Studeren en op kamers gaan hoort bij de studententijd... voor mensen met een lichamelijke handicap is het lastiger om bijvoorbeeld een aangepaste kamer te vinden die volledig ondersteunend is. Ik ben op zoek naar mensen die net zoals ik een lichamelijk handicap hebben en die mij meer kunnen vertellen over de gang van zaken.
Verschillende instanties hebben al aangegeven dat er zogenaamde focus woningen zijn, waar je begeleidt wordt met bijvoorbeeld koken, aankleden, schoonmaken, boodschappen halen e.d. Ik heb een lichamelijke handicap waarmee ik word beperkt in het tillen van zware objecten, lange afstanden lopen, bukken, traplopen en dingen sjouwen.
Eigenlijk zit ik niet echt te wachten op een kamer / appartement binnen een focuswoning, aangezien ik het moeilijk vind om toe te geven aan mijn beperkingen, en ik van mening ben dat een gelijkvloers appartement met het inkopen van voldoende zorg mij ook prima kan redden. De reden dat ik dit topic open is om te kijken of FOK-ers mij hier meer info over kunnen geven over het zelfstandig wonen met een handicap vanuit hun eigen ervaring.