Daar hoef ik natuurlijk verder niet op te reageren, ik zie je aanvraag tzt wel verschijnenquote:De tiende voorverkening gaan we waarschijnlijk buiten Europa houden, want jubileum.
Je mag gerust meer in detail treden over Sevilla ook al ben je niet in Bologna geweest.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:59 schreef flipsen het volgende:
Alle opgenoemde punten heb je in Sevilla. Bologna ken ik verder niet dus dan is de keuze makkelijk
Aanvraag? We hebben alleen een vlucht en hotel nodig.quote:Oh ja, en:
[..]
Daar hoef ik natuurlijk verder niet op te reageren, ik zie je aanvraag tzt wel verschijnen
quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef k_man het volgende:
Bologna is vlakbij Imola, Modena, Maranello en Fiorano. Need I say more?
quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:38 schreef SeLang het volgende:
...en Bologna zelf is ook leuk, tenminste wat ik me ervan herinner.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:28 schreef Thetallguy het volgende:
vorig jaar oktober in Bologna geweest. Leuke stad voor een paar dagen. Je kunt er goed eten, studentenstad dus veel studentesen er speelt een Serie A club.
En daar is niks mis meequote:Op woensdag 26 september 2012 16:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar je zal zien dat we in San Sebastian eindigen in plaats van Sevilla of Bologna..
Dat zijn duidelijke pluspunten, Lemans24. Hoe was jouw ervaring met het toerisme daar? Is het vreselijk toeristisch? Dat lijkt me namelijk bij Bologna een stuk minder het geval.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:53 schreef Lemans24 het volgende:
Sevilla is één van de mooiste steden van Europa.
Het nachtleven draait om eten en speelt zich voor een groot deel op straat af.
Terrasjes zijn er net zoveel als in Nederland.
Het is er goedkoop.
Het eten is er prima (maar in Noord-Spanje natuurlijk nog beter)
Zeer interessante mix van culturen in het stadscentrum.
Twee voetbalclubs.
Er zijn 'witte' fietsen in de vorm van sevici, maar je kunt vast ook een gids vinden.
Kortom: Sevilla!
Qua vluchttijden gaat het alleen niet lukken, denk ik.
Dat laatste is niet echt een aanrader maar verder prima. Ben je er lang geweest? Kun je er wat meer over vertellen?quote:Op donderdag 27 september 2012 12:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Bologna, oudste universiteit, gekke torens, communistisch bolwerk.
Dat laatste is juist verdomd interessant, zeker in Italie, waar politiek toch een iets ander verhaal is dan hier (om over de verbondenheid van politiek en voetbal, en de geboorte van de Italiaanse ultra's maar niet te spreken). Daarnaast is communisme ook maar iets relatiefs. Maar als jij je meer verbonden voelt met Benito, dan heeft Italie je ook genoeg te biedenquote:Op donderdag 27 september 2012 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat laatste is niet echt een aanrader maar verder prima. Ben je er lang geweest? Kun je er wat meer over vertellen?
Dat kan, maar dat is Bologna van oudsher wel. Maar waar zou je dat aan moeten merken dan?quote:Op donderdag 27 september 2012 13:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ik ben wel in Bologna geweest (3 dagen) maar kan mij weinig herinneren te hebben gemerkt van een communistisch bolwerk.
Ah, dat was misschien niet helemaal duidelijk: Voor we op deze voorverkenningen gingen, hadden we wel (zelfbetaalde) groepsuitjes met het bedrijf naar Europese steden. Hieronder vielen Barcelona, Rome en Berlijn. Dus die hoeven we niet meer 'voor te vekennen'.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Nou, ik zou zeggen Barcelona. Heel afgezaagd qua toerisme uiteraard, maar alles wat je zoekt is daar volop aanwezig. Behalve eventueel de goedkope taxiritjes, dat zou ik niet weten aangezien ik nooit een taxi neem.
Verder ben ik er 2x geweest en heb ik me geen seconde hoeven te vervelen, geweldige stad vol met cultuur en leuke terrasjes. Maar aan jouw keuzes (Sevilla, Bologna) te zien zijn jullie meer op zoek naar een "minder" toeristisch plaatsje?
Geen idee waaraan je het zou moeten merken, maar als je het als USP verkoopt dan zou het leuk zijn als je er nog iets van kunt zien/merken toch?quote:Op donderdag 27 september 2012 13:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is Bologna van oudsher wel. Maar waar zou je dat aan moeten merken dan?
http://www.tripconnect.co(...)ID=IT0009&uid=ngdall
Snap wat je bedoelt ja.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:31 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Geen idee waaraan je het zou moeten merken, maar als je het als USP verkoopt dan zou het leuk zijn als je er nog iets van kunt zien/merken toch?Kan ook zijn dat ik er gewoon overheen gekeken heb verder hoor.
Kijk, dat is duidelijk. De voorkeursbalans slaat nu lichtjes door naar Bologna.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:42 schreef The_stranger het volgende:
Wegens het totaal niet kennen van Sevilla, raad ik je Bologna van harte aan. Het nachtleven is prima te doen, overdag is het echt Italiaans genieten zonder veel toeristen. De kookkunsten zijn formidabel, prijzen laag en de instelling prima.
Taxi's heb ik geen idee van, loop altijd alles, zo groot is het niet en zo zie je nog wat van de historie. Je kunt er prima shoppen, voor de vrouwelijke collega's, en terrasjes zat waar je prima kan eten, drinken en relaxen.
Eventueel kun je nog een uitstapje maken naar de vele historische trekpleisters, Ravenna, Firenze (Florence), de kust of de beroemde auto en motormerken (Ducati, Lambo..)
Aantal musea (zijn gratis volgens mij?) en genoeg oude zooi om te bekijken en te beklimmen.
Dat echter wel met het voorbehoud dat er in juli/augustus een stuk minder te doen is, dan gaat de stad zelf naar de kust, dus winkels dicht, restaurants gesloten, etc.
Maart/april is ook prima qua weer, in de zomer kan het makkelijk 35+ worden, iets te heet in een stad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kijk, dat is duidelijk. De voorkeursbalans slaat nu lichtjes door naar Bologna.
We gaan overigens meestal in het voorjaar. We zitten te kijken naar maart / april.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |