We gaan het zien. Hoop dat het een beetje meevalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:54 schreef Cat22 het volgende:
Ik hoor net van een kennis dat Cuba overspoeld wordt nu de amerikanen er naartoe mogen.
Kwaliteit van hotels en eten vliegt achteruit, grote drukte bij bezienswaardigheden![]()
Hopelijk ga je er niet teveel last van krijgen Roos.
Dat herken ik niet, ben er ook afgelopen november geweest. Wel balen zeg! 'Even' vanuit varadero naar Havana.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:37 schreef Staaf het volgende:
Ik was er afgelopen november en toen kwamen we ook al veel Amerikanen tegen, met name in Trinidad hebben we er een aantal gesproken.
Verder was het toen in Havana een gekkenhuis, hotels zaten allemaal vol. Ik heb daar Nederlandse toeristen gesproken van een rondreis die in Havana zouden verblijven maar omdat daar geen plek meer was werden ze in een hotel in varadero gestopt en maakten ze vanuit daar een dagtrip naar Havana. Ook niet ideaal...
De laatste dag dat ik in Havana was was er een marathon, ook zwaar irritant omdat de halve stad was afgezet en ik met m'n auto nergens door kwam. :p
Ik vond het wel overspoeld met toeristen. Wij waren zelf weggestopt in een of ander Oostblok hotel waar alleen maar Cubanen en zuid Amerikanen zaten, ver van het centrum.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat herken ik niet, ben er ook afgelopen november geweest. Wel balen zeg! 'Even' vanuit varadero naar Havana.Hopelijk hadden ze wel een beetje een leuk strandhotel.
We hebben we zo'n beetje in het kielzog van een mountainbike marathon gereisd geloof ik. Overal kwamen we een peleton van die fietsers tegenMaar verder weinig last van gehad.
Ik was er in Januari voor werk. Min of meer op de bonnefooi heen gegaan. Wij hebben een lokale agent daar die de hotels regelt. In 2014 was ik er ook. Het was echt behoorlijk druk met toeristen, zeker in vergelijking met 2014. Nog niet heel veel Amerikan. Ze mogen nog steeds niet zomaal komen, enkel in een soort people's exchange project.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:47 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik vond het wel overspoeld met toeristen. Wij waren zelf weggestopt in een of ander Oostblok hotel waar alleen maar Cubanen en zuid Amerikanen zaten, ver van het centrum.
Ook werd je constant aangesproken door locals in het oude centrum of je Cohiba sigaren wilde kopen en dat soort dingen. Erg gericht op toerisme dus..
Die hardloop marathon was irritant omdat echt iedere grote straat waar we door wouden was afgezet. En die hardlopers maar sjokken in de hitte haha.
Ik ga er vanuit dat je wel de Nederlandse nationaliteit hebt.quote:Op zondag 27 maart 2016 18:08 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb twee vragen over het aanvragen van een visum voor Cuba. Ik ben woonachtig in London en ben van plan om voor een aantal weken naar Mexico te vliegen, via Cancun (hiervoor is geen visum nodig)
De tijd die je nodig hebt om naar dichtsbijzijnde consulaat te gaan en een toeristenkaart te kopen.quote:Omdat Cancun vlakbij Havana ligt leek het mij leuk om deze stad een aantal dagen te bezoeken. Nu kwam ik er vorige week achter dat mijn paspoort nog slechts vier maanden geldig is, ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuw paspoort dat binnen 2-3 weken klaar moet zijn. Dat betekent dat ik rond half April naar Mexico zal vliegen. Nu heb ik twee vragen:
- Hoe lang duurt het om een visum te krijgen?
In dit geval wel, je wil als toerist enkele dagen het land in en dan voldoet een toeristenkaart.quote:- Kan ik de aanvraag voor het visum nu alvast doen, met mijn huidige paspoort dat dus minder dan 6 maanden geldig is? Ik heb een betaalbewijs voor het nieuwe paspoort, de ambassade kon helaas geen officiel document als bewijs geven.
Ja, maar dan maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld.quote:- Is het mogelijk om het visum in Mexico aan te vragen?
Dat kan je het beste bij consulaat navragen. Maar zal denk ik geen probleem zijn om voor de aanschaf van je tickets al een toeristenkaart te kopen. Reisbureau's als TUI hebben stapels van die kaarten op voorhand klaar liggen.quote:- Is het een probleem om een visum aan te vragen zonder dat ik tickets heb geboekt. Met andere woorden, ik kan geen bewijs overleggen van mijn reis.
