abonnement Unibet Coolblue
pi_117582957


De Samsung Galaxy Note II (N7100) is een hybride smartphone-tablet met een groot en helder 5,5-inch superAMOLED HD-display. Het besturingssysteem is Android 4.1 met samsung Nature UX user interface.

De Note II onderscheid zich, net als zijn voorganger, vooral van de concurentie door de meegeleverde S-pen, een digitale stylus waarmee je heel natuurlijk op het toestel kunt schrijven.
Natuurlijk word ook de nodige software meegeleverd die gebruik maakt van deze stylus: Zo is er S-Note, waarin je notities en tekeningen kunt maken, en de S-Planner, waarin je zoals je van android gewend bent afspraken kunt neerzetten, maar waar je ook in kunt schrijven met je pen.

Nieuw in de S-Pen van de Note II is de airview functionaliteit. Hiermee kun je bepaalde taken uitvoeren door de pen een stukje boven het scherm te houden. Zo kun je buivoorbeeld grotere thumbnails zien van een foto in de gallery, of een stuk tekst lezen van een mailtje, simpelweg door je pen erboven te houden.

Verder kan je onder meer rekenen op een 8-megapixel camera met een 1080p Full HD-videorecorder, een 1,9 megapixel webcam, 3G/4G-ondersteuning, WiFi, WiFi-hotspotfunctionaliteit, WiFi-Direct, Exchange ActiveSync, Bluetooth 4.0 (Apt-X Codec support) , DLNA, GPS, Glonass, een krachtige 1,6GHz ARM Cortex A9 Quad-Core processor met 2GB RAM. De note 2 is te verkrijgen met 16, 32 of 64GB opslaggeheugen, wat is uit te breiden met een micro-SD kaart.

De Note II zal in Nederland waarschijnlijk vanaf de eerste week van oktober te koop zijn.

Apparaat & afmetingen
De Samsung Galaxy Note II is een 5,5-inch smartphone-tablet met een gewicht van 182.5 gram. De afmetingen van de smartphone zijn 80.5 x 151.1 x 9.4 mm.

Bel- & datafuncties
De Samsung Galaxy Note ondersteunt GSM 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de Galaxy Note kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de HSDPA en UMTS ondersteuning. De snelheid van HSDPA heft het verschil tussen thuis en onderweg op. Met de Samsung Galaxy Note kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting.

Geheugen en connectivity
De Samsung Galaxy Note II heeft 16, 32 of 64 GB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar (maximaal 64GB). Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. De Galaxy Note II heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). Ook is er S-Beam, waarmee je door een andere telefoon die dit ondersteund (momenteel alleen de galaxy SIII) aan te tikken heel makkelijk en snel bestanden kunt delen door middel van NFC.

Verder heeft de telefoon ondersteuning voor MHL, waardoor je met een speciaal kabeltje je telefoon via de USB poort op de HDMI pport van je TV aan kunt sluiten, om op die manier bijvoorbeeld films af te spelen.

Multimedia
Met de Samsung Galaxy Note II kan je zowel audio (MP3, OGG, WMA, AAC, ACC+, eAAC+, AMR (NB,WB), MIDI, WAV, AC-3, Flac) als video (H.263 + AMR NB / H.264 + AAC) bestanden mobiel luisteren en bekijken. De Samsung Galaxy Note heeft twee ingebouwde camera's. De hoofdcamera heeft een resolutie van 8.00 megapixel, waar je ook video's mee kan opnemen. De frontcamera, bijvoorbeeld voor videogesprekken, heeft een resolutie van 1.9 megapixel. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de aanwezige flitser.

Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). Dit scherm heeft een resolutie van 1280 x 720 pixels. De Samsung Galaxy Note II draait op Android 4.1. Android 4.1 JellyBean is de laatste versie van google`s Android besturingssysteem, enkele verbeteringen zijn Project Butter, waardoor de interface veel vloeiender zou moeten lopen dan in voorgaande Android versies. Een verbeterd notificatiesysteem, waardoor er meer informatie getoond kan worden en er kunnen knoppen getoond worden in notificaties. Zo staat er bijvoorbeeld onder de notificatie van je gemiste oproep een knop om terug te bellen en één om een SMS bericht te sturen.

Specificaties
Samsung N7100 Galaxy Note II
Scherm: 5.55 inch Super Amoled HD
1280 x 720 pixels 267 PPI
Besturingssysteem: Android JellyBean 4.1 met Nature UX
Processor: 1.6 GHZ Quad-Core exynos 4412 SOC
Camera: 8 MP met LED flits (achter) 1.9 MP (voor)
1080p Full HD video opnemen en afspelen
Geheugen: 2 GB RAM
16, 32 of 64 GB Opslagcapaciteit
Micro-SD kaart slot
Verbindingen: Bluetooth 4.0, USB 2.0 Host, WiFi Direct, NFC, RGB notificatie LED
Sensors: Accelerometer, gyroscoop, Kompas, Barometer, Nabijheidsensor, Lichtsensor, A-GPS, Glonass
Batterij: Li-on 3100 mAh
Afmetingen (lxbxh): 151.1 x 80.5 x 9.4 mm
Gewicht: 182.5 gram







Filmpjes waarin de Note 2 wordt gedemostreerd

http://turbohide.com/brow(...)p4cnBJQzRvaGc%3D&b=5

http://turbohide.com/brow(...)X3BsYXllcg%3D%3D&b=5
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117583154
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:53 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Helaas nog niks gehoord vanaf zondag.. HI webcare wil ook geen toezeggingen doen over wanneer de levering begint..

IK WIIIL HEEEEM!
Ik heb hem gister gepre-ordered. Er stond telkens op het forum van Hi dat ze niks wisten en dat het nog niet kon. Ook gister hebben ze dat nog gepost. Het is me tijdens de pre-order van mijn S2 ook opgevallen dat Hi zijn werknemers echt 0,0 informeert. Het is bijna schaamtevol. Maar ik las op Tweakers dat er een aantal mensen hem hebben, wellicht uit het buitenland? Ik geloof dat er ook al een aantal Nederlandse zaken zijn die showmodellen hebben, dus de levering zal niet lang op zich laten wachten. Super zin in!!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117586113
Mooi,laat weten als je hem binnen hebt en plaats desnoods een eigen korte ervaringsreview hier neer. Ik heb nl. Note 1 en zeer tevreden over! Het is trouwens mijn eerste Samsung telefoon.
  Redactie Games donderdag 4 oktober 2012 @ 14:42:00 #4
181272 crew  Noppie2000
pi_117588065
Ik las trouwen dat hier ook een feature inzit dat in standby modus automatisch een update-balkje loopt met updates van facebook e.d. Ik neem aan dat dit uit te zetten is? Want ik heb geen zin om hier teveel data en batterij aan te verliezen terwijl het aanstaat :P

Zit nog steeds te twijfelen tussen de S3 en deze telefoon, weet niet zeker of de telefoon te groot zal zijn (heb grote handen, dus op zich....) en de S-pen lijkt me ook wel geinig om te hebben. Wat zijn nou echt de grootste redenen om deze te verkiezen boven de S3? Iemand hier wat meer kennis over?

Heb me al aardig ingelezen, maar mijn eerste smartphone was (en is) de Galaxy S, dus er is nogal wat gebeurd sinds die tijd :P
pi_117589676
Sowieso voor een Galaxy S3 of Note 2 gaan. Note 2 heeft natuurlijk wat betere specs, maar verder is het echt een persoonlijke voorkeur. Ik persoonlijk vind de S3 namelijk afschuwelijk lelijk. Ook zag ik niet echt de toegevoegde waarde ten opzichte van mijn S2. Maar vanaf je S1 voelt alles wel als een upgrade.

Hier een uitgebreid vs. verslag: http://www.androidauthori(...)alaxy-note-2-102045/

Over dat balkje, ja ik denk wel dat die uit te zetten is. Deze telefoon heeft echter een zeer goede batterij waar je 14 uur achter elkaar een video mee kunt afspelen. Laat staan als je hem normaal gebruikt. Dat balkje overleef je echt wel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Redactie Games donderdag 4 oktober 2012 @ 16:10:11 #6
181272 crew  Noppie2000
pi_117591553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:21 schreef Rebubbled het volgende:
Sowieso voor een Galaxy S3 of Note 2 gaan. Note 2 heeft natuurlijk wat betere specs, maar verder is het echt een persoonlijke voorkeur. Ik persoonlijk vind de S3 namelijk afschuwelijk lelijk. Ook zag ik niet echt de toegevoegde waarde ten opzichte van mijn S2. Maar vanaf je S1 voelt alles wel als een upgrade.

Hier een uitgebreid vs. verslag: http://www.androidauthori(...)alaxy-note-2-102045/

Over dat balkje, ja ik denk wel dat die uit te zetten is. Deze telefoon heeft echter een zeer goede batterij waar je 14 uur achter elkaar een video mee kunt afspelen. Laat staan als je hem normaal gebruikt. Dat balkje overleef je echt wel.
Thanks :)

Heb je ook een link naar de info over de batterijduur? Kan het zelf niet vinden, maar als dat zo is, is mijn keuze bij deze gemaakt. 14 uur :o
pi_117593321
http://www.samsunggalaxyn(...)note-2-batterijduur/ << S3 heeft batterij voor 14 uur normaal gebruik, Note 2 waarschijnlijk het dubbele.

http://www.digitalversus.(...)beast-n26373.html<; 15 uur en 10 minuten van constant draaien komen hier zelfs uit de test, dik twee dagen met normaal gebruik.

Beter googlen dus.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117598000
Jaa ik heb ook wel getwijfeld hoor, uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik bij HI gewoon de beste prijs kon krijgen per maand, ook al is het toestel lease.

Bij tweakers nu idd 2 mensen volgens mij die hem hebben.

Had jij ook een mailtje gekregen met iets van "artikel is niet op voorraad"?
Ja, hoi!
  Redactie Games donderdag 4 oktober 2012 @ 19:44:51 #9
181272 crew  Noppie2000
pi_117598947
Iemand ervaring met tele2? Prijzen verreweg het goedkoopst qua abo in combinatie met de telefoon, maar het zit redelijk ruim onder de andere aanbieders... Daar moet een soort catch aanzitten lijkt me?

En thanks Rebubbled :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:29:13 #10
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_117601373
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Iemand ervaring met tele2? Prijzen verreweg het goedkoopst qua abo in combinatie met de telefoon, maar het zit redelijk ruim onder de andere aanbieders... Daar moet een soort catch aanzitten lijkt me?

En thanks Rebubbled :)
Even kijken of die geen toestel lease hebben (KPN en dochters hebben dat)
Say whaaaat?
pi_117613047
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:25 schreef Luukiemaster het volgende:
Jaa ik heb ook wel getwijfeld hoor, uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik bij HI gewoon de beste prijs kon krijgen per maand, ook al is het toestel lease.

Bij tweakers nu idd 2 mensen volgens mij die hem hebben.

Had jij ook een mailtje gekregen met iets van "artikel is niet op voorraad"?
Jup. Is jouw orderstatus al veranderd?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117617213
Ik kan verder nergens een orderstatus zien..?

Heb hem in de winkel besteld en ik heb alleen dat ene mailtje binnen gekregen.

Tmobile is nu al aan het uitleveren, ze hadden hem maandag op de site gezet. Nu baal ik wel dat ik niet even een dagje heb gewacht :p
Ja, hoi!
pi_117618356
Oh, ik heb hem online besteld, email gehad met link naar ordertool. Tot gisteravond kon ik mijn status bekijken. Nu krijg ik een error. Hoop van harte dat dat betekent dat ze mijn status aan het wijzigen zijn naar 'Natuurlijk beste mw. Rebubbled, u bent onze favoriete klant, hij komt vandaag nog!'
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117618502
Hij staat nu wel in de Hi Shop op de site als nieuwe telefoon. Oeeehhh. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117618591
Dat in splitscreen apps kunnen draaien is toch wel erg handig:

  Redactie Games vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:43:41 #16
181272 crew  Noppie2000
pi_117618755
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:37 schreef Dutchguy het volgende:
Dat in splitscreen apps kunnen draaien is toch wel erg handig:

Dat is best wel tof ja, wist niet precies hoe dat moest werken, maarop deze manier voegt het echt wat toe inderdaad :)
pi_117619920
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef Rebubbled het volgende:
Oh, ik heb hem online besteld, email gehad met link naar ordertool. Tot gisteravond kon ik mijn status bekijken. Nu krijg ik een error. Hoop van harte dat dat betekent dat ze mijn status aan het wijzigen zijn naar 'Natuurlijk beste mw. Rebubbled, u bent onze favoriete klant, hij komt vandaag nog!'
Ik heb even die mail gechecked en er staat idd een ordernummer in, helaas zie ik al op twitter dat de order checker het bij niemand doet :<
Ja, hoi!
pi_117622951
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:32 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Ik heb even die mail gechecked en er staat idd een ordernummer in, helaas zie ik al op twitter dat de order checker het bij niemand doet :<
De orderchecker doet het weer. Bestelstatus is echter niet gewijzigd sinds ik hem besteld heb. }:| En ik had nog zo tegen mezelf gezegd dat ik niet ging lopen stressen om de aflevering en dat het ook oké was als het nog 3 weken duurde. Maar net als bij mijn S2 begint het nu toch wel te jeuken nu iedereen hem al geleverd krijgt en Hi wederom de laatste lijkt te worden..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117632961
Ik krijg een soort gevoel dat de iphone voor de note gaat ofzo... Dat die belangrijker zijn om te verzenden.
Ja, hoi!
pi_117643010
Vandaag gekocht, wat een beest. _O_
If not now, then when.
pi_117653946
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag gekocht, wat een beest. _O_
Weke kleur? :D Gefeliciteerd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_117654427
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag gekocht, wat een beest. _O_
Wat is je eerste indruk..?
Ja, hoi!
pi_117659107
Lijkt me trouwens wel erg lekker werken zo'n groter schermpje. Nooit meer het gepiel op kleine schermpjes.

Maar eens kijken of het grotere formaat me in het echt niet afschrikt.
pi_117661279
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:19 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Weke kleur? :D Gefeliciteerd!
Haha dank je! De 'blauwe', die witte vond ik zelf niet zo mooi, deze oogt meer high-tech imo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:46 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Wat is je eerste indruk..?
Groot in tegenstelling tot mijn HTC Desire HD, maar dat is een kwestie van wennen. Verder is het echt een fan-tas-tisch toestel. Het werkt natuurlijk erg fijn vanwege het grote scherm en vooral de extra mogelijkheden met de stylus zijn leuk en nuttig.

Hij is natuurlijk erg snel en spelletjes erop spelen is ook leuker. Het scherm is super scherp en helder. Ik had er filmpjes op afgespeeld die ik met mijn HDH heb geschoten, en ik was blown away door de scherpte. Hij ligt verder erg fijn in de hand en is absoluut niet te zwaar. In mijn broekzak voel ik hem echter wel zitten.

Ik heb nog niet alle dingetjes uitgetest, omdat het er zoveel zijn. _O_

Als jullie nog iets willen weten, shoot. ;)
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')