Ik kom dan ook regelmatig profielen tegen van vrouwen die als harde eis vermelden dat de man absoluut een kinderwens moet hebbenquote:Op donderdag 27 september 2012 14:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja hoe ouder je bent hoe eerder het er van dient te komen door die leuke bio klok.
Ik zal ook toegeven dat ik niet verder hoef te daten met iemand die heel stellig zegt pas over 10 jaar wel eens over kinderen te willen gaan nadenken.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja hoe ouder je bent hoe eerder het er van dient te komen door die leuke bio klok.
Ligt ook een beetje aan je eigen leeftijd en insteek natuurlijk. Als ik leuk een tijdje met iemand ga daten sta ik daar niet bij stil maar als diegene nooit kinderen wil en ik serieuzer met hem wil worden moet ik als vrouw ook mijn conclusies trekken, wat ik zelf dan wil. Heb niet de luxe om nog tien jaar te wachten. Dat wil dan vervolgens niet zeggen dat ik ze ook snel zou willen. Dat is weer een hele andere overweging, vind ik.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:39 schreef ook_gek het volgende:
Dat idee heb ik ook vaak bij 30+ vrouwen![]()
Al moet ik zeggen dat ik daar wel om vraag. Beetje duidelijkheid kan geen kwaat. Maar bij mij komt dat omdat ik verschillende 30+ vrouwen gesproken / gedate heb die wel huisje boompje beestje en kindje wilde! Sinds dien ben ik zeer voorzichtig! En zie ik ze toch als rammelende eierstokken als ik eerlijk ben. Vast zeer onterecht... Maar dat is wel eerlijk wat ik denk.
Ik wil zeker kinderenquote:Op donderdag 27 september 2012 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Stiekem kom ik ook maar weinig mannen tegen die echt geen kinderen willen.
quote:Op donderdag 27 september 2012 14:35 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dit beeld heerst echt heel erg over vrouwen van rond de dertig op datingsites. Herken me er ook in. Dat je in de toekomst een kind zou willen houdt niet in dat je met de eerste de beste date vadertje en moedertje wil spelen.
vervelend lijkt me. maar goed, gewoon dikgedrukt en in caps op je profiel vermelden dan.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:36 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En toch is dat een gedachte die veel mannen hebben bij een alleenstaande 30+ er die (in de toekomst) nog kinderen zou willen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik erbij heb moeten vermelden dat ik echt niet morgen zwanger wil zijn, dat ik eerst een stabiele relatie wil hebben (waar vind ik toch zeker wel een jaar over heen gaat).
Maar komt die voorzichtigheid dan uit dat jij echt geen kinderen wilt? Ik mag toch hopen dat de meeste vrouwen de beslissing om kinderen te 'willen' deze samen nemen. Dus vanwaar de voorzichtigheid...uit angst dat ze een gaatje in het condoom prikt?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:39 schreef ook_gek het volgende:
Dat idee heb ik ook vaak bij 30+ vrouwen![]()
Al moet ik zeggen dat ik daar wel om vraag. Beetje duidelijkheid kan geen kwaat. Maar bij mij komt dat omdat ik verschillende 30+ vrouwen gesproken / gedate heb die wel huisje boompje beestje en kindje wilde! Sinds dien ben ik zeer voorzichtig! En zie ik ze toch als rammelende eierstokken als ik eerlijk ben. Vast zeer onterecht... Maar dat is wel eerlijk wat ik denk.
quote:Op donderdag 27 september 2012 14:43 schreef DrMarten het volgende:
Net een berichtje op RP. "Hoi ik ben "insert naam" Ik ben de rechter op de foto"
Kak, de linker ziet er wél leuk uit
Eigenlijk zou je daarom iemand moeten treffen die ook in zo'n situatie zit, een lotgenoot eigenlijk.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mij maakt het niet uit om eerlijk te zijn of zij ook in de wajong zit.
10 jaar geleden zou ik dat ook gezegd hebben....5 jaar geleden ws ook nog wel. Maar dan komt nu idd de leeftijd erbij kijken en juist ook door die leeftijd denk ik verstandigere keuzes op dat gebeid te kunnen maken (en hopelijk dus al na ee njaar een beetje te kunnen inschatten of het een stabiele relatie is...en zekerheid heb je nooit natuurlijk, ook niet na 10 jaar)quote:Op donderdag 27 september 2012 14:44 schreef dawg het volgende:
overigens vind ik een jaar nog wel erg kort, ik zou toch voor minimaal 3 jaar gaan voordat ik aan kinderen zou beginnen. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
ja, ik begrijp je uitgangspunt wel. maar toch, kinderen. lastig onderwerp altijd.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:47 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
10 jaar geleden zou ik dat ook gezegd hebben....5 jaar geleden ws ook nog wel. Maar dan komt nu idd de leeftijd erbij kijken en juist ook door die leeftijd denk ik verstandigere keuzes op dat gebeid te kunnen maken (en hopelijk dus al na ee njaar een beetje te kunnen inschatten of het een stabiele relatie is...en zekerheid heb je nooit natuurlijk, ook niet na 10 jaar)
Ik denk dat de leeftijd van de vrouw best wel een bepalende rol daarin kan spelen.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:44 schreef dawg het volgende:
[..]
[..]
vervelend lijkt me. maar goed, gewoon dikgedrukt en in caps op je profiel vermelden dan.
overigens vind ik een jaar nog wel erg kort, ik zou toch voor minimaal 3 jaar gaan voordat ik aan kinderen zou beginnen. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Om even duidelijk te zijn, ik heb nu geen burnoutquote:Op donderdag 27 september 2012 14:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Als je thuis zit wegens in dit geval een burn out vind ik wel dat je het moet melden als er gevraagt is wat voor werk je doet. Dan moet je gewoon zeggen dat je wegens omstandigheden thuis zit. Dan kan zij altijd bepalen of ze door gaat vragen.
Al ik een date zal hebben en ik kom er later achter dat ze met een depresie thuis zit ipv werk zoekende is houd het voor mij direct op. Kan ze wieberen. Tevens als ik het in bet begin ook krijg te horen zal ik zeer zeer goed bedenken of ik nog wil afspreken. Hangt af van hoe de persoon er in staat.
Ik zit niet te wachten op dat soort problemen. Bijna niemand niet denk ik, als zullen ze dat niet zo snel toegeven.
En ja iedereen heeft een rugzakje, niks ergs aan. Het staat en valt met hoe de persoon er tegen over staat en in het leven staat.
[..]
Breien bedoel ik
Ik wil zeker weten kinderen, maar ik wil een relatie beginnen omdat we elkaar leuk vinden. En niet zo zeer omdat zij binnen nu en een jaar een kind wilt. Dat vind ik totaal geen goede basis voor een relatie.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:45 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Maar komt die voorzichtigheid dan uit dat jij echt geen kinderen wilt? Ik mag toch hopen dat de meeste vrouwen de beslissing om kinderen te 'willen' deze samen nemen. Dus vanwaar de voorzichtigheid...uit angst dat ze een gaatje in het condoom prikt?
ik ben geen vrouw dus ik pretendeer absoluut niet te weten hoe jullie klokje tikt.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:48 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik denk dat de leeftijd van de vrouw best wel een bepalende rol daarin kan spelen.
Ja, dat is misschien wel een goed plan ja.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je daarom iemand moeten treffen die ook in zo'n situatie zit, een lotgenoot eigenlijk.
Die zijn er wel genoeg, maar je moet er net één tegenkomen, de meeste vrouwen zullen dat soort gevoelige details ook wel achterwege laten in hun profiel.
Maar als ik jou was zou ik eerst eens gaan kijken of je gewoon wat contact kan leggen op een dating site.
Je hoeft je hele achtergrond niet te vermelden in een profiel, kijk eerst eens of je over andere dingen kan mailen/chatten.
Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat vrouwen perse een man willen met een kinderwens. Als die er toch niet echt blijkt te zijn is er zo weer een jaar voorbij. Alleen word ik toch wat afgeschrikt door profielen waar het als harde eis in staat. Laten we eerst maar eens een drankje doen voor we over kinderen beginnen denk ik danquote:Op donderdag 27 september 2012 14:48 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik denk dat de leeftijd van de vrouw best wel een bepalende rol daarin kan spelen.
Het was maar een voorbeeld, en je werkt nu toch nog niet wegens bovenstaande? Het is dus wel een oorzaak.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om even duidelijk te zijn, ik heb nu geen burnout
En m'n laatste depressieve klachten waren eind vorig jaar
ha haquote:Op donderdag 27 september 2012 14:51 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ben geen vrouw dus ik pretendeer absoluut niet te weten hoe jullie klokje tikt.
Een zwart/wit foto met aan de rechter kan een mollige dame met bril en aan de linker kant een slanker exemplaar?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:43 schreef DrMarten het volgende:
Net een berichtje op RP. "Hoi ik ben "insert naam" Ik ben de rechter op de foto"
Kak, de linker ziet er wél leuk uit
jawel hoor. al heb ik een tijd terug een keer op tv gezien dat een vrouw van 62 nog moeder werd.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:52 schreef eefje801 het volgende:
[..]
ha haNeem toch aan dat je wel weet tot wanneer vrouwen vruchtbaar zijn?
Dan zijn dat in mijn optiek dus ook dingen die voor het nu minder/niet van belang zijn voor een eerste date. dat je zonder werk zit zou ik gewoon benoemen als iemand ernaar vraagt. Als ze door vraagt naar de redenen vind ik het dus prima kunnen dat je zegt dat je het daar misschien op een volgende date wel eens over wilt hebben, tenzij je je genoeg op je gemak voelt om het gelijk te vertellen.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Om even duidelijk te zijn, ik heb nu geen burnout
En m'n laatste depressieve klachten waren eind vorig jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |