abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117422739
Hier al een 1e preview over hoe en wat de verbeterpunten zijn.. ik ben benieuwd. Ik vind FIFA sowieso wel de betere eigenlijk!
FIFA 13 komt straks griezelig dicht in de buurt van het echte spelletje. De spelmotor, de Player Impact Engine, is verbeterd: de gewrichten van spelers zijn minder sterk en armen kunnen niet langer op een onnatuurlijke manier meebuigen naar achteren.

Ook de 'physics' van de bal en de kunstmatige intelligentie van je teamgenoten, de tegenstander en zelfs de scheidsrechter zijn aangepast.

Knokken
Ook tijdens de gevechten om de bal zullen er veel meer mogelijkheden zijn om als winnaar uit de strijd te komen. Zo was het FIFA 12 slechts mogelijk om aan de schouder van de aanvaller te hangen en was het meestal een kwestie van tijd voor de scheids floot voor een overtreding.

Dit keer wordt het veel meer een gevecht en zullen spelers half vallend, half duwend proberen in balbezit te blijven. Je kunt nu meer dan ooit de tegenstander uit balans brengen en zo hopelijk de bal veroveren. Eigenlijk al voordat de bal in de buurt is, zul je straks flink moeten duwen om uiteindelijk te zorgen voor balbezit.

Factoren
Overigens is het in FIFA 13 ook helemaal niet zeker dat je überhaupt de bal bij je houdt wanneer je een pass ontvangt.

Waar de bal vroeger altijd aan de voet bleef hangen alsof er lijm aan te pas was gekomen, zijn er nu veel meer factoren die uitmaken of je de bal controleert: de vaardigheid van de speler, of het veld droog is of nat en de manier waarop de bal wordt gespeeld.

Druk zetten
Je teamgenoten denken ditmaal meer mee in het spel. Waar ze in FIFA 12 vaak de neiging hebben om dom op en neer te lopen tijdens een aanval of zelfs helemaal niet meer bewegen op het moment dat ze eigenlijk diep moeten gaan, daar gaan ze dit keer veel meer mee in jouw aanvallende beslissingen, dankzij een verbeterde Attacking Intelligence.

Diep gaan, anticiperen op het spel en drie stappen vooruit denken wordt straks de gewoonste zaak van de wereld.

Vrije trappen
Tot slot lieten de makers nog zien dat er straks veel meer ruimte is om zelf vrije trappen vorm te geven in zowel aanvallend als verdedigend opzicht. Wil je spelers laten uitlopen, kies je liever voor twee of misschien wel drie overstapjes of laat je de muur zelfs een metertje smokkelen? Het kan allemaal. FIFA 13 maakt het voetbalspelletje nog realistischer.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 30 september 2012 @ 14:34:16 #2
20758 Stringer
You have a nice day
pi_117422873
Vind het speltempo vaak te snel, FIFA 12 on steroids...
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_117423426
Ik vind het een goede game.

Oke het lijkt op Fifa 12. Alle dingen die toen zijn toegevoegd zijn nu verbeterd. en goed ook naar mijn mening.

Ik heb wel al een momentje gehad waarin een speler van mij met een soort judoworp tegen de grond gegooid werd. (niet voor gefloten natuurlijk) Verder speelt het gewoon goed.

De wat zwaardere jongens drukken de lichte knulletjes ook zo aan de kant.

Nadeel vind ik wel dat je niet zelf de randen van het beeld kan instellen.
Op het kleinste beeld niveau kan ik net de kracht meter niet zien.
Dit maakt het nemen van een strafschop bijna onmogelijk
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  zondag 30 september 2012 @ 15:02:27 #4
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_117423848
Dat kan wel SaxoPower. Ergens in het menu moet er video calibration staan (heb hem op Engels).
pi_117424009
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Dat kan wel SaxoPower. Ergens in het menu moet er video calibration staan (heb hem op Engels).
Dan kan je als nog maar beperkt het beeld aanpassen Niet zoals met COD MW 3 daar kan je balkjes plaatsen zeg maar
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_117424398
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 14:34 schreef Stringer het volgende:
Vind het speltempo vaak te snel, FIFA 12 on steroids...
Seasons staat op Normal. Ultimate Team staat op Fast. Ik heb het dan over de Game Speed. Weet niet welke je speelt. Ik zelf vind Normal wel prima..
  zondag 30 september 2012 @ 15:41:17 #7
20758 Stringer
You have a nice day
pi_117425181
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 15:17 schreef emokid het volgende:

[..]

Seasons staat op Normal. Ultimate Team staat op Fast. Ik heb het dan over de Game Speed. Weet niet welke je speelt. Ik zelf vind Normal wel prima..
Seasons,

FUT is altijd wel wat pacier, maar ik vind seasons soms al te veel ping pong. Je hebt er zelf weliswaar ook een hand in hoe je speelt, maar i.c.m. het strak inspelen gaat het wel heel snel.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_117425251
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:41 schreef Stringer het volgende:

[..]

