SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de brieven gaat het trouwens over ME, dat is niet de ziekte die ik heb maar dat kan ik zelf wel aanpassen![]()
Nee, vandaar de vertaling....quote:Op maandag 24 september 2012 22:00 schreef drumstickNL het volgende:
Dossier moet in het engels worden aangelegd?
Haha.quote:Op maandag 24 september 2012 22:00 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan je helpen met vertaal- of schrijfdiensten. Kosten voor vertalen bedragen 14 cent per woord, voor schrijven 39 cent per woord, of als uurtarief 59 euro per uur. Alle prijzen zijn exclusief BTW. Hoor graag van je. Groet, John.
Dit.quote:Op maandag 24 september 2012 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Vreemd verzoek... Dit is toch echt de taak van je huisarts.
Ik heb een vertaalbureau dus neem even contact op. Regel het voor zondag voor je.quote:
Ik heb geen (vervalste) doktersbriefjes nodig hoor.quote:Op maandag 24 september 2012 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb een vertaalbureau dus neem even contact op. Regel het voor zondag voor je.
Alsof die het dan wel onderteken zalquote:
Ja, daar moest ik ook even aan denken... alsof TS 'm zelf gaat opsturen zonder handtekening van de huisarts.quote:Op maandag 24 september 2012 22:04 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Plus 't feit natuurlijk dat je dan 'n brief schrijft als zijnde 'n dokter...mja heeft wel 'n zweem van fraude over zich.
Alsof je huisarts je secretaresse is, kom op zeg. Je kunt wel een uitdraai vragen van je patiëntdossier, in principe moet daar gewoon alles in staan. Een huisarts mag bijvoorbeeld ook niet oordelen of iemand wel of niet kan werken, dat doet een bedrijfsarts. Dit lijkt mij eerder iets voor een verzekeringsarts oid.quote:Op maandag 24 september 2012 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is ook niet de taak van de huisarts, zie http://knmg.artsennet.nl/(...)7b04&contentid=68660quote:
Inderdaad, huisarts waar ik mijn coschap liep was hier ook altijd heel stellig in.quote:Op maandag 24 september 2012 22:14 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het is ook niet de taak van de huisarts, zie http://knmg.artsennet.nl/(...)7b04&contentid=68660
Sorry chef.quote:Op maandag 24 september 2012 22:13 schreef June. het volgende:
[..]
Alsof je huisarts je secretaresse is, kom op zeg. Je kunt wel een uitdraai vragen van je patiëntdossier, in principe moet daar gewoon alles in staan.
Dan moet TS het nog eens beter lezen/uitzoeken, want dat kan dus niet (zie tevens de link van dotKoen). Het ís niet de taak van de huisarts en mag dit eigenlijk ook helemaal niet. Wat TS wel kan doen is een uitdraai vragen van haar medisch dossier en dat doorgeven.quote:Op maandag 24 september 2012 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Sorry chef.
TS schreef zelf: Omdat ik wajong aangevraagd heb moet ik een zo sterk mogelijk dossier aanleggen onder andere met een goede brief van mijn huisarts. Dat klinkt heel aannemelijk.
Oké, duidelijk. Het maakt het verzoek van TS er niet begrijpelijker op overigens. Ze heeft zo'n brief dus niet nodig van haar huisarts.quote:Op maandag 24 september 2012 22:23 schreef June. het volgende:
[..]
Dan moet TS het nog eens beter lezen/uitzoeken, want dat kan dus niet (zie tevens de link van dotKoen). Het ís niet de taak van de huisarts en mag dit eigenlijk ook helemaal niet. Wat TS wel kan doen is een uitdraai vragen van haar medisch dossier en dat doorgeven.
Misschien heeft ze wel een brief nodig, maar dat moet dan via een onafhankelijke arts. En dat is iets wat ze bij het uwv ook wel kunnen vertellen / doorverwijzen lijkt me. Maar daar weet ik te weinig vanaf.quote:Op maandag 24 september 2012 22:29 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oké, duidelijk. Het maakt het verzoek van TS er niet begrijpelijker op overigens. Ze heeft zo'n brief dus niet nodig van haar huisarts.
Dat.quote:Op maandag 24 september 2012 22:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Weten wij veel waarom ze Wajong heeft.quote:Op maandag 24 september 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
(en als je mijn patient was, zou ik me afvragen of het wel helemaal goedzat in de bovenkamer, maar dat terzijde)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
quote:Op maandag 24 september 2012 23:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Weten wij veel waarom ze Wajong heeft.Ze heeft chronische lyme, wat blijkbaar niet erkend is in NL. En daar sukkelt ze al effe mee, geen idee of het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
Is volgens mij nergens erkend, is 'n beetje de nieuwe versie van ME. (chronisch moe zijn komt het kort door de bocht op neer)quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze heeft chronische lyme, wat blijkbaar niet erkend is in NL. En daar sukkelt ze al effe mee, geen idee of het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.
Da's natuurlijk knap lullig, maar zelf een brief gaan schrijven lijkt me niet de weg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze heeft chronische lyme, wat blijkbaar niet erkend is in NL. En daar sukkelt ze al effe mee, geen idee of het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.
om eerlijk te zijn denk ik dat TS sowieso de hoop op Wajong op moet geven. Wajong in Nederland is een aflopende zaak, die alleen nog voor de echt erge gevallen goed uit zal pakken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Da's natuurlijk knap lullig, maar zelf een brief gaan schrijven lijkt me niet de weg.
Eigenlijk denk ik dat de huisarts er niet zo'n trek in heeft. Niet mijn taak en geen tijd klinkt me meer in de oren als 'ik ga me er niet aan branden'.
Wat ben jij ook een eng wijf zeg, maar dat terzijde..quote:Op maandag 24 september 2012 23:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
(en als je mijn patient was, zou ik me afvragen of het wel helemaal goedzat in de bovenkamer, maar dat terzijde)
quote:Maar ik las op de website van de lymevereniging dat ze ook kunnen bijstaan bij juridische procedures. (vraag 46 bij veelgestelde vragen). Dus misschien zou je deze vereniging eens kunnen benaderen voor advies. http://www.lymevereniging.nl/
quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:19 schreef Woelwater het volgende:
Wat ben jij ook een eng wijf zeg, maar dat terzijde..
Ik denk dat een huisarts wel raardere dingen meemaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar ff serieus: zou jij het als huisarts niet héél raar vinden als een patient met een vertaalde brief van internet zou komen en er op zou rekenen dat je die wel zult ondertekenen? Ik zou echt met stomheid geslagen zijn.
Daar heb jij dan weer gelijk in!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat een huisarts wel raardere dingen meemaakt.
Ergens hierboven las ik dat het om chronische Lyme gaat en dat het niet erkend is. Ik heb er geen verstand van, maar als dat zo is, dan kan ik me voorstellen dat de huisarts niet perse wil gaan beweren dat TS dat heeft. Maar een gulden middenweg: de klachten van TS beschrijven en aangeven wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is, zou moeten kunnen.quote:Ik vraag me trouwens nog steeds af of de huisarts van TS überhaupt iets voor haar op papier wil ondertekenen, want dat wordt me hierboven niet duidelijk.
Ja, een weergave van de feiten. Maar ik weet niet of het gebruikelijk is dat een huisarts dat doet voor een WAJONG-aanvraag.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar heb jij dan weer gelijk in!
[..]
Ergens hierboven las ik dat het om chronische Lyme gaat en dat het niet erkend is. Ik heb er geen verstand van, maar als dat zo is, dan kan ik me voorstellen dat de huisarts niet perse wil gaan beweren dat TS dat heeft. Maar een gulden middenweg: de klachten van TS beschrijven en aangeven wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is, zou moeten kunnen.
Nee, eigenlijk niet. De meeste huisartsen doen bijvoorbeeld ook geen rijbewijskeuringen, gewoon omdat dat ook niet hun taak is én ze weten vaak ook niet waaraan patienten moeten voldoen. Ik zou mijn vingers er ook niet aan branden..quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, een weergave van de feiten. Maar ik weet niet of het gebruikelijk is dat een huisarts dat doet voor een WAJONG-aanvraag.
Maar in dat geval zou het dossier dat de huisarts heeft ook voldoende kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
Ja, een weergave van de feiten. Maar ik weet niet of het gebruikelijk is dat een huisarts dat doet voor een WAJONG-aanvraag.
Maar als de huisarts al heeft gezegd dat ze het haar taak niet vindt, dan denk ik dat het ophoudt.
Er zijn weer andere gevallen waarvoor ik wel zo af en toe eens een verklaring van een huisarts tegenkom. Dus helemaal uitgesloten is het niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:07 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. De meeste huisartsen doen bijvoorbeeld ook geen rijbewijskeuringen, gewoon omdat dat ook niet hun taak is én ze weten vaak ook niet waaraan patienten moeten voldoen. Ik zou mijn vingers er ook niet aan branden..
TS kan natuurlijk wel altijd een afdruk van haar medisch dossier vragen, daar staan haar klachten precies in.
True. Het is dan waarschijnlijk dus de vraag hoe en wat TS precies heeft gevraagd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn weer andere gevallen waarvoor ik wel zo af en toe eens een verklaring van een huisarts tegenkom. Dus helemaal uitgesloten is het niet.
Ja, er zullen ook vast wel huisartsen zijn die het doen, maar eigenlijk hoort het niet.. Je moet er in die zin ook een beetje 'geluk' mee hebben dan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn weer andere gevallen waarvoor ik wel zo af en toe eens een verklaring van een huisarts tegenkom. Dus helemaal uitgesloten is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |