abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117344360
quote:
'iPhonefans hebben verstand uitstaan'

AMSTERDAM - "Het denken wordt uitgeschakeld, je volgt alleen je instinct", verklaart psycholoog Anna Dijkman de enorme hype rondom de iPhone 5.

Dat er honderden fans in de rij staan om de nieuwste Apple telefoon te bemachtigen, is helemaal niet zo gek, zegt Dijkman. "Er komt dopamine vrij als je iets koopt wat je wilt hebben en daar krijg je een goed gevoel bij. Zeker als je bevangen raakt door een hype, verliezen mensen uit het oog of ze het product ook echt willen."
Dijkman noemt het typisch kuddegedrag. "Mensen zijn sociale dieren. Ze willen erbij horen. Over de gigantische rij, vrijdagochtend op het Leidseplein: "Het moet wel fantastisch zijn, want al die anderen willen het ook."
"Het rationele denken raakt uitgeschakeld. Je volgt alleen nog maar een gretig instinct dat je iets wil hebben. Dat is een heel sterk mechanisme."

bron: Telegraaf
Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen :D
Ik begrijp nu waar al het Apple gemekker vandaan komt :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 28-09-2012 12:19:00 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_117344405
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet :')

Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam. :@
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117344491
Als we Anna Dijkman toch niet hadden
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:44:11 #4
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117344531
het kopen van zo'n ding is nog maar fase één van de transformatie tot volledige uitschakeling van de hersenen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_117344640
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
pi_117344672
Eigenlijk zouden samenscholingen van meer dan 5 mensen altijd verboden moeten zijn. Gewoon individueel nadenken i.p.v. als kudde bisons.
censuur :O
pi_117344695
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Conclusie: Apple fanboys and girls zijn feitelijk gewoon gehersenspoelde schapen :D
Ik begrijp nu waar al het Apple gemekker vandaan komt :Y
Hoe denk je over mensen die om middernacht naar een premiere gaan of in de rij staan voor de nieuwste Call Of Duty? Is dat geen hersenspoeling?
  Boks-Chick vrijdag 28 september 2012 @ 10:50:11 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_117344710
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs als bezitter van een iPhone snap ik deze mensen niet :')

Hoewel, ik stond zelf ook in de rij om 7 uur sochtends toen de XBOX 360 uitkwam. :@
Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.

Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).

Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo :P
lolwut
pi_117344719
Zozo Anna. Daar heb je jaren voor gestudeerd?
pi_117344775
Anna Dijkman heeft haar verstand ook een beetje uitstaan. Immers iedereen die apple producten heeft gebruikt weet dat het goed spul is wat mooi werkt. Dit geld ook voor andere producten. Als je een goede ervaring hebt met een product dan betaal je daar best iets meer voor. Hoe vaak ik wel niet opgelicht ben door toch maar net even een iets goedkoper/ander product te kopen en dan achteraf heb je spijt dat je die rommel gekocht hebt. Nee dan toch maar iets meer betalen en klaar ben je. Daar bij apple in de rij staan trouwens snap ik ook niet. Dan mankeer je wel iets aan je hoofd ofzo want je kunt makkelijker online bestellen en paar dagen later staat de postbode voor de deur.
(mythisch wezen)
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:53:30 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117344808
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik snap dat soort acties (dat in de rijstaan gedoe dus) nooit. Een of twee weekjes geduld en je kan het gewoon op je gemak kopen.

Dat het dan niet meer leverbaar zou zijn is de grootste onzin van de wereld, ze hebben pakhuizen vol, maar manipuleren de vraag (basis(misleidende)marketing).

Je kon tot die tijd ook prima zonder, dus die paar weekjes wachten kan ook prima zonder imo :P
Nou, voordat de Wii normaal in de winkel lag waren we 6 maanden verder. En het heeft ook wel wat, z'n apparaat kopen op dag 1. Met de xbox 360 kon ik iig geen dag langer wachten, maargoed ik was toen ook puber :P Ik was toen al sowieso helemaal into gaming, en de nieuwe xbox maakte wel echt een wereld van verschil. Dat heb ik met de iPhone totaal niet omdat het niet significant beter is dan de vorige versie. Ik doe meestal 3 a 4 jaar met een mobiel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117345172
Gehersenspoelde koeien zijn het heb gewoon geduld en koop het een paar weken achter de lancering.
Ура для россии
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:05:28 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_117345173
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk zouden samenscholingen van meer dan 5 mensen altijd verboden moeten zijn. Gewoon individueel nadenken i.p.v. als kudde bisons.
Laat de mens nu net geen solitair dier zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_117345231
quote:

[..]

Je hebt altijd mensen die een product zo snel als mogelijk willen hebben. Denk aan spel releases. Hier een mooi filmpje.

http://www.dumpert.nl/med(...)et_call_of_duty.html
pi_117345273
Hier zijn talloze voorbeelden van natuurlijk, idd, gameslaunches, de Windows 95 launch, ticketverkopen, etc, etc. We consumeren gewoon heel graag met z'n allen en dit is er een verschijnsel van.

Beetje no shit sherlock verhaal dus.
pi_117345298
Doorgeslagen consumentisme en materialisme.

Het lijkt wel alsof ze de gewone religie vervangen hebben door dit, met Steve Jobs als half-god.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:09:16 #17
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_117345302
ik zie alleen maar nieuwsberichten/topics over de nieuwe iphone. iedereen zit altijd te 'haten' op de apple fanboys. Maar de anti-apple kindjes zijn duidelijk in de meerderheid.

serieus waar maak je je druk om?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 11:15:36 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_117345494
quote:

[..]

Je kunt hem gewoon al bestellen bij je provider. Dan krijg je 'm thuisbezorgd. Alleen zit er 2 à 3 weken levertijd op. So what.

Als je leest hoe het er vanochtend aan toe ging op het Leidseplein, klopt de TT voor sommigen wel aardig. Mensen die heel boos worden omdat het door hun gewenste type is uitverkocht. Of, nog idioter, "dan maar een witte" nemen omdat je moet en zal scoren. Heb toch effe geduld. _O-
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:15:48 #19
241662 Jian
Well, well, well
pi_117345501
Lekker laten gaan, ik vind het wel humor. Ik hoorde er net één op de radio, die had z'n telefoon bemachtigd en moest nu weer met de trein terug naar Eindhoven, echt :D
pi_117345580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef _GdR_ het volgende:
ik zie alleen maar nieuwsberichten/topics over de nieuwe iphone. iedereen zit altijd te 'haten' op de apple fanboys. Maar de anti-apple kindjes zijn duidelijk in de meerderheid.

serieus waar maak je je druk om?
Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:19:05 #21
359127 Mantel
Kiek m shinen!
pi_117345602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:15 schreef Jian het volgende:
Lekker laten gaan, ik vind het wel humor. Ik hoorde er net één op de radio, die had z'n telefoon bemachtigd en moest nu weer met de trein terug naar Eindhoven, echt :D
hahaha stelletje kansloze ;(
Business or pleasure?
pi_117345614
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:48 schreef Dimens het volgende:
Geldt waarschijnlijk voor heel veel producten.
'ah bloobloo, wij zijn echt niet de.enige hoor e-echt :'( '
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:23:07 #23
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_117345704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:19 schreef Mantel het volgende:

[..]

hahaha stelletje kansloze ;(
dit bijvoorbeeld. waarom kansloos? die gasten schijten wel ff 800euro neer voor een speeltje. zomaar omdat het kan.

als ik iets graag wil hebben dan wil ik daar ook niet een week op wachten.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_117345764
Ff heel iets anders, maar moet je de H&M eens zien als er een designer z'n meuk daar verkoopt als stunt.

Of de bijenkorf tijdens de doldwaze dagen of hoe heet dat.
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 11:25:43 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_117345768
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Dimens het volgende:

[..]

Echte Apple fanboys hebben we hier op FOK! ook niet echt. Retorbrapi misschien maar het aantal echte Apple haters is hier veel groter.
Zolang er volk is dat het schuim op de bek krijgt vanwege je merk c.q. de mensen die het mooi vinden, doe je toch iets goed als fabrikant! Wanneer de onverschilligheid toeslaat is er iets mis. ;)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')