Had dat ook met een lakse aannemer/woningbouw te maken?quote:Op woensdag 26 september 2012 18:22 schreef Maanvis het volgende:
Dit doet me denken aan een bepaalde aflevering van de rijdende rechter, waar ook sprake was van een balkon waar water op bleef staan.
zoiets, maar de conclusie was uiteindelijk dat op een balkon gewoon water mocht blijven staan oid.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Had dat ook met een lakse aannemer/woningbouw te maken?
Je hebt misschien gelijk, ik zal morgen nog even een belletje naar de woningbouw doen, maar ik verwacht ook daar niet al te veel van. Ze bellen bijna standaard NIET terug, en ik denk dat ze ook een contract o.i.d hebben met die aannemer.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:37 schreef kahlie het volgende:
Ik zie dat je de aannemer vaak en veel belt, maar die zijn eigenlijk niet degene die verantwoordelijk zijn. Dat is de woningbouw. Ik zou die nogmaals bellen en aangeven dat er nog steeds geen fatsoenlijke oplossing is gevonden. Die moeten druk gaan zetten op de aannemer of een andere aannemer op deze zaak zetten.
Normaal gesproken heeft de woningbouw wel degelijk contracten met glaszetters, dakbedekkers et.c etc. Ze hebben immers nogal wat huizen waar onderhoud aan gepleegd moet worden. Daarom kunnen zij vaak ook meer druk zetten bij een aannemer (vaste klant/grote klant). Wat raar dat jouw woningbouw zo weinig doet. Hebben ze geen kantoor waar je langs kan of klachtenlijn?quote:Op woensdag 26 september 2012 18:44 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Je hebt misschien gelijk, ik zal morgen nog even een belletje naar de woningbouw doen, maar ik verwacht ook daar niet al te veel van. Ze bellen bijna standaard NIET terug, en ik denk dat ze ook een contract o.i.d hebben met die aannemer.
Zou iemand mij trouwens kunnen vertellen of ik wettelijk gezien een beetje sterk sta? Minder huur betalen ofzo mocht het echt erg lang gaan duren of uit de hand lopen.
Ik betaal elke maand netjes de huur, dan mag ik ook wel verwachten dat ze mij tegemoet komen om mijn huis in goede staat te houden? Het is immers niet mijn schuld dat het balkon verzakt is
Ben je de benedenbuurman van TS?quote:Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef davo1979 het volgende:
Aan de emmer te zien weet ik denk ik wie jouw verhuurder is. Veel succes. Wij hebben hier al jaren een schimmel probleem in de badkamer maar effectief oplossen kunnen ze niet.
Ze hebben wel een kantoor hier in de buurt, maar het is voornamelijk administratief personeel wat daar zit. Ze mogen geen beslissingen over dingen, en sturen me door naar de opzichter, die 9 van de 10 keer niet bereikbaar is en niet terugbelt. (ik vraag morgen zijn nummer wel voor de zekerheid)quote:Op woensdag 26 september 2012 18:47 schreef kahlie het volgende:
[..]
Normaal gesproken heeft de woningbouw wel degelijk contracten met glaszetters, dakbedekkers et.c etc. Ze hebben immers nogal wat huizen waar onderhoud aan gepleegd moet worden. Daarom kunnen zij vaak ook meer druk zetten bij een aannemer (vaste klant/grote klant). Wat raar dat jouw woningbouw zo weinig doet. Hebben ze geen kantoor waar je langs kan of klachtenlijn?
Wettelijk gezien zou je anders langs de huurcommissie moeten om te laten bewijzen dat je verminderd woongenot hebt en dan trekken ze die punten ervanaf en dan kun je evt. een huurverlaging krijgen. Zomaar je huur verlagen mag niet.
De emmer is idd een subtiele hint, omdat ik wel eens benieuwd ben of er hier andere mensen zijn met ervaringen over deze bepaalde woningbouwverenigingquote:Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef davo1979 het volgende:
Aan de emmer te zien weet ik denk ik wie jouw verhuurder is. Veel succes. Wij hebben hier al jaren een schimmel probleem in de badkamer maar effectief oplossen kunnen ze niet.
quote:Op woensdag 26 september 2012 19:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ben je de benedenbuurman van TS?
Nee heb geen balkon boven me hoofd. Maar de dingen die hier gemaakt moesten/moeten nog steeds gedaan worden. Ik vind ze slordig, komen de afspraken niet na en verdraaien de boel.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ben je de benedenbuurman van TS?
Dat was een koophuis.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Had dat ook met een lakse aannemer/woningbouw te maken?
Ken je toevallig een winkel die dat voor een paar euro verkoopt?quote:Op woensdag 26 september 2012 23:16 schreef Adfundum het volgende:
Kun je niet beter zelf voor een paar euro egalisatiecement er opgieten. Ben je van de ellende af.
Ja tuurlijk kan dat maar daar los ik het probleem niet mee op. Misschien op de foto niet zo goed te zien maar het water komt nog niet eens tot aan het putje omdat het zo schuin is.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:05 schreef Maanvis het volgende:
Aan de foto's te zien zit het afvoerputje ook vol met bladafval, kun je het niet op die manier oplossen door gewoon eerst even al het bladafval weg te halen (is jouw taak als huurder) en daarna met een trekker al het water in het putje te trekken?
Daarom lagen die tegels er waarschijnlijk ook opquote:Op woensdag 26 september 2012 22:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb er niet veel verstand van, maar op je eigen balkon moet je toch kunnen lopen zonder dat je schoenen doorweekt raken?
Nee niet per se, de hoofdfunctie is het beschermen van de dakbedekking zodat de onderbuurman geen stortdouche in zijn woonkamer krijgt.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom lagen die tegels er waarschijnlijk ook op
Die verbloemden het probleem.
Wij communiceren sowieso niet met huurders over andere zaken dan het bevestigen en/of wijzigen van tijdsafspraken, dat is een taak van de opdrachtgever (dus de WBV).quote:Op donderdag 27 september 2012 09:28 schreef Hallmark het volgende:
Ik heb hierover eens een woordenwisseling gehad met een aannemer van zo'n woningbouwvereniging.
Mijn vriendin huurde toen en die gasten zijn qua communicatie waardeloos. Dus ik hoor hem zo wat praten met mijn vriendin en ik zeg: "joh, laten we eerlijk zijn, jij gaat toch niet terugbellen".
Wat heen en weer gepraat, en inderdaad. Hij gaf aan dat hij gewoon geen tijd heeft om mensen goed op de hoogte te houden. Dat zou een secretaresse kunnen doen, maar die is niet begroot in de offertes die zij doen op een jaar. De woningbouw gaat namelijk voor goedkoop.
En zo simpel is het. Zijn tip was: blijven bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |