abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117191985
Studeren en op kamers gaan hoort bij de studententijd... voor mensen met een lichamelijke handicap is het lastiger om bijvoorbeeld een aangepaste kamer te vinden die volledig ondersteunend is. Ik ben op zoek naar mensen die net zoals ik een lichamelijk handicap hebben en die mij meer kunnen vertellen over de gang van zaken.

Verschillende instanties hebben al aangegeven dat er zogenaamde focus woningen zijn, waar je begeleidt wordt met bijvoorbeeld koken, aankleden, schoonmaken, boodschappen halen e.d. Ik heb een lichamelijke handicap waarmee ik word beperkt in het tillen van zware objecten, lange afstanden lopen, bukken, traplopen en dingen sjouwen.

Eigenlijk zit ik niet echt te wachten op een kamer / appartement binnen een focuswoning, aangezien ik het moeilijk vind om toe te geven aan mijn beperkingen, en ik van mening ben dat een gelijkvloers appartement met het inkopen van voldoende zorg mij ook prima kan redden. De reden dat ik dit topic open is om te kijken of FOK-ers mij hier meer info over kunnen geven over het zelfstandig wonen met een handicap vanuit hun eigen ervaring.
pi_117192056
Ben je al eens bij het WMO-loket geweest van je gemeente? Zij kunnen je meestal wel goed helpen.
  maandag 24 september 2012 @ 14:42:56 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117192115
Je kunt ook eens contact opnemen met een MEE bij jou in de buurt.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 september 2012 @ 14:48:25 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117192312
Ik ken een chickie met 1 arm, die hier stage liep bij de ANWB. was echt een lekker wijf.

Maar dat terzijde.
  maandag 24 september 2012 @ 15:08:21 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_117192959
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik ken een chickie met 1 arm, die hier stage liep bij de ANWB. was echt een lekker wijf.

Maar dat terzijde.
Ons fokkers moeten minimaal afgetrokken en zogen worden met twee handen, dus ze valt al af ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 24 september 2012 @ 15:08:48 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_117192972
Valt er geen voorrang te verkrijgen op sociale huurbouw op basis van je handicap?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 24 september 2012 @ 15:09:51 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_117193004
Sommige studentenhuisvesters hebben al kamers/woningen die aangepast zijn voor gehandicapten.
SSH in Utrecht bijvoorbeeld.
Ik weet alleen niet hoe het werkt met inschrijving en dergelijke.
pi_117193249
Heb je al eens contact opgenomen met de studentenhuisvester in de stad waar je gaat studeren? Ga met hen een gesprek aan over wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')