abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160434695
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Ik hoor net van een kennis dat Cuba overspoeld wordt nu de amerikanen er naartoe mogen. :o
Kwaliteit van hotels en eten vliegt achteruit, grote drukte bij bezienswaardigheden :X

Hopelijk ga je er niet teveel last van krijgen Roos.
We gaan het zien. Hoop dat het een beetje meevalt.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160434785
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 09:37 schreef Staaf het volgende:
Ik was er afgelopen november en toen kwamen we ook al veel Amerikanen tegen, met name in Trinidad hebben we er een aantal gesproken.

Verder was het toen in Havana een gekkenhuis, hotels zaten allemaal vol. Ik heb daar Nederlandse toeristen gesproken van een rondreis die in Havana zouden verblijven maar omdat daar geen plek meer was werden ze in een hotel in varadero gestopt en maakten ze vanuit daar een dagtrip naar Havana. Ook niet ideaal...

De laatste dag dat ik in Havana was was er een marathon, ook zwaar irritant omdat de halve stad was afgezet en ik met m'n auto nergens door kwam. :p
Dat herken ik niet, ben er ook afgelopen november geweest. Wel balen zeg! 'Even' vanuit varadero naar Havana. :') Hopelijk hadden ze wel een beetje een leuk strandhotel.
We hebben we zo'n beetje in het kielzog van een mountainbike marathon gereisd geloof ik. Overal kwamen we een peleton van die fietsers tegen _O- Maar verder weinig last van gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:47:11 #228
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_160435044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat herken ik niet, ben er ook afgelopen november geweest. Wel balen zeg! 'Even' vanuit varadero naar Havana. :') Hopelijk hadden ze wel een beetje een leuk strandhotel.
We hebben we zo'n beetje in het kielzog van een mountainbike marathon gereisd geloof ik. Overal kwamen we een peleton van die fietsers tegen _O- Maar verder weinig last van gehad.
Ik vond het wel overspoeld met toeristen. Wij waren zelf weggestopt in een of ander Oostblok hotel waar alleen maar Cubanen en zuid Amerikanen zaten, ver van het centrum.

Ook werd je constant aangesproken door locals in het oude centrum of je Cohiba sigaren wilde kopen en dat soort dingen. Erg gericht op toerisme dus..

Die hardloop marathon was irritant omdat echt iedere grote straat waar we door wouden was afgezet. En die hardlopers maar sjokken in de hitte haha.
Sue Me
  zaterdag 5 maart 2016 @ 10:57:55 #229
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160435177
In september heb ik slechts 2 Amerikanen ontmoet in Cuba en zij gingen met hun dubbele paspoort heen. :')
Deathlift or Die.
pi_160435779
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 10:47 schreef Staaf het volgende:

[..]

Ik vond het wel overspoeld met toeristen. Wij waren zelf weggestopt in een of ander Oostblok hotel waar alleen maar Cubanen en zuid Amerikanen zaten, ver van het centrum.

Ook werd je constant aangesproken door locals in het oude centrum of je Cohiba sigaren wilde kopen en dat soort dingen. Erg gericht op toerisme dus..

Die hardloop marathon was irritant omdat echt iedere grote straat waar we door wouden was afgezet. En die hardlopers maar sjokken in de hitte haha.
Ik was er in Januari voor werk. Min of meer op de bonnefooi heen gegaan. Wij hebben een lokale agent daar die de hotels regelt. In 2014 was ik er ook. Het was echt behoorlijk druk met toeristen, zeker in vergelijking met 2014. Nog niet heel veel Amerikan. Ze mogen nog steeds niet zomaal komen, enkel in een soort people's exchange project.

De hotels zitten allemaal bomvol en ik moest om de paar dagen verhuizen naar een andere plek omdat ze volgeboekt waren. Het meest irritante is dat je niet zomaar zelf hotels kunt boeken. Er is daar niet zoiets als booking.com.

Naar mijn idee is de betere plek alles rondom Parque Central. Van daaruit loop je zo de oude binnenstad in.

Cuba is echt een aanrader. Je kan er goed eten en drinken en genoeg te zien.
pi_160981261
Ik heb twee vragen over het aanvragen van een visum voor Cuba. Ik ben woonachtig in London en ben van plan om voor een aantal weken naar Mexico te vliegen, via Cancun (hiervoor is geen visum nodig). Omdat Cancun vlakbij Havana ligt leek het mij leuk om deze stad een aantal dagen te bezoeken. Nu kwam ik er vorige week achter dat mijn paspoort nog slechts vier maanden geldig is, ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuw paspoort dat binnen 2-3 weken klaar moet zijn. Dat betekent dat ik rond half April naar Mexico zal vliegen. Nu heb ik twee vragen:
- Hoe lang duurt het om een visum te krijgen?
- Kan ik de aanvraag voor het visum nu alvast doen, met mijn huidige paspoort dat dus minder dan 6 maanden geldig is? Ik heb een betaalbewijs voor het nieuwe paspoort, de ambassade kon helaas geen officiel document als bewijs geven.
- Is het mogelijk om het visum in Mexico aan te vragen?
- Is het een probleem om een visum aan te vragen zonder dat ik tickets heb geboekt. Met andere woorden, ik kan geen bewijs overleggen van mijn reis.

