Ow?quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:24 schreef Lienekien het volgende:
Eerste gesprek bij de notaris is gratis.
Vaak wel. En daat informeer je natuurlijk eerst naar.quote:
Dus wel een dubbele risico voor haar, stel ze tekent voor 14.500 schuld en t gaat over zes maanden uit dan heeft ze en de volledige hpotheek en 14.500 euro schuld.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:17 schreef Jiggle het volgende:
Dus het is niet zo dat mijn vriendin op papier gaat delen in de hypotheek. Maar dat gaan we wel qua kosten rechttrekken via onze gezamenlijke spaarrekening.
Ja, dat lijkt mij niet zo'n goed plan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus wel een dubbele risico voor haar, stel ze tekent voor 14.500 schuld en t gaat over zes maanden uit dan heeft ze en de volledige hpotheek en 14.500 euro schuld.
Nog meer schuld maken, zodat je het in elk geval gelijk kunt verdelen lijkt me nou net weer niet zo'n goeie oplossingquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:38 schreef Moogwai10 het volgende:
Gewoon z.s.m. je eigen appartement ook verkopen en samen een huis kopen.
De beide restschulden optellen en delen door twee en dan met een schone lei beginnen bij het nieuwe huis waar jullie beiden 50% eigenaar van worden.
Zo'n doen hele overheden het dus why not.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog meer schuld maken, zodat je het in elk geval gelijk kunt verdelen lijkt me nou net weer niet zo'n goeie oplossing
Een beetje rompslomp met een samenlevingsovereenkomst is goedkoper dan verhuizenquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:44 schreef Moogwai10 het volgende:
Tja, scheelt je een hoop rompslomp en allerlei tijdelijke constructies. En daarnaast hebben TS en zijn vriendin aardig wat spaarcentjes, dus moet op zich niet zo'n probleem zijn.
Maar de hypotheek openbreken en op beide namen zetten en restschuld erin opnemen lijkt me gewoon t eerlijkstquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een beetje rompslomp met een samenlevingsovereenkomst is goedkoper dan verhuizen
De goedkoopste is meteen ook de meest oneerlijke, namelijk restschuld delen en huur betalen aan vriendin. Loopt ie geen enkel risico.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:51 schreef Moogwai10 het volgende:
Ligt eraan waar de prioriteit ligt bij TS ... de goedkoopste of de snelste/eenvoudigste oplossing.
En als t na een jaar uitgaat? Dan heeft hij en een restschuld van 20.000+ en geen woning.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:26 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou het als volgt doen.
Jullie delen de schuld, 50%. Vervolgens is zij jou geld schuldig, en dat bedrag neemt elk jaar met 20% af. Dus na vijf jaar is ze schuldenvrij van jou.
Gewoon haar direct al ten huwelijk vragen lijkt me wel een mooie.quote:Op maandag 24 september 2012 16:27 schreef Jiggle het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben allebei een koopappartement, en gelukkig hebben we eindelijk een koper weten te vinden voor het appartement van mijn vriendin. (In dat van mij wonen we nu).
Helaas levert het wel een schuld op van 29.000 euro. Dat hebben we aan spaargeld, maar de vraag is, hoe regelen we dat onderling nou het beste. En die vraag geldt eigenlijk op 2 verschillende manieren:
1) Hoe verdelen we de kosten het eerlijkste?
Wat is nou wijsheid hierin. We hebben een gezamenlijke spaarrekening, maar we zullen ook onze eigen spaarcenten moeten aanspreken. En mijn vriendin vindt dat zij dan in principe voor die kosten op moet draaien. Maar, dan ligt het financiele risico volledig bij haar, terwijl ik er ook belang bij heb dat we verder kunnen met onze toekomst. Dus ik vind dat ik ook moet meebetalen. Tja, wat is nou een leuke en eerlijke oplossing hiervoor?
2) Hoe leggen we die verdeling het beste vast?
Omdat we allebei een koopappartement hebben, zijn we fiscaal nog geen partners. Omdat het om zo ontiegelijk veel geld gaat lijkt het ons echter wel slim om de verdeling van de kosten vast te leggen op papier. Wat is dan wijsheid? Samenlevingscontract aangaan? Is dat duur? Het zou zomaar kunnen dat ik mijn vriendin binnen niet al te lange tijd ten huwelijk vraag, en daar kunnen we dan al het geld wat we (over) hebben eigenlijk ook wel goed voor gebruiken...
Zijn woning is van hem, daar blijft hij wonen. En hij krijgt 80% van zijn deel van de schuld terug van zijn exvriendin.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:32 schreef Stefan het volgende:
[..]
En als t na een jaar uitgaat? Dan heeft hij en een restschuld van 20.000+ en geen woning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |