abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:37:58 #101
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_117561413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:45 schreef Yreal het volgende:
2de kamer heeft dezelfde wetgevende bevoegdheid als het kabinet.

Als 2de kamer een wet aanneemt die de boete schraPt is het klaar.
Het kabinet vertegenwoordigt sowieso de meerderheid van de kamer. Alleen hebben we momenteel alleen een demissionair kabinet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:21:38 #102
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_117568345
Halbe slaat nu wel een flater zeg _O-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:43:47 #103
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117569901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:45 schreef Yreal het volgende:
2de kamer heeft dezelfde wetgevende bevoegdheid als het kabinet.

Als 2de kamer een wet aanneemt die de boete schraPt is het klaar.
Euh.. Daar zou ik nog een keer naar kijken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117573442
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:21 schreef Mishu het volgende:
Halbe slaat nu wel een flater zeg _O-
Hij sloeg de flater door die wet zo ondoordacht en zo haastig erdoor te drukken. Voorafgaande aan de bespreking in het senaat gaven de senatoren aan dat ze te weinig tijd hadden gehad om die voor betereiden maar Zijlstra wilde het per se voor het zomerreces nog eventjes erdoorheen jagen. Gevolg: nultarief voor het eerste jaar en nog een jaar lang gedoe wat uiteindelijk leidt tot de afschaffing. Normaal gesproken zou rond april al zijn afgesproken om die boete af te schaffen, door de verkiezingen is dat wat vertraagd. Die wet was vanaf het begin controversieel doordat die wet geen rekening hield met uitzonderingen en doordat als er wel rekening zou worden gehouden met alle uitzonderingen de wet financiëel gezien weinig effectief zou zijn.

Wat mij betreft is Zijlstra of deze heffing het onderwerp van hèt carnavalslied van dit jaar. Prachtig onderwerp voor zo'n lied, leuke woordspeling met les (les geleerd) als je handig schrijft.
Ik zou het ook wel leuk vinden als zijn naam eponiem zou worden voor een wet haastig en ondoordacht invoeren: "we moeten voorzichtig zijn om geen Zijlstra te doen".
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_117573601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
Gefeliciteerd allen!! *O* *O* :W *O* *O* De politiek is ook wakker geworden :P
Ik ben er blij mee maar ik juich pas als ook het instellingstarief wordt afgeschaft.
Zoals de opleidingen in Nederland zijn uitgehold is het bittere noodzaak om een tweede opleiding te kunnen volgen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-10-2012 08:15:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:20:11 #106
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_117578293
De wetgevende macht ligt sowieso niet louter bij het kabinet, die ligt ook bij het parlement.
Het kabinet vertegenwoordigt de uitvoerende macht, die dus ook wetgevend kan zijn.

Staatsinrichting 101 peoples ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_117578498
Zojuist met DUO gesproken. Vandaag of morgen horen ze meer over de boete en afschaffing e.d. ervan van het ministerie. Dan weten ze ook wat ze met mn aanvraag voor de lening gaan doen, voorlopig blijft ie dus 'on hold' staan. Moet maandag terug bellen.

Pffffff.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:34:57 #108
302853 themole
graaft totaal door.
pi_117578587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:30 schreef Nailpolish het volgende:
Zojuist met DUO gesproken. Vandaag of morgen horen ze meer over de boete en afschaffing e.d. ervan van het ministerie. Dan weten ze ook wat ze met mn aanvraag voor de lening gaan doen, voorlopig blijft ie dus 'on hold' staan. Moet maandag terug bellen.

Pffffff.
Het lastige is dat er alleen een intentie is om hem af te schaffen. Formeel bestaat de boete nog. :')
Niet altijd serieus
pi_117579138
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:34 schreef themole het volgende:

[..]

Het lastige is dat er alleen een intentie is om hem af te schaffen. Formeel bestaat de boete nog. :')
Is ook lastig.Maar ik wil geen hinder van deze onzin ondervinden. Heb al genoeg hinder en stress ervan gehad.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_117580629
Ik hoop wel dat het deze week duidelijk gemaakt wordt, anders ben ik bang dat de HvA eind deze maand alsnog een verhoogde termijn afschrijft en deze pas begin 2013 terugbetaald...

Ik kan dat geld eigenlijk niet missen.
pi_117580656
Nu ze toch alles eruit aan het gooien zijn, al iets bekend over de harde knip? Schaffen ze die onzin ook af?
pi_117580857
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Weet je dit zeker?
tegen elke willekeurige fokker had ik ja gezegd, maar, ja toch?

:?
pi_117580891
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. Daar zou ik nog een keer naar kijken.
En van jou al helemaal... Waar ga ik fout dan :@
pi_117580924
Snap niet waarom iedereen blij is. :') Dit betekent gewoon voor alle nieuwe studenten (o.a. ik) sowieso een dikke schuld hebben. Hoop dat die langstudeerboete alsnog komt op een of andere magische wijze en al die mensen die te onnozel zijn om binnen een normale tijd een studie af te ronden beboet worden. Nu word ik de dupe van alle falers voor mij. :')
pi_117581080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
Snap niet waarom iedereen blij is. :') Dit betekent gewoon voor alle nieuwe studenten (o.a. ik) sowieso een dikke schuld hebben. Hoop dat die langstudeerboete alsnog komt op een of andere magische wijze en al die mensen die te onnozel zijn om binnen een normale tijd een studie af te ronden beboet worden. Nu word ik de dupe van alle falers voor mij. :')
Ga janken. Op het moment dat ze puur zouden kijken naar hoelang je over je opleiding doet zou ik er nog wel vrede mee kunnen hebben. Maar door het switchen en overstappen ook te laten tellen krijg je een compleet verneukt systeem.

Ik volg een hbo en een wo opleiding en heb daarvoor 1 jaar een andere hbo gedaan. Inmiddels ben ik dus aan mijn 5de jaar hbo bezig en daardoor ben ik langstudeerder op het wo :')
pi_117581092
quote:
Kun je echt alleen vanuit je eigen perspectief kijken? En om de rest allemaal af te doen als falers is wel erg makkelijk. Ik neem aan dat je ook wel weet dat dit niet de oorzaak is van de meeste studievertraging. En ook al was dat zo, dan is dat simpelweg gebruik maken van het systeem dat er destijds was. Jaloers?
pi_117581194
quote:
je hoeft niet te lenen?
pi_117581208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik volg een hbo en een wo opleiding en heb daarvoor 1 jaar een andere hbo gedaan. Inmiddels ben ik dus aan mijn 5de jaar hbo bezig en daardoor ben ik langstudeerder op het wo :')
Nou en, punt is dat je er te lang over doet. Boeiend wat die reden is. Met het sociale leenstelsel heeft gewoon iedereen een hele hoge schuld. Beboet gewoon alle studenten die te lang over een studie doen ongeacht de reden. Dit is gewoon te gek voor woorden.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kun je echt alleen vanuit je eigen perspectief kijken? En om de rest allemaal af te doen als falers is wel erg makkelijk. Ik neem aan dat je ook wel weet dat dit niet de oorzaak is van de meeste studievertraging. En ook al was dat zo, dan is dat simpelweg gebruik maken van het systeem dat er destijds was. Jaloers?
Kijk even naar de nieuwe studenten. Op hbo's en wo's. Zelfs op mbo waar je als 16-jarige begint. Dat worden echt hele hoge schulden. Sowieso ben je een faler als je te lang over een studie doet imo, deal dan maar met de consequenties.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:09 schreef lynda het volgende:

[..]

je hoeft niet te lenen?
Uiteraard wel. Een OV is zelfs verplicht.
pi_117581232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:10 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nou en, punt is dat je er te lang over doet. Boeiend wat die reden is. Met het sociale leenstelsel heeft gewoon iedereen een hele hoge schuld. Beboet gewoon alle studenten die te lang over een studie doen ongeacht de reden. Dit is gewoon te gek voor woorden.

[..]

Kijk even naar de nieuwe studenten. Op hbo's en wo's. Zelfs op mbo waar je als 16-jarige begint. Dat worden echt hele hoge schulden. Sowieso ben je een faler als je te lang over een studie doet imo, deal dan maar met de consequenties.
Ik ben 4de jaars hbo, 2de jaars wo. Waar doe ik dan precies te lang over?
pi_117581300
quote:

[..]

[..]

Dat is wel heel erg simpel geredeneerd. Maar ik neem je het niet kwalijk, aangezien je waarschijnlijk nog geen studentenleven hebt gehad en blijkbaar niet kunt inzien waar student zijn over gaat.
Het gaat niet alleen maar over zo snel mogelijk je diploma hebben.
pi_117581326
quote:

Uiteraard wel. Een OV is zelfs verplicht.
OV is verplicht? Je kiest er toch zelf voor om OV te hebben of niet. Je kunt toch geen gebruik maken van de regeling als je dat niet wil.
pi_117581344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg simpel geredeneerd. Maar ik neem je het niet kwalijk, aangezien je waarschijnlijk nog geen studentenleven hebt gehad en blijkbaar niet kunt inzien waar student zijn over gaat.
Het gaat niet alleen maar over zo snel mogelijk je diploma hebben.
Daar gaat het wel om, daar studeer je voor. Maar jammer dit, hier krijgen mensen nog meer schulden door. Behalve de studenten die bijna klaar zijn. :')
pi_117581400
Ov blijft bestaan hoor :')
pi_117581410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om, daar studeer je voor. Maar jammer dit, hier krijgen mensen nog meer schulden door. Behalve de studenten die bijna klaar zijn. :')
Als de langstudeerboete door zou gaan dan had je langstudeerboete én sociaal leenstelsel.
Iedereen die de komende jaren gaat studeren is gewoon de lul, deal with it.
pi_117581416
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:17 schreef Yreal het volgende:
Ov blijft bestaan hoor :')
Waar staat nou weer van niet dan. :') Allemachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')