abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117610152
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117614040
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ah, via via dus. En de groep is al ruimer aan het worden.

Wat is de volgende stap? Het waren allemaal familieleden van Nederlanders?
Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
pi_117614264
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, heb ik nooit gezegd. Op je snikkeltje getrapt? Ik ben vaak genoeg met die gasten wezen stappen en weet echt wel wat voor sfeer daar heerst. Wanneer jij connecties binnen het leger hebt, heb jij een streepje voor bij de verdeling van de vliegtuigen.
Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:49 schreef MaximumRush het volgende:
Reken er maar niet op dat het met goede cijfers ed. gaat lukken, dat is echt het minst belangrijke. Ik heb dezelfde traject doorlopen en helaas ergens halverwege afgekeurd, toen was ik al ongeveer de 5% die was overgebleven. Een vriend van mij is wel doorgegaan en uiteindelijk tijdens de opleiding gestopt. Laten we zeggen dat mocht je een van de gelukkigen zijn dat je alle keuringen haalt kom je uiteindelijk in een klas van zo'n 20 vliegers terecht. Waar uiteindelijk maar 2 vliegers voor de F16 gaan en 2 voor de Apache. Uiteindelijk waren de gene die daarvoor gekozen waren familieleden van hoge piefen bij de luchtmacht.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Vriend van mij sprak laatst z'n groep, de gene die uitgekozen waren daarvoor waren familieleden van andere gasten binnen het leger.

Top Gun Holland zie je mij ook even in beeld trouwens. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_117614991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Eerst was het Luchtmacht, vervolgens Leger. Vandaar mijn vraag wat de volgende stap is. :)

En dan roep jij dat je dat nooit geschreven hebt? Ik zal het voor de zekerheid nog even quoten:

[..]

[..]

:')

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
pi_117615556
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:57 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

:')

Je kan ook mierenneuken. Anyway, ik weet hoe het zit. Mocht je daar een andere mening over hebben, veel plezier daarmee. De luchtmacht is gewoon net zoals ieder ander bedrijf. Wanneer jij iemand binnen een bedrijf kent heb jij een streepje voor.
Mierenneuken? Jij hebt toch het traject doorlopen? Dus ken je het verschil tussen KLu en Leger.

En je hebt het verhaal dus, via je vriend, van zijn groep gehoord. Wat kan ik dan mis hebben met mijn "via via" constatering?

Kom eens met bewijs. Want als het correct is gaat er grote consternatie (terecht) ontstaan binnen Defensie welke grote gevolgen kunnen hebben.

Maar tot op dit moment komt het niet anders over dan wat mensen die de opleiding niet hebben gehaald en daarom verhalen gaan lopen verzinnen en niks hard kunnen maken.
pi_117615657
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:19 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Mierenneuken? Jij hebt toch het traject doorlopen? Dus ken je het verschil tussen KLu en Leger.

En je hebt het verhaal dus, via je vriend, van zijn groep gehoord. Wat kan ik dan mis hebben met mijn "via via" constatering?

Kom eens met bewijs. Want als het correct is gaat er grote consternatie (terecht) ontstaan binnen Defensie welke grote gevolgen kunnen hebben.

Maar tot op dit moment komt het niet anders over dan wat mensen die de opleiding niet hebben gehaald en daarom verhalen gaan lopen verzinnen en niks hard kunnen maken.
Mijn bronnen zijn mensen die de opleiding wel gehaald hebben en in dienst zijn bij KLu. Ik ben niet de gene die voor de consternatie moet gaan zorgen, ik vertel hier alleen wat ik zelf tijdens mijn traject heb meegemaakt en wat vliegers en andere mensen die het traject hebben gevolgd mij hebben verteld zodat TS niet er gelijk vanuit gaat dat hij met goede cijfers ed. gelijk in een F16 zit.

Tevens zou ik geen vlieglessen nemen, ze willen tijdens de keuringen een snelle leercurve zien. Wanneer jij al een beetje doorhebt hoe je moet vliegen val je zo door de mand en zal je eerder afgekeurd worden.
pi_117615800
Hopen dat je zichtvermogen niet achteruit gaat de komende jaren :')

Succes verder.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117646586
Bedankt ahmad :)

Cobra4, mag ik misschien weten waarom je maximrush hierin niet vertrouwd? Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt wat ik heb geen connecties in het leger, maar als je het zou onderbouwen zou het duidelijker zijn.
Stil maar gauw.
pi_117649234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:08 schreef Barthoofd het volgende:
Bedankt ahmad :)

Cobra4, mag ik misschien weten waarom je maximrush hierin niet vertrouwd? Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat jij gelijk hebt wat ik heb geen connecties in het leger, maar als je het zou onderbouwen zou het duidelijker zijn.
Niet vertrouwd? Ik vraag hem een nog al flink statement te onderbouwen. Blijkbaar een nieuwe situatie binnen de selectie tot vlieger. Anders zou het, met de huidige (sociale) media, wel bekend zijn binnen en buiten Defensie. Vraag dus maar aan MaximumRush om het te onderbouwen. :)
pi_117649368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:24 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mijn bronnen zijn mensen die de opleiding wel gehaald hebben en in dienst zijn bij KLu. Ik ben niet de gene die voor de consternatie moet gaan zorgen, ik vertel hier alleen wat ik zelf tijdens mijn traject heb meegemaakt en wat vliegers en andere mensen die het traject hebben gevolgd mij hebben verteld zodat TS niet er gelijk vanuit gaat dat hij met goede cijfers ed. gelijk in een F16 zit.

Tevens zou ik geen vlieglessen nemen, ze willen tijdens de keuringen een snelle leercurve zien. Wanneer jij al een beetje doorhebt hoe je moet vliegen val je zo door de mand en zal je eerder afgekeurd worden.
Dus familieleden van hoge militairen melden dat zij door die connecties de opleiding hebben volbracht?
pi_117653323
Tja ik wil eigenlijk gewoon weten of het zo is of niet.
Stil maar gauw.
pi_117654681
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Misschien je vliegbrevet halen? Eerst voor zweeftuigen en als je ouder bent voor je PPL?

het is maar een idee.
Een slecht idee zelfs.
pi_117654728
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Bullshit kerel. Echt dikke bullshit. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:19 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Precies!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:04:14 #39
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117654839
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een slecht idee zelfs.
Ik word bijna van mijn sokken geblazen van al die argumenten!

Wat kan het nou voor kwaad om al kennis te hebben van aerodynamica, vliegtechniek en een beetje vliegervaring te hebben?
pi_117655077
Kennis van aerodynamica en vliegtechniek is ok, maar zoals al eerder gezegd is in dit topic: Als jij al vliegervaring hebt ga jij een minder steile leercurve laten zien tijdens de selecties. Dit kan je de nek omdraaien.
Het is véél beter om wat dat betreft blanco in te stappen. Daarbij denk ik dat zweefvliegen sowieso erg negatief is voor je prestaties, omdat dat gewoon iets heel anders is dan in een echt vliegtuig (gesimuleerd) vliegen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:33:29 #41
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Kennis van aerodynamica en vliegtechniek is ok, maar zoals al eerder gezegd is in dit topic: Als jij al vliegervaring hebt ga jij een minder steile leercurve laten zien tijdens de selecties. Dit kan je de nek omdraaien.
Het is véél beter om wat dat betreft blanco in te stappen. Daarbij denk ik dat zweefvliegen sowieso erg negatief is voor je prestaties, omdat dat gewoon iets heel anders is dan in een echt vliegtuig (gesimuleerd) vliegen.
Kun je dat uitleggen, een minder steile leercurve? En hoe kan dat slecht zijn?

Negatief zelfs! In een 747 vliegen is ook heel anders dan in een straaljager, maar ja, genoeg piloten die van een straaljager in een 747 stappen.
pi_117655689
Haha... Kom op zeg...

Elke idioot kan leren vliegen. Bijna elke idioot dan...
Maar bij de luchtmacht zul je in een hele korte tijd heel goed moeten worden, er wordt een zeer steile leercurve van je verwacht. Als jij al ervaring hebt met echt vliegen, zul je dus bepaalde 'handigheidjes' onder de knie hebben en kun je minder vooruitgang laten zien tijdens de selecties. Er wordt hier wel een beetje rekening mee gehouden tijdens de selecties, maar het blijft gewoon beter om blanco in te stappen.
Een ander argument dat mij daarin ondersteunt is de mogelijkheid dat je door je eerdere vliegervaring bepaalde eigenschappen hebt ontwikkeld die niet passen bij de militaire selectie. Dit moet je dan weer 'ontleren', en da's ook lastig.
En ja, je kunt van een F16 naar een 747 stappen. Sterker nog, ik denk dat van Chinook of Cougar naar 747 een zelfs nog logischere keuze is, maar het verschil is dat de KLu enorme prestaties van je verwacht, en dat dat bij een burgermaatschappij veel soepeler gaat.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:44:00 #43
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655798
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha... Kom op zeg...

Elke idioot kan leren vliegen. Bijna elke idioot dan...
Deze idioot niet. Ik ben kleurenblind.

quote:
Maar bij de luchtmacht zul je in een hele korte tijd heel goed moeten worden, er wordt een zeer steile leercurve van je verwacht. Als jij al ervaring hebt met echt vliegen, zul je dus bepaalde 'handigheidjes' onder de knie hebben en kun je minder vooruitgang laten zien tijdens de selecties. Er wordt hier wel een beetje rekening mee gehouden tijdens de selecties, maar het blijft gewoon beter om blanco in te stappen.
Een ander argument dat mij daarin ondersteunt is de mogelijkheid dat je door je eerdere vliegervaring bepaalde eigenschappen hebt ontwikkeld die niet passen bij de militaire selectie. Dit moet je dan weer 'ontleren', en da's ook lastig.
Ok. Nou, jij hebt blijkbaar ervaring, kun je me daar een voorbeeld van geven?
quote:
En ja, je kunt van een F16 naar een 747 stappen. Sterker nog, ik denk dat van Chinook of Cougar naar 747 een zelfs nog logischere keuze is, maar het verschil is dat de KLu enorme prestaties van je verwacht, en dat dat bij een burgermaatschappij veel soepeler gaat.
Maar ook daar moet je dingen 'ontleren' en aanleren!
pi_117655833
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:44 schreef n00b13 het volgende:

Ok. Nou, jij hebt blijkbaar ervaring, kun je me daar een voorbeeld van geven?
Een voorbeeld van wat precies?
quote:
Maar ook daar moet je dingen 'ontleren' en aanleren!
Klopt, alleen heb je dan al genoeg vliegervaring in je rugzak.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:46:00 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117655857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Een voorbeeld van wat precies?
Van dingen die je moet 'ontleren'?
pi_117655978
Crosschecks, stuurinputs (die in een zweefvliegtuig bijvoorbeeld enorm zijn vergeleken met een echt vliegtuig), attitude (suf burgervliegen vs precies agressief militair vliegen) bijvoorbeeld.
pi_117656054
Je ogen zullen wel ok zijn, anders had je ze zelf al wel genoemd. Maar hoe is je rug TS? Als die niet helemaal optimaal is kun je daar de komende jaren dmv fysio waarschijnlijk nog wel wat aan rechtbreien.
pi_117656083
Hahaha... Sorry hoor, maar wat een simpele reactie Caferoker... Zeg dan gewoon niks.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:55:10 #49
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_117656111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Hahaha... Sorry hoor, maar wat een simpele reactie Caferoker... Zeg dan gewoon niks.
:?

Ik vind jou niet zo sympathiek...
pi_117656234
Dat mag je vinden, heb ik verder weinig boodschap aan.
Maar wat ik zeg klopt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')