Iets meer uitleg graagquote:
Het is een elektrische enduro motorfiets het geluid is dus gering te noemenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef vosss het volgende:
Redelijk geruisloos? Heb je enig idee hoeveel herrie zo een ding maakt? Dat lijkt me verre van geruisloos
Vanwege de 4 wielaandrijving en bodemspeling en de mogelijkheid om met de motor uit te rijden (tot ik dacht 30 km/uur).quote:
Okee, thanks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Vanwege de 4 wielaandrijving en bodemspeling en de mogelijkheid om met de motor uit te rijden (tot ik dacht 30 km/uur).
Ja klopt maar we zetten de voertuigen in zeecontainers om een kooi van Faraday te hebben zodat ze niet beschadigd raken bij een EMP.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:27 schreef Bot13 het volgende:
Auto's, hybride of niet, kunnen kapoet door een EMP, dus dat lijkt me niks. Ook kun je klemgezet worden door mensen die je voertuig willen hebben. En nog 100 nadelen.
Ik zou gaan voor een fiets.
elke auto heeft een kooi van Faradayquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:30 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja klopt maar we zetten de voertuigen in zeecontainers om een kooi van Faraday te hebben zodat ze niet beschadigd raken bij een EMP.
Bedankt voor het meedenken
Fuk wat een ding.quote:
ouwderwetse diesel, met een zuigzijde in de HD pomp. zonder electronica, enkel even aandrukkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:27 schreef Bot13 het volgende:
Auto's, hybride of niet, kunnen kapoet door een EMP, dus dat lijkt me niks. Ook kun je klemgezet worden door mensen die je voertuig willen hebben. En nog 100 nadelen.
Ik zou gaan voor een fiets.
rij die maar eens klemquote:
tot je diesel op is met een verbruik van? 1:1 ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:33 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
rij die maar eens klem
en in het filmpje is ook te zien dat ie bom-proof is
Ja maar 1tje extra om te voorkomen dat de boorcomputer/ontsteking/etc. stuk gaatquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
elke auto heeft een kooi van Faraday
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef vosss het volgende:
Redelijk geruisloos? Heb je enig idee hoeveel herrie zo een ding maakt? Dat lijkt me verre van geruisloos
goeie (tank)aanhanger vol diesel erachterquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tot je diesel op is met een verbruik van? 1:1 ?
Ja dat kan maar moeilijk te verstoppen vanwege het formaat en niet onopvallend te gebruiken.quote:
oude 190Dquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:36 schreef Resistor het volgende:
Het ligt er helemaal aan wat voor soort doomsday er komt.
Atoombommen met bijbehorende EMP:voertuigen met een accu of ontsteking
Natuurgeweld: een stevige 4x4
Ziekte die je overleeft: 'een' voertuig, zo lang je brandstof hebt kan je er mee rondcrossen.
Oproer: toch iets met pantser.
Ik zou op zoek gaan naar iets met een 'echte' flexifuel motor: gewoon iets waar je alles in kan gooien wat maar een beetje wil branden, als is het maar de zelfgestookte jenever.
Ik hou het maar bij een stevige fiets en een zeilbootje.
En kan op frituurvet lopen als het nodig isquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
oude 190Dvolledige mechanische diesel. handslinger op de krukas maken, heb je ook geen startmotor nodig
nee, maar waarom zou je hem willen verstoppen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ja dat kan maar moeilijk te verstoppen vanwege het formaat en niet onopvallend te gebruiken.
En iets boven budget van de gemiddelde prepper..
tot je een lekke band hebtquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:41 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, maar waarom zou je hem willen verstoppen?
het ding is niet weg te slepen, bomvrij, groot als de tering.
verkoop je huis en koop zo'n ding zou ik zeggen, veiliger kun je niet wonen
zal vast wel een mega krik bij zittenquote:
Ja maar de huizenmarkt zit op slotquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:41 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee, maar waarom zou je hem willen verstoppen?
het ding is niet weg te slepen, bomvrij, groot als de tering.
verkoop je huis en koop zo'n ding zou ik zeggen, veiliger kun je niet wonen
Ja dat kan maar ik ga voor een stil stiekem voertuig om 's nachts te verkennen/vluchten/bevoorraden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:44 schreef Resistor het volgende:
Ik denk maar dat ik hier maar wat uit ga kiezen. Veel praktischer, zo'n huis op wielen.
ik heb er een en kan zeggen dat ie alles behalve stil is, sterker nog ben de schrik van iedereen in een straal van 300 meter ofzo als ik er aan kom blazenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef vosss het volgende:
Hoi hoi,quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:51 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik heb er een en kan zeggen dat ie alles behalve stil is, sterker nog ben de schrik van iedereen in een straal van 300 meter ofzo als ik er aan kom blazen
quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:37 schreef LasTeR het volgende:
Ik ga de aflevering maar eens downloaden. Thanks voor de tip.
daar heb je dus geen fuck aanquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Hoi hoi,
Deze KTM is elektrisch !!!
VET ! met cardanaandrijvingquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:58 schreef ShevaJB het volgende:
Dat wordt oorlog voeren om brandstoffen! Mensen met auto's worden als eerst afgemaakt door bloeddorstige plunderaars opzoek naar waardevol spul.
Daarom de vouwfiets!
[ afbeelding ]
Daar ben ik met het merk KTM niet bang voor die weten wel hoe ze een off road motorfiets moeten makenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
daar heb je dus geen fuck aan
zo'n hip elektrisch automaatje doet het op een grasveld mss leuk,maar in de bossen lig je binnen no-time stil
maar hoe off road wil je gaan? je komt met een normale crossmotor echt verder en in moeilijkere gebieden hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:01 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Daar ben ik met het merk KTM niet bang voor die weten wel hoe ze een off road motorfiets moeten maken
Dat weet je niet hè dat ligt aan de omstandigheden die niet bekend zijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
maar hoe off road wil je gaan? je komt met een normale crossmotor echt verder en in moeilijkere gebieden hoor
het bereik zal wel best zijn, maar je komt er gewoon niet fatsoenlijk mee over heuvels en bossen, waarom je geluidloos boven functionaliteit kiest snap ik nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dat weet je niet hè dat ligt aan de omstandigheden die niet bekend zijn![]()
De elektrische KTM heeft een snel verwisselbare accu dus je kan het bereik vergroten met en reserve accu of op veilige locatie's bijladen.
Wat is de reikwijdte zonder te tanken ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:10 schreef Compoantje het volgende:
De Combat T-98, sowieso
Altijd al leuk gevonden en als ik ooit het geld heb ga ik er 1 kopen:
[ afbeelding ]
Niets is beter als Russische auto's wat betreft 'Doomsday-Preppers'.
Edit: En nog een filmpje:
Ja mee eensquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:55 schreef LouieAnderson het volgende:
Ouwe Landcruiser of Hilux. Klaar.
Waar baseer je dat op ?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:11 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
het bereik zal wel best zijn, maar je komt er gewoon niet fatsoenlijk mee over heuvels en bossen
Omdat je dan onopgemerkt jezelf kunt verplaatsenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:11 schreef GrunnigsTrots het volgende:
waarom je geluidloos boven functionaliteit kiest snap ik niet
Kan je die als particulier kopen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:41 schreef fathank het volgende:
Fennek uitgerust als Stinger-Platform. stil, snel in het terrein, en genoeg oren en ogen rondom.
Reikwijdte is meer als een Hummer H2.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Wat is de reikwijdte zonder te tanken ?
En is het betaalbaar?
Met genoeg poen wel, al zal de geavanceerde electronica wel verwijderd worden..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Kan je die als particulier kopen?
Mooiquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:30 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Reikwijdte is meer als een Hummer H2.
Dat is ook weer waar wat moet je met geld als het totale chaos isquote:En betaalbaar is ie niet, maar als je je prept voor de doomsday maakt dat toch niet meer uit.
quote:
quote:al zal de geavanceerde electronica wel verwijderd worden..
Ja maar dat is fictiequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:48 schreef The_Dean het volgende:
Doe mij die Touareg uit Repo Men maar
[ afbeelding ]
Hm misschien moet ik aan mijn paardrijskils gaan werkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:38 schreef -niemand- het volgende:
[ afbeelding ]
stil, kan echt óveral komen (water, stenen, steile hellingen. omgevallen bomen) allemaal geen probleem.
verbruikt geen kostbare brandstoffen, enkel wat water, voer of desnoods gras.
je kunt ook veel bagage meenemen wat ook handig is.
Dit dus. En een jachtgeweer met flink wat munitie, een setje goede regen/winterkleding, bijltje, klapzaag, dekens/slaapzak, eventueel een pistool als je jezelf moet verdedigen, goed zakmes en een firestick. Oja, antibiotica, naaisetje, medisch setje voor hechtingen enzo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:38 schreef -niemand- het volgende:
[ afbeelding ]
stil, kan echt óveral komen (water, stenen, steile hellingen. omgevallen bomen) allemaal geen probleem.
verbruikt geen kostbare brandstoffen, enkel wat water, voer of desnoods gras.
je kunt ook veel bagage meenemen wat ook handig is.
Je wilt tenslotte ook nog een beetje comfort hebbenquote:
Ik denk dat de reserveonderdelen ook niet zijn sterkste punt zijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Of deze
[ afbeelding ]
Niet op de brandstofmeter letten
klopt maar zwaarquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reserveonderdelen ook niet zijn sterkste punt zijn
Nutteloos voor mij als roker.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[ afbeelding ]
Geruisloos, onbeperkte reikwijdte en je sterft niet aan hart- en vaatziekten.
De Ekranoplan is inderdaad ideaal als je oliesjeik bentquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef FAUSTINO het volgende:
http://xaxor.com/other/7666-russian-tank-ship-plane.html
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De Ekranoplan is inderdaad ideaal als je oliesjeik bent![]()
[ afbeelding ]
Je kunt onder de radar door vliegen daarvoor is deze ontworpen echter wel een bak herrie met al die motoren![]()
En je bent duidelijk zichtbaar op google maps zo groot is dat ding !
http://googlesightseeing.(...)spn=0.00184,0.005348
Dus niet echt goed te verbergen voor plunderaars![]()
Maar zo stoer![]()
![]()
![]()
![]()
ik wil er 1 nu
Oeh!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
De Ekranoplan is inderdaad ideaal als je oliesjeik bent![]()
[ afbeelding ]
Je kunt onder de radar door vliegen daarvoor is deze ontworpen echter wel een bak herrie met al die motoren![]()
En je bent duidelijk zichtbaar op google maps zo groot is dat ding !
http://googlesightseeing.(...)spn=0.00184,0.005348
Dus niet echt goed te verbergen voor plunderaars![]()
Maar zo stoer![]()
![]()
![]()
![]()
ik wil er 1 nu
Nuttigquote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:52 schreef Charged het volgende:
IMR-3M Obstacle-Clearing Vehicle
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterkant zit nog een leuke kraan op...quote:
Hijs electrisch, stomme kut.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef vosss het volgende:
Wat zijn we weer aardig voor elkaar. Homo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:21 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Hijs electrisch, stomme kut.
Hihi, ik.begin gevoelens voor je te krijgenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat zijn we weer aardig voor elkaar. Homo.
en die lopen ook op andere dingen dan dieselquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ouwderwetse diesel, met een zuigzijde in de HD pomp. zonder electronica, enkel even aandrukken
dan ben je meteen uitgeredenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:21 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Hijs electrisch, stomme kut.
emp al meteenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Klopt, hij is geluidloos maar na 100 km .sta je stil.
gewoon een oude diesel klaarquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:04 schreef LouieAnderson het volgende:
Leuk en aardig al die apparaten, maar het gaat hier om voorbereidingen, en die voertuigen hierboven ga je dus nooit in je bezit krijgen als burger. En zijn simpelweg ook niet te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |