abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117213067
Beste WGR'ers,

Omdat ik wajong aangevraagd heb moet ik een zo sterk mogelijk dossier aanleggen onder andere met een goede brief van mijn huisarts.
Nu heb ik op internet een aantal voorbeeldbrieven gevonden alleen wel in het engels.

Omdat ik weet dat mijn huisarts het achterlijk druk heeft en het eigenlijk niet haar taak vind wil ik haar één goede Nederlandse brief geven en hopen dat zij deze als voorbeeld neemt of gewoon gelijk ondertekend.

Probleem is echter dat ik er geen goede brief van krijg, is er iemand die dit wel kan?
pi_117213163
Desbetreffende brieven;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de brieven gaat het trouwens over ME, dat is niet de ziekte die ik heb maar dat kan ik zelf wel aanpassen :)
pi_117213309
Ik kan je helpen met vertaal- of schrijfdiensten. Kosten voor vertalen bedragen 14 cent per woord, voor schrijven 39 cent per woord, of als uurtarief 59 euro per uur. Alle prijzen zijn exclusief BTW. Hoor graag van je. Groet, John.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_117213324
Dossier moet in het engels worden aangelegd?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117213397
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 22:00 schreef drumstickNL het volgende:
Dossier moet in het engels worden aangelegd?
Nee, vandaar de vertaling....
  maandag 24 september 2012 @ 22:03:55 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117213510
Vreemd verzoek... Dit is toch echt de taak van je huisarts.
pi_117213553
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:00 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan je helpen met vertaal- of schrijfdiensten. Kosten voor vertalen bedragen 14 cent per woord, voor schrijven 39 cent per woord, of als uurtarief 59 euro per uur. Alle prijzen zijn exclusief BTW. Hoor graag van je. Groet, John.
Haha. :')

...maar idd ga naar 'n huisarts die wel tijd heeft? Want FOK! kan je hier natuurlijk ook niet zo goed mee helpen, dalijk formuleren we iets toch fout. :X Plus 't feit natuurlijk dat je dan 'n brief schrijft als zijnde 'n dokter...mja heeft wel 'n zweem van fraude over zich. :P
Hallon!
pi_117213672
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit.
Alsof de huisarts iets zal ondertekenen wat hij zelf niet geschreven heeft...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_117213750
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2012 22:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Haha. :')
Ik heb een vertaalbureau dus neem even contact op. Regel het voor zondag voor je.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_117213770
huisarts vind het niet haar taak...
pi_117213840
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb een vertaalbureau dus neem even contact op. Regel het voor zondag voor je.
Ik heb geen (vervalste) doktersbriefjes nodig hoor. :P

...en TS twee mogelijkheden: a. blijven doordrammen bij deze huisarts b. andere arts zoeken om die brief ff te schrijven.
Hallon!
pi_117213945
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:08 schreef hugsy33 het volgende:
Alsof die het dan wel onderteken zal :')

Is er sowieso niet een keuringsarts die jou keurt voor je wajong?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 24 september 2012 @ 22:12:10 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117213997
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2012 22:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]
Plus 't feit natuurlijk dat je dan 'n brief schrijft als zijnde 'n dokter...mja heeft wel 'n zweem van fraude over zich. :P
Ja, daar moest ik ook even aan denken... alsof TS 'm zelf gaat opsturen zonder handtekening van de huisarts.
pi_117214095
quote:
Alsof je huisarts je secretaresse is, kom op zeg. Je kunt wel een uitdraai vragen van je patiëntdossier, in principe moet daar gewoon alles in staan. Een huisarts mag bijvoorbeeld ook niet oordelen of iemand wel of niet kan werken, dat doet een bedrijfsarts. Dit lijkt mij eerder iets voor een verzekeringsarts oid.
Shine bright like a diamond.
pi_117214168
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:08 schreef hugsy33 het volgende:
Het is ook niet de taak van de huisarts, zie http://knmg.artsennet.nl/(...)7b04&contentid=68660
pi_117214415
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het is ook niet de taak van de huisarts, zie http://knmg.artsennet.nl/(...)7b04&contentid=68660
Inderdaad, huisarts waar ik mijn coschap liep was hier ook altijd heel stellig in.
  maandag 24 september 2012 @ 22:21:16 #17
3542 Gia
User under construction
pi_117214539
Je kunt toch niet die brieven letterlijk vertalen, TS, die gaan toch niet over jou!
Er zullen genoeg fokkers zijn, die voor jou een vergelijkbare brief kunnen schrijven, maar ja, dan moet je wel even precies al je klachten beschrijven... :P
  maandag 24 september 2012 @ 22:21:35 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117214557
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:13 schreef June. het volgende:

[..]

Alsof je huisarts je secretaresse is, kom op zeg. Je kunt wel een uitdraai vragen van je patiëntdossier, in principe moet daar gewoon alles in staan.
Sorry chef.

