abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117582074
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan ga je lopen? Over falers gesproken zeg :')
Uren lopen. Oke.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:42:54 #152
43556 miss_dynastie
pi_117582095
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:42 schreef Ziba het volgende:

[..]

Uren lopen. Oke.
Van de ene kant van Amsterdam naar de andere kant? Ver lopen dan, ja.
quote:
pi_117582153
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Van de ene kant van Amsterdam naar de andere kant? Ver lopen dan, ja.

[..]

Nee, niks woonplaats Amsterdam. Moet ik nu gaan zeggen waar ik nu woon of wat? :')
pi_117582157
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik wel ja. Het is niet dat ik altijd maar op mijn fietsje naar de UvA kan. Misschien dat jij in Schubbekutteveen woont en jouw hbo'tje op 5 minuten loopafstand is ofzo. Mooi voor je dan. Mja, gewoon jammer al die falers.
Dus nu voel je je al verheven boven mij terwijl je niet eens student bent? :') De reden dat ik geen OV heb is dat ik teveel verdien. Verder heb ik het ook niet nodig aangezien ik in het centrum woon, kwartier van de uni.

Overigens ben ik ook geen langstudeerder, mocht je dat relevant vinden.

Maar echt, wat ben jij een enorm sneu persoon dat je je zo afgereageerd op iedereen die het anders doet dan dat jij wenselijk vindt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:45:05 #155
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117582176
quote:

[..]

Ik wel ja. Het is niet dat ik altijd maar op mijn fietsje naar de UvA kan. Misschien dat jij in Schubbekutteveen woont en jouw hbo'tje op 5 minuten loopafstand is ofzo. Mooi voor je dan. Mja, gewoon jammer al die falers.
Als je geen fiets hebt in Amsterdam ben je sowieso al gehandicapt, praktisch elke student doet daar alles met de fiets. En als je een beetje mooie kamer hebt kan je zelfs dat ding laten staan aangezien een groot deel van de UvA midden in het centrum zit en je er heen kan rollen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117582203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je geen fiets hebt in Amsterdam ben je sowieso al gehandicapt, praktisch elke student doet daar alles met de fiets. En als je een beetje mooie kamer hebt kan je zelfs dat ding laten staan aangezien een groot deel van de UvA midden in het centrum zit en je er heen kan rollen.
Wie heeft het nou weer over geen fiets hebben in Amsterdam. :)
pi_117582209
quote:

[..]

Papa dokt toch, dan doet hij dat voor dit vast ook wel.
Je faalt zelf wel heel erg hard met je reacties.
pi_117582235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dus nu voel je je al verheven boven mij terwijl je niet eens student bent? :') De reden dat ik geen OV heb is dat ik teveel verdien. Verder heb ik het ook niet nodig aangezien ik in het centrum woon, kwartier van de uni.

Overigens ben ik ook geen langstudeerder, mocht je dat relevant vinden.

Maar echt, wat ben jij een enorm sneu persoon dat je je zo afgereageerd op iedereen die het anders doet dan dat jij wenselijk vindt.
Klopt. Nee, totaal niet relevant. Ik reageer niets af, ik heb gewoon niets met falers die het verpesten voor anderen.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:48:01 #159
43556 miss_dynastie
pi_117582276
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:44 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee, niks woonplaats Amsterdam. Moet ik nu gaan zeggen waar ik nu woon of wat? :')
Nee, dat heb je al gedaan door het in je profiel te zetten. Dat jij daar onjuiste informatie in zet, is natuurlijk niet mijn fout he.
pi_117582325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:45 schreef lynda het volgende:

[..]

Papa dokt toch, dan doet hij dat voor dit vast ook wel.
Je faalt zelf wel heel erg hard met je reacties.
Ja, lieve papa dat hij dat doet. Tsja. Zullen we zien, het is wel enorm veel geld om constant te reizen van een andere stad naar een andere stad. Alsnog heel vervelend voor de nieuwe studenten. Ik had liever gezien dat de falers aangepakt worden. Ook als ik een faler was trouwens.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:49:40 #161
43556 miss_dynastie
pi_117582337
Maar dat zou wellicht al wel een mooie stap zijn in het 'anders doen' qua OV en vergoedingen. Als jij een uitwonende beurs hebt of woont in de vestigingsplaats van je onderwijsinstelling, krijg je in beginsel géén OV-jaarkaart. Wil je hem wel, dan kan je relatief eenvoudig aantonen dat je hem nodig hebt.
pi_117582369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, dat heb je al gedaan door het in je profiel te zetten. Dat jij daar onjuiste informatie in zet, is natuurlijk niet mijn fout he.
Niks onjuist. What the fuck, het is een forum. Waarom zou ik direct van alles moeten veranderen? ;( Ik ga niet denken: 'oja, op fok staat dit nog, snel veranderen'.
pi_117582411
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:27 schreef Ziba het volgende:

[..]

Mocht ik er toch last van krijgen als ie door was gegaan had ik liever de langstudeerboete.
Zoals ik al zei, het is geen of/of situatie. Hoe dan ook krijg je het sociaal leenstelsel, wat los staat van de langstudeerderboete en ingevoerd wordt wegens bezuinigingen. De langstudeerboete zou je er dan nog bovenop krijgen en nu godzijdank niet meer, wat een bout regel was dat zeg...
pi_117582513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:52 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is geen of/of situatie. Hoe dan ook krijg je het sociaal leenstelsel, wat los staat van de langstudeerderboete en ingevoerd wordt wegens bezuinigingen. De langstudeerboete zou je er dan nog bovenop krijgen en nu godzijdank niet meer, wat een bout regel was dat zeg...
Zo'n kutregel vond ik het niet - leuk is anders. Ik zie het zo: het is je eigen fout dat je stopt met een studie of wat voor reden dan ook dus accepteer het dan ook gewoon en jank d'r niet om dat je zo'n boete krijgt. Had ik ook gedaan. Sociaal leenstelsel is gewoon ruk.
pi_117582614
Ik vind de langstudeerboete op zich niet zo'n slecht idee, maar ik vind dat er dan per opleiding gekeken moet worden. Switchen gebeurt heel erg vaak, ik vind niet dat je daarop gestraft moet worden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:00:40 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117582684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar dat zou wellicht al wel een mooie stap zijn in het 'anders doen' qua OV en vergoedingen. Als jij een uitwonende beurs hebt of woont in de vestigingsplaats van je onderwijsinstelling, krijg je in beginsel géén OV-jaarkaart. Wil je hem wel, dan kan je relatief eenvoudig aantonen dat je hem nodig hebt.
Nadeel daarvan is dat de praktische kant (gezien het grote aantal studenten in Nederland) daarvan een loeizware belasting legt op de uitvoerende diensten. Beleid is juist om het zo algemeen mogelijk te maken, anders kost het meer dan dat het oplevert.

Dat is ook meteen het nadeel van een 'trajectkaart' i.p.v een algemene ov kaart. De individuele toetsing daarvan (plus wijziging elke keer als een student weer een station verder verhuist) legt een behoorlijke administratieve last op DUO. Een algemene kaart wordt in de praktijk door de meeste studenten ook niet meer dan als een veredelde trajectkaart gebruikt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117582820
En dan schrijf je je gewoon in in groningen en maastricht zodat je alsnog het hele land door kan reizen :7
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:06:13 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117582844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:58 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind de langstudeerboete op zich niet zo'n slecht idee, maar ik vind dat er dan per opleiding gekeken moet worden. Switchen gebeurt heel erg vaak, ik vind niet dat je daarop gestraft moet worden.
Want?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117582930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Want?
Omdat een keuze op zo'n jonge leeftijd moeilijk is om te maken.
Toen ik examen havo deed was ik 16 jaar, ik wist niet wat ik moest doen dus ik ging af op advies van mijn ouders en van 1 of andere beroepskeuzetest die we op school hadden gemaakt. Dit bleek mij uiteindelijk niet te bevallen en ik besloot om wat anders te doen.

Ik denk dat veel jongeren dit probleem hebben en ik vind niet dat een foute keuze een boete van 3000 euro moet opleveren.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:09:41 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117582963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:08 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Omdat een keuze op zo'n jonge leeftijd moeilijk is om te maken.
Toen ik examen havo deed was ik 16 jaar, ik wist niet wat ik moest doen dus ik ging af op advies van mijn ouders en van 1 of andere beroepskeuzetest die we op school hadden gemaakt. Dit bleek mij uiteindelijk niet te bevallen en ik besloot om wat anders te doen.

Ik denk dat veel jongeren dit probleem hebben en ik vind niet dat een foute keuze een boete van 3000 euro moet opleveren.
Ah, en dus mag collectieve pot in meerdere mate aangesproken worden? Dat is redelijker?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 12:09:42 #171
43556 miss_dynastie
pi_117582964
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nadeel daarvan is dat de praktische kant (gezien het grote aantal studenten in Nederland) daarvan een loeizware belasting legt op de uitvoerende diensten. Beleid is juist om het zo algemeen mogelijk te maken, anders kost het meer dan dat het oplevert.

Dat is ook meteen het nadeel van een 'trajectkaart' i.p.v een algemene ov kaart. De individuele toetsing daarvan (plus wijziging elke keer als een student weer een station verder verhuist) legt een behoorlijke administratieve last op DUO. Een algemene kaart wordt in de praktijk door de meeste studenten ook niet meer dan als een veredelde trajectkaart gebruikt.
Dat klopt, maar aan de andere kant komt dat ook doordat 'lekker doorwerken' nog niet in onze ambtelijke systemen zit en men het zichzelf graag makkelijk maakt...
pi_117583016
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, en dus mag collectieve pot in meerdere mate aangesproken worden? Dat is redelijker?
jij hebt ook een beetje het idee van "na mij de zonnevloed he? " :D
pi_117583061
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Is dat niet bij iedereen die bijna klaar is zo? :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:12:54 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117583073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neuh, ik vind het gewoon een redelijke vraag. Wat is er rechtvaardiger aan het verlangen van een grotere bijdrage van "de rest" dan zelf meer bijdragen als jij de keuze foutief hebt gemaakt?
Bis bis bis
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:13:36 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117583099
Zonnevloed, wat is dat trouwens?
Overigens heb ik ook gewoon een berg stufi terugbetaald wegens teveel bijverdiensten. Niet dat het relevant is voor het punt verder.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')