Zoals jullie al hebben gemerkt reageer ik in dit topic niet op iedereen, in de eerste plaats omdat ik het lastig vind om complimenten te ontvangen en niet altijd direct weet hoe daar op te reageren, al gaat dat de laatste tijd beter dan eerst. Maar ik lees ze wel, en je mag van me aannemen dat het me ont-zet-tend goed doet om te lezen

Maar op de post van Lucky_Strike wil ik tóch even reageren

Ik weet niet of ik andere mensen geholpen heb, ik kan niet voor een ander denken maar ik kan wel geloven wat je me vertelt.
Je zegt dat het niet logisch is dat je bepaalde dingen van thuis meekrijgt, en misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik denk dat ik wel een uitzonderingsgeval ben. En gelukkig maar, stel je voor dat dit gebruikelijk zou zijn

Ik ben het ook met je eens dat het leuk is om anderen te helpen! Ik heb vorige week mijn eerste pakketje opgestuurd naar YskaFrederiksson, en ook al was het niet bijzonder waardevol of had ze het niet direct nodig, ik heb het hele pakketje samengesteld met een dikke smile op mn gezicht. Gewoon, in de eerste plaats om "iets terug te kunnen doen", en omdat ik nu zelf heb ervaren hoe leuk en hoe fijn het is om zo'n pakketje als ontvanger uit te pakken

Ik heb er nog wat spulletjes bij gedaan die altijd van pas kunnen komen (wat schriftjes met in 1 daarvan een zelfgeschreven tekst er in, wat testertjes en een post-it blokje) om de envelop zo vol mogelijk te krijgen.
Ook vind ik dat je gelijk hebt, dat als we met zn allen een klein beetje helpen, mensen niet al te diep in de shit hoeven te komen. Jammergenoeg kun je niet ie-der-een helpen, maar ik zou het zelf ook fijn vinden om straks mensen zó blij te kunnen maken zoals jullie mij vele keren hebben gemaakt. Al is het maar met een complimentje of ander leuk bericht

Tenslotte, of mijn openheid voor anderen bepaalt om ook om hulp te vragen weet ik niet, ik denk zelf dat het geen verschil maakt. Het is wel een bewuste keuze geweest om zo open mogelijk te zijn. Zoals ik al zei toen je spullen kwam brengen, ik kan nie-mand hier op internet ook maar 1 een reden geven om mijn verhaal te geloven of te vertrouwen, ik ga de documenten niet online zetten. Mensen mogen ze van mij inzien wanneer ze hier zijn, maar meer dan dat kan ik niet doen.
Wat ik aan andere mensen wil overbrengen mochten ze dit topic lezen en in eenzelfde situatie zitten, of dat later zullen komen en achteraf over enkele jaren dit topic "toevallig" terug lezen is:
Mocht je een actie willen starten zoals ik die destijds begonnen ben, je zál je trots opzij moeten zetten. Je zál genante situaties tegen komen wanneer mensen spullen bij je komen brengen omdat je niet weet hoe je moet reageren of wat je zeggen moet. Maar DOE HET! Je hebt geen keuze, en wanneer je er achteraf op terugkijkt zul je er zó gelukkig worden. Want ook ik ben gegroeid als mens hier door. Ik zie nu het belang in van delen met een ander die het wat minder heeft. Ik zie nu het belang in van mensen belangeloos helpen. Maar misschien nog belangrijker, dit initiatief heeft mij geholpen het vertrouwen in de mens weer terug te vinden. En voor dat inzicht wil ik jullie allemaal bedanken, jullie hebben mij geholpen om te worden wie ik nu ben. Dankjulliewel.Ik heb besloten om de positieve reacties die ik heb gekregen binnenkort uit te printen, dus ik hoop dat niemand zn post zal editten

Ik zal er een top10, top15 van maken en die in een lijstje stoppen wat ik hier heb liggen. Zodat ik nooit zal vergeten waar ik dit alles aan te danken heb.
Jullie waren en zijn fantastisch, en ik kan enkel hópen om straks nét zo veel voor iemand te kunnen betekenen zoals jullie dat stuk voor stuk voor mij deden.
Liefs, Billie.