quote:
Op donderdag 27 september 2012 16:05 schreef Pharmacist het volgende:[..]
Ik noem Iran ook niet de aggressor. Ik hoop trouwens dat je doorhebt dat dit bekende plaatje pure propaganda is.
Deze situatie is overigens zelfs in Irans voordeel want ze kunnen de VS flink te grazen namen in Irak en Afghanistan.
Dan moet Iran dus twee landen en Israel binnenvallen/aanvallen. Afghanistan is voornamelijk nog in bezit van de VS en een deel vd bevolking/regering aldaar zou aanvallen toejuichen en helpen. Irak zal er wat minder blij mee zijn. Landen zullen overigens niet durfen een aancal te accepteren op de VS in hun land. Anyho, het voordeel van die bases zijn natuurlijk voor de VS, gezien ze er op gebouwd zijn zich te verdedigen en aanvallen vanuit te regulieren. Vanuit alle kanten.
Verder vind ik het vrij irrelevant hoe de gemiddelde burger aldaar is. De burger bepaald immers 0,0 en gezien ze zichzelf niet durven op te offeren voor veranderingen in het land kiezen ze voor zichzelf, voor het huidige regime en plaatsen ze zich daarmee tegenover het westen. Overigens vind ik die bloghebber te belanghebbend en subjectief overkomen, met en door zijn Iraanse liefde. Wordt het wachten tot de extremistiche regering/bevolking uitsterft met de hoop dat de groene generatie een milder land wordt of wordt het preventief slopen van het regime ?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2012 16:27:57 ]