Volgend jaar dus in ieder geval wel.quote:Op woensdag 26 september 2012 00:57 schreef fokmetme het volgende:
ja klopt had z'n voordelen in de maatschapij.
15 september hadden we een contract getekend dus sinds kort!
Ja, wat een narigheid he. Woon je in zo'n prachtig land, waar je zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, oudertoeslag, studiefinanciering én wajong krijgt, gaan ze je goddomme nog verplichten je ergens in te verdiepen.quote:
belgiequote:Op woensdag 26 september 2012 01:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, wat een narigheid he. Woon je in zo'n prachtig land, waar je zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, oudertoeslag én wajong krijgt, gaan ze je goddomme nog verplichten je ergens in te verdiepen.
Ik zou emigreren als ik jou was
Bijvoorbeeld! Of probeer eens iets Zuid-Europees; heb je nix, maar daar schijnt de zon wel wat vaker!quote:
goeiequote:Op woensdag 26 september 2012 01:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld! Of probeer eens iets Zuid-Europees; heb je nix, maar daar schijnt de zon wel wat vaker!
Wat lul je dan zij heeft 2 kinderen, en die heb je niet erkend zodat jullie meer geld krijgen of wat?quote:Op woensdag 26 september 2012 00:57 schreef fokmetme het volgende:
ja klopt had z'n voordelen in de maatschapij.
15 september hadden we een contract getekend dus sinds kort!
Nou, vooruit dan maarquote:Op woensdag 26 september 2012 01:24 schreef fokmetme het volgende:
goeie![]()
Ik ben dankbaar daar niet van.. maar ik wil gewoon weten hoe of wat snap je en sorry voor mijn taalgebruik
omdat wij niet in juli contract hebben getekend maar in september dat betekend 3 maanden okt,nov,decquote:Op woensdag 26 september 2012 01:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgend jaar dus in ieder geval wel.
Staat daar ook iets bij over al dan niet erkende kinderen? Ik denk namelijk dat dat nu net het breekpunt is in dit geval.quote:Op woensdag 26 september 2012 07:45 schreef ManAtWork het volgende:
Wel fiscaal partner omdat er een of meer minderjarige kinderen zijn ingeschreven op hetzelfde adres.
Het staat duidelijk vermeld opnde site van de belastingdienst als je zoekt op fiscaal partner.
Voor 2011 gold de toevoeging van minderjarige kinderen niet en dus was je toen geen fiscaal partner van elkaar.
Vanaf 2012 maakt 't niet uit of dat kind erkent is, of niet. Als je allebei op hetzelfde adres in de GBA ingeschreven bent en er is ook een minderjarig kind van een van de twee ingeschreven bent je fiscaal partner (tenzij er verhuur op zakelijke gronden plaatsvind, waar dan weer een huurovereenkomst van moet zijn)quote:Op woensdag 26 september 2012 10:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Staat daar ook iets bij over al dan niet erkende kinderen? Ik denk namelijk dat dat nu net het breekpunt is in dit geval.
kleine correctie, je kunt ook 3 maand van 2012 elkaars toeslagpartner zijn als de intentie er is om langer dan 6 maand een gezamenlijke huishouding te gaan voeren ben je namelijk ook voor 2012 al toeslagpartner.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:21 schreef Leshy het volgende:
Let op dat er een verschil is tussen een fiscaal partner en een toeslagpartner.
Een fiscaal partnerschap komt automatisch tot stand onder de bovengenoemde voorwaarden, maar heeft enkel betrekking op de aangifte van de inkomstenbelasting. Het kan voordelen opleveren bij het verdelen van aftrekposten, maar ook een paar nadelen omdat er dan bedragen berekend worden op basis van beide inkomens.
Een toeslagpartnerschap komt tot stand onder dezelfde voorwaarden als bij een fiscaal partnerschap, maar ook wanneer je zes maanden of langer met een volwassene samenwoont die niet je ouder of kind is. En een toeslagpartnerschap heeft gevolgen voor de verschillende toeslagen die je krijgt, zoals onder andere zorg- en huurtoeslag.
Zodra je in een jaar dus zes maanden of langer samenwoont, zijn jullie toeslagpartners voor dat hele jaar, en moeten de toeslagen die jullie ontvangen, berekend worden op basis van jullie beide inkomens. En niet op basis van jullie individuele inkomens. Als je teveel hebt ontvangen, dan zul je een bedrag terug moeten betalen, en dat kan aardig oplopen.
Op www.toeslagen.nl kun je uitrekenen waar jullie recht op hebben.
Het kind hoeft niet erkend te zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Staat daar ook iets bij over al dan niet erkende kinderen? Ik denk namelijk dat dat nu net het breekpunt is in dit geval.
ok, wist ik niet...quote:Op woensdag 26 september 2012 19:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het kind hoeft niet erkend te zijn.
Zolang het maar minderjarig is en is ingeschreven op hetzelfde adres.
Zo is fokken toch een leerzame bezigheid.quote:
Iemand? In 2012 was er een minderjarig kind wat in juli 18 is geworden. Ben je als volwassen medebewoner dan fiscaal partner met de ouder van het kind of niet?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:31 schreef Wokkel het volgende:
Hoe zit het dan voor 2012 als het minderjarig kind in juli volwassen is geworden?
Volgens mij kan je maar met 1 iemand fiscaal partner zijn, en dat kan niet met een erkend kind van 18.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iemand? In 2012 was er een minderjarig kind wat in juli 18 is geworden. Ben je als volwassen medebewoner dan fiscaal partner met de ouder van het kind of niet?
Volgens mij is dat geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij kan je maar met 1 iemand fiscaal partner zijn, en dat kan niet met een erkend kind van 18.
Ik lees de vraag nu nog een keer en dat is inderdaad niet wat er staatquote:Op vrijdag 28 september 2012 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen antwoord op de vraag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |