abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117366328
Ik wou net mijn Pathé unlimited abbonement opzeggen.

http://www.pathe.nl/unlimited/opzeggen/

Hier lees ik het volgende.

quote:
Indien je na het beëindigen van je Pathé Unlimited of Pathé Unlimited Gold abonnement weer opnieuw abonnee wordt, betaal je ¤ 35,- entreekosten.
1. Hieruit concludeer ik dat Pathé dus gegevens van mij bewaard, dat ik ooit een Pathé unlimited abbonement heb gehad bij hen. Mag dit? Als ik wil dat zij mijn gegevens verwijderen moeten zij toch mijn gegevens verwijderen?

2. Is het uberhaupt trouwens geen discriminatie dat je oud abbonement houders extra vraagt?

De reden dat ik nu opzeg is omdat ik student ben en het geld momenteel beter kan gebruiken. Ik stel niet uit dat ik over 5 jaar wellicht weer een abbonement neem.

-edit-
uit http://www.pathe.nl/unlimited/artikel/837-, blijkt die 35 euro voor 2 jaar geld. Daarna heb je die kosten niet meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dale. op 28-09-2012 20:52:32 ]
pi_117366576
1. Juist niet toch? Je zegt je abo af, wil je in de toekomst weer zo'n kaart nemen, dien je die 35 euro weer te betalen.
Toch?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:28:32 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_117366649
Wanneer je binnen 2 jaar na opzegging weer een nieuw Pathé Unlimited abonnement wil afsluiten, die je een éénmalig bedrag van ¤ 35,- aan administratiekosten te betalen.

Dus over 5 jaar hoef je dat niet te betalen..
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:30:21 #4
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117366717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:28 schreef Woelwater het volgende:
Wanneer je binnen 2 jaar na opzegging weer een nieuw Pathé Unlimited abonnement wil afsluiten, die je een éénmalig bedrag van ¤ 35,- aan administratiekosten te betalen.

Maar je zou toch denken dat het goedkoper is bestaande gegevens weer te activeren dan voor een nieuwe abonnee de gegevens te moeten invoeren.

35 Euro lijkt mij ook wat buitensporig.
pi_117367005
Ik vind het maar een raar bedrag, zo schrik je terugkerende klanten alleen maar af.
pi_117367068
Het idee is juist, dat je dan toch maar gewoon lid blijft ;)
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:39:26 #7
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117367095
"Voor Pathé Unlimited betaal je geen entreekosten. Dit aanbod geldt alléén als je voor de eerste keer abonnee wordt. "

Dat is toch maf, waarom zou je dan geen administratiekosten moeten betalen ?
pi_117367097
quote:
U heeft het recht ons te verzoeken u inzage te verlenen in uw persoonsgegevens en/of deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. U kunt hiervoor contact opnemen met de Pathé Unlimited Klantenservice (zie artikel 9.1 van de Abonnementsvoorwaarden). Ook kan hier bezwaar worden gemaakt tegen het gebruik van persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden en/of de (verdere) ontvangst van (bepaalde) marketing informatie. Wij zullen u dan geen (verdere) marketing informatie sturen. In de elektronische nieuwsbrief, die wij u op verzoek sturen, alsmede in overige door ons gestuurde marketing informatie, is ook een "afmeldmogelijkheid" opgenomen. Indien u hiervan gebruik maakt, zult u dergelijke berichten niet meer ontvangen
Aldus Pathé
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_117367319
discriminatie? really??
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117367501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:38 schreef Yreal het volgende:
Aan de andere kant zul je hierdoor ook hernieuwde lidmaatschappen mislopen.

Blijkbaar is het winnen van nieuwe onbekende leden makkelijker dan het terugwinnen van een voormalig lid.
pi_117367542
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:47 schreef Henno het volgende:

[..]

Aan de andere kant zul je hierdoor ook hernieuwde lidmaatschappen mislopen.

Blijkbaar is het winnen van nieuwe onbekende leden makkelijker dan het terugwinnen van een voormalig lid.
als je pathe unlimited opzegt heb je bioscopen meestal wel gehad ja.
pi_117367633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:43 schreef rhubarbje het volgende:
discriminatie? really??
Ja dat Pathé oud leden die weer lid willen worden dus een "boete" opleggen in de vorm van administratie kosten van 35 euro en nieuwe leden niet.

Echter geldt dit dus deze regeling t/m 2 jaar na het opzeggen van je lidmaatschap... Maar zelfs dan vind ik dit een hele rare regeling.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:38 schreef Yreal het volgende:
Dat begrijp ik ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
1. Juist niet toch? Je zegt je abo af, wil je in de toekomst weer zo'n kaart nemen, dien je die 35 euro weer te betalen.
Toch?
Nee. Nieuwe leden, die dus nog nooit lid zijn geweest, hoeven geen 35 euro te betalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:28 schreef Woelwater het volgende:

Oke maar dan nog is het raar dat men dat kan eisen? Ik vraag mij echt af of dit jurdisch uberhaupt te verantwoorden is.
pi_117367641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je pathe unlimited opzegt heb je bioscopen meestal wel gehad ja.
Of je kan gewoon even niet naar de bioscoop gaan.
Ik heb bv. m'n sportschool destijds opgezegd omdat ik een jaar naar het buitenland ging. Nu krijg ik smeekbedes in de mail of ik weer lid wil worden met soms best leuke aanbiedingen, lijkt mij een best goede investering in iemand die wellicht weer jaren lid gaat zijn.
pi_117367751
Bovendien zit je dan toch weer aan een minimale contracttermijn vast, dus dat maakt een extra 'boete' nog ongeloofwaardiger.
pi_117370513
Beetje suf, dit soort inschrijfkosten. Het zal wel slecht gaan met pathe.
pi_117384466
Ik heb bij pathé gewerkt en wist heel lang niet van deze regeling, de directie ook niet. Later drukten we ook nooit op dat knopje van 35 euro...dus je zou het even kunnen proberen bij een bioscoop of je dat nou echt moet betalen!
pi_117384526
En die regeling is er omdat je anders 30 films in een maand kan bekijken, het weer een paar maanden opzegt, abbo neemt en veel films kijken, opzegt, enz.
Daar verdienen ze natuurlijk niks aan.
pi_117386542
Maar, hoe weten jullie dan of iemand al een abbonement heeft gehad? Aan de hand van wat zoek je dat op? Bsn?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:11:02 #19
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117388029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:37 schreef igottagun het volgende:
Ik vind het maar een raar bedrag, zo schrik je terugkerende klanten alleen maar af.
En dat is ook de bedoeling.

Anders sluiten mensen zo'n abonnement af voor een paar maandjes terwijl zo'n abonnement juist op langere termijn geld oplevert.
Ook hoi !
pi_117389011
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:27 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar, hoe weten jullie dan of iemand al een abbonement heeft gehad? Aan de hand van wat zoek je dat op? Bsn?
Nee, als je de naam invoert zie je dat die naam al voorkomt.
pi_117390065
Maar als je dus vraagt je gegevens te verwijderen, en ze doen dat netjes. Kun je na een paar maanden weer terug komen zonder entreekosten.
pi_117390501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:21 schreef happyme28 het volgende:
Maar als je dus vraagt je gegevens te verwijderen, en ze doen dat netjes. Kun je na een paar maanden weer terug komen zonder entreekosten.
Theoretisch wel, praktisch gezien zal wel niet alles verwijderd worden :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_117391747
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Theoretisch wel, praktisch gezien zal wel niet alles verwijderd worden :P
Dan is dit gelijk een mooie test :)
pi_117392384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:14 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dan is dit gelijk een mooie test :)
Precies. En ze dan aanklagen ivm overtreding vd wet op de privacy. >:)
pi_117395708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:16 schreef Troeta het volgende:
En die regeling is er omdat je anders 30 films in een maand kan bekijken, het weer een paar maanden opzegt, abbo neemt en veel films kijken, opzegt, enz.
Daar verdienen ze natuurlijk niks aan.
Als je een abbo neemt moet je al meteen een abbo nemen van een aantal maanden, geloof 3 of 4. Dus dat argument gaat geloof ik niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')