abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117356974
Beste allen,

Zoals de titel omschrijft heb ik een vraag waarvan ik vermoed dat deze het best besteed is aan de bovenstaande doelgroep.
Ik heb een zakelijk idee om marketing activiteiten te verrichten voor bedrijven. Het plan is er, de faciliteiten zijn er & de wil om er iets moois van te maken ook (ben 23jaar).

Nu zit ik alleen met het volgende. Voordat ik wil investeren in een website etc. heb ik wat vraagtekens over hoe ik mn acquisitie moet gaan aanpakken.
Als potentieele klanten heb ik een aantal bedrijven in gedachte waarvoor ik van waarde denk te kunnen zijn. Maar zo een groot bedrijf loop je natuurlijk niet zomaar binnen.

Hoe ga ik mijn potentieele klanten benaderen ?

Suggesties/ideeen zijn zeer welkom :)
2 x 11 is ook 22
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:28:19 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117357083
Eerst je eigen marketingstrategie dus bedenken ;)

Er zijn verschillende manieren om pnder de aandacht te komen, zoals je zelf wel zult weten. Daa zou ik mee beginnen. Je zou vervolgens enkele bedrijven aan kunnen schrijven met een op maat gemaakt verhaal voor dat bedrijf. Daarna follow up aan geven.
Dat is een begin.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117357131
Dus je hebt een idee waarmee bedrijven zichzelf kunnen verkopen, maar je vraag is hoe je jezelf kan verkopen?

Netwerkborrels een idee? Aanpappen met secretaresses? Je eigen Linkedin checken op connecties met de bewuste bedrijven?
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:29:21 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_117357133
Daar heb je dus marketing voor he?
Als je dat al niet weet dan heb ik weinig vertrouwen in jouw marketingkwaliteiten.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:32:07 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117357252
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:29 schreef Crutch het volgende:
Daar heb je dus marketing voor he?
Als je dat al niet weet dan heb ik weinig vertrouwen in jouw marketingkwaliteiten.
Dat is wel heel makkelijk scoren :{w

Zorg er in elk geval voor dat je erachter komt wie de contactpersoon is; zomaar in de rondte gaan mailen en sturen gaat niet werken.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117357419
Het probleem is dat mijn idee slechts voor 3 a 4 bedrijven van toepassing is, maar als ik 1 daarvan binnenhaal ik structureel goede zaken kan doen voor ons beide dus daar zit wel perspectief in. (Op voorhand klinkt het niet goed namelijk als je afhankelijk van 1 klant bent ;) )

Maar ik kan eerst alles regelen en mn werk opzeggen maar zonder klant kunnen mijn plannen de prullebak in. Punt is dan ook; Eerst een klant en dan al mijn bedrijfs dingen regelen of eerst mijn bedrijf en dan pas een klant zoeken..
2 x 11 is ook 22
pi_117357554
Voor grote bedrijven is het uberhaupt van belang dat je een portfolio hebt. Je moet klein beginnen. Maak wat voorbeelden van wat je doet. Laat zien dat je creatief bent. Zorg dat je al wat kleine bedrijfjes als klant hebt, via netwerken en linked in. Gewoon ballen hebben is het beste als je ergens binnenstapt. Wanneer je ergens aanklopt is het verstandig al iets uitgewerkt te hebben, het liefst met veel visueel. Dus photoshop al wat inelkaar voordat je erheen gaat.
#winning
pi_117357718
Grote bedrijven hebben natuurlijk tig marketeers in dienst, probeer voor jezelf te bedenken waarom ze met jou zouden willen samenwerken. Je hoeft er immers niet vanuit te gaan dat ze staan te springen om jouw komst als ze het eigenlijk zelf hadden moeten bedenken.
pi_117357738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:39 schreef Tware het volgende:
Voor grote bedrijven is het uberhaupt van belang dat je een portfolio hebt. Je moet klein beginnen. Maak wat voorbeelden van wat je doet. Laat zien dat je creatief bent. Zorg dat je al wat kleine bedrijfjes als klant hebt, via netwerken en linked in. Gewoon ballen hebben is het beste als je ergens binnenstapt. Wanneer je ergens aanklopt is het verstandig al iets uitgewerkt te hebben, het liefst met veel visueel. Dus photoshop al wat inelkaar voordat je erheen gaat.
Oke dat geeft moed :) Ik zit alleen in een moeilijke markt waarin ik gebaat ben bij een goede samenwerking met een klant en niet zomaar even wat kleine klanten kan binnenhalen. Ik kan mezelf juist voor 3 a 4 klanten onderscheidden en minder voor kleinere bedrijven.

Ben wel bewust van het belang van een portfolio, echter als ondernemer nog weinig ervaring ,ben nogmaals 23 jaar, maar qua werkzaamheden die ik wil uitvoeren ben ik wel ervaren en kan ik wel mijn kwaliteiten onderbouwen met resultaten en referenties.
2 x 11 is ook 22
pi_117357804
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:43 schreef Wokkel het volgende:
Grote bedrijven hebben natuurlijk tig marketeers in dienst, probeer voor jezelf te bedenken waarom ze met jou zouden willen samenwerken. Je hoeft er immers niet vanuit te gaan dat ze staan te springen om jouw komst als ze het eigenlijk zelf hadden moeten bedenken.
Klopt, mijn idee is dan ook gericht op acquisitie, niet op marketing. Ik besef inderdaad dat je echt niet bij zo een bedrijf hoeft binnen te komen en even de marketing strategie zal veranderen haha maar nieuwe klanten is voor elk bedrijf welkom lijkt me! Juist in samenwerking met trotse marketeers ;)
2 x 11 is ook 22
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:47:37 #11
33954 ElisaB
pi_117357849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:35 schreef Snaaaaiykie het volgende:
Het probleem is dat mijn idee slechts voor 3 a 4 bedrijven van toepassing is, maar als ik 1 daarvan binnenhaal ik structureel goede zaken kan doen voor ons beide dus daar zit wel perspectief in. (Op voorhand klinkt het niet goed namelijk als je afhankelijk van 1 klant bent ;) )

Maar ik kan eerst alles regelen en mn werk opzeggen maar zonder klant kunnen mijn plannen de prullebak in. Punt is dan ook; Eerst een klant en dan al mijn bedrijfs dingen regelen of eerst mijn bedrijf en dan pas een klant zoeken..
Auw! De combinatie 'klein en compleet onervaren' en maar een stuk of 4 mogelijke klanten, komt mij wat onmogelijk voor (als in: kan wel, maar een kleine kans van slagen).
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:54:25 #12
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_117358100
Beurzen/lobby partijen bezoeken is ook een goede, ik was laatst ook naar zoiets (al ben ik dan geen marketing pipo of woordvoerder) zo heb ik toch wel 3 klanten binnengesleept zonder eigenlijk echt iets te doen, behalve uit te leggen wat we doen en wat onze kernwaarden en verwachtingen zijn;
To doom or not to doom
pi_117358235
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Auw! De combinatie 'klein en compleet onervaren' en maar een stuk of 4 mogelijke klanten, komt mij wat onmogelijk voor (als in: kan wel, maar een kleine kans van slagen).
Klopt maar dat is juist het risico dat ik wil nemen omdat ik wel overtuigd van mezelf ben (klinkt dat arrogant ?) Ik denk zeker wat toe te kunnen voegen hieraan omdat ik juist wel ervaren ben in wat ik wil doen, eigenlijk in alle facetten behalve dan dat ik als ondernemer de hoofd verantwoordelijkheid draag maarja dan is het aan mij om de desbetreffende contact persoon te overtuigen hiervan ;)
2 x 11 is ook 22
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:43:57 #14
33954 ElisaB
pi_117360047
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:57 schreef Snaaaaiykie het volgende:

Klopt maar dat is juist het risico dat ik wil nemen omdat ik wel overtuigd van mezelf ben (klinkt dat arrogant ?) Ik denk zeker wat toe te kunnen voegen hieraan omdat ik juist wel ervaren ben in wat ik wil doen, eigenlijk in alle facetten behalve dan dat ik als ondernemer de hoofd verantwoordelijkheid draag maarja dan is het aan mij om de desbetreffende contact persoon te overtuigen hiervan ;)
In mijn beeld heb je het over grote klanten. Iets met telecom? Dan ben je als eenling erg kwetsbaar.

Mijn beste advies: bespreek je plan eens tegen een ervaren ondernemer. Laat hem of haar je eerst eens door de mangel halen. Want met maar 4 mogelijke klanten, heb je verdomd weinig ruimte voor missers.
pi_117367372
Ik zou eerst een cursus Nederlands doen. Niets is zo irritant, zeker voor ondernemers, als aangeschreven worden in gebrekkig Nederlands.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:16:50 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_117368997
Je idee moet wel heel bijzonder zijn wil het kans van slagen hebben. Je hebt maar een kans m.i. Zoek uit wie de beslisser is (zo hoog mogelijk in de boom), loop hem tegen het lijf tijdens een netwerkbijeenkomst, geef hem een hand en een kaartje, zeg dat je den oplossing hebt voor probleem X en probeer een afspraak te maken om je idee te presenteren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')