TS schreef zelf: Omdat ik wajong aangevraagd heb moet ik een zo sterk mogelijk dossier aanleggen onder andere met een goede brief van mijn huisarts. Dat klinkt heel aannemelijk.
pi_117214665
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Sorry chef.

TS schreef zelf: Omdat ik wajong aangevraagd heb moet ik een zo sterk mogelijk dossier aanleggen onder andere met een goede brief van mijn huisarts. Dat klinkt heel aannemelijk.
Dan moet TS het nog eens beter lezen/uitzoeken, want dat kan dus niet (zie tevens de link van dotKoen). Het ís niet de taak van de huisarts en mag dit eigenlijk ook helemaal niet. Wat TS wel kan doen is een uitdraai vragen van haar medisch dossier en dat doorgeven.
pi_117214948
Dus...zoals ik al zei even naar 'n andere arts gaan voor zo'n briefje.

(het laten schrijven van die brief door FOK!kers lijkt me nou het slechtste idee ooit tenzij je wil lachen :') )
Hallon!
  maandag 24 september 2012 @ 22:29:42 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117215050
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:23 schreef June. het volgende:

[..]

Dan moet TS het nog eens beter lezen/uitzoeken, want dat kan dus niet (zie tevens de link van dotKoen). Het ís niet de taak van de huisarts en mag dit eigenlijk ook helemaal niet. Wat TS wel kan doen is een uitdraai vragen van haar medisch dossier en dat doorgeven.
Oké, duidelijk. Het maakt het verzoek van TS er niet begrijpelijker op overigens. Ze heeft zo'n brief dus niet nodig van haar huisarts. :?
pi_117215527
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oké, duidelijk. Het maakt het verzoek van TS er niet begrijpelijker op overigens. Ze heeft zo'n brief dus niet nodig van haar huisarts. :?
Misschien heeft ze wel een brief nodig, maar dat moet dan via een onafhankelijke arts. En dat is iets wat ze bij het uwv ook wel kunnen vertellen / doorverwijzen lijkt me. Maar daar weet ik te weinig vanaf.

En er zullen vast wel huisartsen zijn die dit soort briefjes toch schrijven, maar formeel mag het niet/niet hun taak
pi_117217735
topic mag wel dicht. Door de patiënten vereniging word dit aangeraden maar als een huisarts hier niet toe verplicht is heb ik geen poot om op te staan.
  maandag 24 september 2012 @ 23:56:45 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_117219427
quote:
Dat.

Als je arts gewoon een brief ondertekent die jij haar onder haar neus schuift, dan zal je - als het goed is - snel arts-af zijn...

(en als je mijn patient was, zou ik me afvragen of het wel helemaal goedzat in de bovenkamer, maar dat terzijde)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_117219481
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
(en als je mijn patient was, zou ik me afvragen of het wel helemaal goedzat in de bovenkamer, maar dat terzijde)
Weten wij veel waarom ze Wajong heeft. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:03:08 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117219651
quote:
11s.gif Op maandag 24 september 2012 23:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Weten wij veel waarom ze Wajong heeft. :')

SPOILER
Ze heeft chronische lyme, wat blijkbaar niet erkend is in NL. En daar sukkelt ze al effe mee, geen idee of het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117219697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze heeft chronische lyme, wat blijkbaar niet erkend is in NL. En daar sukkelt ze al effe mee, geen idee of het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.
Is volgens mij nergens erkend, is 'n beetje de nieuwe versie van ME. (chronisch moe zijn komt het kort door de bocht op neer)
Hallon!
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:07:02 #28
33954 ElisaB
pi_117219757
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's natuurlijk knap lullig, maar zelf een brief gaan schrijven lijkt me niet de weg.

Eigenlijk denk ik dat de huisarts er niet zo'n trek in heeft. Niet mijn taak en geen tijd klinkt me meer in de oren als 'ik ga me er niet aan branden'.
  dinsdag 25 september 2012 @ 00:12:40 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_117219936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 00:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Da's natuurlijk knap lullig, maar zelf een brief gaan schrijven lijkt me niet de weg.

Eigenlijk denk ik dat de huisarts er niet zo'n trek in heeft. Niet mijn taak en geen tijd klinkt me meer in de oren als 'ik ga me er niet aan branden'.
om eerlijk te zijn denk ik dat TS sowieso de hoop op Wajong op moet geven. Wajong in Nederland is een aflopende zaak, die alleen nog voor de echt erge gevallen goed uit zal pakken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_117220948
Wajong :')

Ts heeft je dokter jouw al een keer onderzocht?
Of probeer je nu wat te verzinnen om in aanmerking te komen voor wajong? .... :')
I want some NASTY !!!
  dinsdag 25 september 2012 @ 01:19:25 #31
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_117221621
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat ben jij ook een eng wijf zeg, maar dat terzijde..

TS misschien heb je hier iets aan: http://www.mecvs.net/Forum-printview-t-7859-start-15.html

quote:
Maar ik las op de website van de lymevereniging dat ze ook kunnen bijstaan bij juridische procedures. (vraag 46 bij veelgestelde vragen). Dus misschien zou je deze vereniging eens kunnen benaderen voor advies. http://www.lymevereniging.nl/
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:46:52 #32
33954 ElisaB
pi_117224539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 01:19 schreef Woelwater het volgende:
Wat ben jij ook een eng wijf zeg, maar dat terzijde..
:D

Maar ff serieus: zou jij het als huisarts niet héél raar vinden als een patient met een vertaalde brief van internet zou komen en er op zou rekenen dat je die wel zult ondertekenen? Ik zou echt met stomheid geslagen zijn.
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:52:08 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117224657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

:D

Maar ff serieus: zou jij het als huisarts niet héél raar vinden als een patient met een vertaalde brief van internet zou komen en er op zou rekenen dat je die wel zult ondertekenen? Ik zou echt met stomheid geslagen zijn.
Ik denk dat een huisarts wel raardere dingen meemaakt.

Ik vraag me trouwens nog steeds af of de huisarts van TS überhaupt iets voor haar op papier wil ondertekenen, want dat wordt me hierboven niet duidelijk.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:21 #34
33954 ElisaB
pi_117224938
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat een huisarts wel raardere dingen meemaakt.
Daar heb jij dan weer gelijk in!

quote:
Ik vraag me trouwens nog steeds af of de huisarts van TS überhaupt iets voor haar op papier wil ondertekenen, want dat wordt me hierboven niet duidelijk.
Ergens hierboven las ik dat het om chronische Lyme gaat en dat het niet erkend is. Ik heb er geen verstand van, maar als dat zo is, dan kan ik me voorstellen dat de huisarts niet perse wil gaan beweren dat TS dat heeft. Maar een gulden middenweg: de klachten van TS beschrijven en aangeven wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is, zou moeten kunnen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:05:08 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117224976
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Daar heb jij dan weer gelijk in!

[..]

Ergens hierboven las ik dat het om chronische Lyme gaat en dat het niet erkend is. Ik heb er geen verstand van, maar als dat zo is, dan kan ik me voorstellen dat de huisarts niet perse wil gaan beweren dat TS dat heeft. Maar een gulden middenweg: de klachten van TS beschrijven en aangeven wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is, zou moeten kunnen.
Ja, een weergave van de feiten. Maar ik weet niet of het gebruikelijk is dat een huisarts dat doet voor een WAJONG-aanvraag.

Maar als de huisarts al heeft gezegd dat ze het haar taak niet vindt, dan denk ik dat het ophoudt.
pi_117225030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, een weergave van de feiten. Maar ik weet niet of het gebruikelijk is dat een huisarts dat doet voor een WAJONG-aanvraag.
Nee, eigenlijk niet. De meeste huisartsen doen bijvoorbeeld ook geen rijbewijskeuringen, gewoon omdat dat ook niet hun taak is én ze weten vaak ook niet waaraan patienten moeten voldoen. Ik zou mijn vingers er ook niet aan branden..

TS kan natuurlijk wel altijd een afdruk van haar medisch dossier vragen, daar staan haar klachten precies in.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:08:32 #37
33954 ElisaB
pi_117225060
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:

Maar als de huisarts al heeft gezegd dat ze het haar taak niet vindt, dan denk ik dat het ophoudt.
Maar in dat geval zou het dossier dat de huisarts heeft ook voldoende kunnen zijn.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:09:27 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117225086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:07 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. De meeste huisartsen doen bijvoorbeeld ook geen rijbewijskeuringen, gewoon omdat dat ook niet hun taak is én ze weten vaak ook niet waaraan patienten moeten voldoen. Ik zou mijn vingers er ook niet aan branden..

TS kan natuurlijk wel altijd een afdruk van haar medisch dossier vragen, daar staan haar klachten precies in.
Er zijn weer andere gevallen waarvoor ik wel zo af en toe eens een verklaring van een huisarts tegenkom. Dus helemaal uitgesloten is het niet.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:10:54 #39
33954 ElisaB
pi_117225125
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:09 schreef Lienekien het volgende:

Er zijn weer andere gevallen waarvoor ik wel zo af en toe eens een verklaring van een huisarts tegenkom. Dus helemaal uitgesloten is het niet.
True. Het is dan waarschijnlijk dus de vraag hoe en wat TS precies heeft gevraagd.
pi_117225303
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, er zullen ook vast wel huisartsen zijn die het doen, maar eigenlijk hoort het niet.. Je moet er in die zin ook een beetje 'geluk' mee hebben dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')