Dank je, dit is zeer nuttig. Ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Als ik het goed begrijp koop je die toeristenkaart dus en vult hem in wanneer je op reis gaat, maw de datum van je reis doet er niet toe? Ik vraag dit omdat de Nederlandse ambassade aangaf mij bijvoorbeeld niet toeliet om mijn paspoort met spoed te verlengen als ik geen bewijs kon overleggen dat ik het nodig heb om te reizen.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je wel de Nederlandse nationaliteit hebt.
[..]
De tijd die je nodig hebt om naar dichtsbijzijnde consulaat te gaan en een toeristenkaart te kopen.
De kaart kan je vervolgens zelf invullen nadat je je nieuwe pasport hebt.
[..]
In dit geval wel, je wil als toerist enkele dagen het land in en dan voldoet een toeristenkaart.
[..]
Ja, maar dan maak je het jezelf nodeloos ingewikkeld.
[..]
Dat kan je het beste bij consulaat navragen. Maar zal denk ik geen probleem zijn om voor de aanschaf van je tickets al een toeristenkaart te kopen. Reisbureau's als TUI hebben stapels van die kaarten op voorhand klaar liggen.
Sorry, maar deze video's doen me echt niks. Kunnen op elke subtropische plek geschoten zijn en de camera op zijn kant hangen en vanuit de auto opnemen is totaal niet boeiend. Eerder nekverkrampendquote:
quote:Op maandag 28 maart 2016 18:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Sorry, maar deze video's doen me echt niks. Kunnen op elke subtropische plek geschoten zijn en de camera op zijn kant hangen en vanuit de auto opnemen is totaal niet boeiend. Eerder nekverkrampend![]()
Probeer je je youtube kanaal te promoten of zo?
quote:Op maandag 28 maart 2016 18:16 schreef Syd het volgende:
Och wacht jij bent die luie gast die op vakantie wilt maar niks zelf kan/wil uitzoeken.....jij bent Cuba niet waard....
Dat klopt helemaal.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Dank je, dit is zeer nuttig. Ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Als ik het goed begrijp koop je die toeristenkaart dus en vult hem in wanneer je op reis gaat, maw de datum van je reis doet er niet toe? Ik vraag dit omdat de Nederlandse ambassade aangaf mij bijvoorbeeld niet toeliet om mijn paspoort met spoed te verlengen als ik geen bewijs kon overleggen dat ik het nodig heb om te reizen.
Neeneenee, het ligt aan jou, niet aan hem of aan de cameraquote:Op maandag 28 maart 2016 18:47 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zijn dit nou weer voor 'n waardeloze video's![]()
geschoten met een Cubaanse videocamera?
7 jaar geleden toen had ik nog geen superluxe camera.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:47 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zijn dit nou weer voor 'n waardeloze video's![]()
geschoten met een Cubaanse videocamera?
Ligt niet aan hem zeker aan mijn video maar jouw commentaar sloeg werkelijk nergens op vandaar dat je een domme doos bent.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Neeneenee, het ligt aan jou, niet aan hem of aan de camera
Varadero is niet echt Cuba helaas...quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:41 schreef LordLynx het volgende:
Heb van de week compleet out-of-the-blue een reis naar Cuba geboekt voor half mei, leuke aanbieding bij TUI. Zitten 7 nachten in Sol Palmeras in Varadero.
We willen na drukke periodes op het werk vooral even relaxen maar ik heb niet echt zin om elke dag in het hotel te zitten, is het op Cuba een beetje te doen om zelf wat rond te reizen, bijvoorbeeld met een huurauto? Of is het aan te raden om excursies te boeken vanuit het hotel (neem aan dat dat ook kan) En wat zijn de dingen die je echt moet zien? Ik wil in ieder geval een dag naar Havana maar verder heb ik geen idee wat er te doen/zien is.....
Dat idee van Varadero had ik al, maar voor wat we betalen en aangezien we eigenlijk vooral even willen relaxen vind ik dat geen ramp. Hotelovernachting in Havana is wel een goed idee als het zo lang duurt om er te komen...quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:59 schreef CoExist het volgende:
[..]
Varadero is niet echt Cuba helaas...
Meer een groot all-inclusive party resort afgesloten van het echte Cuba.
Er zijn auto verhuurbedrijven genoeg daar en een dagje Havanna is wel te doen maar is 150km rijden geloof ik.
De wegen zijn zo beroerd dat het je een halve dag kost om er te komen. Ik zou dan een overnachting nemen in Havana.
Hotels regelen ook georganiseerde (bus) reizen trouwens.
De stad Matanzas is wat dichterbij en ook wel een bezoekje waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |