abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117346776
Vorig jaar zat ik op kamers in Groningen.. Daar was ik lid van een sportvereniging, waar tevens altijd veel studenten in de kantine zaten.

Er is daar een systeem waarmee je iemands naam intoetst, en dan de bestelling op naam kan zetten en alles wordt dan in een keer afgeschreven aan het begin van de nieuwe week..

Nu woon ik tegenwoordig weer in Eindhoven, en al in geen maanden meer op die sportvereniging geweest, maar sta nog wel ingeschreven..

Echter keek ik gisteren op mijn bank, en is er doodleuk 45 euro afgeschreven, wat betekent dat iemand een avondje op mijn naam bier heeft lopen halen, of dat er een barman/vrouw is die een bestelling op de verkeerde naam heeft gezet..

Heb daarover een mail gestuurd, maar ze zeggen dat ik hiervoor persoonlijk langs moet komen, omdat anders ''iedereen'' wel mails kan gaan sturen, en het niet te traceren is wie dan wel het bier heeft gekocht..

Daar heb ik uiteraard geen zin in. Ben dan een dag onderweg, en daarnaast heb ik hier natuurlijk niet om gevraagd. Alleen het treinkaartje gaat me al klauwen vol geld kosten, nog niet eens gesproken over het feit dat ik het druk zat heb en dus niet even heen en weer wil naar Groningen om dit allemaal te gaan regelen..

Wat kan ik verder doen?
pi_117346840
Mail terugsturen dat je nu in Eindhoven zit en niet naar Groningen heen en weer kan gaan?
Waarom zouden ze trouwens wel kunnen traceren van wie de rekening was als je daar naartoe gaat? Wat maakt dat voor verschil voor hen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:58:59 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117346873
En als je daar naartoe gaat kunnen ze ineens met zekerheid zeggen dat jij het inderdaad niet was? :? Ik snap het punt van langskomen niet helemaal.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:59:26 #4
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_117346889
Gewoon storneren dat bedrag!
pi_117346908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:58 schreef Njosnavelin het volgende:
Mail terugsturen dat je nu in Eindhoven zit en niet naar Groningen heen en weer kan gaan?
Waarom zouden ze trouwens wel kunnen traceren van wie de rekening was als je daar naartoe gaat? Wat maakt dat voor verschil voor hen?
Dat heb ik al in mijn eerste mail verteld..

Dat maakt ook niet uit voor hen, maar ze lopen gewoon moeilijk te doen. Het is voor hen natuurlijk ook 45 euro, en iemand heeft gewoon in een jolige bui een verkeerde naam op lopen geven en een enorme bestelling gehaald zonder dat dit is opgemerkt..

Volgens mij hebben ze daar niet zoveel zin om 45 euro zomaar terug te storten, aangezien ze ook niet weten bij wie ze het moeten verhalen.

Daarnaast kan ik wel een heel klein beetje begrijpen dat als je te makkelijk wordt met het terugstorten dat de mailtjes dan op een gegeven moment binnen komen regenen..
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:01:29 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117346959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:00 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Dat heb ik al in mijn eerste mail verteld..

Dat maakt ook niet uit voor hen, maar ze lopen gewoon moeilijk te doen. Het is voor hen natuurlijk ook 45 euro, en iemand heeft gewoon in een jolige bui een verkeerde naam op lopen geven en een enorme bestelling gehaald zonder dat dit is opgemerkt..

Volgens mij hebben ze daar niet zoveel zin om 45 euro zomaar terug te storten, aangezien ze ook niet weten bij wie ze het moeten verhalen.
Wat een systeem dan trouwens, als iedereen gewoon elke naam in kan typen :{ Is er verder totaal geen controle? Geen pasje? Code bij een naam?
pi_117346996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat een systeem dan trouwens, als iedereen gewoon elke naam in kan typen :{ Is er verder totaal geen controle? Geen pasje? Code bij een naam?
Je bestelt, en dan geef je je eigen naam aan de bar man/vrouw, en die typt vervolgens de naam in op een scherm, en wat diegene heeft besteld, en drukt op enter...

Er staat wel een foto bij, maar sommige zijn zo wazig, en mijn foto in dat systeem had ik nog gemillimeterd haar dus als er dan iemand aan de bar staat met ook kort haar en je kijkt niet goed...Tja..

geen pasje en geen code idd
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:06:11 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117347118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:02 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Je bestelt, en dan geef je je eigen naam aan de bar man/vrouw, en die typt vervolgens de naam in op een scherm, en wat diegene heeft besteld, en drukt op enter...

Er staat wel een foto bij, maar sommige zijn zo wazig, en mijn foto in dat systeem had ik nog gemillimeterd haar dus als er dan iemand aan de bar staat met ook kort haar en je kijkt niet goed...Tja..

Ah op die manier, ik dacht dat je als klant een naam intypte en dat verder niet werd gecontroleerd.
Tsja wat kun je er aan doen, geen idee.. De bar/man vrouw zal niet goed gekeken hebben of een fout hebben gemaakt. Ze kunnen wel uitvissen wie dat was neem ik aan, maar diegene zal nooit toegeven dat hij/zij fout zat.

Zou in ieder geval doorgeven dat ze je uit het systeem halen, voordat het geintje zich herhaalt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:07:40 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_117347159
Het lijkt me dus een doorlopende machtiging? Dan storneren :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_117347170
Gewoon even bellen.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:09:23 #11
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117347207
Storneren en om bewijs vragen dat jij die bestelling hebt gedaan, mochten ze moeilijk doen. Dat ze een fraudegevoelig systeem hanteren is niet jouw probleem.
pi_117347223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:59 schreef Doutzen het volgende:
Dit dus,

Eerst bellen/e-mailen daar naar toe om te zeggen dat ze je mogen blokkeren/uitschrijven of iets dergelijks, zodat het niet nogmaals gebeurd.

Daarna de bank bellen om het bedrag te laten storneren.

Waarom deze volgorde? Anders gaan ze mss bitchen bij uitschrijven/blokkeren vanwege openstaande rekening.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:10:21 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117347243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:59 schreef Doutzen het volgende:
Ik dacht eerst "ah heb je het standaard WGR geintje weer", maar dat klopt natuurlijk gewoon in dit geval :D
pi_117347377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:02 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

Dus geen ID controle?
Dat is echt vaag.

Dus als iemand zegt dat hij JiggyJ heet dan typen ze dat zo ff over.
Ik denk je dat wel terug moet kunnen krijgen omdat zei niks hebben gecontroleerd.
Het is hun schuld. Zei moeten dat controleren
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_117347546
Storneren idd. Als ze het geld van jou willen hebben, moeten zij bewijzen dat jij het was die de bestelling gedaan heeft, en daarbij geldt "de persoon die bestelde zei JiggyJ te zijn" niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_117347828
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik zou het storneren
pi_117348234
InB4 de kapitein :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_117348378
Om te beginnen zou ik maar eens eerst jezelf uitschrijven uit het systeem, en dan kan je je gaan afvragen of die 45 euro je leergeld is om je lesje te leren en er verder niet meer over nadenken of je kan proberen dat geld te storneren maar dat kan ook weer nadelig uitpakken. Zij willen hun geld immers ook en jij wilt je geld houden, wie gaat dit winnen?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:47:54 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117348415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:46 schreef Kloonhommel het volgende:
Om te beginnen zou ik maar eens eerst jezelf uitschrijven uit het systeem, en dan kan je je gaan afvragen of die 45 euro je leergeld is om je lesje te leren en er verder niet meer over nadenken of je kan proberen dat geld te storneren maar dat kan ook weer nadelig uitpakken. Zij willen hun geld immers ook en jij wilt je geld houden, wie gaat dit winnen?
TS, want zij gaan voor 45 euro denk ik niet de moeite nemen om er nog lang achteraan te zitten. Voor hun is het net zo goed leergeld: nu weten ze dat ze beter moeten controleren/opletten.
pi_117348505
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:46 schreef Kloonhommel het volgende:
Waarom kan dat nadelig uitpakken?
Als ik TS was, had ik die toko een email gestuurd met "Ik heb die bestelling niet gedaan, dus ik vraag jullie bij dezen om de 45 euro terug te storten. Doen jullie dat niet binnen 14 dagen, zal ik het bedrag storneren."
Niet moeilijk over doen, gewoon recht voor z'n raap.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_117348744
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom kan dat nadelig uitpakken?
Als ik TS was, had ik die toko een email gestuurd met "Ik heb die bestelling niet gedaan, dus ik vraag jullie bij dezen om de 45 euro terug te storten. Doen jullie dat niet binnen 14 dagen, zal ik het bedrag storneren."
Niet moeilijk over doen, gewoon recht voor z'n raap.
Begrijp me goed, ik zou zelf ook mijn geld terugwillen. Maar draai het eens om? De sportskantine (?? ff geen tijd om terug te lezen) zal wel veel vaker mensen hebben gehad die onder hun rekening uit willen komen. Hoe bewijst TS dat hij die dag daar niet was? Hoe bewijst de kantine dat het echt de TS was?

Die sportkantine moet sowieso dit anders gaan aanpakken want dit is wel te belachelijk voor woorden. Betalen door een naam te noemen en dan als checkmiddel alleen maar een foto. Zucht...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117349104
Het is heel simpel: TS beweert dat hij daar niet was en dat hij die bestelling niet heeft gedaan. Daarom storneert hij het bedrag, dat de kantine onterecht van zijn rekening heeft gehaald.
Als de kantine toch beweert dat het wel TS was die de bestelling heeft gedaan, moeten ze dat bewijzen. Dat zij een belachelijk fraudegevoelig systeem hebben, is niet de fout van TS.

Dat is het grote voordeel van een machtiging: als men onterecht geld van je rekening haalt, haal je dat simpelweg terug. Degene aan wie de machtiging is afgegeven moet bewijzen dat het een terechte afschrijving is.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2012 @ 13:11:34 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_117349204
R_one: hij is laat inderdaad
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:12:57 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_117349248
Je zou ook nog een brief kunnen sturen met ambtelijk taalgebruik. Dat komt wat dwingender over dan een email.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:22:03 #25
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117349538
Kun je niet je ID-bewijs inscannen en naar hun opsturen via de mail?
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')