quote:en wat dacht je dan precies met X te gaan bereiken dan? Wat je niet snapt valt meestal wel te leren ..
Op maandag 19 augustus 2002 14:41 schreef DigiJasper het volgende:
Dat is 'm nou juist, van de Console snap ik nou helemaal niks.
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 19-08-2002 14:44]
quote:Laat Linux dan maar
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 19-08-2002 14:43]
quote:Ms Office draaien zeker
Op maandag 19 augustus 2002 14:42 schreef CaPS_ het volgende:[..]
en wat dacht je dan precies met X te gaan bereiken dan?
quote:X krijg je niet aan de praat op een 386, daarvoor is die te langzaam. En je HD is daarvoor te klein. En je RAM-geheugen te klein. Dus dat wordt console, en wat mensen hierboven al vermelden: die moet je toch enigszins leren begrijpen wil je wat met Linux doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Shivo op 19-08-2002 14:45]
quote:Die heeft geen GUI
Op maandag 19 augustus 2002 14:42 schreef dop het volgende:
Minux mischien ?http://www.cs.vu.nl/%7East/minix.html
quote:Ik wil het wel leren... Maar ik snap echt niks van Installpackages enzo. Als er iemand een Guide heeft... dan zou ik al wat verder komen
Op maandag 19 augustus 2002 14:44 schreef Shivo het volgende:[..]
X krijg je niet aan de praat op een 386, daarvoor is die te langzaam. Dus dat wordt console, en wat mensen hierboven al vermelden: die moet je toch enigszins leren begrijpen wil je wat met Linux doen.
quote:Je hebt onder DOS ook prima cd-spelers
Op maandag 19 augustus 2002 14:46 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Ik wil het wel leren... Maar ik snap echt niks van Installpackages enzo. Als er iemand een Guide heeft... dan zou ik al wat verder komen
.
Ik wil er eigelijk een CD-speler van maken (Dus geen MP3, maar muziekcd's) en het lijkt me wel handig om dan te kunnen zien wat er gebeurt. (In de console is dan ook goed, als het dan een beetje overzichtelijk is dan snap ik het wel denk ik.)
quote:Dan moet ik mijn netwerkaart en soundkaart ook werkend kunen krijgen
Op maandag 19 augustus 2002 14:47 schreef DJ-L3 het volgende:[..]
Je hebt onder DOS ook prima cd-spelers
quote:Er werd al gezegd dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken.
Op maandag 19 augustus 2002 14:44 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Die heeft geen GUI
Het hoeft niet zo luxe te zijn. Bij wijze van spreken is een GUI die op Windows 3.0 lijkt al genoeg
Gewoon uitproberen wat wel werkt dus.
Guide: genoeg op Inet, een basis UNIX-cursus zou niet weg zijn
quote:Waar heb je die netwerkkaart dan voor nodig ?
Op maandag 19 augustus 2002 14:48 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Dan moet ik mijn netwerkaart en soundkaart ook werkend kunen krijgen
quote:Toen ik Corel had, Eindelijk geinstalled.. verwacht ik mooi Linux... komt er een commandprompt die om een password vraagt
Op maandag 19 augustus 2002 14:48 schreef FlowDesign het volgende:[..]
Er werd al gezegd dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken.
Maar weleens gehoord van: "Learning by doing" ?Gewoon uitproberen wat wel werkt dus.
quote:Dualboot met Windows 3.11 For workgroups
Op maandag 19 augustus 2002 14:49 schreef DJ-L3 het volgende:[..]
Waar heb je die netwerkkaart dan voor nodig ?
quote:Dit is mogelijk nog makkelijker voor elkaar te krijgen in DOS dan onder Linux
Op maandag 19 augustus 2002 14:48 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Dan moet ik mijn netwerkaart en soundkaart ook werkend kunen krijgen
De tijd dat Linux bijna geen schijfruimte nodig had is allang voorbij; een beetje Red Hat 7.3 (zo'n beetje de laatste rode-hoed-versie) heeft al een 2 GB voor nodig
Zoek windows 3.1 ofzo....... misschien kun je daar wat mee doen. Verwacht niet teveel......
Voor 25 ŕ 50 ¤ kun je een tweedehands PC met Pentium 1 166 MHZ kopen met een 2 of 4 Gb schijf en 64 MB RAM waarop je wel een fatsoenlijk systeem kunt installeren.
Dus waarom moeilijk doen?
quote:Dat lijkt me evt. leuk om te proberen
Op maandag 19 augustus 2002 14:52 schreef dop het volgende:
http://www.superant.com/smalllinux/
quote:Dat ff terzijde houden, ben iig blij dat ik een 386 heb kunnen krijgen
Op maandag 19 augustus 2002 14:58 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik het zo bekijk dan is dit dus hopeloos.Voor 25 ŕ 50 ¤ kun je een tweedehands PC met Pentium 1 166 MHZ kopen met een 2 of 4 Gb schijf en 64 MB RAM waarop je wel een fatsoenlijk systeem kunt installeren.
Ik wil daarop Win XP en Linux laten draaien.
Welke Linux-uitgave is beter: die van Redhat, Suse of een andere?
quote:Ik denk Redhat. Is een beetje persoonlijk.
Op maandag 19 augustus 2002 15:01 schreef Hawk het volgende:
Ok en wat als je een moderne pc hebt?Ik wil daarop Win XP en Linux laten draaien.
quote:.. maar dan moet je alsnog TinyX of smallX installeren om een GUI te krijgen. En dat wordt zowieso geen pretje op een 386. Laatste keer dat ik TinyX installeerde op mijn trouwe 386 met 4Mb duurde het een kwartier voordat de eerste window op het scherm stond, en daarna was het steeds twee minuten wachten als je een window sleepte
Op maandag 19 augustus 2002 15:00 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Dat lijkt me evt. leuk om te proberen
quote:Op een iets modernere (Pentium 200) Zou ik een oudere Mandrake zetten
Ok en wat als je een moderne pc hebt?Ik wil daarop Win XP en Linux laten draaien.
quote:X is een grafische schil om Linux
Op maandag 19 augustus 2002 15:04 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Wat is X eigelijk?
quote:Hierin zit 8, dus het zal dan waarsch. iets beter gaan
Op maandag 19 augustus 2002 15:03 schreef starsailor het volgende:[..]
.. maar dan moet je alsnog TinyX of smallX installeren om een GUI te krijgen. En dat wordt zowieso geen pretje op een 386. Laatste keer dat ik TinyX installeerde op mijn trouwe 386 met 4Mb duurde het een kwartier voordat de eerste window op het scherm stond, en daarna was het steeds twee minuten wachten als je een window sleepte
[Dit bericht is gewijzigd door DigiJasper op 19-08-2002 15:07]
quote:dan is de vraag wat vind jij BETER
is dat stabiel ?
is dat veel mogelijk heden ?
is dat snel ?
is dat idiot proof ?
quote:Unix(-achtige) operating systems.
Op maandag 19 augustus 2002 15:05 schreef Tijn het volgende:[..]
X is een grafische schil om Linux
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 19-08-2002 15:09]
quote:qua prioriteit:
Op maandag 19 augustus 2002 15:06 schreef dop het volgende:[..]
dan is de vraag wat vind jij BETER
is dat stabiel ?
is dat veel mogelijk heden ?
is dat snel ?
is dat idiot proof ?
1. veel mogelijkheden
2. stabiel
3. snel
4. idiot proof
quote:Hawk, start dan lekker een eigen topic.
Op maandag 19 augustus 2002 15:09 schreef Hawk het volgende:[..]
qua prioriteit:
1. veel mogelijkheden
2. stabiel
3. snel
4. idiot proof
quote:Meer dan 8, rest assured. Vanaf dat moment gaat het geheel swappen van/naar HD en wordt alleen onnoemelijk traag. Je zou fluxbox/blackbox/windowmaker kunnen gebruiken die hebben vergeleken met KDE/GNOME een minimale memory-footprint maar verwacht geen wonderen.
Op maandag 19 augustus 2002 15:09 schreef DigiJasper het volgende:
Uh... Ik heb dus van Tijn gehoord dat je er dan nog KDE oid moet inzetten... Maar hoeveel geheugen\HD ruimte vreet KDE\Gnome?
Leer. Console. te. gebruiken!
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 19-08-2002 15:12]
quote:Het hoeft totaal niet flitsend te zijn oid. Zolang ik maar niet de hele tijd in de console hoef te zitten waar ik niks van snap
Op maandag 19 augustus 2002 15:10 schreef CaPS_ het volgende:[..]
Meer dan 8, rest assured. Vanaf dat moment gaat het geheel swappen van/naar HD en wordt alleen onnoemelijk traag. Je zou fluxbox/blackbox/windowmaker kunnen gebruiken die hebben vergeleken met KDE/GNOME een minimale memory-footprint maar verwacht geen worden.
Leer. Console. te. gebruiken!
quote:Dat wordt het ook niet, het wordt tergend traag en je bent binnen 2 dagen waarschijnlijk je interesse verloren. Of leer met je console te werken, of koop zoals eerder voorgesteld een machine waarmee je teminste nog IETS kunt.
Op maandag 19 augustus 2002 15:11 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Het hoeft totaal niet flitsend te zijn oid. Zolang ik maar niet de hele tijd in de console hoef te zitten waar ik niks van snap
quote:Nou dan ben je er toch? windows 3.11 heeft ook wel een cdspeler aan boord hoor. Waarom dan linux?
Op maandag 19 augustus 2002 14:50 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Dualboot met Windows 3.11 For workgroups
Als je linux op een 386 wil gooien dan ontkom je niet aan heel veel consolewerk. Een gebruikersvriendelijke schil ala KDE ofzo kun je vergeten, en zelfs met een schil die wel op je pc draait moet je nog met de console kunnen werken.
quote:Ik zeg toch: niet de hele tijd.. ik wil ook wel in Console werken, als ik het maar kan leren
Op maandag 19 augustus 2002 15:13 schreef CaPS_ het volgende:[..]
Dat wordt het ook niet, het wordt tergend traag en je bent binnen 2 dagen waarschijnlijk je interesse verloren. Of leer met je console te werken, of koop zoals eerder voorgesteld een machine waarmee je teminste nog IETS kunt.
1) je gebruikt je 386 en je leert de console te gebruiken
2) je koopt een pentium klasse PC voor een paar tientjes en je kan je GUI installeren (zoals KDE)
Het is trouwens helemaal niet *erg* om de console te leren gebruiken, want die heb je ook met een GUI regelmatig (lees: hard) nodig
quote:Jaja, ik denk dat ik ook maar Console ga leren
Op maandag 19 augustus 2002 15:14 schreef starsailor het volgende:
DigiJasper, het is heel makkelijk. Twee mogelijkheden1) je gebruikt je 386 en je leert de console te gebruiken
2) je koopt een pentium klasse PC voor een paar tientjes en je kan je GUI installeren (zoals KDE)Het is trouwens helemaal niet *erg* om de console te leren gebruiken, want die heb je ook met een GUI regelmatig (lees: hard) nodig
quote:Heb vroeger wel eens in DOS geklooid? Unix/Linux console is net zoiets, maar dan net iets anders
Op maandag 19 augustus 2002 15:15 schreef DigiJasper het volgende:
Als het maar goed te leren is
Gewoon een Linux boek ergens opsnorren voor een paar piek en er mee aan de slag gaan.
quote:Ik weet net een paar commmando's in dos
Op maandag 19 augustus 2002 15:18 schreef starsailor het volgende:[..]
Heb vroeger wel eens in DOS geklooid? Unix/Linux console is net zoiets, maar dan net iets anders
![]()
Gewoon een Linux boek ergens opsnorren voor een paar piek en er mee aan de slag gaan.
quote:tussen de 25 en 50 pleuro kan jij aan een P166/64 mb met 2 Gb harddisk komen? Hmmm, ik zal maar niet vragen waar.
Op maandag 19 augustus 2002 14:58 schreef FlowDesign het volgende:
Als ik het zo bekijk dan is dit dus hopeloos.Voor 25 ŕ 50 ¤ kun je een tweedehands PC met Pentium 1 166 MHZ kopen met een 2 of 4 Gb schijf en 64 MB RAM waarop je wel een fatsoenlijk systeem kunt installeren.
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 15:48 schreef Nitroglycerine het volgende:
Pak bijv een oude rode hoed (versie 1 ofzo). Als je een p 200 ofzo te pakken hebt kun je er red hat 6 op zetten, 7.3 vraagt meteen al super veel (6.2 heeft geloof ik een 700 MB schijfruimte (vrij kaal) nodig)
kijk eens op de startpagina, systeembeheer.pagina.nl geloof ik
staan diverse links
quote:Ok
Op maandag 19 augustus 2002 16:18 schreef Nitroglycerine het volgende:
zoek eerst een goede console-handleiding op diverse UNIX/Linux siteskijk eens op de startpagina, systeembeheer.pagina.nl geloof ik
staan diverse links
quote:Nee dus
Op maandag 19 augustus 2002 16:28 schreef DigiJasper het volgende:
Ik ga ff eten, misschien dat er dan nog tips enz. komen (en guides, disbruties enz)
het word mischien tijd dat je zelf ook enige moeite gaat doen om een en ander te lezen
niet alles kun je voor gekouwt krijgen
debian versie 2,1 (slink)
quote:Weet je zeker dat dat de beste en stabielste en kleinste
Op maandag 19 augustus 2002 18:38 schreef dop het volgende:
www.debian.orghet word mischien tijd dat je zelf ook enige moeite gaat doen om een en ander te lezen
niet alles kun je voor gekouwt krijgendebian versie 2,1 (slink)
quote:je kan ook hamm proberen maar die is niet compleet te downloaden denk ik
Op maandag 19 augustus 2002 18:48 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Weet je zeker dat dat de beste en stabielste en kleinste
voor een 386 met 8 MB is?
Heb 'm nog niet kunnen vinden iig
voor het mooi wil je teveel met een te kleine pc
het word dus gewoon proberen wat wel en niet kan
quote:Ik wil niet te veel bandbreedte en CD's verspillen. Ik wil er een cd-speler en HTTP server (xitamu oid) op draaien, Meer niet.
Op maandag 19 augustus 2002 18:55 schreef dop het volgende:[..]
je kan ook hamm proberen maar die is niet compleet te downloaden denk ik
voor het mooi wil je teveel met een te kleine pc
het word dus gewoon proberen wat wel en niet kan
quote:dan haal je alleen de boot floppy's op en instaleer je verder via ftp je kan dan alleen de software kiezen die je nodig hebt
Op maandag 19 augustus 2002 19:07 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Ik wil niet te veel bandbreedte en CD's verspillen. Ik wil er een cd-speler en HTTP server (xitamu oid) op draaien, Meer niet.
quote:JAAHAAAA....
Op maandag 19 augustus 2002 20:05 schreef dop het volgende:[..]
dan haal je alleen de boot floppy's op en instaleer je verder via ftp je kan dan alleen de software kiezen die je nodig hebt
grtz, Ľorian
[edit]Ik ben trouwens Perzikje niet, maar het broertje van perzikje[/edit]
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 20:34 schreef Perzikje het volgende:
Volgens mij weet je nog haast niks over Linux, Jasper. Ikzelf heb geen Linux maar ben wel van plan om het te gebruiken. Daarom zit ik nu al dikke boeken (is niet echt nodig, maar ja, voor de zekerheid)te lezen over de basics van Linux, vooral Bash(console). Ik heb imiddels wel geleerd dat je niets zomaar even doet. Het kost echt moeite om er wat uit te krijgen. Als ik jou was zou ik eerst even een boek uit de bieb halen en dan beslissen of het wel wat voor je is. Ms-dos/windows 3.1 zou voor jou volgens mij veeeeel handiger zijn als je er gewoon een mp3speler van wilt maken.grtz, Ľorian
[edit]Ik ben trouwens Perzikje niet, maar het broertje van perzikje[/edit]
quote:Als je alles ZO ERG voorgekauwd moet hebben zal het je NOOIT lukken om linux te installeren. Om linux te installeren wordt er wel van je verwacht dat je bepaalde info zelf op kan zoeken anders wordt het niks.
Op maandag 19 augustus 2002 20:26 schreef DigiJasper het volgende:[..]
JAAHAAAA....
maar waaar haal ik nou een image
quote:Ja, weet ik. Ik heb al enkele ftp's afgestruind, maar ISO's van een oudere Debian vind ik niet.
Op maandag 19 augustus 2002 21:51 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Als je alles ZO ERG voorgekauwd moet hebben zal het je NOOIT lukken om linux te installeren. Om linux te installeren wordt er wel van je verwacht dat je bepaalde info zelf op kan zoeken anders wordt het niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |