Klopt, maar "gedonder met je ouders" betekent bij iedereen iets anders. Bij mij is het waarschijnlijk iets in de trant van "2 maanden geen zak- en kleedgeld en niet uit," en daar heb ik geen zin in. Ze zijn er tot nu toe nooit achter gekomen als ik iets deed wat ze niet zo op prijs zouden stellen, maar ik vrees dat ze hier wel streng op gaan controleren...quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt, het is een kwestie van prioriteiten stellen. Of je gaat en hebt een leuke dag en neemt op de koop toe dat je gedonder hebt met je ouders, of je blijft thuis 17,50-loos zitten mokken.
Maar houd er rekening mee dat je niet zozeer mokt over je ouders, je mokt vooral over jezelf dat je niet bent opgestaan tegen hen en hbt gezegd dat je toch gaat, no matter what.
Je bent verdorie 17, 17-jarigen doen dat soort dingen potverdorie. Daar hadden je ouders maar rekening mee moeten houden toen je 17 werd, als ze dat niet wilden hadden ze je moeten afschieten.
Zo is het, mijn ouders zijn ook streng. Ik zit ook weer 3 weekenden thuis. Anderen ervaren het niet en praten er maar makkelijk over.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:17 schreef msacras het volgende:
[..]
Klopt, maar "gedonder met je ouders" betekent bij iedereen iets anders. Bij mij is het waarschijnlijk iets in de trant van "2 maanden geen zak- en kleedgeld en niet uit," en daar heb ik geen zin in. Ze zijn er tot nu toe nooit achter gekomen als ik iets deed wat ze niet zo op prijs zouden stellen, maar ik vrees dat ze hier wel streng op gaan controleren...
Dan kan je ook gewoon je verlies nemen en de volgende keer alleen vertellen dat je bij een vriendin gaat slapen.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:17 schreef msacras het volgende:
[..]
Klopt, maar "gedonder met je ouders" betekent bij iedereen iets anders. Bij mij is het waarschijnlijk iets in de trant van "2 maanden geen zak- en kleedgeld en niet uit," en daar heb ik geen zin in. Ze zijn er tot nu toe nooit achter gekomen als ik iets deed wat ze niet zo op prijs zouden stellen, maar ik vrees dat ze hier wel streng op gaan controleren...
Ga ik ook zeker doen, maar nu weten ze sowieso dat ik echt niet alleen daar ga slapen dus voor deze keer kan het niet meer en dat is klote.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Dan kan je ook gewoon je verlies nemen en de volgende keer alleen vertellen dat je bij een vriendin gaat slapen.
En de enige manier om meer vrijheid te krijgen is door er keihard tegenin te gaan. Anders bevestig je hen alleen maar in hun "gelijk". Wat kan je gebeuren?quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:17 schreef msacras het volgende:
[..]
Dit ook ja, kwestie van vol blijven houden, maar het kan wel nare gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En de enige manier om meer vrijheid te krijgen is door er keihard tegenin te gaan. Anders bevestig je hen alleen maar in hun "gelijk". Wat kan je gebeuren?
Dat bedoel ik, het kan nare gevolgen hebben. Ze lieten me ook eerst ongelofelijk vrij en dat waardeerde ik ook, maar het is altijd gewoon goed gegaan en aangezien ik nu al niet eens meer weg mag ga ik het nog zwaar krijgen als ik er keihard tegen in ga. Ach, met een beetje geluk ben ik hier weg over minder dan 2 jaar.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:27 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit ook ja, kwestie van vol blijven houden, maar het kan wel nare gevolgen hebben.
Ach, dan ben je ook 2 jaar ouder en zie je het ook weer heel anders dan als 16-jarige.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:28 schreef msacras het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het kan nare gevolgen hebben. Ze lieten me ook eerst ongelofelijk vrij en dat waardeerde ik ook, maar het is altijd gewoon goed gegaan en aangezien ik nu al niet eens meer weg mag ga ik het nog zwaar krijgen als ik er keihard tegen in ga. Ach, met een beetje geluk ben ik hier weg over minder dan 2 jaar.
Ja maar het gaat er niet om hoe ik deze situatie over 2 jaar zie, het gaat erom dat het nú een naaistreek van ouders is en dat het nú een negatief effect op me heeft.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ach, dan ben je ook 2 jaar ouder en zie je het ook weer heel anders dan als 16-jarige.
Tja, tieners en ouders blijft een moeilijke situatie...jij wilt dingen en je ouders vinden je er blijkbaar nog niet oud genoeg voor en ja, ook ouders kunnen nou eenmaal van gedachten veranderen en daar zul je je naar moeten schikken....het leven is niet fair...nu niet en straks gaat het ook niet beter worden.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:46 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja maar het gaat er niet om hoe ik deze situatie over 2 jaar zie, het gaat erom dat het nú een naaistreek van ouders is en dat het nú een negatief effect op me heeft.
Nee dat is waar, maar ik ben wel blij als ik straks tenminste m'n eigen beslissingen kan makenquote:Op zaterdag 29 september 2012 20:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Tja, tieners en ouders blijft een moeilijke situatie...jij wilt dingen en je ouders vinden je er blijkbaar nog niet oud genoeg voor en ja, ook ouders kunnen nou eenmaal van gedachten veranderen en daar zul je je naar moeten schikken....het leven is niet fair...nu niet en straks gaat het ook niet beter worden.
Valt nog vies tegen hoorquote:Op zaterdag 29 september 2012 20:49 schreef msacras het volgende:
[..]
Nee dat is waar, maar ik ben wel blij als ik straks tenminste m'n eigen beslissingen kan maken
Nee is zeker waar, maar als we OT zouden blijven kan ik op dat vlak iig zelf beslsissingen makenquote:Op zaterdag 29 september 2012 20:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Valt nog vies tegen hoor, is ook geen hemel op aarde en vele van je beslissingen zullen ook in meer of mindere mate gedwongen zijn, simpelweg omdat je geen andere keuze hebt.
Als pa ziet hoeveel geld dochterlief kan verdienen door haar kontje te verkopen achter het station zal de mening snel worden bijgesteld over de nachtelijke uurtjes die TS buiten doorbrengt.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:32 schreef blek het volgende:
Zeg dat je condooms meeneemt en het dus wel veilig is met die 2 18 jarige hormoonbommen.
Je vader zal direct blij instemmen en je de volgende ochtend wel komen ophalen achter holland spoor
quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:03 schreef luckass het volgende:
[..]
Als pa ziet hoeveel geld dochterlief kan verdienen door haar kontje te verkopen achter het station zal de mening snel worden bijgesteld over de nachtelijke uurtjes die TS buiten doorbrengt.
Behalve dan als je de volgende dag moet werken je je werkgever je echt geen vrije dag wil geven.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:49 schreef msacras het volgende:
[..]
Nee dat is waar, maar ik ben wel blij als ik straks tenminste m'n eigen beslissingen kan maken
Maar dan ga ik toch ook niet uit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Behalve dan als je de volgende dag moet werken je je werkgever je echt geen vrije dag wil geven.
Project X Leiden a.s vrijdag, ok.quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:36 schreef GoodGawd het volgende:
Dreig met het aanmaken van een feest op facebook bij ouderlijk huis.
Problem solved.
Woon je leiden?quote:Op zondag 30 september 2012 09:47 schreef msacras het volgende:
[..]
Project X Leiden a.s vrijdag, ok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |