Gelukkig heb ik er geen, dat scheelt alweer..toch?quote:Op donderdag 27 september 2012 13:25 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
kan het me wel een beetje voorstellen overigens, de keus wordt een stuk kleiner zodra je aangeeft een kind te hebben. Maar een hele schare...
Daten met een vrouw staat toch niet gelijk aan solliciteren? Zeg gewoon dat je langdurig ziek bent geweest. Wat in feite ook zo is. Alsof je moet aantonen hoe je werkverleden precies is opgebouwd.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehh...bedankt...denk ik
[..]
Misschien moet ik het wat meer gaan inpakken of zo? Of misschien vertel ik dat gewoon helemaal niet, alleen ontstaat er zo nogal een groot gat in m'n c.v. zeg maar.
Mee eens.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:37 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zelf terug kwam op dat andere topic...anders had ik het zeker gedaan.
Volgens mij hoef je echt niet elk detail over je leven op date 1 al te vertellen. Iedereen heeft volgens mij wel wat onderin de kast liggen wat hij/zij liever nog even daar laat liggen.
Dat je in de wajong zit (of andere 'problemen' hebt) zou geen belemmering moeten zijn om te gaan daten. Besef alleen dat het wel iets kan zijn waarom iemand uiteindelijk geen relatie aan zou willen gaan. Daar ligt voor mij iig het punt dat je eerlijk tegenover elkaar moet zijn.
snap hem wel. lees eens rond op fok en verbaas je over de oordelen die je om de oren vliegen zodra men het over uitkeringsgerechtigden heeft (niet alleen op fok, de vvd is de grootste en ook zij hadden een leus: "handen uit de mouwen en niet hand ophouden" of zoiets). dat samen met de gemiddelde eisenlijst van een vrouw en het gros valt af, of spreekt hij uberhaupt niet aan wegens zelfbescherming oid.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:37 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je zelf terug kwam op dat andere topic...anders had ik het zeker gedaan.
Volgens mij hoef je echt niet elk detail over je leven op date 1 al te vertellen. Iedereen heeft volgens mij wel wat onderin de kast liggen wat hij/zij liever nog even daar laat liggen.
Dat je in de wajong zit (of andere 'problemen' hebt) zou geen belemmering moeten zijn om te gaan daten. Besef alleen dat het wel iets kan zijn waarom iemand uiteindelijk geen relatie aan zou willen gaan. Daar ligt voor mij iig het punt dat je eerlijk tegenover elkaar moet zijn.
Ik snap hem ook wel, en zou het dus ws ook achterwege laten wanneer je online contact legt. Als het bij een eerste date dan heel vertrouwd voelt, kun je het alsnog vertellen.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:57 schreef dawg het volgende:
[..]
snap hem wel. lees eens rond op fok en verbaas je over de oordelen die je om de oren vliegen zodra men het over uitkeringsgerechtigden heeft. dat samen met de gemiddelde eisenlijst van een vrouw en het gros valt af, of spreekt hij uberhaupt niet aan wegens zelfbescherming oid.
ik ben het met je eens hoor.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:59 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Ik snap hem ook wel, en zou het dus ws ook achterwege laten wanneer je online contact legt. Als het bij een eerste date dan heel vertrouwd voelt, kun je het alsnog vertellen.
Ik heb zelf overigens ook een relatie achter de rug met iemand die zonder werk zat en de nodige problemen had. Het hoeft echt geen no-go te zijn als de klik verder goed is. Belangrijk is dat je elkaar iets te bieden hebt.
Wat ik zei over dat het voor sommige wel een reden kan zijn om geen relatie met iemand te willen die geen baan heeft spreekt natuurlijk ook voor zich. Praktisch is anders. Maar denk dat iedereen daar zelf over moet beslissen en het speelt ook een rol of je iemand bent die verstand voor gevoel laat gaan of andersom.
tja, op een datingsite ingeschreven staan terwijl je niet op zoek bent naar een relatie maar slechts naar contact is toch een beetje een tegenstrijdigheid.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:12 schreef Sekhmet het volgende:
Weet ik niet. Internet is juist ook een medium waar je het misschien wel makkelijk kan delen en daarom iemand kan vinden die er minder/geen moeite mee heeft. Afwijzing via internet kan volgens mij ook makkelijker zijn dan afwijzing IRL (afhankelijk van hoe je met afwijzing omgaat natuurlijk).
En laten we wel wezen, als je de reeks hier terug leest krijg je toch vaak te horen dat er veel mannen en vrouwen op datingsites zitten die het niet allemaal even makkelijk hebben (uitkeringen, psychische problemen etc). Misschien helpt het als een relatie niet je eerste insteek is, maar gewoon contact leggen met anderen en hopelijk er wat leuke dates uitslepen.
Positief over jezelf blijven daar ben ik het mee eens. Maar met het altijd eerlijk zijn vind ik dat er wel een nuance verschil is. Ik ben vrijwel altijd direct eerlijk als iemand mij op de man af iets vraagt, maar ik zou dus op een eerste date echt niet uit mijzelf alles maar gaan vertellen wat ik denk dat een ander misschien zou willen weten (en misschien dus ook wel niet).quote:Op donderdag 27 september 2012 14:16 schreef ook_gek het volgende:
Je moet gewoon altijd eerlijk zijn, maar probeer altijd zeer positief te eindigen.
breinen? qu'est-ce que c'est?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:16 schreef ook_gek het volgende:
Je moet gewoon altijd eerlijk zijn, maar probeer altijd zeer positief te eindigen.
Trouwen, net onverwachts een heel leuk gesprek gehad op paiq, en ja de match werkt deze keer wel! Leuke vrouw om te zien. Wel mix van alle soorten sirinaams land wat je kan bedenken. Is totaal niet mijn ding. Maar ondanks dat een mooie vrouw om te zien!
En het gesprek was zeer leuk en gezellig! Jammer dat we alle 2 weg moesten
En ze is ook werkloos en ze doet aan breinenmaa hey dat boeit niks!
Om maar even ontopic te blijven
Toch staan er honderden mensen op datingsites die geen relatie willen, maar alleen een leuke date. Als de klik goed is kan een relatie altijd nog. Vooral bij sites als Badoo heb ik dat veel ervaren (dat is dan ook meer een sociaal netwerk).quote:Op donderdag 27 september 2012 14:18 schreef dawg het volgende:
[..]
tja, op een datingsite ingeschreven staan terwijl je niet op zoek bent naar een relatie maar slechts naar contact is toch een beetje een tegenstrijdigheid.
dat weet jij ongetwijfeld beter dan ik, aangezien ik echt veel te laks ben om een profiel bij te houden, en actief te reageren etc.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:23 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Toch staan er honderden mensen op datingsites die geen relatie willen, maar alleen een leuke date. Als de klik goed is kan een relatie altijd nog. Vooral bij sites als Badoo heb ik dat veel ervaren (dat is dan ook meer een sociaal netwerk).
Dat heb ik dus ook. Bij mij zijn er ook wel dingen die uiteindelijk ter sprake komen, maar niet noodzakelijkerwijs door mezelf op een eerste date. Maar als iemand er naar vraagt dan ben ik er ook niet geheimzinnig over.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:21 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Positief over jezelf blijven daar ben ik het mee eens. Maar met het altijd eerlijk zijn vind ik dat er wel een nuance verschil is. Ik ben vrijwel altijd direct eerlijk als iemand mij op de man af iets vraagt, maar ik zou dus op een eerste date echt niet uit mijzelf alles maar gaan vertellen wat ik denk dat een ander misschien zou willen weten (en misschien dus ook wel niet).
En wordt er naar gevraagd dan kan ik idd nog wel eens voorzichtig zijn door te laten weten dat het dingen zijn uit het verleden. Die niet van toepassing zijn op het nu en die wel aan de orde komen wanneer de vertrouwensband groter is dan een eerste ontmoeting. En dan heb ik het dus niet over een schare kinderen die ik achter de hand heb...
Heerlijk subtielquote:Op donderdag 27 september 2012 14:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voorbij de 30 heeft iedereen gewoon bagage. En als.ze dat niet hebben zijn het opervlakkige leeghoofden.
Momenteel ben ik niet meer actief op datingsites...quote:Op donderdag 27 september 2012 14:24 schreef dawg het volgende:
[..]
dat weet jij ongetwijfeld beter dan ik, aangezien ik echt veel te laks ben om een profiel bij te houden, en actief te reageren etc.
dat lijkt me best vermoeiend, voor jou dan. wanneer mensen door je leeftijd denken dat je meteen een kroost wilt stichten.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:27 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Momenteel ben ik niet meer actief op datingsites...
Maar ik heb op een gegeven moment mijn profiel wel veranderd van "opzoek naar een relatie" naar "opzoek naar een date". Dat had ermee te maken dat er een groot aantal mannen was die dachten dat ik per direct huisje, boompje, beestje wou (zal ook aan de leeftijd liggen). Ale je had staan een 'date' en wie weet komt daar meer uit werd er al veel positiever op gerageerd. Puur mijn ervaring dus, maar het maakte wel verschil.
Als je thuis zit wegens in dit geval een burn out vind ik wel dat je het moet melden als er gevraagt is wat voor werk je doet. Dan moet je gewoon zeggen dat je wegens omstandigheden thuis zit. Dan kan zij altijd bepalen of ze door gaat vragen.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:21 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Positief over jezelf blijven daar ben ik het mee eens. Maar met het altijd eerlijk zijn vind ik dat er wel een nuance verschil is. Ik ben vrijwel altijd direct eerlijk als iemand mij op de man af iets vraagt, maar ik zou dus op een eerste date echt niet uit mijzelf alles maar gaan vertellen wat ik denk dat een ander misschien zou willen weten (en misschien dus ook wel niet).
En wordt er naar gevraagd dan kan ik idd nog wel eens voorzichtig zijn door te laten weten dat het dingen zijn uit het verleden. Die niet van toepassing zijn op het nu en die wel aan de orde komen wanneer de vertrouwensband groter is dan een eerste ontmoeting. En dan heb ik het dus niet over een schare kinderen die ik achter de hand heb...
Breien bedoel ikquote:
Dit beeld heerst echt heel erg over vrouwen van rond de dertig op datingsites. Herken me er ook in. Dat je in de toekomst een kind zou willen houdt niet in dat je met de eerste de beste date vadertje en moedertje wil spelen.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:29 schreef dawg het volgende:
[..]
dat lijkt me best vermoeiend, voor jou dan. wanneer mensen door je leeftijd denken dat je meteen een kroost wilt stichten.
En toch is dat een gedachte die veel mannen hebben bij een alleenstaande 30+ er die (in de toekomst) nog kinderen zou willen.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:29 schreef dawg het volgende:
[..]
dat lijkt me best vermoeiend, voor jou dan. wanneer mensen door je leeftijd denken dat je meteen een kroost wilt stichten.
Nouja hoe ouder je bent hoe eerder het er van dient te komen door die leuke bio klok.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:35 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dit beeld heerst echt heel erg over vrouwen van rond de dertig op datingsites. Herken me er ook in. Dat je in de toekomst een kind zou willen houdt niet in dat je met de eerste de beste date vadertje en moedertje wil spelen.
Ja tuurlijk da's ook waar, maar liever geen kind dan omdat je haast hebt met de eerste de beste die wil gaan reproduceren. Daarbij heb je nog wel even, ook al gaat het minder goed na je 35ste.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja hoe ouder je bent hoe eerder het er van dient te komen door die leuke bio klok.
Dat is ook wat ik zei...als je iets op de man af gevraagd word zou ik er niet over liegen en al helemaal niet over dit soort zaken. Maar er zijn wel dingen uit je rugzakje die ik geen gespreksvoer vind voor een eerste date (en al helemaal niet om uit jezelf te gaan vertellen). En dan laat ik dan ook gewoon weten. Als hij dat te geheimzinnig vindt en dus niet verder wil kijken is dat zijn keuze, prima.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Als je thuis zit wegens in dit geval een burn out vind ik wel dat je het moet melden als er gevraagt is wat voor werk je doet. Dan moet je gewoon zeggen dat je wegens omstandigheden thuis zit. Dan kan zij altijd bepalen of ze door gaat vragen.
Al ik een date zal hebben en ik kom er later achter dat ze met een depresie thuis zit ipv werk zoekende is houd het voor mij direct op. Kan ze wieberen. Tevens als ik het in bet begin ook krijg te horen zal ik zeer zeer goed bedenken of ik nog wil afspreken. Hangt af van hoe de persoon er in staat.
Ik zit niet te wachten op dat soort problemen. Bijna niemand niet denk ik, als zullen ze dat niet zo snel toegeven.
En ja iedereen heeft een rugzakje, niks ergs aan. Het staat en valt met hoe de persoon er tegen over staat en in het leven staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |