Ik dacht: net op tijd, maar ze hebben nog geen vliegtuigenquote:China's first aircraft carrier enters service
China's first aircraft carrier has entered into service, the Defence Ministry says.
The 300m (990ft) Liaoning - named after the province where it was refitted - is a refurbished Soviet ship purchased from Ukraine.
For now the carrier has no operational aircraft and will be used for training.
But China says the vessel, which has undergone extensive sea trials, will increase its capacity to defend state interests.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-19710040
Je moest eens weten hoeveel Chinees materiaal bijna exacte kopieën zijn van westerse spullen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me hierover! Vrijwel elk binnenvaartschip in Nederland komt tegenwoordig als casco uit China. Maar blijkbaar kunnen ze echt alleen kopieren en niet zelf een vliegdekschip ontwerpen?
Want een Russisch afdankertje opknappen zonder vliegtuigen is toch wel een blamage!
Ontworpen door westen. Bouw geleid door westen. Machines gebruikt in bouw gemaakt door westen. Hightech gedeelte gemaakt door westen. Etc. Etc.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me hierover! Vrijwel elk binnenvaartschip in Nederland komt tegenwoordig als casco uit China. Maar blijkbaar kunnen ze echt alleen kopieren en niet zelf een vliegdekschip ontwerpen?
Want een Russisch afdankertje opknappen zonder vliegtuigen is toch wel een blamage!
Helaas voor China komen ze niet aan boord van een vliegdekschip met hun fototoestel en meetlint.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel Chinees materiaal bijna exacte kopieën zijn van westerse spullen.
Genoeg slecht betaalde mannetjes binnen de westerse defensie organisaties die wel ontvankelijk zijn voor wat extra geld.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Helaas voor China komen ze niet aan boord van een vliegdekschip met hun fototoestel en meetlint.
Die hebben we weggedaanquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:22 schreef kurk_droog het volgende:
En wanneer komt Nederland met een vliegdekschip?
Zo deed men dat in de jaren 50.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:41 schreef Frutsel het volgende:
leuk ding...
wel een enorme schans op de boeg...dacht dat ze minder hellend waren
Bij mijn weten had het laatste Britse vliegdekschip ook nog een schans hoor. Dus dat heeft niet zoveel met ouderwets zijn te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef Xenzalybi het volgende:
[..]
Zo deed men dat in de jaren 50.
Teken dat China militair gezien zwaar overschat wordt door veel mensen.
Een afdankertje uit een lang vervolgen era. Wat een blamage.
Maar Italië heeft er ook een. Twee zelfs.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Bij mijn weten had het laatste Britse vliegdekschip ook nog een schans hoor. Dus dat heeft niet zoveel met ouderwets zijn te maken.
Feit is natuurlijk wel dat dit een oud sovietschip is. Maar deze gaat ook vooral voor training gebruikt worden. Zoals al gezegd stamp je een vliegkamp operatie niet zomaar uit de grond. Eerst maar eens jaren oefenen, en dan bouwen ze in de tussentijd zelf nog wel nieuwe schepen.
Meestal hebben ze er een hele vloot omheen hè.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:57 schreef Killaht het volgende:
Zo'n ding is een sitting duck voor vliegtuigen en onderzeeërs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |