abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2012 @ 09:47:35 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117183540
Mensen,

Ik baal even stevig. Op 16 augustus is er een artikel aangetekend verzonden wat ik op eBay gekocht heb, vanuit de VS. Volgens de gegevens van Postnl is deze op 24 augustus op mijn adres aangeboden, maar ik 'was niet thuis'. Artikel ging naar postkantoor, heeft daar drie weken gelegen en is inmiddels retour gezonden naar de VS.

De grap is: ik heb nooit een briefje ontvangen dat ik het poststuk kon ophalen op het postkantoor. Sterker nog: ik ben 's morgens bijna altijd thuis en ik vermoed dat de vakantiekracht van Postnl hier in actie is geweest. Ik ontvang regelmatig pakketjes en deze zag ik een keer voorbijschuiven rond die tijd.

Door familie-omstandigheden heb ik niet eerder uitgezocht waarom het zo lang duurde voordat het artikel aankwam. Bovendien duurt een verzending als hij ingeklaard moet worden, wel een maand vanuit die regio.

Niet alleen kan ik nu achter mijn eigen artikel aanhollen, ook moet ik nu de verzendkosten voor een tweede keer betalen. (Waarde was niet opgegeven, dus dat hoeft gelukkig geen tweede keer.)

De hele grap draait hierom: ik kan niet bewijzen dat ik géén briefje heb ontvangen dat er een aangetekend poststuk voor mij op het postkantoor ligt. Dus eventuele fouten van Postnl daar mag ik zélf voor opdraaien. Is toch idioot?

Kan ik nog iets doen. Heb al een klacht ingediend maar een vergoeding komt er niet.
pi_117183597
Volgende keer een ander bedrijf nemen om het mee te verzenden.

De klantenservice van PostNL is om te janken. :')
  maandag 24 september 2012 @ 09:53:26 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117183636
Herkenbaar... Maar zou niet weten wat je eraan kunt doen aangezien jij verder niks kunt bewijzen.
  maandag 24 september 2012 @ 09:59:49 #4
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_117183752
Heb je geen http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/ code gehad van de verzender?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  maandag 24 september 2012 @ 10:03:56 #5
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_117183837
Zolang je niks heb ondertekend, kunnen ze niet van je verwachten dat je nogmaals de transportkosten betaald.

De functie van het aangetekend versturen is dat degene die het ontvangt moet tekenen bij ontvangst en pas dan is alles rond.

Nu hebben ze geen of misschien een valse handtekening van je, probeer daar achteraan te gaan.
Houd me op de hoogte als je wilt!
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
  maandag 24 september 2012 @ 10:04:46 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117183849
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 09:59 schreef eNaSnI het volgende:
Heb je geen http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/ code gehad van de verzender?
Ja gelijk ontvangen van de verzender. Maar door familie-omstandigheden er niet meer op gelet, en de ervaring heeft me geleerd dat een zending uit de VS nogal lang kan duren.
  maandag 24 september 2012 @ 10:04:46 #7
54932 J.J.McKay
............................
pi_117183850
Herkenbaar.

Hier ook eens een poststuk kwijtgeraakt, de 2 bezorgers nagevraagd en na laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang nadenken en navragen weten ze het niet.
Ze hadden het wel aangeboden maar wij hebben gezegd dat het niet voor ons was, meenden ze te herinneren.

Komt weken later iemand uit een andere straat, wel hetzelfde huisnummer langs om een pakketje langs te brengen dat niet voor hem was maar voor ons. Hij kon zich dat andere pakket wel herinneren, had hiervoor getekend omdat hij ook een pakket verwachtte en zag toen pas dat het niet voor hem bestemd was.
Aan de bezorger meegegeven met het verzoek dit aan de juiste persoon af te leveren en de bezorger heeft het terug laten gaan naar het districentrum. Aangezien er al voor getekend was is dit dus op een stapel terecht gekomen die na enkele weken wordt vernietigd en dat is dus ook gebeurd.

PostNL aangesprakelijk gesteld en die konden niet voor ons betekenen omdat de (waarde van) de inhoud niet bekend was, er netjes voor was getekend en zij dus niet voor ons konden betekenen. Kortom, enorme klotezooi bij die gasten.

Sindsdien gebruik ik een andere pakketservice, is nog goedkoper ook...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  maandag 24 september 2012 @ 10:05:15 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117183860
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:03 schreef JoeyDB het volgende:
Zolang je niks heb ondertekend, kunnen ze niet van je verwachten dat je nogmaals de transportkosten betaald.

De functie van het aangetekend versturen is dat degene die het ontvangt moet tekenen bij ontvangst en pas dan is alles rond.

Nu hebben ze geen of misschien een valse handtekening van je, probeer daar achteraan te gaan.
Houd me op de hoogte als je wilt!
Een valse handtekening? Dat zou betekenen dat iemand het pakket in ontvangst heeft genomen met TS d'r ID, en dan zou het ook niet teruggestuurd zijn. Dus dat slaat nergens op.
  maandag 24 september 2012 @ 10:07:54 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117183914
Ik heb nu aan de verkoper gevraagd om het opnieuw op te sturen, mét originele envelop/pakket erbij. Eens kijken wat daar op staat.
  maandag 24 september 2012 @ 10:09:04 #10
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_117183941
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een valse handtekening? Dat zou betekenen dat iemand het pakket in ontvangst heeft genomen met TS d'r ID, en dan zou het ook niet teruggestuurd zijn. Dus dat slaat nergens op.
Ik geef inderdaad toe dat een valse handtekening nogal ver gezocht is ja. Het punt wat ik bedoel is puur het feit dat zolang ze geen handtekening hebben ze geen poot hebben om op te staan!
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
  maandag 24 september 2012 @ 10:12:15 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117183989
Ik bedenk me net dat ik ook zelf had moeten kijken waar het pakket zich bevond. Het heeft tenslotte drie weken hier op het postkantoor gelegen. Maar goed, daar heb ik totaal geen aandacht voor gehad.

Dus tja... eigen verantwoordelijkheid heb ik hier ook wel in.
  maandag 24 september 2012 @ 10:16:34 #12
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_117184069
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik bedenk me net dat ik ook zelf had moeten kijken waar het pakket zich bevond. Het heeft tenslotte drie weken hier op het postkantoor gelegen. Maar goed, daar heb ik totaal geen aandacht voor gehad.

Dus tja... eigen verantwoordelijkheid heb ik hier ook wel in.
Wat zeiden ze bij het postkantoor tegen je?
pi_117184070
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:09 schreef JoeyDB het volgende:

[..]

Ik geef inderdaad toe dat een valse handtekening nogal ver gezocht is ja. Het punt wat ik bedoel is puur het feit dat zolang ze geen handtekening hebben ze geen poot hebben om op te staan!
Ik denk dat het punt dat ze maken is dat TS het pakket had moeten ophalen op het postkantoor. Dat is in 3 weken niet gebeurd dus is het teruggezonden. Echter heeft TS geen enkele aanleiding gehad om dat te doen omdat ze van niks wist. Er is geen briefje achtergelaten. Heeft niks met handtekeningen te maken lijkt mij.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 24 september 2012 @ 10:24:08 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117184226
@Joey: nou niks, want ik ben daar niet geweest. Ik heb met Postnl gebeld vanmorgen.

Overigens vind ik het vreemd dat een aangetekend stuk niet twéé keer wordt aangeboden. Dan verklein je ook de kans dat ie retour gaat.

Gewone pakketten (binnenlandse post) worden wél twee keer aangeboden geloof ik. En een aangetekend pakket/enveloppe uit de VS dan niet?
  maandag 24 september 2012 @ 10:28:37 #15
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_117184319
als je beld met postnl kunnen ze je nog 'afwimpelen'.

Weet niet wat ze verteld hebben maar mocht je niet tevreden zijn ga er dan gewoon heen en laat merken dat je het gewoon ronduit slordig vind hoe er gehandeld is.

Desnoods vul je een klachtenformulier in, anders heb je zo meteen dat het bij nog meer mensen gebeurd wat nu bij jou is gebeurd.
pi_117185115
Als het aangetekend verzonden is, zou je zelfs twee briefjes gehad moeten hebben.
  maandag 24 september 2012 @ 11:19:44 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117185743
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als het aangetekend verzonden is, zou je zelfs twee briefjes gehad moeten hebben.
Dat zou toch inderdaad logisch zijn, als het ook nog eens een poststuk uit de VS betreft! Ik vind dit niet kunnen.

Dit staat op de site van Postnl:

Aangetekende pakketten biedt PostNL slechts één keer bij u aan. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd, daarna gaat de zending retour naar de afzender.

Echter: dit gaat over aangetekende pakketten. Hoe het zit met enveloppen, kan ik niet vinden.
  maandag 24 september 2012 @ 11:26:47 #18
384971 JoeyDB
Hakuna matata
pi_117185978
http://www.postnl.nl/voor(...)/aangetekende-brief/

daar staat info over aangetekende brieven
  maandag 24 september 2012 @ 11:33:08 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117186176
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:26 schreef JoeyDB het volgende:
http://www.postnl.nl/voor(...)/aangetekende-brief/

daar staat info over aangetekende brieven
Er staat helaas niet hoe vaak ze zo'n poststuk aanbieden...
pi_117186489
Tot in ieder geval vorig jaar werd een poststuk tweemaal aangeboden.
pi_117189185
Zelfde gehad met GLS. Was blijkbaar iemand langsgeweest maar die had géén briefje achtergelaten. Toen ik dat tegen de dame in kwestie zei, reageerde ze cynisch met "maar die briefjes zijn heel klein, wellicht heeft u hem over het hoofd gezien tussen reclamefolders of ligt hij onder de deurmat". Ik weet héél héél zeker dat er geen briefje hier is gekomen.

Is natuurlijk ook heel makkelijk voor zo'n bezorger om te zeggen: ik ben langsgeweest maar bewoner was er niet. Briefje? Oh die is ie zelf kwijtgeraakt.

In het geval van GLS belden ze gelukkig voor een tweede afspraak (ze zouden "vrijdag" komen - meer dan dat konden ze niet zeggen, waardoor ik weer niet thuis was). Moest toen het pakje zelf gaan afhalen bij het depot hier 10km vandaan.

Wat ik trouwens niet begrijp, is dat in deze moderne tijd niet bijvoorbeeld automatisch een mail kan worden gestuurd als het pakketje in aantocht is, of dat je als ontvanger middels een account op de postnl site zelf kunt kiezen hoe je het pakje afgeleverd wilt hebben:
-alleen aan jou persoonlijk
-bij de buren en zo ja bij welke buren
-hoe er contact kan worden opgenomen om terugzending te voorkomen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 24 september 2012 @ 17:04:56 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117197397
Ik denk dat me niets anders rest nu als wachten tot het artikel alsnog deze kant op komt, inclusief oorspronkelijke verpakking, om te kijken of ik iets wijzer wordt. En als ik de vaste pakkettenbezorger hier zie, ga ik vragen of hij soms op vakantie was op 24 augustus. Want dan is de vervanger in de fout gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')