ook hangt dit van de situatie af..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:12 schreef Ehhe het volgende:
Nou, soms kan het ook andersom zo zijn. Ik had heel graag geen contact meer met mijn vader gehad op veel jongere leeftijd.. Klinkt heel hard misschien, maar vooral heel verdrietig eigenlijk. Dat je het als vader zo bont hebt gemaakt dat je kind je niet meer wil zien lijkt mij heel veel pijn doen.
Snap ik. Maar als kind had ik daar geen keuze in en is bijv. mijn hart helemaal aan gruzelementen getrapt. Dus liever had ik dat iemand anders dan die keus had gemaakt voor mij, om me te beschermen.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:13 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
ook hangt dit van de situatie af..
is het je eigen keuze? of wordt er op je ingepraat?
snap je wat ik bedoel?
???quote:Op donderdag 27 september 2012 21:10 schreef dolfina-chica het volgende:
inlog, dit is irritant!!!
je post aanpassen terwijl die al onder een quote gehaald is!
dat is begrijpelijk.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:14 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Snap ik. Maar als kind had ik daar geen keuze in en is bijv. mijn hart helemaal aan gruzelementen getrapt. Dus liever had ik dat iemand anders dan die keus had gemaakt voor mij, om me te beschermen.
En daarbij hoop ik voor mezelf dat het ook ooit eens minder pijn doet, of minder 'rauw' is.
weet ik, maar tis wel irritantquote:Op donderdag 27 september 2012 21:15 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
???
Zal misschien reeds gepost hebben, en denken even wat aanvullen maar dan heb ik geen weet van dat ie al gequote is.. Updates staan aan..uit..dan weer opeens aan.
Is in ieder geval niet bewust mocht je dat denken.
Dat is ook zeker waar, kwaadspreken is ook weer iets van een hele andere orde.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
dat is begrijpelijk.
en als iemand de keuze maakt, is anders wat als dat 1 van de ouders kwaadspreekt over de ander..
(zie ik ook genoeg om me heen)
en dat je dus dat gaat geloven..
kijk mijn pa is geen makkelijke.. absoluut niet..
is een dominante, kleinerende, denigrerende, arrogante man..
maar ik weet wel, dat als ie dichterbij had gewoond, dat we elkaar beter kenden..
Ik denk dat jij je papa aan je paard had gevoerd. Is toch een zak hooi ?quote:Op donderdag 27 september 2012 21:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
dat is begrijpelijk.
en als iemand de keuze maakt, is anders wat als dat 1 van de ouders kwaadspreekt over de ander..
(zie ik ook genoeg om me heen)
en dat je dus dat gaat geloven..
kijk mijn pa is geen makkelijke.. absoluut niet..
is een dominante, kleinerende, denigrerende, arrogante man..
maar ik weet wel, dat als ie dichterbij had gewoond, dat we elkaar beter kenden..
dat mijn ouders uit elkaar gingen, stond ik achter.. mijn moeder bloeide op.. werd weer mens..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:20 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dat is ook zeker waar, kwaadspreken is ook weer iets van een hele andere orde.
Het is voor mij al zo lang ik me kan herinneren een wens geweest dat m'n ouders uit elkaar zouden gaan.. Ook niet helemaal normaal volgens mij voor 'n kind.
Wel jammer voor jou dat je pa zo ver weg woont, nu heb je eigenlijk geen kans om een band op te bouwen met hem.
ook..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:22 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je papa aan je paard had gevoerd. Is toch een zak hooi ?
morgen zouden mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:28 schreef Inlognaam het volgende:
En wederom realiseer ik me dat ik 'gelukkig' met een paps en een mams opgegroeid ben zonder spanningen.
In mijn geval anders, dochter is bijna 18 en kiest zelf.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:00 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Lijkt me ook k*t.. maar papa mag wel voor de volle mep betalen waarschijnlijk aan alimentatie. Maar dr zien, verzorgen, opvoeden. 1-2 dagen in de week?
Soms lees je die verhalen weleens over die egoitistisch teringwijven die dat ook echt streng naleven ook. Kind wil wel naar papa, maar kind MAG niet naar papa.
Samen kinderen, samen opvoedenIn beginsel dan.. kan natuurlijk altijd wel dat een en ander niet mogelijk is helaas, maar toch.
tip... laat haar af en toe weten dat je aan haar denkt..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
In mijn geval anders, dochter is bijna 18 en kiest zelf.
Maar ik respecteer haar keuze en ga niet dwingen, werkt alleen maar averechts. Kwestie van tijd als het goed is.....
Oh, doe ik ook wel. Sporadisch via whatsapp contact en ze weet dat ik haar mis.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:31 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
tip... laat haar af en toe weten dat je aan haar denkt..
smsje.. mailtje..
dan dwing je niet, maar laat je wel zien dat je wel aan haar denkt..
anders heb je een kans dat ze gaat denken: "hij mist me niet, dus zal wel"
Ik ookquote:Op donderdag 27 september 2012 21:28 schreef Inlognaam het volgende:
En wederom realiseer ik me dat ik gelukkig met een paps en een mams opgegroeid ben zonder spanningen.
ik weet hoe ik denk..quote:Op donderdag 27 september 2012 21:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, doe ik ook wel. Sporadisch via whatsapp contact en ze weet dat ik haar mis.
Komt wel goed als ik het maar de tijd geef.
Lief dat je meedenkt.
Maar die dochter is dan ook oud en wijs genoeg om tegen dr ma in te gaan. Een kind van 6, 10, of welke andere jonge leeftijd, die kan niet zomaar zeggen: Dag mama, ik ga een paar dagen naar papa toe. Ben er overmorgen weerquote:Op donderdag 27 september 2012 21:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
In mijn geval anders, dochter is bijna 18 en kiest zelf.
Maar ik respecteer haar keuze en ga niet dwingen, werkt alleen maar averechts. Kwestie van tijd als het goed is.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |