Serieus? In steden als Santiago de Cuba, Trinidad, Santa Clara, Havana, Cienfuegos, Remedios, etc struikel je over de Casa Particulares, en echt niet alleen maar in de achteraf straatjes... En geen uithangborden inderdaad (soms overigens wel) maar wel een heel duidelijk bord aan de deur of op de gevel dat je niet missen kunt. Veel Casa's kun je overigens tegenwoordig ook van te voren online boeken. Kun je ze van te voren al een beetje vergelijken en beoordelingen kijken. Een aanrader vond ik.quote:Op zondag 21 december 2014 23:25 schreef CoExist het volgende:
Bedenk wel dat je ze niet zomaar even vind in de grote steden. Het is niet zo dat er grote uithang borden overal hangen en ze meestal in de achteraf straatjes zitten.
Van de zeven Casa's die ik online geboekt heb is me dat gelukkig dan geen enkele keer overkomen. Ook in de beoordelingen van gasten op de verschillende sites lees ik daar niets van terug.quote:Op maandag 29 december 2014 18:47 schreef 18konijn het volgende:
Je kunt veel casas particulares inderdaad online boeken, maar reken er niet al te vast op dat je inderdaad ook in die casa terecht kunt. Vaak nemen ze alle reserveringen sowieso aan, en als je dan ter plaatse bent, blijkt het vol te zijn en word je naar de casa van "een vriend" gebracht. Daarvoor vangen ze dan weer commissie. Zo werkt dat in Cuba.
Heb casa's gevonden via http://www.cuba-junky.com/cuba/cuba-casa-particulares.htm (via de site, heb de app nooit gebruikt), daar kun je via het webformulier gewoon contact opnemen met de casa's. Als ik daar geen casa's vinden kon heb ik geboekt via https://www.mycasaparticular.com/en/lodging-where-cuba-cuba-is/. Betaal je wel boekingsfee maar aangezien ik in een drukke periode ging was mij dat wel waard om er zeker van te zijn dat ik bij de casa's verbleef waar ik van te voren over gelezen had en waar ik wilde verblijven.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:29 schreef gifkwal het volgende:
Mazou en Manifold, via welke site(s) hebben jullie die casas online geregeld?
Ook via Tripadvisor zijn veel casas te vinden. Wordt veel gebruik van gemaakt door de Cubanen. Heb zelfs via Facebook een casa gevonden en gereserveerd. Soms even wachten voor je reactie hebt via mail, maar goedkoopste manier. Zeker de casas die via Tripadvisor hoog staan aangeschreven zijn gewoon betrouwbare adressen.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:29 schreef gifkwal het volgende:
Mazou en Manifold, via welke site(s) hebben jullie die casas online geregeld?
Ik heb in Vińales nog wat cosmeticaverpakkingen staan te vertalen, dames hadden geen enkel idee wat ze met dat spul moesten. Duitse verpakking, dus kan ik ze ook niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:14 schreef kalinhos het volgende:
Dat bedacht ik me later ook. Ik had pennen meegenomen, maar iedereen die ik tegen kwam had ook pennen mee genomen. Die Cubanen moeten onderhand toch wel een partij pennenoverschot hebben waar ze op een gemiddelde basisschool jaloers van worden.
Ook vond ik de cosmetica (douchegel, shampoo) niet duur. Zelfde prijs als bv in ZO Azië en daar is de rest van het leven nog goedkoper (dus relatief duurder) dan in Cuba.
Wellicht de Chan Chan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:54 schreef kalinhos het volgende:
Voor de mensen die al geweest zijn, misschien kunnen jullie mij helpen.
In Havana ben ik in Cafe Paris geweest, zoals elke toerist doet natuurlijk. Nu was daar een bandje aan het zingen, met een donkere zangeres, die echt ech goed kon zingen. Zij zong iedere avond (of nja ik ben er 3 avondjes geweest voor een drankje) hetzelfde lied. Een redelijk rustig lied, waar ze altijd wat mee het publiek mee inliep en uiteindelijk eindigde met een giga uithaal. Het enige wat ik me nog kan herinneren waren de woorden Mesolee/Mesomee/Masolee/Masomee.
Zegt iemand dit iets, welk nummer dat kan zijn?
Is niet diegene die ik bedoel. Deze zocht ik ook nog overigens.quote:
Vodafone bellen en sms-en deed het prima bij mij. Mobiel internet via 3G/4G hoef je niet te verwachten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:52 schreef Stokkie_ het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het mobiele netwerk in Cuba? Is er mobiel internet beschikbaar? De prijs speelt geen rol, het gaat om zakelijk gebruik al zou het wel mooi zijn als bijv. de vodafone wereldbundel daar ook gewoon werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |