Wat een bedrijf waard is kun je heel eenvoudig uitrekenen: totaal aantal aandelen * waarde per aandeel. De meeste sites geven dit ook standaard weer. Er zijn bijvoorbeeld 4,5 miljard aandelen Coca Cola, als 1 aandeel $40 waard is, dan is Coca Cola als geheel $180 miljard waard.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:15 schreef CrosbyStills het volgende:
Hoi, ik wil graag gaan beginnen met investeren in bedrijven, ik heb hier twee vraagjes over:
1. Waar kan ik cijfers als hoeveel een bedrijf waard is, of hoeveel winst ze hebben behaald afgelopen jaar etc. vinden?
13 augustus is het aandeel Coca Cola gesplitst; had je er eerst 100 ter waarde van $80, dan zijn die omgezet in 200 ter waarde van $40. In de bovenste grafiek is deze splitsing met terugwerkende kracht doorgerekend, in de onderste grafiek is dit niet gedaan (en hebben ze de splitsing ook niet helemaal goed verwerkt).quote:2. Waarom verschillen sommige koersgrafieken zo erg op verschillende websites?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met dank!
Waar heb je trouwens kunnen vinden dat er 4,5 miljard aandelen Coca Cola zijn?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat een bedrijf waard is kun je heel eenvoudig uitrekenen: totaal aantal aandelen * waarde per aandeel. De meeste sites geven dit ook standaard weer. Er zijn bijvoorbeeld 4,5 miljard aandelen Coca Cola, als 1 aandeel $40 waard is, dan is Coca Cola als geheel $180 miljard waard.
Winst e.d. kun je terug vinden in jaarverslagen die op de website van het bedrjf te vinden zijn.
[..]
13 augustus is het aandeel Coca Cola gesplitst; had je er eerst 100 ter waarde van $80, dan zijn die omgezet in 200 ter waarde van $40. In de bovenste grafiek is deze splitsing met terugwerkende kracht doorgerekend, in de onderste grafiek is dit niet gedaan (en hebben ze de splitsing ook niet helemaal goed verwerkt).
Volume * aandeel waarde volgens mij.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:03 schreef CrosbyStills het volgende:
[..]
Waar heb je trouwens kunnen vinden dat er 4,5 miljard aandelen Coca Cola zijn?
Is volume niet het aantal gehandelde aandelen op een dag?quote:Op woensdag 26 september 2012 14:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Volume * aandeel waarde volgens mij.
http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AKO&ei=kOpiUPD0POP6wAPHFAquote:Op woensdag 26 september 2012 14:03 schreef CrosbyStills het volgende:
[..]
Waar heb je trouwens kunnen vinden dat er 4,5 miljard aandelen Coca Cola zijn?
Daar zocht ik inderdaad ook naar! Volgensmij niet.. en ook niet van de andere markten overigensquote:Op woensdag 26 september 2012 16:20 schreef floris_b het volgende:
Is er op Google Finance ook een overzicht van de nederlandse aandelen?
Voor AEX realtime kan je www.belegger.nl of www.beurs.nl gebruikenquote:Op woensdag 26 september 2012 16:26 schreef CrosbyStills het volgende:
[..]
Daar zocht ik inderdaad ook naar! Volgensmij niet.. en ook niet van de andere markten overigens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |