Het kabinet vertegenwoordigt sowieso de meerderheid van de kamer. Alleen hebben we momenteel alleen een demissionair kabinet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:45 schreef Yreal het volgende:
2de kamer heeft dezelfde wetgevende bevoegdheid als het kabinet.
Als 2de kamer een wet aanneemt die de boete schraPt is het klaar.
Euh.. Daar zou ik nog een keer naar kijken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:45 schreef Yreal het volgende:
2de kamer heeft dezelfde wetgevende bevoegdheid als het kabinet.
Als 2de kamer een wet aanneemt die de boete schraPt is het klaar.
Hij sloeg de flater door die wet zo ondoordacht en zo haastig erdoor te drukken. Voorafgaande aan de bespreking in het senaat gaven de senatoren aan dat ze te weinig tijd hadden gehad om die voor betereiden maar Zijlstra wilde het per se voor het zomerreces nog eventjes erdoorheen jagen. Gevolg: nultarief voor het eerste jaar en nog een jaar lang gedoe wat uiteindelijk leidt tot de afschaffing. Normaal gesproken zou rond april al zijn afgesproken om die boete af te schaffen, door de verkiezingen is dat wat vertraagd. Die wet was vanaf het begin controversieel doordat die wet geen rekening hield met uitzonderingen en doordat als er wel rekening zou worden gehouden met alle uitzonderingen de wet financiëel gezien weinig effectief zou zijn.quote:
Ik ben er blij mee maar ik juich pas als ook het instellingstarief wordt afgeschaft.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
Gefeliciteerd allen!!![]()
![]()
![]()
![]()
De politiek is ook wakker geworden
Het lastige is dat er alleen een intentie is om hem af te schaffen. Formeel bestaat de boete nog.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:30 schreef Nailpolish het volgende:
Zojuist met DUO gesproken. Vandaag of morgen horen ze meer over de boete en afschaffing e.d. ervan van het ministerie. Dan weten ze ook wat ze met mn aanvraag voor de lening gaan doen, voorlopig blijft ie dus 'on hold' staan. Moet maandag terug bellen.
Pffffff.
Is ook lastig.Maar ik wil geen hinder van deze onzin ondervinden. Heb al genoeg hinder en stress ervan gehad.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:34 schreef themole het volgende:
[..]
Het lastige is dat er alleen een intentie is om hem af te schaffen. Formeel bestaat de boete nog.
En van jou al helemaal... Waar ga ik fout danquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Euh.. Daar zou ik nog een keer naar kijken.
Ga janken. Op het moment dat ze puur zouden kijken naar hoelang je over je opleiding doet zou ik er nog wel vrede mee kunnen hebben. Maar door het switchen en overstappen ook te laten tellen krijg je een compleet verneukt systeem.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
Snap niet waarom iedereen blij is.Dit betekent gewoon voor alle nieuwe studenten (o.a. ik) sowieso een dikke schuld hebben. Hoop dat die langstudeerboete alsnog komt op een of andere magische wijze en al die mensen die te onnozel zijn om binnen een normale tijd een studie af te ronden beboet worden. Nu word ik de dupe van alle falers voor mij.
Kun je echt alleen vanuit je eigen perspectief kijken? En om de rest allemaal af te doen als falers is wel erg makkelijk. Ik neem aan dat je ook wel weet dat dit niet de oorzaak is van de meeste studievertraging. En ook al was dat zo, dan is dat simpelweg gebruik maken van het systeem dat er destijds was. Jaloers?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
Snap niet waarom iedereen blij is.Dit betekent gewoon voor alle nieuwe studenten (o.a. ik) sowieso een dikke schuld hebben. Hoop dat die langstudeerboete alsnog komt op een of andere magische wijze en al die mensen die te onnozel zijn om binnen een normale tijd een studie af te ronden beboet worden. Nu word ik de dupe van alle falers voor mij.
je hoeft niet te lenen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Ziba het volgende:
Nou en, punt is dat je er te lang over doet. Boeiend wat die reden is. Met het sociale leenstelsel heeft gewoon iedereen een hele hoge schuld. Beboet gewoon alle studenten die te lang over een studie doen ongeacht de reden. Dit is gewoon te gek voor woorden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik volg een hbo en een wo opleiding en heb daarvoor 1 jaar een andere hbo gedaan. Inmiddels ben ik dus aan mijn 5de jaar hbo bezig en daardoor ben ik langstudeerder op het wo
Kijk even naar de nieuwe studenten. Op hbo's en wo's. Zelfs op mbo waar je als 16-jarige begint. Dat worden echt hele hoge schulden. Sowieso ben je een faler als je te lang over een studie doet imo, deal dan maar met de consequenties.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kun je echt alleen vanuit je eigen perspectief kijken? En om de rest allemaal af te doen als falers is wel erg makkelijk. Ik neem aan dat je ook wel weet dat dit niet de oorzaak is van de meeste studievertraging. En ook al was dat zo, dan is dat simpelweg gebruik maken van het systeem dat er destijds was. Jaloers?
Uiteraard wel. Een OV is zelfs verplicht.quote:
Ik ben 4de jaars hbo, 2de jaars wo. Waar doe ik dan precies te lang over?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou en, punt is dat je er te lang over doet. Boeiend wat die reden is. Met het sociale leenstelsel heeft gewoon iedereen een hele hoge schuld. Beboet gewoon alle studenten die te lang over een studie doen ongeacht de reden. Dit is gewoon te gek voor woorden.
[..]
Kijk even naar de nieuwe studenten. Op hbo's en wo's. Zelfs op mbo waar je als 16-jarige begint. Dat worden echt hele hoge schulden. Sowieso ben je een faler als je te lang over een studie doet imo, deal dan maar met de consequenties.
Dat is wel heel erg simpel geredeneerd. Maar ik neem je het niet kwalijk, aangezien je waarschijnlijk nog geen studentenleven hebt gehad en blijkbaar niet kunt inzien waar student zijn over gaat.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:10 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nou en, punt is dat je er te lang over doet. Boeiend wat die reden is. Met het sociale leenstelsel heeft gewoon iedereen een hele hoge schuld. Beboet gewoon alle studenten die te lang over een studie doen ongeacht de reden. Dit is gewoon te gek voor woorden.
[..]
Kijk even naar de nieuwe studenten. Op hbo's en wo's. Zelfs op mbo waar je als 16-jarige begint. Dat worden echt hele hoge schulden. Sowieso ben je een faler als je te lang over een studie doet imo, deal dan maar met de consequenties.
OV is verplicht? Je kiest er toch zelf voor om OV te hebben of niet. Je kunt toch geen gebruik maken van de regeling als je dat niet wil.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:10 schreef Ziba het volgende:
Uiteraard wel. Een OV is zelfs verplicht.
Daar gaat het wel om, daar studeer je voor. Maar jammer dit, hier krijgen mensen nog meer schulden door. Behalve de studenten die bijna klaar zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg simpel geredeneerd. Maar ik neem je het niet kwalijk, aangezien je waarschijnlijk nog geen studentenleven hebt gehad en blijkbaar niet kunt inzien waar student zijn over gaat.
Het gaat niet alleen maar over zo snel mogelijk je diploma hebben.
Als de langstudeerboete door zou gaan dan had je langstudeerboete én sociaal leenstelsel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:15 schreef Ziba het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om, daar studeer je voor. Maar jammer dit, hier krijgen mensen nog meer schulden door. Behalve de studenten die bijna klaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |