouw je je tuinhuisje op. Als je steenwol wilt gebruiken of ander isolatiemateriaal dat zich vol kan zuigen met water dan moet onder je frame een waterdcihte laag komen van folie.

Op die manier heb je een geisoleerde vloer die ook nog droog blijft.

Zelf heb ik mijn tuinhuisje op gegalvaniseerde daardeinden gezet en de draaieinden in een emmer met cement. Hierdoor staat het huisje vrij van de grond en wordt het ondertse frame niet nat en gaat dit dus ook niet rotten.

En geef je hond ook een mand voor de zekerheid.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_117619801
link naar het huisje

De hond betreft een Newfoundlander. uit ervaring is gebleken dat deze honden niet graag in een mand liggen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:39:29 #6
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117620067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:27 schreef wiselius het volgende:
link naar het huisje

De hond betreft een Newfoundlander. uit ervaring is gebleken dat deze honden niet graag in een mand liggen.
:{ maar ook dat ze goejd tegen kou kunnen. je kunt die houten vloer nog isoleren maar of dat zin heeft....immers daar komt water tussen/in en dat maakt t niet beter (ook niet voor de hond).
plaats de houten vlonder op de tegels, dat is beter dan zand dat vocht vast houdt, plaats een dikke schuimmatras (tenzij de hond dat lekker vind om op te peuzelen -O- )
weet dat het maar een houten tuinhuis is, dwz niet zo isolererend als een steensdikke muur en ook niet te verwarmen. Bovendien moet t goed ventileren en door de werking zal t best wel is tochten.
anyway, tis een goede slaapplaats....-my 2 cents: ik zou m niet in t tuinhuis laten wonen :N
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117621463
quote:
.-my 2 cents: ik zou m niet in t tuinhuis laten wonen :N
tis niet de bedoeling om 'm er permanent in te laten wonen. Meer voor als ie buiten is als we een keertje niet thuis zijn en hij zou willen schuilen (wat ook vaak nog de vraag is :P) dat t kan. 's Nachts slaapt ie gewoon in huis.

dat er vocht tussen de isolatie kan komen was ook een van mijn gedachten. Ik weet wel dat er iets is als vochtwerend - ademend folie is maar heb er geen ervaring mee en hoop dus stilletjes dat iemand hier dat wel heeft.

een vraag die ook bij me rees was van: ik wil zorgen dat er geen vocht en kou oprijst door de vloer maar ik kan er ook niet zomaar een zeil onder tegen aanspannen lijkt me omdat er dan tussen de vloer en het zeil condens of iets ontstaat en het dan alsnog wegrot ofzo.

[ Bericht 31% gewijzigd door wiselius op 05-10-2012 11:40:25 ]
pi_117621625
Ligt er echt wit zand onder de tegels, of is het vermengd met een klein beetje cement?
pi_117621657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:40 schreef CafeRoker het volgende:
Ligt er echt wit zand onder de tegels, of is het vermengd met een klein beetje cement?
er ligt gewoon straatzand onder de tegels.
pi_117621681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:41 schreef wiselius het volgende:

[..]

er ligt gewoon straatzand onder de tegels.
Ik zag nu het huisje pas, zal wel loslopen. Vergeet maar wat ik vroeg :)
pi_117621720
Je hebt kant en klare vloerisolatie voor op zolder. Als het ware piepschuimplaten met daarop een houtachtige looplaag. Misschien is het iets om dat palletgedoe te vergeten en gewoon die dingen neer te leggen?
pi_117623018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:43 schreef CafeRoker het volgende:
Je hebt kant en klare vloerisolatie voor op zolder. Als het ware piepschuimplaten met daarop een houtachtige looplaag. Misschien is het iets om dat palletgedoe te vergeten en gewoon die dingen neer te leggen?
Heb je misschien een link naar het product wat je bedoelt? met een snelle google zie ik het niet.
pi_117646829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:23 schreef wiselius het volgende:

[..]

Heb je misschien een link naar het product wat je bedoelt? met een snelle google zie ik het niet.
nee, geen idee. Schoonpa stelde het voor toen ik hier wilde gaan isoleren. Ik zal het nog eens vragen al denk ik dat er hier op forum mensen het ook wel kennen.
pi_117652938
Dat zijn fermacel vloerelementen.

Isoleren zonder verwarmen is een vrij zinloze actie. Deze platen zijn dan ook erg duur en onnodig in een blokhut. Dauw er dan idd eps onder als je perse wilt.
pi_117653660
Op zich zal het optrekken van vocht worden voorkomen door een stuk zeil onder de balkjes en dus bovenop de stenen ondergrond. Verder is enige ventilatie onder de fundering door meer dan voldoende tegen vocht en condensatie. Die methode van draadeinden in cement oid is ook een goeie.

Wat optrekkende kou betreft: dan zou ik een oude deken of slaapzak op een laag piepschuim leggen, voor die paar keer. Uiteindelijk wordt het s'nachts zonder verwarming binnen-in net zo koud als buiten
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117654191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:08 schreef tiho1 het volgende:
Dat zijn fermacel vloerelementen.

Isoleren zonder verwarmen is een vrij zinloze actie. Deze platen zijn dan ook erg duur en onnodig in een blokhut. Dauw er dan idd eps onder als je perse wilt.
De lichaamswarmte van de hond blijft ook binnen (in de hond dus ;) ), ipv dat die in de koude ondergrond verdwijnt.
pi_117654477
En ik altijd maar denken dat ze daar een vacht voor hadden. Ik zou mijn goeie geld daaraan niet besteden iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')