abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117438084
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Ons uit eindelijke doel

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
Facts don't care about your feelings
pi_117438123
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:00 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nogmaals, met hoeveel sites? :)
Grotendeels uit 1 site eigenlijk en nog 2 kleintjes :P
pi_117438652
Rijk rijk rijk, zullen we worden!!! 8-)
  zondag 30 september 2012 @ 21:05:55 #4
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117439135
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Grotendeels uit 1 site eigenlijk en nog 2 kleintjes :P
Zou je de url kunnen dmen ben wel benieuwd :).
pi_117439155
nee
  zondag 30 september 2012 @ 21:07:08 #6
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117439215
:) jammer maar wel begrijpelijk, je hoeft van mij als concurrent overigens niets te vrezen :').
pi_117439929
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik mag ook niet klagen, ruim 100% meer dan vorige maand.
Alleen de laatste 2 dagen vallen erg tegen.
Meer mensen last van?
Ja, gisteren en vandaag gaat het niet echt hard bij mij. Verder wel een goede maand. Ik heb deze maand twee keer de inkomsten van de afgelopen twee maanden samen verdiend. Maar ik ben bang dat dat vooral kwam door de tijdelijke piek van afgelopen week, waarbij mijn belangrijkste site ineens bezoekersrecords voor dit jaar brak. Eens kijken wat volgende maand gaat brengen dus.

Ik heb nu overigens 4 websites en een Youtube-account met Adsense, en één website is goed voor 98% van alle inkomsten. Komende maand moet ik dus maar eens gaan proberen om de andere sites aan te pakken. Die zitten nu op gemiddeld zo'n 1,5 bezoeker per dag geloof ik :D. Maar ja, het zijn ook vooral hobbysites en ik heb in het verleden nooit echt veel aandacht aan SEO geschonken :@.
pi_117440080
Ik heb ook sites met 1.5 bezoeker per dag hoor, maar soms duurt het gewoon even. Hobby sites zijn niet erg, want vaak interessanter dan "adsense-sites". Maar uiteindelijk wil je er het liefst wel wat aan verdienen...
pi_117440563
Klopt. En de belangrijkste reden om Adsense op mijn websites te plaatsen, is om (een deel van) de hostingkosten en iets van de tijd die ik erin steek terug te verdienen. Ik verwacht dus ook geen gouden bergen, al zou dat natuurlijk altijd welkom zijn. Maar zoals het er nu uitziet, heb ik na 3 maanden Adsense genoeg verdiend voor een eerste uitbetaling. En dat is al veel sneller dan ik gehoopt had ;).

En zolang mijn tijd beperkt is, zal ik me qua websites ook wel beperken tot wat hobbysites. Ik heb daar sowieso nog wat ideeën voor. Zo wil ik dit jaar nog wel een website met informatie over mijn modelspoorbaan online zetten. Beperkte doelgroep, maar wel leuk om te maken :).

En op deze manier kan ik rustig oefenen met websites bouwen, SEO en kijken wat het beste werkt met Adsense, voor als ik wel een keer een Adsensesite wil bouwen :P.
pi_117448505
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2012 21:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, gisteren en vandaag gaat het niet echt hard bij mij. Verder wel een goede maand. Ik heb deze maand twee keer de inkomsten van de afgelopen twee maanden samen verdiend. Maar ik ben bang dat dat vooral kwam door de tijdelijke piek van afgelopen week, waarbij mijn belangrijkste site ineens bezoekersrecords voor dit jaar brak. Eens kijken wat volgende maand gaat brengen dus.

Ik heb nu overigens 4 websites en een Youtube-account met Adsense, en één website is goed voor 98% van alle inkomsten. Komende maand moet ik dus maar eens gaan proberen om de andere sites aan te pakken. Die zitten nu op gemiddeld zo'n 1,5 bezoeker per dag geloof ik :D. Maar ja, het zijn ook vooral hobbysites en ik heb in het verleden nooit echt veel aandacht aan SEO geschonken :@.
M'n frettenkanaal loopt wel het slechtst van allemaal maar boeiend is dat niet, heb 'm vooral vanwege de hobby. Heb AdSense wel aan staan in de hoop dat ik over een jaar het frettenvoer er van kan betalen maar als dat niet lukt mogen ze ook blijven :P
pi_117451565
Hier weer begonnen met het herstarten van een projectje wat ik vorig jaar had gemaakt. Deze keer de boel iets beter proberen aan te pakken. Zowel de applicatie als de reclame :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 00:36:55 #12
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117452158
Hier toch maar eens informeren,

Ik heb een bepaalde niche in mijn hoofd om een informatieve site te maken.
Via de keyword tool gekeken naar het aantal zoekopdrachten,
Het gaat om 2 woorden, dus bijvoorbeeld: huis kopen.
Hierop word lokaal en wereldwijd (exact, niet breed) 14800 keer gezocht, met een normale concurrentie.

Is zoiets volgens jullie de moeite, of toch echt peanuts?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_117453424
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 00:36 schreef Maxbet het volgende:
Hier toch maar eens informeren,

Ik heb een bepaalde niche in mijn hoofd om een informatieve site te maken.
Via de keyword tool gekeken naar het aantal zoekopdrachten,
Het gaat om 2 woorden, dus bijvoorbeeld: huis kopen.
Hierop word lokaal en wereldwijd (exact, niet breed) 14800 keer gezocht, met een normale concurrentie.

Is zoiets volgens jullie de moeite, of toch echt peanuts?
Ligt er maar net aan hoe kansrijk je bent om een topnotering te krijgen in de zoekresultaten.

Dus kijk eens wat je competitie daarvoor is. Hebben de eerste 10 resultaten een site die SEO is voor die zoekterm (Staan de keywords bijvoorbeeld exact in de titel van de pagina, of in de url)? Hebben de betreffende pagina's veel backlinks?

14800 searches kan wat leuks opleveren als je de concurrentie makkelijk kan verslaan kwa ranking en er genoeg CPC voor wordt betaald.
pi_117453427
Wat zijn jullie conversies trouwens ongeveer? Dus o.a.:

-Aantal zoekopdrachten (exact) die per maand worden gedaan voor de keyword (phrase) waar jullie je op gericht hebben
-Notering in zoekresultaten
-Bezoekers via Google per maand
-Aantal clicks
-¤¤¤¤
-eventueel branche/categorie
pi_117454540
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook sites met 1.5 bezoeker per dag hoor, maar soms duurt het gewoon even. Hobby sites zijn niet erg, want vaak interessanter dan "adsense-sites". Maar uiteindelijk wil je er het liefst wel wat aan verdienen...
Heb zelfs wel sites gehad die een jaar lang geen bezoekers hadden en opeens zag ik in mijn stats bezoekers.
pi_117454744
Eeennnn... het is oktober! (volgens AdSense dan). Mooi maandje, nét geen 450 euro.

Topweekendje, zowel sportief, sociaal als financieel! :P
pi_117455475
Mijn doel is ook behaald voor september: uiteindelijk boven de 60 euro uitgekomen, streven was 50. Komende maand probeer ik de 70 euro te halen, om zo in ieder geval elke maand uitbetaald te krijgen.
pi_117455561
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:44 schreef CasB het volgende:
Mijn doel is ook behaald voor september: uiteindelijk boven de 60 euro uitgekomen, streven was 50. Komende maand probeer ik de 70 euro te halen, om zo in ieder geval elke maand uitbetaald te krijgen.
gewoon voor de 100 gaan, 3,33 per dag ;)
pi_117455614
Ik wil het enigszins rustig opbouwen. Niet gelijk teveel willen om het vervolgens niet te halen. :P Overigens heb ik een oepsje gemaakt met 1 van mijn sites waardoor ik enorm gedaald ben in de zoekresultaten van google. :') Kan ik weer aan de slag om dat weer goed te krijgen.
pi_117458552
Maand afgesloten met kleine ¤130,-. Lekker hoor :)
pi_117458991
De CPC is gisteren en voorlopig ook vandaag flink gedaald ten opzichte van de laatste weken. Blijft vreemd maar zolang bezoekers niet dalen vind ik het best ;) (CTR is wel mooi hoger dan de laatsten weken).

@JDx, is bij jou het definitieve bedrag al vastgesteld? Bij mij nog niet namelijk.
pi_117459069
Nee saldo komt nog. Zal wel weer een tientje af gaan ofzo.
pi_117462073
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:35 schreef dirkjo het volgende:
Maand afgesloten met kleine ¤130,-. Lekker hoor :)
Dan hou ik me maar stil :+
pi_117462201
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan hou ik me maar stil :+
Met je 2000 haha. Samen met Star Gazer momenteel de 2 baasjes hoor ;)

Alleen doet Star het met sites en jij met YouTube.
pi_117462295
Blijf het jammer vinden dat er dan zoveel weg gaat aan belastingen ;) neem nou de ¤130 van dirkjo, daar blijft met wat geluk rond de ¤80 van over.

Zou de BTW verhoging nog invloed hebben op de inkomsten of betalen adverteerders een ander BTW-tarief omdat Google vanuit Ierland werkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')