Het zou geweldig zijn als iemand deze vragen kan beantwoorden. Ik heb zelf al een en ander opgezocht en mijn indruk is dat het geen probleem zou moeten zijn, maar ik twijfel of het praktischer is om eerst tickets te kopen of eerst een visum aan te vragen.

Dank voor jullie hulp. :)
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 27 maart 2016 @ 18:18:48 #232
253447 Ethanolic
pi_160981439
Waarom bel je niet even een visum centrale ofzo?
Deathlift or Die.
  zondag 27 maart 2016 @ 21:47:17 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160986515
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:08 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb twee vragen over het aanvragen van een visum voor Cuba. Ik ben woonachtig in London en ben van plan om voor een aantal weken naar Mexico te vliegen, via Cancun (hiervoor is geen visum nodig)
Ik ga er vanuit dat je wel de Nederlandse nationaliteit hebt.
quote:
Omdat Cancun vlakbij Havana ligt leek het mij leuk om deze stad een aantal dagen te bezoeken. Nu kwam ik er vorige week achter dat mijn paspoort nog slechts vier maanden geldig is, ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuw paspoort dat binnen 2-3 weken klaar moet zijn. Dat betekent dat ik rond half April naar Mexico zal vliegen. Nu heb ik twee vragen:
- Hoe lang duurt het om een visum te krijgen?
De tijd die je nodig hebt om naar dichtsbijzijnde consulaat te gaan en een toeristenkaart te kopen.
De kaart kan je vervolgens zelf invullen nadat je je nieuwe pasport hebt.
quote:
- Kan ik de aanvraag voor het visum nu alvast doen, met mijn huidige paspoort dat dus minder dan 6 maanden geldig is? Ik heb een betaalbewijs voor het nieuwe paspoort, de ambassade kon helaas geen officiel document als bewijs geven.
In dit geval wel, je wil als toerist enkele dagen het land in en dan voldoet een toeristenkaart.
quote:
- Is het mogelijk om het visum in Mexico aan te vragen?
Ja, maar dan maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld.
quote:
- Is het een probleem om een visum aan te vragen zonder dat ik tickets heb geboekt. Met andere woorden, ik kan geen bewijs overleggen van mijn reis.
Dat kan je het beste bij consulaat navragen. Maar zal denk ik geen probleem zijn om voor de aanschaf van je tickets al een toeristenkaart te kopen. Reisbureau's als TUI hebben stapels van die kaarten op voorhand klaar liggen.
So we just called him Fred
pi_161001885
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:47 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je wel de Nederlandse nationaliteit hebt.

[..]

De tijd die je nodig hebt om naar dichtsbijzijnde consulaat te gaan en een toeristenkaart te kopen.
De kaart kan je vervolgens zelf invullen nadat je je nieuwe pasport hebt.

[..]

In dit geval wel, je wil als toerist enkele dagen het land in en dan voldoet een toeristenkaart.

[..]

Ja, maar dan maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld.

[..]

Dat kan je het beste bij consulaat navragen. Maar zal denk ik geen probleem zijn om voor de aanschaf van je tickets al een toeristenkaart te kopen. Reisbureau's als TUI hebben stapels van die kaarten op voorhand klaar liggen.
Dank je, dit is zeer nuttig. Ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Als ik het goed begrijp koop je die toeristenkaart dus en vult hem in wanneer je op reis gaat, maw de datum van je reis doet er niet toe? Ik vraag dit omdat de Nederlandse ambassade aangaf mij bijvoorbeeld niet toeliet om mijn paspoort met spoed te verlengen als ik geen bewijs kon overleggen dat ik het nodig heb om te reizen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_161002525

2009 wordt tijd om er weer heen te gaan.
pi_161002844
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:59 schreef Syd het volgende:
Sorry, maar deze video's doen me echt niks. Kunnen op elke subtropische plek geschoten zijn en de camera op zijn kant hangen en vanuit de auto opnemen is totaal niet boeiend. Eerder nekverkrampend :{
Probeer je je youtube kanaal te promoten of zo?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161002904
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Sorry, maar deze video's doen me echt niks. Kunnen op elke subtropische plek geschoten zijn en de camera op zijn kant hangen en vanuit de auto opnemen is totaal niet boeiend. Eerder nekverkrampend :{
Probeer je je youtube kanaal te promoten of zo?
:') och och tampon dwars liggen. Zeikstraal.
pi_161002961
Och wacht jij bent die luie gast die op vakantie wilt maar niks zelf kan/wil uitzoeken.....jij bent Cuba niet waard....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:18:32 ]
pi_161003298
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:16 schreef Syd het volgende:
Och wacht jij bent die luie gast die op vakantie wilt maar niks zelf kan/wil uitzoeken.....jij bent Cuba niet waard....
:')

Lees je even in, ben al geweest. :')
pi_161003523
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:')

Lees je even in, ben al geweest. :')
Nog erger zelfs :')
  maandag 28 maart 2016 @ 18:40:58 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161003577
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Dank je, dit is zeer nuttig. Ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Als ik het goed begrijp koop je die toeristenkaart dus en vult hem in wanneer je op reis gaat, maw de datum van je reis doet er niet toe? Ik vraag dit omdat de Nederlandse ambassade aangaf mij bijvoorbeeld niet toeliet om mijn paspoort met spoed te verlengen als ik geen bewijs kon overleggen dat ik het nodig heb om te reizen.
Dat klopt helemaal.
So we just called him Fred
  maandag 28 maart 2016 @ 18:47:17 #243
253447 Ethanolic
pi_161003743
Wat zijn dit nou weer voor 'n waardeloze video's _O- :') geschoten met een Cubaanse videocamera?
Deathlift or Die.
pi_161013644
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:47 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zijn dit nou weer voor 'n waardeloze video's _O- :') geschoten met een Cubaanse videocamera?
Neeneenee, het ligt aan jou, niet aan hem of aan de camera o|O
pi_161022985
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:47 schreef Ethanolic het volgende:
7 jaar geleden toen had ik nog geen superluxe camera.
pi_161023003
quote:
17s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Neeneenee, het ligt aan jou, niet aan hem of aan de camera o|O
Ligt niet aan hem zeker aan mijn video maar jouw commentaar sloeg werkelijk nergens op vandaar dat je een domme doos bent.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 14:51:02 #247
45833 crew  Fogel
pi_161023234
Syd, let een beetje op je taalgebruik aub. Erg onnodig zoals je nu bezig bent.

Vanaf hier kan iedereen weer ontopic over Cuba praten ipv offtopic over elkaar. ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_161114441
Heb van de week compleet out-of-the-blue een reis naar Cuba geboekt voor half mei, leuke aanbieding bij TUI. Zitten 7 nachten in Sol Palmeras in Varadero.

We willen na drukke periodes op het werk vooral even relaxen maar ik heb niet echt zin om elke dag in het hotel te zitten, is het op Cuba een beetje te doen om zelf wat rond te reizen, bijvoorbeeld met een huurauto? Of is het aan te raden om excursies te boeken vanuit het hotel (neem aan dat dat ook kan) En wat zijn de dingen die je echt moet zien? Ik wil in ieder geval een dag naar Havana maar verder heb ik geen idee wat er te doen/zien is.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_161115672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:41 schreef LordLynx het volgende:
Heb van de week compleet out-of-the-blue een reis naar Cuba geboekt voor half mei, leuke aanbieding bij TUI. Zitten 7 nachten in Sol Palmeras in Varadero.

We willen na drukke periodes op het werk vooral even relaxen maar ik heb niet echt zin om elke dag in het hotel te zitten, is het op Cuba een beetje te doen om zelf wat rond te reizen, bijvoorbeeld met een huurauto? Of is het aan te raden om excursies te boeken vanuit het hotel (neem aan dat dat ook kan) En wat zijn de dingen die je echt moet zien? Ik wil in ieder geval een dag naar Havana maar verder heb ik geen idee wat er te doen/zien is.....
Varadero is niet echt Cuba helaas...
Meer een groot all-inclusive party resort afgesloten van het echte Cuba.

Er zijn auto verhuurbedrijven genoeg daar en een dagje Havanna is wel te doen maar is 150km rijden geloof ik.
De wegen zijn zo beroerd dat het je een halve dag kost om er te komen. Ik zou dan een overnachting nemen in Havana.
Hotels regelen ook georganiseerde (bus) reizen trouwens.
De stad Matanzas is wat dichterbij en ook wel een bezoekje waard.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_161144662
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 12:59 schreef CoExist het volgende:

[..]

Varadero is niet echt Cuba helaas...
Meer een groot all-inclusive party resort afgesloten van het echte Cuba.

Er zijn auto verhuurbedrijven genoeg daar en een dagje Havanna is wel te doen maar is 150km rijden geloof ik.
De wegen zijn zo beroerd dat het je een halve dag kost om er te komen. Ik zou dan een overnachting nemen in Havana.
Hotels regelen ook georganiseerde (bus) reizen trouwens.
De stad Matanzas is wat dichterbij en ook wel een bezoekje waard.
Dat idee van Varadero had ik al, maar voor wat we betalen en aangezien we eigenlijk vooral even willen relaxen vind ik dat geen ramp. Hotelovernachting in Havana is wel een goed idee als het zo lang duurt om er te komen...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')