abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117581434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waar staat nou weer van niet dan. :') Allemachtig.
Maar hoezo is het van verplicht?
pi_117581466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:17 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Als de langstudeerboete door zou gaan dan had je langstudeerboete én sociaal leenstelsel.
Iedereen die de komende jaren gaat studeren is gewoon de lul, deal with it.
Ja. Met dank aan alle falers die gaan studeren terwijl het niveau te hoog is, de labielen onder ons die allerlei aandoeningen hebben en de lapzwansen die geen flikker uitvoeren. Mooi.
pi_117581473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waar staat nou weer van niet dan. :') Allemachtig.
jij zegt dat je moet lenen voor je ov :{
pi_117581489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om, daar studeer je voor. Maar jammer dit, hier krijgen mensen nog meer schulden door. Behalve de studenten die bijna klaar zijn. :')
Daar gaat het niet om. Maar daar zul je nog wel achter komen in je studententijd. Weinig zin om daar verder op in te gaan aangezien je geen idee hebt waar je over praat.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:20:33 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117581492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

En van jou al helemaal... Waar ga ik fout dan :@
De wetgevende macht is natuurlijk de regering en de Staten-Generaal gezamenlijk en niet een bepaald onderdeel daarvan ;)

Leden van de tweede kamer hebben inderdaad het recht van initiatief, wat betekent dat zij ook wetsvoorstellen mogen indienen en verdedigen, maar deze voorstellen worden op dezelfde manier behandeld als wetsvoorstellen vanuit de regering. Ze moeten bijvoorbeeld ook goedgekeurd worden door de eerste kamer.

Dus ook al spreekt de tweede kamer zich massaal uit voor een bepaalde wet. Het is niet zeker dat deze er dan doorkomt, en het kan sowieso nog wel even duren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117581494
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja. Met dank aan alle falers die gaan studeren terwijl het niveau te hoog is, de labielen onder ons die allerlei aandoeningen hebben en de lapzwansen die geen flikker uitvoeren. Mooi.
supervrouw :') 14.gif

Graag over 4 jaar terug met minsten een master in de wiskunde, oke? :') :')
pi_117581581
quote:

[..]

Langstudeerderboete: Heb jij geen last van natuurlijk dus was nooit een probleem voor jou.
Sociaal leenstelsel: Is puur om de bezuinigingen en heeft niks te maken met 'falers'
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:25:38 #133
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117581629
quote:

[..]

Dan leen je die 90 euro thuiswonende stufi niet. Blijf je bij moeders wonen die lekker macaroni voor je maakt en werk je gewoon 9 uur per maand meer bij de lokale Mcdonalds als je 's avonds thuis komt van je hbo dingetje. Probleem opgelost.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117581669
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan leen je die 90 euro thuiswonende stufi niet. Blijf je bij moeders wonen die lekker macaroni voor je maakt en werk je gewoon 9 uur per maand meer bij de lokale Mcdonalds als je 's avonds thuis komt van je hbo dingetje. Probleem opgelost.
Hbo dingetje nog wel. Zozo.

Studiefinanciering leen ik sowieso niet, onnodig, mijn pa betaalt wel. Maar ov kom je sowieso niet onderuit.
pi_117581685
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:23 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Langstudeerderboete: Heb jij geen last van natuurlijk dus was nooit een probleem voor jou.
Sociaal leenstelsel: Is puur om de bezuinigingen en heeft niks te maken met 'falers'
Mocht ik er toch last van krijgen als ie door was gegaan had ik liever de langstudeerboete.
pi_117581714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

supervrouw :') [ afbeelding ]

Graag over 4 jaar terug met minsten een master in de wiskunde, oke? :') :')
Als je die studie niet aan kan moet je 'm simpelweg niet doen, simpel.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:29:53 #137
43556 miss_dynastie
pi_117581753
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:27 schreef Ziba het volgende:

[..]

Mocht ik er toch last van krijgen als ie door was gegaan had ik liever de langstudeerboete.
Het is geen of/of-situatie. Of ik moet gemist hebben dat de dekking van de afschaffing van de langstudeerboete bestaat uit de invoering van een sociaal leenstelsel.
pi_117581772
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:28 schreef Ziba het volgende:

[..]

Als je die studie niet aan kan moet je 'm simpelweg niet doen, simpel.
heeft geen fuck te maken met het niet kunnen.

Als je 1x switcht en dan in je 3de jaar een tentamen niet haalt heb je hem al 8)7
pi_117581778
Als je gewoon de standaard beurs krijgt, ongeveer 100 per maand, is dat na 4 jaar 4800 euro. Laten we afronden, 5000 euro.
Als je 15 jaar hebt om dat terug te betalen is dat ongeveer 28 per maand. Zo erg is dat toch niet lijkt mij..? :?
pi_117581792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:30 schreef Miezziej het volgende:
Als je gewoon de standaard beurs krijgt, ongeveer 100 per maand, is dat na 4 jaar 4800 euro. Laten we afronden, 5000 euro.
Als je 15 jaar hebt om dat terug te betalen is dat ongeveer 28 per maand. Zo erg is dat toch niet lijkt mij..? :?
en als je het wel erg vind neem je de lening niet. Zo simpel is het
pi_117581815
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

De wetgevende macht is natuurlijk de regering en de Staten-Generaal gezamenlijk en niet een bepaald onderdeel daarvan ;)

Leden van de tweede kamer hebben inderdaad het recht van initiatief, wat betekent dat zij ook wetsvoorstellen mogen indienen en verdedigen, maar deze voorstellen worden op dezelfde manier behandeld als wetsvoorstellen vanuit de regering. Ze moeten bijvoorbeeld ook goedgekeurd worden door de eerste kamer.

Dus ook al spreekt de tweede kamer zich massaal uit voor een bepaalde wet. Het is niet zeker dat deze er dan doorkomt, en het kan sowieso nog wel even duren.
Nee zover kom ik nog, maar iedereen roept dat dit pas werkelijkheid kan worden zodra het kabinet is gevormd, maar rutte en samsom kunnen dit nu toch al gewoon in de kamer neerleggen?
pi_117581830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee zover kom ik nog, maar iedereen roept dat dit pas werkelijkheid kan worden zodra het kabinet is gevormd, maar rutte en samsom kunnen dit nu toch al gewoon in de kamer neerleggen?
Gaat waarschijnlijk volgend jaar in, denk ik.
pi_117581859
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:32 schreef Ziba het volgende:

[..]

Gaat waarschijnlijk volgend jaar in, denk ik.
Zal redelijk snel voltrokken worden, ik hoop voor de aankomende incasso.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:35:05 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117581891
quote:

[..]

Dat kan, maar dan lopen zij op de zaken vooruit. Het is niet zeker dat de formatie ook slaagt en dat de wetgeving die nu ingediend wordt ook aansluit bij het definitieve regeerakkoord. Dat hangt van de onderhandelingen af. Men weet pas waar hij/zij aan toe is als men het hele plaatje ziet.
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:26 schreef Ziba het volgende:

[..]

Hbo dingetje nog wel. Zozo.

Studiefinanciering leen ik sowieso niet, onnodig, mijn pa betaalt wel. Maar ov kom je sowieso niet onderuit.
Euh..? OV kaart is ook een lening (nu nog onderdeel van de prestatiebeurs) en die kan je gewoon weigeren. Ook nu al doen veel studenten dat.
--
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:36:13 #145
43556 miss_dynastie
pi_117581916
quote:

[..]

Nee, dat is ook je reinste flauwekul, wat iedereen roept. Beide partijen kunnen dit gewoon goedkeuren bij de begrotingsbehandeling, klaar.

Maar vandaag of morgen zal er meer duidelijkheid komen als het ministerie met een richtlijn komt. Ik verwacht hem althans nog deze week.
pi_117581922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:35 schreef Ryon het volgende:

[..]
Euh..? OV kaart is ook een lening (nu nog onderdeel van de prestatiebeurs) en die kan je gewoon weigeren. Ook nu al doen veel studenten dat.
Ja maar die heb je sowieso nodig als student. Dan kom je d'r toch niet onderuit. Vroeger kregen studenten dan ¤70 :')
pi_117581961
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja maar die heb je sowieso nodig als student. Dan kom je d'r toch niet onderuit. Vroeger kregen studenten dan ¤70 :')
Je hebt die sowieso nodig als student? Want alle studenten maken gebruik van het OV? :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:39:22 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117581992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee. Studenten kregen 'vroeger' (nu) helemaal niets als zij de ov kaart weigerden. Alleen minder schuldopbouw, wat gunstig is als je niet zeker weet dat je aan de voorwaarden van de prestatiebeurs kan gaan voldoen.

Studenten die in het buitenland studeren krijgen i.p.v een ov kaart 90 euro meer per maand. Zodat zij daar zelf een OV abbo kunnen kopen. Ook deze vergoeding kan geweigerd worden.
--
pi_117581997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt die sowieso nodig als student? Want alle studenten maken gebruik van het OV? :')
Ik wel ja. Het is niet dat ik altijd maar op mijn fietsje naar de UvA kan. Misschien dat jij in Schubbekutteveen woont en jouw hbo'tje op 5 minuten loopafstand is ofzo. Mooi voor je dan. Mja, gewoon jammer al die falers.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:41:20 #150
43556 miss_dynastie
pi_117582037
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik wel ja. Het is niet dat ik altijd maar op mijn fietsje naar de UvA kan. Misschien dat jij in Schubbekutteveen woont en jouw hbo'tje op 5 minuten loopafstand is ofzo. Mooi voor je dan. Mja, gewoon jammer al die falers.
Dan ga je lopen? Over falers gesproken zeg :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')