abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117596708

Waarom dit topic?
indie games worden steeds populairder, kijk maar naar de opbrengsten van Minecraft, Braid of Super Meat Boy. Er is jammer genoeg nog steeds geen topic op Fok! waarin de nieuwste indie games besproken kunnen worden, of eventuele vragen gesteld kunnen worden, dus leek het mij een goed idee om een topic te openen. We zullen wel zien of het wat loopt.

Wat zijn indie games?
Indie games zijn games die zijn gemaakt door individuen, of kleine groepen mensen zonder hulp van een publisher. De meeste indie games vertrouwen op digitale distributie kanalen (zoals GOG, Steam of Desura).

Waarom zou je indie games spelen?
Omdat ze supergoedkoop zijn, leuk zijn en meestal origineler dan AAA-games.

Wat zijn de betere indiegames?
Braid
Super Meat Boy
Fez
Dwarf Fortress
Escape Goat
Faster Than Light
Amnesia
The Binding of Isaac
Cave Story
Frozen Synapse
DEFCON
Legend of Grimrock
Limbo
Machinarium
Bastion
Minecraft
Terraria
World of Goo
VVVVVV
Uplink
Niet boos worden als er 1 spel niet tussen staat, deze noem ik even uit mijn hoofd, wordt later verder aangevuld.

Wat zijn belangrijke sites om in de gaten te houden?
http://indiebundles.com/
https://indiegamestand.com/ (iedere 4 dagen een nieuwe indie game voor pay what you want)
http://www.reddit.com/r/indiegaming

Deze OP is natuurlijk nog niet compleet, dus als je ideeën hebt voor aanvullingen hoor ik het graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchErrorist op 05-10-2012 02:16:23 ]
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_117596740
Machinarium en Limbo zijn awesome. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117596807
Op dit moment is trouwens een kloon van Dwarf Fortress voor pay what you want op indiegamestand.com (Gnomoria).

Leuk spel met een wat minder ouderwetse GUI dan Dwarf Fortress, alleen wel wat minder uitgebreid.
pi_117598028
VVVVV
pi_117599152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:26 schreef dude1960 het volgende:
VVVVV
Schandalig dat ik die heb gemist :o
pi_117614810
Een indieklassieker waar ik eens in de zoveel tijd weer verslaafd aan raak is Uplink, nu trouwens ook op de iPets.

Spel is een hacker-simulator met een jaren 90 Hackers stijltje. Sfeer is er in overvloed, nouja spel is gewoon supertof en past zelfs nog op een handjevol floppies als je dat graag zou willen!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_117619748
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:52 schreef SpankmasterC het volgende:
Een indieklassieker waar ik eens in de zoveel tijd weer verslaafd aan raak is Uplink, nu trouwens ook op de iPets.
[ afbeelding ]
Spel is een hacker-simulator met een jaren 90 Hackers stijltje. Sfeer is er in overvloed, nouja spel is gewoon supertof en past zelfs nog op een handjevol floppies als je dat graag zou willen!
Toegevoegd

Voor mensen die van rogue-likes of Dungeon crawlers houden, Legend of Grimrock is op dit moment maar ¤7.49 DRM vrij met Steam keys op http://www.grimrock.net/store/. Oh en er is net een map editor uitgekomen dus ik verwacht dat er binnenkort heel wat mooie mappen uitkomen :D

vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:59:54 #8
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_117630288
De Rogue-achtige "Spaceship sim" FTL mag er ook wel bij komen, als Indie developed Kickstarter succes game!

FTL website

Op steam verkrijgbaar ook.
"I admire it's purity" - Ash
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:08:08 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117630653
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:25 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Toegevoegd

Voor mensen die van rogue-likes of Dungeon crawlers houden, Legend of Grimrock is op dit moment maar ¤7.49 DRM vrij met Steam keys op http://www.grimrock.net/store/. Oh en er is net een map editor uitgekomen dus ik verwacht dat er binnenkort heel wat mooie mappen uitkomen :D

Vind ik persoonlijk een wat minder spel. Maar dat komt omdat ik verhaallijnen (lands of lore, might and magic) gewend ben met npc's. Die kom je daar niet in tegen.
pi_117632790
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:59 schreef metzman het volgende:
De Rogue-achtige "Spaceship sim" FTL mag er ook wel bij komen, als Indie developed Kickstarter succes game!

[ afbeelding ]

FTL website

Op steam verkrijgbaar ook.
Stond er al tussen ;) (Faster than light). Heel goed spel.
pi_117632806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:08 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk een wat minder spel. Maar dat komt omdat ik verhaallijnen (lands of lore, might and magic) gewend ben met npc's. Die kom je daar niet in tegen.
Nee klopt, maar toch vind ik het verder leuk spelen en ook real time dus dat is ook mooi :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:35:24 #12
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_117635481
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:06 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Stond er al tussen ;) (Faster than light). Heel goed spel.
OOPS! Sorry man, mijn ogen waren aan het scannen naar "FTL" :P.. Maar idd, een goed spel en uitdagend.
"I admire it's purity" - Ash
pi_117642130
MC _O_
Alleen is minecraft met de laatste updates en die poisons etc. wel fucked up :(
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_117656793
Kan iemand voor mij Automation reviewen?

http://automationgame.com/

Ik heb op mijn laptop te slechte prestaties om het te kunnen draaien, ben wel erg nieuwsgierig :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_117656875
The Dream Machine

Erg leuke point and click game en de graphics worden met de hand IRL gemaakt :s)

Gewoon op Steam verkrijgbaar (Episode 1t/m3, episode 4 en 5 komen er binnenkort aan :) )
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:36:17 #16
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117667192
Ik speel nu Gnomoria een soort van dwarf fortress maar dan veel toegankelijker. Echt zo'n verslavend spel waar je al gauw veel te veel tijd in steekt :')

Een initiatief dat ik wel kan waarderen is https://indiegamestand.com/ waar je elke vier dagen een nieuwe indie game aantreft en je mag betalen wat je zelf wilt (nu is het gnomoria).
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:47:26 #17
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_117781468
Jamestown, Torchlight, Awesomenauts, Psychonauts, Blocks That Matter? :D
katten zijn lief
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:49:46 #18
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_117781549
Plants vs. Zombies en Superbrothers mogen er ook wel in