abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 19 augustus 2002 @ 18:31:39 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5443173
Stel je wilt wat aan je figuur gaan doen. Je bent 80 kilo, 193m en hebt dus geen grammetje vet. Helaas heb je ook niet echt een wasbordje of spierballen.
Wat moet je dan gaan doen en na hoeveel tijd zie je een keer resultaat? Zijn er nog stimulerende middelen die gewoon legaal en niet schadelijk zijn?
Heeft het zin om bv elke dag 1 of 2x zoveel mogelijk pushups/sit-ups te doen?
Hoe vaak moet je naar een sportschool om resultaat te krijgen?
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:38:04 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5443224
Stimulerende middelen zou ik nooit aan beginnen. Algemene oefeningen werken ook, maar het ultieme middel is 2x per week waterpoloėn... dan kijk je na 2 maanden al tegen een flink wasbord aan, geloof me
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:41:28 #3
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_5443256
Ten eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag), ten tweede een goede voeding. Ten derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden. Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:48:34 #4
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_5443324
Probeer eerst eens spier conditie op te bouwen en daarna langzaam aan zwaarde te gaan trainen in combinatie met eiwit shakes. Deze shakes zijn goed voor je spieren maar zetten ook aardig aan.
Ballou de beer
pi_5443419
Ik persoonlijk zag al resultaat na een maandje of 2 maar dat verschilt per persoon en ook natuurlijk aan hoevaak je gaat trainen. Ik heb een paar jaar geleden wel het een en ander gebruikt, lees Creatine en Ultramax, allemaal lichaamseigen stoffen dus geen echte annabolen oid maar merkte daar ook weinig tot niks van. Vriend van me gebruikt wel annabolen en dan gaat het inderdaad wel hard maarja... ik houd het lekker bij goed eten en veel eiwitten...
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:58:19 #6
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5443421
Wat is creatine?
En met eiwit shakes, is het niet zo dat je lichaam dan uiteindelijk meer vet opneemt?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5443428
Ik zou de Hit methode proberen, sit ups maar 4 sec omhoog en 4 sec omlaag 2 keer per week en seriers van 3 x 12, maandje of 2 ga je resultaat zien, ik doe het zelf ook
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
  maandag 19 augustus 2002 @ 19:00:27 #8
15660 chocolatemoeze
pi_5443450
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:58 schreef Satan.NB het volgende:
Ik zou de Hit methode proberen, sit ups maar 4 sec omhoog en 4 sec omlaag 2 keer per week en seriers van 3 x 12, maandje of 2 ga je resultaat zien, ik doe het zelf ook
HOe werkt dat? 4 seconden je 90 graden en 4 seconde 0 graden?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5443467
sportschool, 3 x per week minimaal, jaar lang serieus trainen en je hebt resultaat. Kijk wat je zelf lekker vindt met gewichten, en doe steeds 2 x een setje van 20.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_5443539
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:58 schreef chocolatemoeze het volgende:
Wat is creatine?
En met eiwit shakes, is het niet zo dat je lichaam dan uiteindelijk meer vet opneemt?
Creatine is een stof die je lichaam zelf aanmaakt en die zorgen dat je spieren herstellen, als je dat extra pakt herstellen je spieren ook sneller en kan je eerder weer aan de slag, tenminste, zo wisten ze het mij te vertellen
pi_5443540
Ik hoor hier een beetje idianen verhalen over creatine, creatine krijg je ten eerste GEEN extra spierweefsel van. En er zitten wel degelijk risico's aan verbonden. Oppassen dus! Opzich kan creatine een leuk hulpmiddel zijn om sneller spieren te krijgen omdat je meer kracht kun zetten, maar ook hier zitten dus risico's aan vast, blessures. Laat je adviseren door een goede sportschool....
pi_5443561
creatine voor het geval dat
  maandag 19 augustus 2002 @ 19:11:22 #13
15660 chocolatemoeze
pi_5443592
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 19:06 schreef Hasta het volgende:
Ik hoor hier een beetje idianen verhalen over creatine, creatine krijg je ten eerste GEEN extra spierweefsel van. En er zitten wel degelijk risico's aan verbonden. Oppassen dus! Opzich kan creatine een leuk hulpmiddel zijn om sneller spieren te krijgen omdat je meer kracht kun zetten, maar ook hier zitten dus risico's aan vast, blessures. Laat je adviseren door een goede sportschool....
Wat doet creatine dan? is het zoiets als adrenaline?
pi_5443686
Als ik jou was zou ik naar een sportschool gaan.
En daar een schema laten maken.Ik train 3 a 4 keer per week.Je lichaam raakt er gewend aan.Ik kan je niet vertellen wanneer je resultaat ziet.Elk lichaam is nou eenmaal anders.Succes
Elke dag is een feestdag,je moet alleen zelf de slingers ophangen !!!!!
pi_5444510
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:41 schreef thetruth het volgende:
Kan wel waar zijn geen ervaring meeTen eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag),
100% gelijkten tweede een goede voeding.
Grote bull, Creatine zorgt voor meer conditie in de spieren, waardoor je langer zwaar kan trainen en je spieren dus sneller sterker / groter wordenTen derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden.
Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.
Als jij bankdrukken doet voor de abs dan heb je of geen flauw idee welke oefening je doet, of je doet de oefening zo verkeerd dat je het op de verkeerde plaatsen voelt, gewichtheffen alla gewichtboven je hoofd duwen/trekken = voor compleet bovenlichaam.
Voor de armen doe je Curls, voor de abs sit ups en bankdrukken voor de borst+ triceps/ schouder.

topic starter loop een sportschool binnen vraag een schemaatje en je zal, mits je op je voeding let binnen een paar maanden resultaat zien en merken kwa kracht al binnen 1 maand... verder raad ik je aan om te wachten met creatine tot je op een dood punt zit(duurt nog wel een zooi maanden/jaar) itt wat in de quote staat!

pi_5444803
ik hoorde dat ijzerpilletjes ook meewerken aan betere spieren ?
Het was maar iets vags wat ik hoorde over die ijzerpillen, wat is daar waar van?
Woei! :)
pi_5447435
Niet meteen met supplementen gaan beginnen zoals creatine, dit doe je pas in een veel later stadium.

Wordt lid van een sportschool en ga (als je nog niet veel ervaring hebt) de eerste weken 2 keer per week een fullbodyworkout doen (een instructeur kan je evt. alles uitleggen).

Zorg dat je voldoende en gezond eet en veel rust krijgt.

Na een paar weken die fullbodyworkout gedaan te hebben kun je een trainingsschema opstellen (alleen of met hulp van zo'n instructeur).

Belangrijkste is gewoon goed trainen (ook niet meteen TE zwaar gaan), veel rust nemen en als basis een goede voeding (evt. vitaminen....en misschien een weightgainer).

Verwacht niet dat je binnen notime een supergespierd uiterlijk hebt.....dit kost tijd.

Zie trouwens ook: Centraal Bodybuiding/krachtsport Topic

pi_5448966
Er staat (zoals gewoonlijk in een bodybuild/fitness topic) weer jammergenoeg weer veel onzin bij!

Je hebt met je vragen bewezen dat je er weinig vanaf weet dus ik raad je aan naar een sportschool te gaan en je doel door te nemen met een instructeur zodat hij een schema kan maken (zelf nooit gedaan trouwens, bij mij is er niemand die rondloopt)

Ten tweede, gooi die abtronic de deur uit. Ik moet toegeven dat ie werkt, maar als je groter wilt worden heb je er niks aan!

Ten derde, eet lekker veel en gezond, koop magere kwark in, magere kipfilet, magere melk, fruit, havermout, brinta etc in of laat je ma het doen Denk niet dat als je op gegeven moment een beetje een buikje krijgt dat je minder moet gaan eten, dit krijg je later allemaal weer makkelijk eraf!

Koop een aantal bladen in de winkel waar goed de oefeningen worden beschreven, zoals flex. Daar staan eetpatronen in, oefeningen etc! Echt handig

Begin (zoals eerder gezegt) niet te zwaar, je spieren en pezen moeten wennen aan de gewichten. Als je dit niet doet heb je kans op dat een pees oid scheurt. Dit is vaak het geval bij onwetende mensen die net beginnen met fitness en die naar de anabole grijpen. De spieren groeien als een tiet maar de pees houd het niet bij, lijkt me duidelijk wat het resultaat is

Het eerste half jaar heb je niks nodig qua supplementen, het enige wat je zou kunnen aanschaffen is een proteineshake. Je spieren zijn opgebouwt uit grotendeels eiwitten en als je ooit op school hebt gezeten weet je dat proteine hetzelfde is als eiwitten. Na die tijd kan je altijd denken aan producten zoals Syntrabol, dit is volkomen veilig en is een goed beginnersproduct met goede resultaten

Als je echt hardcore wilt gaan kan je me wel contacten, want dat ga ik niet allemaal hier posten

Succes in ieder geval

pi_5449391
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 19:01 schreef The_Wanderer het volgende:
sportschool, 3 x per week minimaal, jaar lang serieus trainen en je hebt resultaat. Kijk wat je zelf lekker vindt met gewichten, en doe steeds 2 x een setje van 20.
2x setje van 20????? Nou, das echt niks, hij wil groot en sterk worden en ik kan je garanderen dat het dan niks word

Doe 4x 8 of 4x 6 als je echt een beer wilt worden

pi_5453703
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 00:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

2x setje van 20????? Nou, das echt niks, hij wil groot en sterk worden en ik kan je garanderen dat het dan niks word

en jij bent wel zo'n hardcore beer of niet?

4 setjes 12/12/10/8 en dan telkens iets zwaarder pakken, tenminste, zo doe ik het.
Veel herhalingen op een 'laag' gewicht -> train je droog, dwz. spieren worden niet echt veel groter maar je gaat elk detail zien.
Minder herhalingen met meer gewicht -> je krijg meer spiermassa

pi_5453796
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 00:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

ik doe zelf 3 * 15
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5453800
Je moet niet aan die voedings supplementen als creatine beginnen. Het enige wat dat doet is een hoop vocht in je spieren opslaan zodat ze groter lijken.

Gewoon goed op je voeding letten, dus zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Verder gewoon 3 of 4 keer in de week naar de sportschool gaan en wat minder reps doen met wat zwaardere gewichten. Vooral zorgen dat je spieren voldoende rust krijgen om te herstellen, want dat is de periode waarin nieuw spierweefsel aangemaakt wordt en ze dus kunnen groeien.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_5454588
Ik doe setjes van 12/10/8/6 reps
12droog, 6 kracht 10/8 massa
pi_5454793
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 12:39 schreef Canon23 het volgende:
Ik doe setjes van 12/10/8/6 reps
12droog, 6 kracht 10/8 massa
Wat bedoel je daarmee dan?

dat je een oefening soms 4x12 keer doet en soms 4x8 keer en soms....

of

dat je een oefening eerst 12 keer doet, dan 10 keer, dan 8 en dan 6?

pief paf poef
pi_5458589
Jazeker...zwemmen.. Binnen 2 a 3 maanden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')