Seasons,

FUT is altijd wel wat pacier, maar ik vind seasons soms al te veel ping pong. Je hebt er zelf weliswaar ook een hand in hoe je speelt, maar i.c.m. het strak inspelen gaat het wel heel snel.
FUT gaat helemaal nergens over, wedstrijden die in 7-6 eindigen :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_117425870
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:41 schreef Stringer het volgende:

[..]

Seasons,

Dat is waar. Die steekballen slaan soms nergens op. Ik speel zelf met alles op semi en manual, en baal best wel als ik verlies van iemand die alles op Auto heeft. Maar goed, ik moet niet zeiken, want het is immers mijn eigen keuze.
pi_117432138
Hmm het werkt wel weer allemaal lekker moet ik zeggen :')

Leuk ff season wedstrijdje doen, zit ik nu al 10 minuten te kijken hoe de CPU op de keeper aan het schieten is in de arena :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_117437666
Snap er niks van, net fifa gekocht. Doet de online pass het niet, wie heeft meer dit probleem? En hoe op te lossen?
pi_117438047
Al vijf wedstrijden op rij in Career Mode 2-2 gespeeld (op World Class), en bij elke wedstrijd kwam ik terug van achterstand, waarna de cpu met een onmogelijke afstandsschot of kopbal buiten de 16 gelijk maakt. Vijf van zulke wedstrijden. I'm calling scripted bullshit. Kan geen toeval zijn.
  zondag 30 september 2012 @ 20:57:34 #14
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_117438591
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:42 schreef Apekoek het volgende:
Snap er niks van, net fifa gekocht. Doet de online pass het niet, wie heeft meer dit probleem? En hoe op te lossen?
Je hoeft die streepjes niet in te voeren
pi_117438868

Snap nog steeds niet waarom de tegenstander niet gewoon gestopt is na 1 helft :')
  zondag 30 september 2012 @ 21:26:38 #16
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_117440525
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:49 schreef emokid het volgende:
Al vijf wedstrijden op rij in Career Mode 2-2 gespeeld (op World Class), en bij elke wedstrijd kwam ik terug van achterstand, waarna de cpu met een onmogelijke afstandsschot of kopbal buiten de 16 gelijk maakt. Vijf van zulke wedstrijden. I'm calling scripted bullshit. Kan geen toeval zijn.
Wereldklasse is behoorlijk lastig inderdaad. Heel veel ballen worden onderschept en soms zien de dingen die de computer doet er onmogelijk uit. Ook is de Cpu heel verdedigend ingesteld, dat maakt offline speler er nou niet bepaald leuker op. Mede omdat de passen al wat minder snel gaan door die moeilijkere aannames en je er daarom minder snel doorheen komt, vind ik offline spelen erg saai geworden.
pi_117441037
quote:
99s.gif Op zondag 30 september 2012 21:26 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Wereldklasse is behoorlijk lastig inderdaad. Heel veel ballen worden onderschept en soms zien de dingen die de computer doet er onmogelijk uit. Ook is de Cpu heel verdedigend ingesteld, dat maakt offline speler er nou niet bepaald leuker op. Mede omdat de passen al wat minder snel gaan door die moeilijkere aannames en je er daarom minder snel doorheen komt, vind ik offline spelen erg saai geworden.
Ik vind de cpu echt klote. Onmogelijk correcte tackles ook vaak. Ik heb alleen net te traag internet om lagvrij online te kunnen. (Blame mijn studentenflat) Wil toch heel graag Career mode doen.

Sta er niet goed voor in de Liga met Atletico. 2 gewonnen, 5 gelijk, 1 verloren. In de Europa League de eerste twee wedstrijden 2-3 verloren. (van Standard!). Professional is weer te saai om Career mode in te spelen vind ik. Ik ga waarschijnlijk 10e eindigen en de groepsfase niet redden. Eens zien wanneer ik ontslagen word.
  zondag 30 september 2012 @ 21:36:02 #18
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_117441208
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 21:33 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik vind de cpu echt klote. Onmogelijk correcte tackles ook vaak. Ik heb alleen net te traag internet om lagvrij online te kunnen. (Blame mijn studentenflat)
Ik ben het 100% met je eens. Waarschijnlijk is het ook gewoon een kwestie van oefenen. Op het veld gebeuren er veel meer realistische dingen dan in FIFA 12, maar ook veel dingen die heel irritant zijn en waarvan je denkt: dat hadden ze er best uit mogen halen. Het is ook veel lastiger om er door te komen, ze staan bijna altijd allemaal in de verdediging, en ze tackelen ook alles als je te dichtbij komt. Dan is het erg saai om een beetje rond te tikken. Meestal heb ik een hoge bal nodig als ik alleen op de keeper af wil gaan, steekballetjes lukken nooit meer. Dat vind ik jammer en maakt het spelen tegen de Cpu saai.
Maar het is dus duidelijk moeilijker geworden, en dan kun je maar 1 ding doen: oefenen en beter worden. :)
  zondag 30 september 2012 @ 21:39:53 #19
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_117441524
Misschien is het ook dom om gelijk op wereldklasse te beginnen, maar inderdaad, professioneel is ook niet erg leuk in de career mode.
pi_117462091
Ik speel carrier met Feyenoord op Wereldklasse. Sta na de eerste seizoens helft nog bovenaan maar het gaat vrij lastig. Zeker met 1 doelpunt verschil en dan de laatste 10 minuten in de wedstrijd. Dan speelt de tegenstander op ultra aanvallend. En ligt het niveau nog stukken hoger en zijn ze bijna niet aan de bal te komen.

Ook heb ik veel kansen nodig om doelpunten te scoren (maar wat wil je met Pelle in de spits, hoewel deze topscoorder is van de compeititie). Transfers zijn wel stuk verbeterd. Heb Clasie verkocht aan Bremen en De Vrij aan Real Madrid voor aardige bedragen. Ook gelijk Verhoek (;() verkocht aan PSV. Er is ook veel vraag naar Schaken en Mulder maar die doe ik voorlopig niet weg.

Ook aantal spelers aangekocht zoals die ook goed in mijn team vallen Overtoom, Chanturia (huur), Reikik. En een CV uit de Saudi Arabische Competitie wat echt een beest is :P. Had ook bijna Chamakah van Arsenal binnen maar kon zijn Salaris niet betalen :{.

Wel zijn mijn spelers erg blessure gevoelig. Heb al regelmatig spelers op moeten stellen die eigenlijk niet in mijn selectie voor zou moeten komen.

Opvallend dat ik van mijn concurrenten (Twente, Ajax, PSV) met dikke cijfers win. En tegen ploegen als PEC Zwolle, Willem II, RKC, en VVV net in de laatste minuten met 1-0 weg kom :@.

Bevalt tot nu toe goed dus Fifa 13 w/
pi_117462370
Tof verhaal. (meer Career Mode ervaringen hier!). Spelers als Chamakh komen nu trouwens dus wel naar de Eredivisie? In FIFA11, toen ik voor het laatst een eredivisie team had in Career, was het altijd "the league is not prestigious enough" als ik spelers probeerde te kopen.
pi_117464484
Weet niet zeker, hij was niet heel duur. Maar Feyenoord heeft ook niet zo heel veel centjes dus kon zijn salaris nog niet betalen. Denk wel dat je tegen een goed bod deze speler naar Nederland kan halen. Ik was al wel akkoord met Arsenal.

Zo wilde Quincy Owusu-Abeyie ook niet naar Rotterdam komen omdat hij goed zat bij Panatinaikos. Maar door een blessure van Chanturia + Cissé (beide 6 maanden), had ik op het laatste moment nog een vleugel speler nodig. En hem voor een iets hoger salaris binnen weten te halen.

Bruno Martins Indi is aan het klagen over zijn salaris, terwijl hij van mij toch een goed nieuw bod heeft ontvangen. Die gaat dus ook de deur uit na het eerste seizoen. Hoop daar nog mooi prijsje voor weten te pakken.

Wat ik wel lastig vind is dat je niet duidelijk kan maken dat je een speler niet weg doet onder een totaal bedrag. Zo zijn er in de winterstop zeker 30 teams geweest voor Erwin Mulder. Alleen alle teams haken af omdat ik er (bewust) een te groot prijs kaartje aan hang.

Hoop seizoen 1 kampioen te worden en de beker te pakken. Volgend jaar hoop ik met het prijzengeld meer kwaliteit in mijn team te krijgen. Heb het eerste jaar vooral gezorgd voor een brede selectie. Waar ik achteraf heel blij mee ben aangezien veel spelers geblesseerd raken.
pi_117464864
Ga je die rijke investeerder nog inhuren? Hij komt dan met zo'n 48 miljoen naar je toe. Ik weet niet of je dat leuk vindt, maar ik heb dat bij Swansea gedaan. Later met Atletico verder gegaan, omdat mijn aankoop van 35 miljoen (Suarez) direct 4 maanden geblesseerd was, en kan die optie niet meer inlichten. Blijkbaar kan het maar één keer.
pi_117465178
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:56 schreef emokid het volgende:
Ga je die rijke investeerder nog inhuren? Hij komt dan met zo'n 48 miljoen naar je toe. Ik weet niet of je dat leuk vindt, maar ik heb dat bij Swansea gedaan. Later met Atletico verder gegaan, omdat mijn aankoop van 35 miljoen (Suarez) direct 4 maanden geblesseerd was, en kan die optie niet meer inlichten. Blijkbaar kan het maar één keer.
Staat er ook goed bij dat het maar 1x kan ;). Had die optie ook gedaan bij de early release, maar kreeg niks :').
En waren wel meer mensen met die bug
pi_117465264
zijn er al online virtual pro teams van Fok!ers? voor de ps3?
wat is een lach als je van binnen huilt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')