abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117612384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je zult er op een gegeven moment toch aan moeten geloven; netwerken. Begin gewoon lekker vroeg, des te makkelijker gaat het je later af.
zeker, zeker.
pi_117612444
Jfas is alles behalve massaal. D'r loopt misschien 200 man en genoeg leuke dames
pi_117612451
Ik ben trouwens niet eens meer lid van de jfas bedenk ik nu... :D had een lidmaatschap van 1 jaar maar ze hebben mij gewoon boeken laten bestellen dit jaar .... en ik sta ook nog gewoon als lid geregistreerd

Gaat dat 10tje lidmaatschap mooi in een kratje hertog jan :9
pi_117612507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem altijd. Niet naar dat soort dingen gaan omdat je niemand kent en er tegenop zien om at random lui aan te spreken die elkaar wel allemaal kennen, terwijl je daar juist de mogelijkheid hebt om ze te leren kennen. Altijd wat fijner om dat soort zaken met iemand te doen die je kent, heb je in ieder geval iemand waar je zeker tegen kan praten.
Dat heet netwerken...
pi_117612662
ik geef eerlijk toe dat sociale omgang niet mijn sterkste punt. Daarom zit ik op donderdagavond ook nog een wat te werken en te fokken :O
pi_117612792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:55 schreef Yreal het volgende:
ik geef eerlijk toe dat sociale omgang niet mijn sterkste punt. Daarom zit ik op donderdagavond ook nog een wat te werken en te fokken :O
Ik zie niet in hoe het ene het andere uitsluit.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:58:43 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117612816
Ach, ik had dat ook, koudwatervrees. Even jezelf overheen zetten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:01:36 #158
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117612933
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:51 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat heet netwerken...
Ben zelf best sociaal dus dat komt vaak wel goed bij dat soort dingen, ik kan mij er alleen moeilijk aanzetten om er naartoe te gaan door de hiervoor genoemde reden.

Een goede vriend van mij bleek geinteresseerd te zijn in de JOVD dus dat gaat hem waarschijnlijk met hem worden. Dat is al één stap in ieder geval.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117612986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:01 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ben zelf best sociaal dus dat komt vaak wel goed bij dat soort dingen, ik kan mij er alleen moeilijk aanzetten om er naartoe te gaan door de hiervoor genoemde reden.

Een goede vriend van mij bleek geinteresseerd te zijn in de JOVD dus dat gaat hem waarschijnlijk met hem worden. Dat is al één stap in ieder geval.
Ach je komt altijd wel met iemand aan de praat. Zeker na wat bier. Is ook leuk een keer met hele andere mensen praten.
pi_117612987
Erik, nu je toch online bent. Ik zit er al twee uur op te broeden (vandaag een nerderige modus), maar ik begrijp nog steeds niet waarom ze het begrip 'kapitaal import neutraliteit' hanteren. Vanuit de woonstaat gezien wordt er geen hol geimporteerd, vanuit de bronstaat gezien wordt er juist geimporteerd. Maar als Nederland streeft naar kapitaal import neutraliteit (en dat doen ze over actieve inkomsten), dan heeft dat toch niets met 'import' van kapitaal te maken. Je 'exporteert' juist kapitaal door (bijvoorbeeld) ergens een V.I. in het buitenland te plaatsen.

In de literatuur wordt nergens uitgelegd HOE ze aan dat begrip komen en ik zie het niet.

Ik snap dat KIT letterlijk gekoppeld is aan het het territorialiteitsbeginsel en KET aan wereldinkomen. Ik snap ook waarom ze het begrip KET hanteren; exporteren van je kapitaal door bijvoorbeeld te investeren in het buitenland moet even duur zijn als investeren in binnenland = neutraliteit. Ik zie dit verband alleen niet voor KIT. Bij het ene begrip kijken ze naar de investeerder (KET) en bij de andere naar het geinvesteerde land (KIT). Of ik moet het gewoon accepteren en er geen taalkundige uitleg aan proberen te geven :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Maharbal op 05-10-2012 00:08:16 ]
pi_117613239
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef Maharbal het volgende:
Erik, nu je toch online bent. Ik zit er al twee uur op te broeden (vandaag een nerderige modus), maar ik begrijp nog steeds niet waarom ze het begrip 'kapitaal import neutraliteit' hanteren. Vanuit de woonstaat gezien wordt er geen hol geimporteerd, vanuit de bronstaat gezien wordt er juist geimporteerd. Maar als Nederland streeft naar kapitaal import neutraliteit (en dat doen ze over actieve inkomsten), dan heeft dat toch niets met 'import' van kapitaal te maken. Je 'exporteert' juist kapitaal door (bijvoorbeeld) ergens een V.I. in het buitenland te plaatsen.

In de literatuur wordt nergens uitgelegd HOE ze aan dat begrip komen en ik zie het niet.

Ik snap dat KIT letterlijk gekoppeld is aan het het territorialiteitsbeginsel en KET aan wereldinkomen. Ik snap ook waarom ze het begrip KET hanteren; exporteren van je kapitaal door bijvoorbeeld te investeren in het buitenland moet even duur zijn als investeren in binnenland = neutraliteit. Ik zie dit verband alleen niet voor KIT. Bij het ene begrip kijken ze naar de investeerder (KET) en bij de andere naar het geinvesteerde land (KIT). Of ik moet het gewoon accepteren en er geen taalkundige uitleg aan proberen te geven :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat maakt je een gepassioneerd fiscalist :s) ^O^
pi_117613270
T=N. Ik snap bij god niet waarom ik er 'KIT en KET' van maak ipv 'KIN en KEN' :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat maakt je een gepassioneerd fiscalist :s) ^O^
Passie of nerderigheid; een fijne lijn!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:07:44 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117615278
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:03 schreef Maharbal het volgende:

SPOILER
Ik kan u drie dingen vertellen.

1: Ik heb mij exact hetzelfde afgevraagd
2: In het gros van de fiscale studieboeken worden deze termen als volstrekt vanzelfsprekend beschouwd. Ik ga dus volgende week het boek opzoeken uit 1960 waarin deze termen werden geintroduceerd.
3: Mijn conceptuele beredenering:
Kapitaalexport-neutraliteit legt het primaat bij de woonstaat. Het is (zoals je aangeeft) irrelevant waar je je kapitaal investeert, het wordt tegen hetzelfde tarief in de woonstaat belast, eventueel met verrekening. Kapitaalimport-neutraliteit bekijkt het vanuit het bronland en creert een level-playing field voor een ondernemer uit woonstaat A om in bronstaat B te concurreren op gelijke fiscale gronden zonder nog met heffing in A geconfronteerd te worden. Het is dus vanuit het bronland gezien importneutraal, terwijl het andere systeem van de "eigen kracht" uitgaat en zichzelf tot leidend voorwerp verheft.

Zodoende wordt het in de literatuur ook m.i. een beetje te vanzelfsprekend neergepend: het is inderdaad een fundamenteel andere fiscale behandeling en in dat opzicht diametraal, maar ook de hele invalshoek is anders. Dat is eigenlijk een extra zin die toegevoegd moet worden. Nu is het teveel van: kapitaalexportneutraal verklaart zichzelf, de tegenhanger is importneutraal, dus dat is gewoon zo. Terwijl het vanuit een heel ander perspectief beredeneerd wordt.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117617781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik kan u drie dingen vertellen.

1: Ik heb mij exact hetzelfde afgevraagd
2: In het gros van de fiscale studieboeken worden deze termen als volstrekt vanzelfsprekend beschouwd. Ik ga dus volgende week het boek opzoeken uit 1960 waarin deze termen werden geintroduceerd.
3: Mijn conceptuele beredenering:
Kapitaalexport-neutraliteit legt het primaat bij de woonstaat. Het is (zoals je aangeeft) irrelevant waar je je kapitaal investeert, het wordt tegen hetzelfde tarief in de woonstaat belast, eventueel met verrekening. Kapitaalimport-neutraliteit bekijkt het vanuit het bronland en creert een level-playing field voor een ondernemer uit woonstaat A om in bronstaat B te concurreren op gelijke fiscale gronden zonder nog met heffing in A geconfronteerd te worden. Het is dus vanuit het bronland gezien importneutraal, terwijl het andere systeem van de "eigen kracht" uitgaat en zichzelf tot leidend voorwerp verheft.

Zodoende wordt het in de literatuur ook m.i. een beetje te vanzelfsprekend neergepend: het is inderdaad een fundamenteel andere fiscale behandeling en in dat opzicht diametraal, maar ook de hele invalshoek is anders. Dat is eigenlijk een extra zin die toegevoegd moet worden. Nu is het teveel van: kapitaalexportneutraal verklaart zichzelf, de tegenhanger is importneutraal, dus dat is gewoon zo. Terwijl het vanuit een heel ander perspectief beredeneerd wordt.
Gelukkig, ik ben niet de enige. KEN is inderdaad nog uit te leggen. Je gaat uit van je eigen land, je exporteert vanuit je eigen land. Maar bij KIN ga je ineens uit vanuit het bronland... Het wordt overal inderdaad beschreven als 'nou, dit betekent het en klaar'. Ik heb wel proefschriften gelezen waarin stond dat de termen ergens rond 1960 gebruikt werden door een of andere vrouw (haar naam is me even ontschoten). Ik hoor het graag van je :+

Nu lijkt het gewoon een volledig taalkundig spelletje. O, het tegenovergestelde van export is import, laten we dat gebruiken. Terwijl het in essentie twee keer export is.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:40:51 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117618682
Dank voor dit kritische punt overigens, als ik het teruglees in mijn concept ga ik hier ook nog even een punt van kritiek plaatsen.
Bis bis bis
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:57:06 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117619063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

zeker, zeker.
Als je het ziet als netwerken en een moetje gaat het nog een hele dobber worden. Bier drinken met studiegenoten moet je juist zien als een ontspan momentje. Je kent sowieso wel mensen omdat je ook met ze studeert en ook al ken je ze niet dan heb je iets gemeen waar je over kan lullen en dan leer je mensen kennen. Ook als je geen zin hebt, even die knop om zetten. Na twee bier wordt het sowieso leuk en anders ga je een uurtje eerder naar huis.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117619155
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:40 schreef eriksd het volgende:
Dank voor dit kritische punt overigens, als ik het teruglees in mijn concept ga ik hier ook nog even een punt van kritiek plaatsen.
Ik wil in je dankwoord staan.
pi_117619198
Hoezo heet dit topic WO rechten? zijn niet WO'ers niet slim genoeg om mee te praten? :P
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_117619339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:04 schreef frizzel het volgende:
Hoezo heet dit topic WO rechten? zijn niet WO'ers niet slim genoeg om mee te praten? :P
nee, sorry :P
pi_117619442
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:40 schreef eriksd het volgende:
Wellicht interessant (en/of verdieping): http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1407198

De begrippen CIN/CEN en waarom ze volgens hem verkeerd worden gehanteerd. Leuk weekend-leesvoer (en wellicht van toegevoegde waarde voor je deelanalyse over kin/ken).
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:25:04 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117619732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wellicht interessant (en/of verdieping): http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1407198

De begrippen CIN/CEN en waarom ze volgens hem verkeerd worden gehanteerd. Leuk weekend-leesvoer (en wellicht van toegevoegde waarde voor je deelanalyse over kin/ken).
Even op mijn tablet laden dit weekend, thanks!
Bis bis bis
pi_117619781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je het ziet als netwerken en een moetje gaat het nog een hele dobber worden. Bier drinken met studiegenoten moet je juist zien als een ontspan momentje. Je kent sowieso wel mensen omdat je ook met ze studeert en ook al ken je ze niet dan heb je iets gemeen waar je over kan lullen en dan leer je mensen kennen. Ook als je geen zin hebt, even die knop om zetten. Na twee bier wordt het sowieso leuk en anders ga je een uurtje eerder naar huis.
Ja dat ook inderdaad. Er zijn altijd wel mensen die je in ieder geval van gezicht kent of waar je ooit eens 5 zinnen mee hebt uitgewisseld tijdens een college.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:33:21 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117619942
WO Rechtenmeet op de volgende JFAS borrel!
Bis bis bis
pi_117620088
Ben niet eens lid van de JFAS :@
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:41:53 #175
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117620126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:40 schreef dreamzk het volgende:
Ben niet eens lid van de JFAS :@
Dan verlies je het recht op het welkomsdrankje.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')