abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:29:38 #1
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_117232534
Hallo,

Over wat
Ik ben eigenaar van een: Alfa Romeo 156.
Het is een LPG-G3 uitvoering.
Rijdt op benzine en op LPG.

Probleem.
Vanochtend wou ik de auto starten en zodra hij gestart was hoorde ik kort erna een enorm harde knal.
De motor viel uit en ik stapte uit de auto.
Ik keek onder de motorkap en zag rook van onder het blok achter komen.
Ik schrok hier wel even van, want deze auto heeft flink wat aantal keer bij de garage gestaan dit jaar.
Hij heeft o.a een nieuwer motorblok dan de bouwjaar van de auto en daarnaast is alles al vervangen wat onder de motorkap zit of andere delen.
Nadat ik schrok.. :'( ging ik weer in mijn auto zitten en wou ik hem opnieuw starten.
Toen ik dit deed, starte hij heel even voor 2 seconde en leek het wel alsof de uitlaat er af lag..Zo,n hard gegrom komt er van de auto af.

Kort.
Auto start niet meer, maar geeft alleen een start brul als je hem probeert te starten.
Als je gas bij geeft gromt hij harder en valt hij direct erna uit.

Geprobeerd.
Ik kreeg te horen van een plaatselijk monteur dat het misschien een Backfire kan zijn.
Hij zij dat ik dan even moest proberen om de auto te starten op Benzine en niet op gas.
Dit heeft ook niet geholpen en start dus gewoon niet op LPG en Benzine.

Nog niet verholpen.
Vanwege de auto dus niet start, komt de monteur Vrijdag middag langs om dan te kijken naar de auto.
Ik hoop dat dit gaat, want anders kom ik nog niet verder.. hij heeft hier natuurlijk ook geen brug staan.

Tips.
Heeft iemand tips, of dit ook mee gemaakt en weet wat ik moet doen?
Dan hoor ik het natuurlijk graag.

Filmpje van 2x starten (momenteel resultaat)

pi_117232596
Ik kan het filmpje niet zien hier, maar -sluit je uitlaat nog wel goed aan de pakking af? (eerste deel van de uitlaat aan de motor)
-Is je koppakking er niet vantussen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:35:20 #3
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_117232727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:31 schreef Knofl00k het volgende:
Ik kan het filmpje niet zien hier, maar -sluit je uitlaat nog wel goed aan de pakking af? (eerste deel van de uitlaat aan de motor)
-Is je koppakking er niet vantussen?
Ik kan dat allemaal niet zien helaas.. maar het lijkt wel alsof de uitlaat van de motorblok is afgeplopt.
Zo klinkt het in iedergeval, want als ik er onder kijk zie ik niet de aansluitpunt en de uitlaat hangt er nog onder.
In het filmpje is ook te zien dat er rook uit de uitlaat komt.
Ik denk zelf dat er misschien af is.. en toch nog wat rook door de uitlaat blaast.. ofzo gewoon dat hij er voor de helft op zit.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:36:03 #4
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_117232763
bougie eruit geplopt?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_117232832
Onder deze lijn posts over Alfa is een gaar merk:

pi_117232877
Nooit een Alfa nemen, je snijdt jezelf ermee in de vingers.
pi_117232906
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:39 schreef Lesley-91 het volgende:
Nooit een Alfa nemen, je snijdt jezelf ermee in de vingers.
TS heeft gewoon pech. Dit had net zo goed een ander merk kunnen zijn :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117233162
En hier stopt de lijn:

TS, wacht tot de monteur komt en vooral niet zelf gaan rommelen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:46:26 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_117233163
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:39 schreef vosss het volgende:

[..]

TS heeft gewoon pech. Dit had net zo goed een ander merk kunnen zijn :)
Nee hoor, gewoon nooit een alfa kopen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:51:00 #10
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117233345
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit
pi_117233435
Okay je kan zeker wel een Alfa kopen, maar dan dus niet de Selespeed; daar is vaak gezeik mee :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:54:48 #12
287996 OmePeet
met kriebelbaard!
pi_117233500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef StormS.A het volgende:
hahaha KUT alfa nooit kopen die van mij staat al 17weken stil 20. selespeed flippers op het stuur geweldig nou schakelprobleempje bak drukgroep shifter koppeling alles is vervangen ze leren hem opnieuw in rijd 3maanden en stopt ermee kan ik weer 75euro dokken en dan loopt ie weer drie maanden hij gaat hopelijk deze maand nog de deur uit
En de interpunctie? Loopt die nog zoals het zou moeten? Daar kan je ook nog problemen mee krijgen!
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:55:33 #13
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117233531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:54 schreef OmePeet het volgende:

[..]

En de interpunctie? Loopt die nog zoals het zou moeten? Daar kan je ook nog problemen mee krijgen!
OmePeet ik kan bijna bij een alfa garage gaan werken maar interpunctie bij de alfa zegt me niets eerlijk gezegd? Leg uit aub
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:15 #14
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_117233622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:55 schreef StormS.A het volgende:

[..]

OmePeet ik kan bijna bij een alfa garage gaan werken maar interpunctie bij de alfa zegt me niets eerlijk gezegd? Leg uit aub
Mij ook niet :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:00:54 #15
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_117233729
Toen ik naar een auto keek keken we zeker niet naar een alfa romeo..
Maar uiteinderlijk was het em toch geworden omdat hij er goed uit zag.. reed goed.. alles was nog goed die tijd en het mooie was dat hij dus ook nog eens op LPG loopt.

Maar ik neem verder nooit meer een Alfa.. ik ben nu al aan 4000 euro reparatie kosten kwijt dit jaar.
Als dit weer veel gaat kosten.. of dit keer misschien niet.. maar volgende keer wel.. zoek ik iets anders.

Maar verder is het wel een leuke chique auto (als hij rijdt) vooral interieur is netjes..
Met zwart lederen bekleding ect
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:02:12 #16
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117233776
Alfa Romeo moet je alleen rijden als je kan leasen anders is het te duur
  Redactie Frontpage dinsdag 25 september 2012 @ 15:06:19 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_117233896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:51 schreef StormS.A het volgende:
En nu in het Nederlands?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:13:50 #18
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117234213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
JeMoeder

samenvatting: Koop geen Alfa Romeo leas hem
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:14:00 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117234218
zou turq52 een pm sturen die lepelt er wel een ander blok in voor je ;)
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:18:41 #20
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117234377
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Beste Alfa collega's,

Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op....
Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!)

1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin.

2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun)

3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde.

Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen.
Iemand interesse in de auto voor een prikkie???

103.000km gelopen alles wie nieuw want de auto staat al tijden stil
foto's of andere vragen vraag gerust
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:22:19 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117234520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef StormS.A het volgende:

[..]

Beste Alfa collega's,

Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Alfa Romeo 147 2.0 selespeed echter ben ik er niet de hele tijd al trots op....
Mijn auto ging naar de garage omdat hij niet meer in de achteruit wilde. Ik denk ga maar na een officiele garage die hebben er verstand van zo gezegd zo gedaan ik naar creussen in Heerlen (grootste vout ooit!!)

1ste keer kreeg ik de auto terug ja hij doet het perfect in orde bladiebladiebla nee dus hij ging zelfs niet meer in de 1 ik terug naar binnen vertel ja dan laat de auto maar staan wel erg gek de monteur heeft net erin gereden a fin.

2de keer ik ga de auto ophalen weer klaar netjes gemaakt NEE dus Voordat ik naar buiten liep vertelde ze me dat ik de auto bij parkeren niet in de achteruit moest zetten ik stap in de auto sleutel in contact staat de auto in de achteruit. Nou goed ik start ik hoor een super zwaar geluid ik weer naar binnen toe die man halen hij stapt in en begint gas te geven ik vroeg hem vriendelijk te stoppen voordat er nog meer kapot gaat dat ik dien te betalen inmiddals al flink wat geld kwijt bijna 2000euries schakelbak koppeling drukgroep uitlezen inleren bladiebladiebla........ (auto weer laten staan bij hun)

3de keer heb ik 3maanden kunnen rijden en toen sprong hij alweer eens tijdens het rijden dit kwam sindsdien wel vaker voor van de 1 naar de 3 hij kreeg hem niet meer in de 2 maar ook niet in de 4. Soms sprong hij ook uit de 4 of 3 of 2 tijdens het rijden. Dan moest ik weer terug wilde ze 75euro hebben voor hem opnieuw in te leren en de schifter oip het strakste punt te zetten zodat hij weer wist op welk toerental te schakelen welke versnelling enz..... liep de auto weer 3maanden zelfde probleem.... nooit hebben ze dus daadwerkelijk het hele probleem opgelost tot wanhoop toe van mij en schelden tegen hun op het einde.

Samenvatting voor de mensen die niet hele verhaal willen lezen: Auto springt tijdens rijden uit versnelling wilt soms niet in versnelling opnieuw inleren verhelpt probleem 3 maanden plus minus

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of een proffesionele garage in de buurt die beetje schappelijk is?? Ik woonachtig in Limburg Heerlen.

50 euro geboden
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:31:13 #22
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_117234831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:22 schreef T42 het volgende:

[..]

50 euro geboden
¤50.- is geen prikkie :P
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:31:55 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_117234863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:31 schreef StormS.A het volgende:

[..]

¤50.- is geen prikkie :P
maar dan overleeft hij het niet ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 25 september 2012 @ 15:32:59 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_117234899
Foto's en richtprijs dan maar he ;) Misschien is er een hobbyist of fan in the building.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:33:01 #25
380918 blasphemmer
Giggity Giggity Giggity
pi_117234902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:18 schreef StormS.A het volgende:

[..]

Beste Alfa collega's,

Aangezien dit een heel ander onderwerp is en dit niet meer over mijn topic gaat.. is het niet handiger om een aparte topic hier over te maken? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')