abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117281347
Goeiedag,

Ik huur sinds ongeveer een jaar een woning van de woningbouwvereniging. Deze woning bevalt prima en de buurt is ook prima.
Alleen, één van de redenen waarom ik hier zo graag wilde wonen is het balkon. Er nu is daar een probleem ontstaan.

Er blijft namelijk nogal wat water op staan. Het loopt af richting het huis in plaats van naar het afvoerputje. Er lagen eerst nog wel tegels op (van die lichtgewicht tegels, met een holte aan de onderkant) maar omdat het water eronder stilstaat is het een broeiplaats voor muggen, spinnen en andere insecten. Om nog maar te zwijgen over de lucht van rottend bladafval van tegenoverstaande bomen.

Dus heb ik afgelopen zomer die tegels eraf gehaald om het hele zooitje is even grondig schoon te maken. Omdat er toch nog wel veel water op bleef staan heb ik contact opgenomen met de woningbouw. Dit is wat er tot nu toe gebeurd is.

02-08-12 is de opzichter langs geweest en deze beloofde mij terug te bellen zodra hij de aannemer had gesproken i.v.m bouwvak.

20-08-12 de woningbouw maar eens gebeld, die mij het nummer gaven van de aannemer en erbij vertelden dat er op 03-08 al een opdracht was gemaakt. Aannemer gebeld en die zou dezelfde week nog komen. Ik hoefde er niet voor thuis te blijven want ze konden via een ladder het balkon op.

24-08-12 Aannemer heeft een briefje in de brievenbus gedaan dat er tijdens mijn afwezigheid werkzaamheden zijn verricht. Ik kijken, maar er is niks gedaan.

27-08-12 Aannemer gebeld, maar deze zegt dat het normaal is dat er water op het balkon blijft staan (Ik moest mn best doen om niet te lachen). Opzichter gebeld, was niet aanwezig en zou terugbellen. (Niet dus). Maarrrrr.......ondertussen belt de aannemer terug. Ze komen volgende week of de week erna het balkon afvlakken en ophogen!!! *O* *O*

Toch niet dus... :( :( :(

10-09-12 Aannemer gebeld wanneer ze nu eens komen --> degene die erover ging was er niet en belt terug (je raad het al---> niet dus!)

14-09-12 Nogmaals aannemer gebeld maar de dakdekker is ziek...

20-09-12 Nogmaals aannemer gebeld en de dakdekker is gedeeltelijk beter. Komt begin volgende week het balkon repareren.

26-09-12 Dat is dus deze week en er is nog niets gebeurd...

Ik krijg een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden. Wat zijn mijn rechten in deze en wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het balkon gewoon gemaakt wordt? Ik betaal tenslotte maandelijks huur voor een woning incl. balkon en niet voor een ranzig voetenbadje.

PS. sorry voor de lange post, maar ik hou van duidelijkheid zodat ik hopelijk ook een zo duidelijk mogelijk antwoord krijg.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:22:05 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117281440
Dit doet me denken aan een bepaalde aflevering van de rijdende rechter, waar ook sprake was van een balkon waar water op bleef staan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117281541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:22 schreef Maanvis het volgende:
Dit doet me denken aan een bepaalde aflevering van de rijdende rechter, waar ook sprake was van een balkon waar water op bleef staan.
Had dat ook met een lakse aannemer/woningbouw te maken?
  woensdag 26 september 2012 @ 18:25:23 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117281561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef JackLucifer het volgende:

[..]

zoiets, maar de conclusie was uiteindelijk dat op een balkon gewoon water mocht blijven staan oid.
hier die uitspraak http://www.eerstehulpbijr(...)7_Natte%20voeten.pdf
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117281850
Denk toch niet dat dit te vergelijken is. Het is niet zomaar een beetje water, en onder mijn balkon is de woonkamer van mijn onderbuurman. ff paar foto's.

pi_117281991
Ik zie dat je de aannemer vaak en veel belt, maar die zijn eigenlijk niet degene die verantwoordelijk zijn. Dat is de woningbouw. Ik zou die nogmaals bellen en aangeven dat er nog steeds geen fatsoenlijke oplossing is gevonden. Die moeten druk gaan zetten op de aannemer of een andere aannemer op deze zaak zetten.
pi_117282216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:37 schreef kahlie het volgende:
Ik zie dat je de aannemer vaak en veel belt, maar die zijn eigenlijk niet degene die verantwoordelijk zijn. Dat is de woningbouw. Ik zou die nogmaals bellen en aangeven dat er nog steeds geen fatsoenlijke oplossing is gevonden. Die moeten druk gaan zetten op de aannemer of een andere aannemer op deze zaak zetten.
Je hebt misschien gelijk, ik zal morgen nog even een belletje naar de woningbouw doen, maar ik verwacht ook daar niet al te veel van. Ze bellen bijna standaard NIET terug, en ik denk dat ze ook een contract o.i.d hebben met die aannemer.

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen of ik wettelijk gezien een beetje sterk sta? Minder huur betalen ofzo mocht het echt erg lang gaan duren of uit de hand lopen.

Ik betaal elke maand netjes de huur, dan mag ik ook wel verwachten dat ze mij tegemoet komen om mijn huis in goede staat te houden? Het is immers niet mijn schuld dat het balkon verzakt is
pi_117282345
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:44 schreef JackLucifer het volgende:

[..]

Je hebt misschien gelijk, ik zal morgen nog even een belletje naar de woningbouw doen, maar ik verwacht ook daar niet al te veel van. Ze bellen bijna standaard NIET terug, en ik denk dat ze ook een contract o.i.d hebben met die aannemer.

Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen of ik wettelijk gezien een beetje sterk sta? Minder huur betalen ofzo mocht het echt erg lang gaan duren of uit de hand lopen.

Ik betaal elke maand netjes de huur, dan mag ik ook wel verwachten dat ze mij tegemoet komen om mijn huis in goede staat te houden? Het is immers niet mijn schuld dat het balkon verzakt is
Normaal gesproken heeft de woningbouw wel degelijk contracten met glaszetters, dakbedekkers et.c etc. Ze hebben immers nogal wat huizen waar onderhoud aan gepleegd moet worden. Daarom kunnen zij vaak ook meer druk zetten bij een aannemer (vaste klant/grote klant). Wat raar dat jouw woningbouw zo weinig doet. Hebben ze geen kantoor waar je langs kan of klachtenlijn?

Wettelijk gezien zou je anders langs de huurcommissie moeten om te laten bewijzen dat je verminderd woongenot hebt en dan trekken ze die punten ervanaf en dan kun je evt. een huurverlaging krijgen. Zomaar je huur verlagen mag niet.
pi_117283086
Aan de emmer te zien weet ik denk ik wie jouw verhuurder is. Veel succes. Wij hebben hier al jaren een schimmel probleem in de badkamer maar effectief oplossen kunnen ze niet.
pi_117283233
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef davo1979 het volgende:
Aan de emmer te zien weet ik denk ik wie jouw verhuurder is. Veel succes. Wij hebben hier al jaren een schimmel probleem in de badkamer maar effectief oplossen kunnen ze niet.
Ben je de benedenbuurman van TS?
pi_117284034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:47 schreef kahlie het volgende:

[..]

Normaal gesproken heeft de woningbouw wel degelijk contracten met glaszetters, dakbedekkers et.c etc. Ze hebben immers nogal wat huizen waar onderhoud aan gepleegd moet worden. Daarom kunnen zij vaak ook meer druk zetten bij een aannemer (vaste klant/grote klant). Wat raar dat jouw woningbouw zo weinig doet. Hebben ze geen kantoor waar je langs kan of klachtenlijn?

Wettelijk gezien zou je anders langs de huurcommissie moeten om te laten bewijzen dat je verminderd woongenot hebt en dan trekken ze die punten ervanaf en dan kun je evt. een huurverlaging krijgen. Zomaar je huur verlagen mag niet.
Ze hebben wel een kantoor hier in de buurt, maar het is voornamelijk administratief personeel wat daar zit. Ze mogen geen beslissingen over dingen, en sturen me door naar de opzichter, die 9 van de 10 keer niet bereikbaar is en niet terugbelt. (ik vraag morgen zijn nummer wel voor de zekerheid)
Huurcommissie was ook in me opgekomen, maar dat wil ik alleen in het uiterste geval doen omdat ik liever gewoon een fijn balkon heb.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef davo1979 het volgende:
De emmer is idd een subtiele hint, omdat ik wel eens benieuwd ben of er hier andere mensen zijn met ervaringen over deze bepaalde woningbouwvereniging

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

:) haha erg gevat.

Maar zonder gein, die opzichter zei dat het niet kon gaan lekken, maar wat als het in de winter kapot vriest ofzo?
pi_117291179
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Nee heb geen balkon boven me hoofd. Maar de dingen die hier gemaakt moesten/moeten nog steeds gedaan worden. Ik vind ze slordig, komen de afspraken niet na en verdraaien de boel.
  woensdag 26 september 2012 @ 22:01:09 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117292815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef JackLucifer het volgende:

[..]

Dat was een koophuis.
  woensdag 26 september 2012 @ 22:05:10 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117293148
Ik heb er niet veel verstand van, maar op je eigen balkon moet je toch kunnen lopen zonder dat je schoenen doorweekt raken?
  woensdag 26 september 2012 @ 23:05:27 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117297028
Aan de foto's te zien zit het afvoerputje ook vol met bladafval, kun je het niet op die manier oplossen door gewoon eerst even al het bladafval weg te halen (is jouw taak als huurder) en daarna met een trekker al het water in het putje te trekken?
Een gedicht over Maanvis
pi_117297514
Kun je niet beter zelf voor een paar euro egalisatiecement er opgieten. Ben je van de ellende af.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 26 september 2012 @ 23:20:24 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117297648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:16 schreef Adfundum het volgende:
Kun je niet beter zelf voor een paar euro egalisatiecement er opgieten. Ben je van de ellende af.
Ken je toevallig een winkel die dat voor een paar euro verkoopt?
Een gedicht over Maanvis
pi_117301339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
Aan de foto's te zien zit het afvoerputje ook vol met bladafval, kun je het niet op die manier oplossen door gewoon eerst even al het bladafval weg te halen (is jouw taak als huurder) en daarna met een trekker al het water in het putje te trekken?
Ja tuurlijk kan dat maar daar los ik het probleem niet mee op. Misschien op de foto niet zo goed te zien maar het water komt nog niet eens tot aan het putje omdat het zo schuin is.
pi_117302560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb er niet veel verstand van, maar op je eigen balkon moet je toch kunnen lopen zonder dat je schoenen doorweekt raken?
Daarom lagen die tegels er waarschijnlijk ook op ;)
Die verbloemden het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117303066
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarom lagen die tegels er waarschijnlijk ook op ;)
Die verbloemden het probleem.
Nee niet per se, de hoofdfunctie is het beschermen van de dakbedekking zodat de onderbuurman geen stortdouche in zijn woonkamer krijgt.

Daarom moet je ze ook terugplaatsen, als de onderbuurman schade krijgt doordat jij de tegels weghaalt komen ze bij jou claimen.
  donderdag 27 september 2012 @ 09:28:18 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117303386
Ik heb hierover eens een woordenwisseling gehad met een aannemer van zo'n woningbouwvereniging.

Mijn vriendin huurde toen en die gasten zijn qua communicatie waardeloos. Dus ik hoor hem zo wat praten met mijn vriendin en ik zeg: "joh, laten we eerlijk zijn, jij gaat toch niet terugbellen".

Wat heen en weer gepraat, en inderdaad. Hij gaf aan dat hij gewoon geen tijd heeft om mensen goed op de hoogte te houden. Dat zou een secretaresse kunnen doen, maar die is niet begroot in de offertes die zij doen op een jaar. De woningbouw gaat namelijk voor goedkoop.

En zo simpel is het. Zijn tip was: blijven bellen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117303644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:28 schreef Hallmark het volgende:
Ik heb hierover eens een woordenwisseling gehad met een aannemer van zo'n woningbouwvereniging.

Mijn vriendin huurde toen en die gasten zijn qua communicatie waardeloos. Dus ik hoor hem zo wat praten met mijn vriendin en ik zeg: "joh, laten we eerlijk zijn, jij gaat toch niet terugbellen".

Wat heen en weer gepraat, en inderdaad. Hij gaf aan dat hij gewoon geen tijd heeft om mensen goed op de hoogte te houden. Dat zou een secretaresse kunnen doen, maar die is niet begroot in de offertes die zij doen op een jaar. De woningbouw gaat namelijk voor goedkoop.

En zo simpel is het. Zijn tip was: blijven bellen.
Wij communiceren sowieso niet met huurders over andere zaken dan het bevestigen en/of wijzigen van tijdsafspraken, dat is een taak van de opdrachtgever (dus de WBV).
pi_117304191
Nou, ik denk dat de aannemer op FOK! zit, want vanmorgen om 07.30 stond de dakdekker voor de deur.

Het is alleen kutweer dus ik ben bang dat ie niets heeft kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')