Ook als ik stilsta?quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:07 schreef practics het volgende:
Het is gebeurt op de parkeerplaats? In Nederland?
Dan is het heel simpel 50/50.
Ik wil niet eens claimen. Maar als de frauhlein gaat lopen claimen kost het mij mijn no-claim? Wtf!quote:
Heeft vrij weinig zin, politie handelt de schuldvraag namelijk niet af. Hier doen ze ook geen uitspraak over dit is aan je verzekering.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:11 schreef ylSs het volgende:
Tja ook al willen ze het niet bij de politie.. ik bel bij zulke situaties toch de politie.. scheelt nogal gezeik
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:08 schreef vosss het volgende:
Als Hitler de oorlog had gewonnen vroeger was er niks aan de hand geweest, want dan was dat schadeformulier gewoon in het Duits geweest en hadden ze het gewoon in kunnen vullen.
Zo zie je maar, elk voordeel (Hitler heeft verloren) heeft zn nadeel (kutmoffen die schadeformulier niet snappen).
Wel terug claimen, anders kan dat gezien worden als schuldbekentenis. Je no claim gaat er aan dat is zeker.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:12 schreef nadepauze het volgende:
[..]
Ik wil niet eens claimen. Maar als de frauhlein gaat lopen claimen kost het mij mijn no-claim? Wtf!
Dus volgens jou is elk ongeluk dat plaatsvindt op een parkeerplaats tussen twee voertuigen automatisch 50/50?quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:07 schreef practics het volgende:
Het is gebeurt op de parkeerplaats? In Nederland?
Dan is het heel simpel 50/50.
Heb dit zelf mogen ervaren helaas!quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus volgens jouw is elk ongeluk dat plaatsvindt op een parkeerplaats tussen twee voertuigen automatisch 50/50?
Bron graag?
Oh, dan maakt dat het niet meteen automatisch tot een feit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:14 schreef practics het volgende:
[..]
Heb dit zelf mogen ervaren helaas!
Ja, wat had ik dan kunnen doen. Bliksemsnel in zijn achteruit zetten. Nou ja. Ik ga wel claimen. Want zoals gezegd had die jongedame samen met haar vriendinnetjes al besloten dat als ik stil stond zij mij echt wel gezien hadden. Yeah.... right....quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:13 schreef practics het volgende:
[..]
Wel terug claimen, anders kan dat gezien worden als schuldbekentenis. Je no claim gaat er aan dat is zeker.
Jawel lees dit maar. Alles op een parkeerplaats word gezien als een bijzondere verrichting.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Oh, dan maakt dat het niet meteen automatisch tot een feit.
Ik kan namelijk uit ervaring vertellen dat het namelijk niet zo is.
Of je nou stil stond of niet doet niks af aan de schuldvraag.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:16 schreef nadepauze het volgende:
[..]
Ja, wat had ik dan kunnen doen. Bliksemsnel in zijn achteruit zetten. Nou ja. Ik ga wel claimen. Want zoals gezegd had die jongedame samen met haar vriendinnetjes al besloten dat als ik stil stond zij mij echt wel gezien hadden. Yeah.... right....
Hoe kom je daar bij? Ik moet me sterk vergissen als ze niet meer verplicht zijn dan hun gegevens achter te laten. Al is het op een visitekaartje waar ze vervolgens drie keer op gekotst heeft.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:13 schreef Ivo1985 het volgende:
Ze zijn verplicht een EUROPEES schadeformulier in te vullen.
Ja maar ik stond dus wel langer dan 20 seconden stil (ruimschoots). Maar goed bewijs dat maar eens. Maar goed, zij kwam dus achteruit. Dus zoals jij het zegt heeft zij volgens de WvW schuld. Betekent dit dat het geen effect zal hebben op de no-claim?quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of je nou stil stond of niet doet niks af aan de schuldvraag.
Op een parkeerplaats is 9,9 van de 10 keer gewoon de WvW geldig.
De gene die achteruit rijdt tegen een stilstaande/voorbij rijdende auto is dan fout.
Wat overigens niet wegneemt dat de verzekering alsnog 50/50 uitkeert om wat voor reden dan ook.
Lees zelf jouw bron nog eens. Niet alles wat je op een parkeerplaats doet is een bijzondere verrichting.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:18 schreef practics het volgende:
[..]
Jawel lees dit maar. Alles op een parkeerplaats word gezien als een bijzondere verrichting.
Ik was niet meer bezig met een bijzondere verrichting. Ik was al ruimschoots uit mijn parkeervak. Gaf de andere partij de ruimte om uit te parkeren (stond dus stil) en zij krijgt het voor elkaar om mij desondanks te raken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lees zelf jouw bron nog eens. Niet alles wat je op een parkeerplaats doet is een bijzondere verrichting.
Sterker nog, ik betwijfel dat TS op dat moment met een bijzondere verrichting bezig was.
Waarom denk je dat TS?
dat je dat zelf moet zegt natuurlijk niet dat de tegenpartij dat ook moet. Die heeft namelijk bar weinig met jouw verzekering te maken. Geen zin om het na te zoeken maar als ik me niet vergis staat dat er in bewoordingen als 'voor een vlotte afhandeling verzoeken wij u'.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Voor het verhalen van je schade ben je middels de algemen voorwaarden van je verz. mij. toch echt verplicht een schadeformulier direct en volledig in te vullen.
Het is aan TS ook aan te raden om alvast een form. in te vullen met zijn verhaal en de gegevens van de tegenpartij die hij tot dusver heeft, en deze op te sturen naar zijn verzekeringsmaatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |