Ik heb een jaar geleden een Nissan Micra gekocht en er zeer tevreden over. Speciaal gezicht naar 1 met trekhaak en was er 900 euro aan kwijt. Wegenbelasting 55 per 3 maanden, verzekering rond de 40 per maand tegenwoordig.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef glowingeddy het volgende:
Suzuki Alto / Swift, Nissan Micra of een andere kleine jappanner.
Lelijke autotjes/koekblikjes maar vrijwel niet kapot te krijgen, goedkoop in onderhoud en in aanschaf.
Alternatieven die wat duurder zijn maar niet minder interessant, vw Polo of Seat Ibiza
Vooral niet doen, franse of italiaanse wagens, deze vertonen in het meerendeel snel mankementen (niet alle maar de kans is gewoon een stuk groter)
Kosten
aanschaf 500 - 1000 euro voor een goed exemplaar alto/swift/micra
Wegenbelasting p/m 11 tot 15 euro
Verzekering laag
Verbruik: Bij kortere afstanden ruwweg 1:14, snelweg 1:17 of beter
500ishquote:Op dinsdag 25 september 2012 09:56 schreef H-D het volgende:
Hoeveel kan je ongeveer missen per maand aan verzekering/wegenbelasting en evt onderhoud?
Maar wel veel leuker dan de usual doorsnee Japanner.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef glowingeddy het volgende:
maar ja, groot of klein het blijft een Alfa.. niet meteen 1 van de meest betrouwbare merken.
Al heeft een alfa met lederen bekleding vaak wel een bizar mooi interieur
Nou dan koop maar een Toyota Corolla want dat is de enige betrouwbare auto ooit gemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef glowingeddy het volgende:
maar ja, groot of klein het blijft een Alfa.. niet meteen 1 van de meest betrouwbare merken.
Al heeft een alfa met lederen bekleding vaak wel een bizar mooi interieur
Nja; ik zoek waarschijnlijk? geen auto uit 2008+ oid. dus hoe zit het met vroeger?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dan koop maar een Toyota Corolla want dat is de enige betrouwbare auto ooit gemaakt.
Godsklere man. Wat een vooroordelen weer. Heb je zelf ooit een Alfa Romeo gehad of is dit weer een uitspraak gestoeld op wat een of andere knakker vertelde op een verjaardag wat hij via via gehoord had?
Tegenwoordig maakt ook Alfa Romeo prima auto's
Vanaf 2001 kun je prima een Alfa kopenquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nja; ik zoek waarschijnlijk? geen auto uit 2008+ oid. dus hoe zit het met vroeger?
Deze man snapt het, Alfa 147 is een prima auto. Mijn benzine 1.6 zit inmiddels op 240.000 kmquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dan koop maar een Toyota Corolla want dat is de enige betrouwbare auto ooit gemaakt.
Godsklere man. Wat een vooroordelen weer. Heb je zelf ooit een Alfa Romeo gehad of is dit weer een uitspraak gestoeld op wat een of andere knakker vertelde op een verjaardag wat hij via via gehoord had?
Tegenwoordig maakt ook Alfa Romeo prima auto's
250.000 is toch het minimale dat je verwacht van een auto.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:57 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
250.000 is toch het minimale dat je verwacht van een auto.
Worden ze rond die tijd niet onderhoudsgevoelig? Veel olieverbruik bv of allerlei gebreken? Kan het mis hebben heb er geen ervaring mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'krak'
Mwa, niet echt heb geen olie verbruik. Koppeling wordt wel minder, schakelen gaat niet meer zoals bij een wat nieuwere auto. Draagarmen zijn inmiddels wel vervangen boven en onder want dat gekraak is redelijk vervelend en bovendien APK afkeur. Voor de rest geen bijzondere dingen gehad de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Worden ze rond die tijd niet onderhoudsgevoelig? Veel olieverbruik bv of allerlei gebreken? Kan het mis hebben heb er geen ervaring mee.
Ik heb een Suzuki Swift 1.3 te koop.. rijdt zeer zuinig.. is goedkoop in belsting en verzekering.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:34 schreef drumstickNL het volgende:
Hallon pta,
Met oog op de aankomende winter zoek ik een autootje die mij s’ avonds naar de sportschool kan vervoeren. Overdag ga ik met de trein. Nu ben ik aan het zoeken geslagen maar ik kom er niet echt uit; ik weet dat er al topics over lopen maar even een actueel topic kan geen kwaad.
Ik rij max 110km per week en het mag dus niet teveel kosten maar ik ben vrij groot dus een echt klein karretje lijkt mij ook niet wat. Welke auto’s zijn hier geschikt voor en naar welke kosten zit ik dan naar te kijken? budget: 1000-5000 euro Alvast bedankt!
Als jullie meer informatie nodig hebben kan dat.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |