abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5445745
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Sure, Paul Mc Cartney is mister rock'n'roll himself! En de paus heeft een kut!

Wel eens 'Run Devil Run' gehoord?
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:45:42 #27
32627 Anakim
aka airtight granny
pi_5445799
Beatles natuurlijk
pi_5445829
absoluut The Stones voor mij
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:51:44 #29
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_5445877
Beatles, die zijn het toch wel. Natuurlijk, de Stones hebben ook het een en ander gemaakt, maar ik denk dat iedereen zich wel in 1 van de albums van The Beatles kan vinden, zoveel verschillende stijlen... Ze waren gewoon veelzijdiger.
pi_5446304
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Ha Je hebt muziek Stones en je hebt Beatles, zo iets.

Het is fruitmanden met peren vergelijken maar persoonlijk heb ik meer met de Beatles.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 12:49:52 #31
30961 Knaller
knalt er op los
pi_5454747
De Beatles natuurlijk...
Vooral in hun laatste jaren geweldig...
Maar ook een paar van hun eerdere liedjes zijn catchy!!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:16:26 #32
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5455136
Moet ik het nog zeggen...?

The Beatles natuurlijk! Onovertroffen!
Inderdaad, het is voor mij wel een beetje zo van 'je hebt muziek en je hebt Beatles'.

Wat een rare opmerking dat je een beetje een 'mietje' bent als je van The Beatles houdt. En trouwens ook dat McCartney geen rock 'n roller zou zijn. McCartney-haters roepen graag dat hij alleen maar zoetsappige liefdesliedjes heeft geschreven, maar niets is natuurlijk minder waar. Heb ff geen zin om een opsomming te geven, maar een veelzijdiger songwriter en muzikant is moeilijk te vinden.

Beatlesmuziek is magisch, al bedoel ik dat minder zweverig dan het klinkt.
Humor, intelligentie, fantasie, genialiteit, geweldig! Daarvoor nooit gehoord en daarna nooit meer geevenaard.

Maar....ik vind de Stones ook best leuk hoor! Ok, ze hadden w.m.b. zo halverwege jaren 70 wel mogen stoppen, maar ook dan had ik ze nu niet boven The Beatles geplaatst. De Stones hebben hele leuke nummers gemaakt en het is een goeie band, maar daarmee kunnen ze voor mij hooguit hoog in de ranglijst van 'de rest' eindigen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5455155
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:06 schreef tong80 het volgende:
Is weer eens tijd om de muzieksmaak van de Fokkers te checken.

Ik ga voor de Stones. Ondanks the crap van de laatste twintig jaar.

Stones Natuurlijk!!!! die schoppen echt veel meer kont dan de beatles
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_5455273
Beatles, die wisten tenminste wanneer ze moesten ophouden!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:33:30 #35
30919 mitt
Michael Corleone
pi_5455420
The Stones alleen om Paint it Black, meesterlijk nummer..
Maar eigenlijk wel The Beatles..zelfs cd van ze
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:44:56 #36
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5455642
Mijn top 3

1.Stones zonder BrianJones (waar ik LIB en BB voor het gemak mereken) en zonder RonWood
2.The Beatles
3.Stones met BrianJones of met RonWood

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:48:06 #37
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_5455720
The Stones, no doubt about that!
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_5456037
Ik heb nooit begrepen waarom men de stones nou zou goed vond. Okee ze hebben een paar best aardige nummertjes gemaakt maar het is allemaal weinig origineel, een beetje herkauwen van hun oude blueshelden, met een rocksausje eroverheen.
De beatles hebben de popmuziek gedefinieerd. Geen enkele band heeft zoveel invloed gehad op de muziek en (jeugd)cultuur. Ze hadden een veel meer veelzijdige stijl, en de nummers hebben oha (zeker compositorisch) veel meer kwaliteit. De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 15:28:29 #39
1986 Jane
pi_5457686
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:05 schreef Schorpioen het volgende:
De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
Oef, wat een mooie uitspraak, Schorpioen!
Ben alleen bang dat Stones-fans het je niet in dank zullen afnemen.
pi_5457964
Het valt me ook altijd op dat er zoveel sessiemuzikanten meespelen op de Stones-platen die in het algemeen als hun beste werk beschouwd worden (zeg maar van Beggars Banquet t/m Exile on Main Street), terwijl de Beatles nagenoeg alles zelf speelden op de platen. Niet dat het de platen minder maakt, maar ook daarom staan de Beatles bij mij iets hoger aangeschreven...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5458093
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:05 schreef Schorpioen het volgende:
De stones is muziek voor mensen die de beatles niet begrijpen.
En de Beatles is muziek voor mensen die het leven niet begrijpen.
pi_5458216
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:16 schreef Jane het volgende:

Maar....ik vind de Stones ook best leuk hoor! Ok, ze hadden w.m.b. zo halverwege jaren 70 wel mogen stoppen, maar ook dan had ik ze nu niet boven The Beatles geplaatst. De Stones hebben hele leuke nummers gemaakt en het is een goeie band, maar daarmee kunnen ze voor mij hooguit hoog in de ranglijst van 'de rest' eindigen.

Toch wel bij 'the best of the rest', mag ik hopen!?

Daar plaats ik de Beatles namelijk wèl onder.

De Stones zijn trouwens niet eens m'n all-time favo bandje, zo ik dat al heb

pi_5458466
Het overall werk, the stones!
De uitschieters, the beatles!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:06:33 #44
1986 Jane
pi_5458508
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:53 schreef Nuoro het volgende:
Toch wel bij 'the best of the rest', mag ik hopen!?
Ja, zo bedoelde ik het wel. Staat dat er niet dan? * leest terug...

Maar of de Stones nu echt mijn favoriete band/artiest na de Beatles zijn...??? Hmmm, dat weet ik niet hoor. Er zijn er wel veel die ik goed vind en dan ligt het heel erg aan mijn stemming wat ik draai. Ik kan soms echt een 'Stones-bui' hebben, maar dat heb ik ook bij (veel) anderen.
En als ik zo'n Stones-bui heb dan draai ik eerlijk gezegd meestal deze:

pi_5458894
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, zo bedoelde ik het wel. Staat dat er niet dan? * leest terug...

Jawel hoor. Maar net als Elvis zo nu en dan herdacht dient te worden, zo moet ook de oude oorlog tussen Beatles en Stones fans af en toe nieuw leven ingeblazen worden. Want dat hoort nou eenmaal bij de geschiedenis.
quote:
En als ik zo'n Stones-bui heb dan draai ik eerlijk gezegd meestal deze:

[afbeelding]

Die heb ik ook.

Nah, die allereerste lp's heb ik zelf ook niet allemaal hoor. Tot aan 'Beggars Banquet' waren de Stones imo toch vooral een groep van goede -soms briljante- singles, de 'rest songs' op die ouwe lp's vind ik meestal niet zo bijzonder. En na 'Some Girls' was het, wat mij betreft tenminste, eigenlijk wel afgelopen met ze.

dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:34:21 #46
1986 Jane
pi_5459157
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:23 schreef Nuoro het volgende:Jawel hoor. Maar net als Elvis zo nu en dan herdacht dient te worden, zo moet ook de oude oorlog tussen Beatles en Stones fans af en toe nieuw leven ingeblazen worden. Want dat hoort nou eenmaal bij de geschiedenis.
Misschien hoort het wel, maar ik heb dit altijd een belachelijke oorlog gevonden.
Tja, ik ben zo'n 'Give Peace A Chance'-type, he?
  Moderator dinsdag 20 augustus 2002 @ 16:50:07 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5459531
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 13:16 schreef Jane het volgende:
En trouwens ook dat McCartney geen rock 'n roller zou zijn. McCartney-haters roepen graag dat hij alleen maar zoetsappige liefdesliedjes heeft geschreven, maar niets is natuurlijk minder waar.
Nah ja, alsof het erg is dat Mekka geen echte rock 'n roller is. Hij is een veel betere songwriter dan Mick en Keith bij elkaar, hij heeft voor een belangrijk deel bepaald hoe de popmuziek van de afgelopen 40 jaar er uit heeft gezien.

En daarvoor verdient hij veel respect.

Maar.... Paul is gewoon geen rocker. Als ik die oude beelden zie, dan komt het altijd een beetje sullig over zodra Paul stoere poses aanneemt op het podium. Hij is (was) het type ideale schoonzoon, niet het type vuige rocker. Dat zie je, dat voel je, en vooral: dat hoor je.

Met name in de platen die de Stones in de jaren rondom 1970 maakten, zit een rauwe, vunzige, seksuele levenslustige rock 'n roll- "vibe" die ongeëvenaard is. Als je niet gevoelig bent voor die ondertoon, dan kan ik me best voorstellen dat je de nummers van de Stones als tamelijk gewoontjes ervaart.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:06:04 #48
1986 Jane
pi_5459889
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:50 schreef Gert het volgende:Hij is (was) het type ideale schoonzoon, niet het type vuige rocker.
Nee, de uitstraling van een vuige rocker heeft hij nooit gehad.
Maar toch, als ik hem bijvoorbeeld Helter Skelter hoort zingen of al eerder I'm Down, dan hoor ik toch een 'rocker' hoor!
Nee, ik vind het niet erg dat hij niet zo gezien wordt, maar dat zoetsappige is een hardnekkige mythe. Wat ik bedoelde te zeggen is dat Lennon van de Beatles altijd beschouwd wordt als de ruige rock 'n roller, maar in werkelijkheid zijn de ruigste nummers gewoon geschreven door McCartney.

Maar ja, aan het ruige imago van de Stones konden en kunnen ze natuurlijk geen van beiden tippen.

pi_5459947
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:06 schreef Jane het volgende:
Maar toch, als ik hem bijvoorbeeld Helter Skelter hoort zingen of al eerder I'm Down, dan hoor ik toch een 'rocker' hoor!
Of "Oh Darling", daar vliegen de longblaasjes ook in het rond, vooral in het middenstuk van "When you told me... etc. etc.". Geweldig nummer, trouwens (maar goed, dat vind ik van de meeste Beatles-nummers).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5459982
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:42 schreef Zander het volgende:
Het valt me ook altijd op dat er zoveel sessiemuzikanten meespelen op de Stones-platen die in het algemeen als hun beste werk beschouwd worden (zeg maar van Beggars Banquet t/m Exile on Main Street), terwijl de Beatles nagenoeg alles zelf speelden op de platen. Niet dat het de platen minder maakt, maar ook daarom staan de Beatles bij mij iets hoger aangeschreven...
Nou, de beatles hadden ook flink wat sessiemuzikanten natuurlijk. Alle klassieke dingetjes, strijkers, trompetjes en andere blazers in nummers als She's leaving home, Penny Lane, The long and winding road enz.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')